betere conditie en minder eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Re: betere conditie en minder eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:10

@Liek: ben het wel met je eens. Mensen willen vaak maximaal resultaat bij een minimale inspanning. Dat gaat dus niet.
Hoe vaak er bij ons op de sportschool dames binnen komen wandelen met goeie bedoelingen maar na 2-3 weken er al weer mee ophouden. Want je zou maar eens gaan zweten, stel je voor! Er zijn bij ons maar 2 dames (including moi) die hard trainen en 4 dagen per week aan de gewichten hangen (lukt ook niet altijd, maar probeer het wel altijd).
Vanavond ook weer benen en schouders op het programma ;-)
Wat betreft de benen houd ik het vandaag maar even bij lunges, ik heb nog spierpijn van het squatten van maandag (70kg).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:14

70 kilo wtf :| Waar ben je mee begonnen? En hoe lang heb je erover gedaan om tot de 70 te komen? 70 kilo is ECHT VEEL!! Hoe zwaar zijn je lunges? En hoe ziet de rest van je programma eruit ik ben erg geinteresseerd!!

Ik train in de sportschool nog niet met losse gewichten. Thuis wel, maar daar ben ik dus op dumbbells aangewezen en die gaan niet zwaar. Bovendien ben ik bang om het fout te doen...Ik heb geen trainingsmaatje (ja eentje die me ophoudt en gaat kletsen als je een oefening zwaarder pakt, verdomme, HELP ME, nee zij gaat kletsen met anderen...)

Over twee weken ben ik toe aan een ander programma dan wil ik wel met losse gewichten gaan trainen. Dan maar alleen. Squatten gaat daar met een Smith machine wat ik zag, dus daar kan niet bijster veel aan fout gaan. Hoop ik :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:20

Liek_ schreef:
[
__Nathalie__ schreef:
Spreek voor jezelf.....

Anders voel je je even lekker aangevallen :D Was er niet zo'n wijsheid dat je alleen zo reageert als er een waarheid in zit....ik zeg verder niks...

Het kost wel enige planning om vaker te kunnen sporten, maar het is wel te doen. En dit stond in haar bericht en daar reageerde ik op. Want het is niet voor iedereen te doen ook al zou ik het wel willen.

Voel me dus niet aangevallen maar geef dus even aan dat dat niet bij iedereen het geval is. :)

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:27

Ook ik ben het helemaal met Liek_ eens, maar dat hadden jullie wel begrepen ;) Het was absoluut niet bot bedoeld; excuses als dat zo overgekomen is.

Ik ben zelf heel veel afgevallen een aantal jaar geleden (meer dan 30 kilo). Slank en vooral fit zijn is zo veel prettiger dan veel te zwaar zijn. Maar afvallen, fit worden en vooral fit blijven bereik je alleen door je leefpatroon (soms drastisch) aan te passen. In mijn geval betekent dat gezond en regelmatig eten en veel sporten. Om dat te kunnen doen heb ik bepaalde keuzes moeten maken en prioriteiten gesteld. Als je dat niet kan of niet wil, ook prima. Maar van ervaringen uitwisselen kunnen we denk ik alleen maar leren.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:31

Wat zijn verantwoorde tussendoortjes? Ik heb na het sporten altijd zo'n honger. Ik heb net al een appel op en eet nu sultana. Het liefste trek ik een zak chips open, maar dat lijkt me niet zo slim :d
Maar het is zo jammer dat ik goed sport en dan echt onwijs honger heb en me gelijk weer vol prop met lekkere dingen.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:35

Marilla schreef:
Wat zijn verantwoorde tussendoortjes? Ik heb na het sporten altijd zo'n honger. Ik heb net al een appel op en eet nu sultana. Het liefste trek ik een zak chips open, maar dat lijkt me niet zo slim :d
Maar het is zo jammer dat ik goed sport en dan echt onwijs honger heb en me gelijk weer vol prop met lekkere dingen.

Ik eet na het sporten meestal een bak magere yoghurt of magere kwark. Of een banaan.
Verder radijs, komkommer of een zakje cherrytomaten. En soms een rijstewafel met slankie.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:39

Liek_ schreef:
esther82 schreef:
Het gaat in mij ook niet om het snel resultaat zien. Ik ben al blij dat ik nu meer aan beweging/sport doe als voorheen. Ben al heel blij dat ik het red met een of twee keer in de week , en daar voel ik me ook gewoon goed bij.
Dat het dan iets langzamer gaat neem ik op de koop toe.

