Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:07

Haha ik zou ook niet op de weegschaal durven staan hoor... t probleem is altijd dat je het vaak op de weegschaal niet ziet, maar aan je broeken e.d. wel merkt..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:10

Dat is waar ja, ik ga nu ook meer sporten en er zullen dus wel wat spieren in de plaats van het vet komen. Spieren wegen meer dus qua gewicht raak je dan niet veel kwijt, maar in de omtrek des te meer :j
Maandag ga ik maar weer een poging wagen met die weegschaal, ik ben benieuwd, wie weet wordt ik wel blij verrast :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:12

mijn weegschaal klopt de helft van de tijd niet eens :P

maar soms kan het zoveel schelen....
met bepaald eten kan ik zo bijna een kilo zwaarder zijn..helemaal als je dan ook nog niet naar de wc bent geweest.
dus daar staar ik me niet teveel blind op ;)

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:41

Ik meld me hier ook.

Ik ben ook bezig met afvallen.
Rijd nu meestal 2 á 3 keer in de week paard. Op zaterdag en soms zondag wel 2 of 3 paarden rijd ik dan en vrijdag 1 op de manege.
Ook zit ik op fitness alleen heb ik dankzij school alleen nog maar zaterdagmorgen en zondagmorgen om te fitnessen. :( . Het dichstbijzijnde sportschool ligt 8 km verderop en mag niet door het donkerfietsen, moet even kijken of ik iets met bus kan uitzoeken :+ , kan ik ' s avonds ook fitnessen.

Mijn eten dat valt mee, is weleens erger geweest :o , ik was vroeger echt van emotie-eten nu nog steeds wel, komt omdat ik vroeger erg gepest ben omdat ik dik was.
Ik eet nu om een uur of 10 een pakje sultana , om 12 uur 4 boterhammen :o (zit nog op school ;) ) en dan om een uur of 5/half 6 avond eten.

En heb net na het lezen van dit topic na een maand toch maar weer op de weegschaal gestaan en tot mijn verbazing ik ben gewoon 3 kilo afgevallen :D . Had het nooit gedacht en nou de rest van de kilo's.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:28

@ mememe: ontbijt jij dan niet? Het ontbijt is namelijk de belangrijkste maaltijd van de dag en als ik voor mezelf spreek, als ik niet ontbijt, dan heb ik om 10.00 uur knallende koppijn |(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:38

Noppert schreef:
@ mememe: ontbijt jij dan niet? Het ontbijt is namelijk de belangrijkste maaltijd van de dag en als ik voor mezelf spreek, als ik niet ontbijt, dan heb ik om 10.00 uur knallende koppijn |(

Precies ja, bovendien helpt niet ontbijten echt niet mee om af te vallen, integendeel juist.
Het ontbijt zorgt ervoor dat het 'kacheltje' begint te branden (je darmen dus, die worden opgestart) gebeurt
dit niet dan wordt het moeilijker eten goed te verbranden. Dat is dus niet de bedoeling als je wilt afvallen ;)

Je hoeft niet heel erg uitgebreid te ontbijten als je het moeilijk vind, je kunt beginnen met een of twee beschuitjes
tot je eraan gewend bent om s ochtends te eten.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:27

Ik heb ook jarenlang niet ontbeten. maar de laatste tijd probeer ik het toch. Welliswaar pas na een uur nadat ik ben opgestaan, maar het is al beter dan niets :) Direkt na het opstaan eten zal ik denk ik wel nooit leren..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 01:51

Noppert schreef:

Ik word er humeurig van, na een uur verander ik zowat in een vrouwelijke hulk.
Zelfs mijn vriend maakt er grapjes over dat 'ie me op tijd moet voeren want dat ik anders zijn hoofd af bijt.

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:04

Ik vind ontbijten ook erg moeilijk. Om 5 uur 's ochtends staat mijn hoofd (en mijn maag) er gewoon niet naar. Ik drink nu wel elke ochtend van die ontbijtdrink, maar of dat nou echt een compleet ontbijt vervangt...ik weet het niet.

Maar ik begin om half zeven met werken en dan eet ik ook wat fruit om toch iets te ontbijten. Rond een uur of 10 moet ik pas denken aan een boterham.

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:07

Over de tostie, mijn dietiste zegt dat je nooit kaas en vlees op 1 dag tegelijk mag eten, dus totsie ananas kan wel :)
en drinkontbijt is toch niet slecht?
gister heb ik ontdekt dat appelmoesappels ook erg lekker zijn om zo te eten.
Wie heeft er een hardloopschema trouwens? ik kan het mijne niet meer vinden....

