[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:07

Ik heb net na m'n berichtje de site opgezocht en doorgelezen. Het klinkt echt super! Dus je brengt 'm als het ware in als een tampon. Alleen dat er uithalen lijkt me dan weer vervelend. Hebben jullie hier wel eens problemen mee gehad? Lees: "Je vinger door de ring halen en eruit "trekken"."

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:09

Is echt geen probleem....is nóg makkelijker dan inbrengen :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:11

Oke, ik word steeds enthousiaster.. Het klinkt alleen zo raar.. Bij een tampon heb je een touwtje waar je 'm eruithaald en hier moet je dus je vinger erdoorheen halen :=

Ik denk dat ik het thuis maar eens ga bespreken, ben die pil echt zat en dit lijkt me dan een fijne oplossing..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:12

Hier nog even over het 'voelen van de ring'....
Ikzelf voel er niks van, mijn vriend voelt hem soms wel maar dat is niet storend.

Ohja: Ik val langzamerhand ook een paar kilo af, ookal was ik niet te zwaar......ik gebruik hem nu 4 maanden en ben ongeveer 5 kilo kwijt zonder dat ik er verder iets voor heb gedaan.....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:14

Het uithalen gaat inderdaad nog makkelijker dan het erin plaatsen! :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:20

Oke, superbedankt voor de info! Het erin plaatsen schiet je niet af en toe uit? Dat je vinger zeg maar naast de ring schiet? := :o

Oh, ik vraag jullie echt de oren van het lijf :+

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:24

Nee hoor, het vergt ff wat training maar je bent al snel een 'volleerd nuvaring-plaatser' :D

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:29

Haha dat is een leuke vraag wel :P
Maar inderdaad in het begin is het eigenlijk even wennen. Je kan de ring zeg maar samenklemmen met je vingers dat de ring wat langwerpig is en zo kan je het heel makkelijk inbrengen :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:01

Inbrengen kun je ook doen door er een 8je van te maken en die dubbel te klappen. Maar is maar net wat je handig vindt werken :)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:30

Leanee schreef:
Oke, superbedankt voor de info! Het erin plaatsen schiet je niet af en toe uit? Dat je vinger zeg maar naast de ring schiet? := :o

Oh, ik vraag jullie echt de oren van het lijf :+

Het erin doen, vond ik opzich wel wat lastiger.
De ring schoot iedere keer langs je vinger met verder duwen :\

Maar goed nu heb ik ook acryl nagels, dus gaat dat zoiezo wel wat lastiger :))

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:34

Marchador schreef:
De nuvaring is eigenlijk heel gemakkelijk in te brengen. het ringetje is flexibel.
http://www.nuvaring.nl/consumer/index.a ... 6242361111 Kijk anders eens op deze site, hier staat ook een uitleg op

De nuvaring breng je in en blijft 3 weken zitten, dan heb je je stopweek.
Handig is ook dat je bij de site van nuvaring je code in kan voeren, dan krijg je een sms of mail wanneer je de ring moet vervangen of eruit moet halen.

Heb me ook aangemeld voor die service :j
Lijkt me wel handig helemaal om het even een beetje een routine te laten worden :)

Alleen meestal als je je laatste pil vandaag hebt geslikt bijv, dan reken je er 7 dagen tussen en dan neem je op de 8ste dag weer een nieuwe pil
Er moeten echt 7 dagen tussen zitten en niet langer.

Maar bij de nuvaring moet je op de 7de dag echt een nieuwe ring gebruiken .

Moeten daar dan niet 7 dagen tussen zitten?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:09

Volgens mij snap ik het niet helemaal :o ?
In het boekje staat het volgende:

Na 3 weken ring verwijderen op 'exact' dezelfde tijd als je die 3 weken geleden hebt ingebracht.
Gedurende 1 week geen ring gebruiken, na precies 1 week op dezelfde tijd nuvaring weer plaatsen.

Dus haal je hem er op vrijdagavond 22:00 uur uit, dan de week erop op vrijdag 22:00 uur weer plaatsen.

Ik weet niet hoe dat met de pil zit, die gebruik ik al heel lang niet meer.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:21

Met de pil is het, als je op dinsdag stopt neem je de week later op woensdag weer de eerste :)

Ik heb denk ik zo wel even genoeg informatie over de nuvaring om het er thuis eens over te hebben.. Zoiezo een paar voordelen, pil hoef je niet meer te slikken dus vergeet je 'm ook niet meer, minder hormonen, zelfde effect

Ik zie er alleen enorm tegenop om naar de huisarts te gaan, kan die ook weigeren om je eraan te helpen?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:25

Waarom zou hij of zij dat doen?
Ik zag er ook tegenop hoor, maar ik vergat de pil zo ongelooflijk vaak en ik hoorde zoveel goeds over de nuvaring dat ik dat heb voorgesteld.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:28

Ja inderdaad.. Ben alleen bang dat m'n moeder weer mee wilt :\ Dat wil ik dus echt niet :=
En de HA is een man, vind het dan best raar om erover te praten :')

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:33

Ah joh de huisarts die ik toen had is ook man ;) Je moet maar zo denken.. hoeveel vrouwen krijgt hij wel niet over anticonceptiemiddelen.. hij is juist degene die er meer vanaf weet.
En waarom zou hij zeggen dat je niet de Nuvaring mag gaan gebruiken? ;)
Voor die man is het echt niets raars om erover te praten hoor ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:33