Hoe zit het eigenlijk met veel drinken op een dag? Ik denk dat ik nu zo tussen de twee en drie liter water/thee op een dag drink. En daarnaast nog wel een glas zuivel.
Je valt er niet van af, maar het helpt wel je afvalstoffen sneller af te voeren toch? En dat doet dan weer iets voor je lijn, dacht ik....
Jammer dat ik alleen echt ieder uur vreselijk nodig moet plassen op het werk.

Ik vind dat je jezelf hier tegenspreekt.

Waarom dat? :)

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:43

Liek_ schreef:
70 kilo wtf :| Waar ben je mee begonnen? En hoe lang heb je erover gedaan om tot de 70 te komen? 70 kilo is ECHT VEEL!! Hoe zwaar zijn je lunges? En hoe ziet de rest van je programma eruit ik ben erg geinteresseerd!!

Ik train in de sportschool nog niet met losse gewichten. Thuis wel, maar daar ben ik dus op dumbbells aangewezen en die gaan niet zwaar. Bovendien ben ik bang om het fout te doen...Ik heb geen trainingsmaatje (ja eentje die me ophoudt en gaat kletsen als je een oefening zwaarder pakt, verdomme, HELP ME, nee zij gaat kletsen met anderen...)

Over twee weken ben ik toe aan een ander programma dan wil ik wel met losse gewichten gaan trainen. Dan maar alleen. Squatten gaat daar met een Smith machine wat ik zag, dus daar kan niet bijster veel aan fout gaan. Hoop ik :D

Heb er behoorlijk lang over gedaan om tot de 70kg te komen (is wel mijn laatste set van 8 herhalingen).
Ik warm meestal op met 20kg, daarna set 1 , 15 herhalingen op 35kg, set 2, 12 herhalingen op 45 kg, set 3, 10 herhalingen op 60kg en de laatste set zijn 8 herhalingen op 65-70kg (en dat is afzien, hahaha).
Lunges doe ik met 15 en 20kg. Als er nog puf in de benen zit, doe ik er nog de legpress bij.
Ik werk voornamelijk met losse gewichten, op advies van een bodybuilder die mijn schema's maakt ;-)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:01

Liek schreef:
Drie goede maaltijden zorgt alleen maar voor insulinepieken en een verhoogde kans op vetopslag. Wat jij wil zou ik zeggen :D

Mooi voorbeeldje van de klok horen luiden zonder te weten waar de klepel hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:16

Wendy schreef:
Liek schreef:
Drie goede maaltijden zorgt alleen maar voor insulinepieken en een verhoogde kans op vetopslag. Wat jij wil zou ik zeggen :D

Mooi voorbeeldje van de klok horen luiden zonder te weten waar de klepel hangt.

haha, ja dat zou ik ook roepen :D :D :D Wat zei je?? Hahaha!!!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:19

Aangezien mijn vorige eetpatroon z'n 4-5 zakken chips per week bevatte, en nog veel meer slechts, vind ik dat ik mn eetpatroon al aardig drastisch heb aangepast :X
Vaker dan 2 keer per week sporten werd me in de sportschool voor in het begin afgeraden om mn lichaam te laten wennen trouwens.
Ervaringen delen is wel altijd goed!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 17:47

Liek_ schreef:
Ik weet dat ik vrij bot ben als ik mezelf zo terug lees.

Inderdaad ;)

Dit topic heb ik niet gestart om iedereen 4 keer in de week naar de sportschool te krijgen.
Wel om kleine veranderingen te bewerkstelligen. :j

Voor de 1 betekent dat de de helft van de Icetea weggelaten wordt en de ander is trots dat zij 10 minuten op de band heeft gestaan. (als voorbeeld!)
Ik ben trots op iedereen die iets gelaten heeft, of meer bewogen heeft! En dat blijft volhouden.
Je leefpatroon veranderen is hartstikke moeilijk. Elke verandering is er 1.

Zo, ik ga weer hardlopen. Want we kunnen er over l*llen, maar we moeten het vooral doen. :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:54

Nou inderdaad!
Gelukkig ben ik deze week al van 10 min naar 30 min gegaan dus het gaat goed :D

vanavond mijn wii fit maar eens aansluiten kijken wat dat is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:31

Iemand bij mij op de sportschool heeft ook een Wii Fit, die kan ivm kids, huishouden en werk enz. niet vaker dan 1x per week, en zij zegt dat het echt heel leuk is!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 19:38

Yamcha schreef:
Iemand bij mij op de sportschool heeft ook een Wii Fit, die kan ivm kids, huishouden en werk enz. niet vaker dan 1x per week, en zij zegt dat het echt heel leuk is!