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:11

Nou dat wordt dan lastig want ik ben gek op cordon bleu's haha.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:13

Ik ook Babel, wat is precies de theorie dat je geen kaas en vlees op één dag mag eten? Heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk, ben wel benieuwd waarom dat slecht voor je zou zijn :)

Heb net een lekker ontbijtje op, schaaltje yoghurt en een volkorenboterhammetje :9 En nu staat er weer een halve liter water voor mijn neus ;)

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:13

ja dat snap ik, erg he? ik mis die ook zooo erg. maar je hebt ze ook in vegetarische variant, en die mogen dan wel :)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:15

Volgens mij komt dat uit Montignac ofzo. Tenminste, kan me zoiets herinneren :P

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:21

kan best, ik loop ook bij een dietiste die van alle dieten het meest logische combineerd, samen met maandelijks wegen en ziekenhuistesten indien nodig. het had te maken met de hoeveelheid vetten die je binnen krijgt. ook zegt ze dat je beter een uur kan lopen (shopen/wandelen met paard etc...) dan 30 minuten hardlopen.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:35

Hmm dat is wel interessant, heb je daar ook een onderbouwing verder voor karenenditty?
Ik kan namelijk niet echt hardlopen met mn knieeen (en wat er al niet nog meer mis is met mn lichaam)... Ik heb gister 45 minuten gewandeld met onze hond, en 50 minuten gereden en 10 minuten ernaast gewandeld om uit te stappen... ik heb nu zo verschrikkelijk veel last van mn knie... ik wil vandaag wel iets bewegen, maar wat? :)

Ik werd trouwens vanmorgen wakker met een honger :oo niet te doen... Zou het steeds regelmatiger gaan eten dan toch enige effect hebben? Heb juist 4 boterhammen op.... dacht dat het niet zoveel kwaad zou kunnen op de vroege ochtend... moet toch straks weer veel gaan doen...

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:38

Misschien zwemmen bitterbal? Volgens mij moet dat toch niet zon zware belasting zijn voor je knieen. Ik heb er geen verstand van hoor maar dat is zo even het enige dat in me op komt dat misschien wel kan?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:55

Ik dacht ook meteen aan zwemmen, dat is niet zo''n zware belasting. En als dat niet gaat zou ik lekker rustig aan doen hoor, tot je knie weer beter aanvoelt :j

Dat van dat wandelen beter is dan hardlopen heb ik ook weleens gehoord. Dat heeft er toch mee te maken dat je hartslag hoger wordt bij hartlopen? Je krijgt ook minder zuurstof en dat heb je juist nodig bij de vetverbranding.

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:08

Bitterbal schreef:
Hmm dat is wel interessant, heb je daar ook een onderbouwing verder voor karenenditty?
Ik kan namelijk niet echt hardlopen met mn knieeen (en wat er al niet nog meer mis is met mn lichaam)... Ik heb gister 45 minuten gewandeld met onze hond, en 50 minuten gereden en 10 minuten ernaast gewandeld om uit te stappen... ik heb nu zo verschrikkelijk veel last van mn knie... ik wil vandaag wel iets bewegen, maar wat? :)

Ik werd trouwens vanmorgen wakker met een honger :oo niet te doen... Zou het steeds regelmatiger gaan eten dan toch enige effect hebben? Heb juist 4 boterhammen op.... dacht dat het niet zoveel kwaad zou kunnen op de vroege ochtend... moet toch straks weer veel gaan doen...

hoe meer je lichaam went aan harder pompen van het hart, en hoe harder het lichaam op die manier verbrand, hoe slechter het gaat als je minder inspannende oefeningen doet. dus liever een uur tuinieren dan een half uur rennen, of een middag shoppen (neem dan wel geen taart of friet maar flesje water en koffie/thee zonder suiker) dan anders. Pak de fiets ipv auto/brommer, drink geen alcohol en eet niets meer na 9 uur in de avond. Begin met 2 glazen water en een bak yogurt de dag en dan moet het lukken zegt ze, ik geloof het wel want ik woog erg veel en nu 10 kilo minder....

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:18

Dat klinkt wel heel erg interessant ja Karenenditty. Ik zal dat ook eens doen. Ik weet niet of mn maag yoghurt kan verteren op de ochtend maargoed :) We zullen zien...

Wat betreft zwemmen: In ons dorp is er geen zwembad waar je dagelijks inkan. Het kan alleen in Turnhout (als dichtste bij) en die hebben nou niet echt een fijn zwembad (vooral een speelbad zeg maar)... En daarbij is mn haar dan heel snel een strobaal haha. Dus dat doe ik liever niet...
Opzich kan ik dat wel inderdaad, zwemmen.. maar ook niet tevaak/telang want dan spelen er weer andere dingen op. heb een zeer lastig lichaam whaha. Paardrijden mag/kan ik eigenlijk ook niet, maarja.. eigenwijs he. En vooral Rustig aan doen en stoppen als je lichaam aangeeft niet mer te kunnen!

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:46

Ik ben nu 2 weken bezig en het lijkt wel of mijn maag zich al een beetje te begint aan te passen.

Bij het avondeten at ik voorheen mijn hele bord leeg en soms wel nog een tweede bord (eigenlijk tot ik gewoon bomvol was), maar gisteren merkte ik voor het eerst dat ik eigenlijk gewoon genoeg had gehad toen ik op 3/4 kwart van het bord was. Volgens mij is dat voor het eerst sinds tijden :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:03

Bekend verhaal littlemouse, ik eet ook minder dan eerst. Qua avondeten merk ik het niet zo, maar wel dat ik tussendoor minder trek heb en na één tussendoortje ook wel genoeg heb tot de volgende maaltijd :)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:23

Ik wou dat ik dat had :+

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:22

Klinkt goed hoor Littlemouse, dat betekent dat je op de goede weg bent! Super!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:34

@ bijna iedereen;)..
Tuurlijk ontbijt ik wel, ben ik er waarschijnlijk vergeten bij te zetten .. Sorry.
Meestal is dat gewoon 2 boterhammen en 1 á 2 glazen melk en meer niet.