Haha oke dan :P

Volgende week heb ik vakantie, eens kijken of ik dan een afspraak kan maken :)

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:00

Leanee schreef:
Ja inderdaad.. Ben alleen bang dat m'n moeder weer mee wilt :\ Dat wil ik dus echt niet :=
En de HA is een man, vind het dan best raar om erover te praten :')

Dat dacht ik ook.. Maar tijdens het zetten van een spiraal was het eigenlijk wel prettig. Klinkt raar maar is echt zo. Ze proberen je meer op je gemak te stellen. :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:08

Ik was blij dat het een vrouw was die hem zette, gewoon omdat ze heel voorzichtig was.

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:54

Ik heb maandag mijn laatste pil geslikt, en ik ben nu nog niet ongesteld.
Moet ik me druk gaan maken, of kan die ongesteldheid altijd nog komen?
Ik heb de pik trouwens heel constant geslikt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:05

Bij mij duurde het meestal zo'n 4 dagen voordat de bloeding kwam.
Ik zal me nog niet echt druk gaan maken, maar houd het in de gaten ;)

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:11

Kytha schreef:
Ik slik al jaren de diane pil voornamelijk vanwege de acne, deze was ook zo goed als weg :)
Nu heb ik de laatste keer opeens een ander merk ervan gehad, zou dezelfde pil zijn, maar in een nieuw doosje (goedkopere versie), en de acne is ineens heel erg :? kan dat aan deze goedkope versie liggen??

Jazeker, dit ligt aan de goedkopere versie die je hebt meegekregen (waarschijnlijk Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol) Deze heb ik ook meegekregen en toen ik verbaasd reageerde met 'hey, dit is toch niet de Diane 35?' kreeg ik te horen dat het exact dezelfde pil was.
Niet dus. Na 2,5 maand kreeg ik last van rode vlekken en puistjes in mijn gezicht. Snapte er niets van en ging de oorzaak in allerlei dingen zoeken. Was ik anders gaan eten? Teveel stress? Andere huidverzorgingsproducten? Ik kon alle vragen met een 'nee' beantwoorden todat ik op google na het intypen van 'cyproteronacetaat' op deze fora kwam:

http://partyflock.nl/topic/784379:Naaml ... zaken.html

http://forum.fok.nl/topic/658103

Ik heb meteen de huisarts gebeld en geeist dat ik de originele Diane 35 terug zou krijgen en dat is gebeurd. Dat bleek het dus ook te zijn, sinds ik die originele pil weer slik trekken de rode vlekken en puistjes weg. Ik vind het schandalig dat ze zomaar een andere medicijn meegeven wat je op doktersrecept hebt gekregen. Ik hoorde tot mijn verbazing van collega's en familie dat dit soort wanpraktijken regelmatig voorkomen bij apotheken :(

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:59

Aldewereld schreef:
Kytha schreef:
Ik slik al jaren de diane pil voornamelijk vanwege de acne, deze was ook zo goed als weg :)
Nu heb ik de laatste keer opeens een ander merk ervan gehad, zou dezelfde pil zijn, maar in een nieuw doosje (goedkopere versie), en de acne is ineens heel erg :? kan dat aan deze goedkope versie liggen??

Jazeker, dit ligt aan de goedkopere versie die je hebt meegekregen (waarschijnlijk Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol) Deze heb ik ook meegekregen en toen ik verbaasd reageerde met 'hey, dit is toch niet de Diane 35?' kreeg ik te horen dat het exact dezelfde pil was.
Niet dus. Na 2,5 maand kreeg ik last van rode vlekken en puistjes in mijn gezicht. Snapte er niets van en ging de oorzaak in allerlei dingen zoeken. Was ik anders gaan eten? Teveel stress? Andere huidverzorgingsproducten? Ik kon alle vragen met een 'nee' beantwoorden todat ik op google na het intypen van 'cyproteronacetaat' op deze fora kwam:

http://partyflock.nl/topic/784379:Naaml ... zaken.html

http://forum.fok.nl/topic/658103

Ik heb meteen de huisarts gebeld en geeist dat ik de originele Diane 35 terug zou krijgen en dat is gebeurd. Dat bleek het dus ook te zijn, sinds ik die originele pil weer slik trekken de rode vlekken en puistjes weg. Ik vind het schandalig dat ze zomaar een andere medicijn meegeven wat je op doktersrecept hebt gekregen. Ik hoorde tot mijn verbazing van collega's en familie dat dit soort wanpraktijken regelmatig voorkomen bij apotheken :(

nou, ik zat me dus al af te vragen waarom ik ineens zoveel last van puistjes heb! en idd rode vlekken in m'n gezicht die niet weg willen :(
Daar dus door... grmbl, ga morgen ook gelijk bellen voor de ' oude' versie!
thnx!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:02

Oh daarom is het bij nooit weggegaan...ik heb nooit de originele diane gehad......verklaard een hoop dit!! :\

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:05

en het zou dat buikje van me ook wel kunnen verklaren O:)
begrijp uberhaupt niet hoe ze dat zomaar even kunnen veranderen :(