Schoonzus had het er ook al over :D

Dan sport je toch tegen een game?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:49

Wi fit heeft een board er bij waar je op moet staan bij de oefeningen zodat de computer weet welke beweging je maakt (denk ik)
Je doet er joga op, oefeningen met opdrukken etc, hoelahoep volgens mij en skischansspringen.

Allemaal oefeningen. Je zult er misschien niet veel van afvallen maar wel leniger en strakker worden.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:52

oh dat klinkt wel heel erg leuk! Helaas onbetaalbaar voor een student :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:25

Ik ga zelf liever naar de sportschool :)

Wii is te makkelijk voor mij om het uit te stellen, op de sportschool heb ik gewoon mijn lessen en móet dus wel komen. Is voor mij echt een stok achter de deur, en die heb ik nodig :j

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 20:29

Yamcha schreef:
Wii is te makkelijk voor mij om het uit te stellen,

Hier net zo 8-)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:31

En voor mij is het juist makkelijker omdat ik het thuis voor of na mijn werk kan doen, ik heb juist weer geen tijd om naar de sportschool te gaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:35

Ik vind het knap, maar die zelfdiscipline heb ik écht niet.

Een Wii en een loopband aanschaffen (al vind ik lopen op de band wel leuk hoor) zijn bij mij echt a waste of money :o

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:36

Liek_ schreef:
haha, ja dat zou ik ook roepen :D :D :D Wat zei je?? Hahaha!!!

Van elke maaltijd krijg je sowieso een piek in je bloedsuikerspiegel. Dus wat lijkt je beter: 6 keer per dag of 3 keer per dag? Verder kun je die piek behoorlijk beinvloeden door wat je eet...
Ik zou zeggen, sla de literatuur er maar op na. En dan vooral de gedeelten over de glycemische index, de werking van de alvleesklier en het ontstaan van diabetes type 2.

In plaats van dat ontzettend botte gedrag van jou en roepen hoe vreselijk goed je het wel niet weet zou het wel leuk zijn als je eens respect opbracht voor een ander. En je ook eens daadwerkelijk te verdiepen in de werking van het lichaam. En dan bedoel ik dus niet hoe je zo snel mogelijk een bodybuilder kunt worden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:40

Ik heb bij mijn ouders nog een home trainer en een crosstrainer staan (omdat ik daar in mijn woonwagetje geen plek voor heb) Het is dat ik niet meer thuis woon anders kon ik het ook thuis noemen.

Maar daar ga ik dus sporten. Me loopband staat erg mooi midden in mijn kleine woonkamertje. Dus als ik op de bank zit kijk ik er naar en denk ik moet sporten!
Heb er een tv bij aan (thuis ook op de loopband) en dan vermaakt ik me daar een uur en als ik straks weer in betere conditie ben 1,5 tot 2 uur.
Zomers sport ik bij hun zeker 4 keer per week.

Mijn probleem is tijd.
Thuis kan ik het doen wanneer het mij uit komt.
Dan kom ik savonds thuis en kan ik nog even een half uur wat doen. Naar de sportschool ga ik niet meer om 10 uur savonds!
als ik een ochtendje vrij ben dan jaag ik snel naar me ouders heb nog steeds de sleutel dus kan gaan wanneer ik wil. Ff snel flink sporten, kan mooi gelijk daar onder de douche en hup naar me werk.

Als ik al die apparaten niet had thuis (en bij me ouders) zou ik niet aan sporten toe komen.
Dan kan ik alleen op woensdag naar de sportschool.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:43

Da's ook niks idd, maar op een dag naar de sportscool. Daarom had die kennis van mij ook een Wii gekocht, en als je die discipline hebt is het een wijze investering :j

Crosstrainers zijn cool 8-) die zou ik ook wel willen :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:48

slechte van mij is dat ik weer geen dicipline heb kwa voeding.

de wii heb ik trouwens 19 dec voor mn verjaardag gekregen dus mijn vriend moest investeren :D

en die loopband heb ik 2ehands zo goed als nieuw van internet dus viel ook mee! 2 maandjes sportschool is die er uit!