Kan niet opstaan 's morgens, iemand tips?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Airiin

Re: Kan niet opstaan 's morgens, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 02:08

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:48

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:52

Ik ben ook zo'n drama met wakker worden en opstaan, duurt soms een uur! Maar heb nu zo'n lamp die steeds feller gaat branden vanaf een half uur van tevoren en daarmee wordt ik wel iets makkelijker mee wakker.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:37

he, dat lijkt me wel handig, kev!
in de zomer heb ik ook veel minder last van niet uit bed kunnen, omdat het dan licht is, en ik gelijdelijk aan wakker word door het licht! (ik slaap altijd met gordijnen open Knipoog )
waar kan je die halen? Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:14

wanneer de wekker gaat droom ik vaak dat ik dus de wekker hoor en hopeloos probeer hem af te zetten wat dan niet lukt, echt omgek van te worden. Na eindeloos frustratiedromen word ik dan wakker en besef ik dat de wekker écht gaat Nagelbijten / Gniffelen
Vanmorgen wou ik om 10u beginnen werken, is weer 11u geworden... (maak gelukkig mijn eigen uren).

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:22

passieX schreef:
he, dat lijkt me wel handig, kev!
in de zomer heb ik ook veel minder last van niet uit bed kunnen, omdat het dan licht is, en ik gelijdelijk aan wakker word door het licht! (ik slaap altijd met gordijnen open Knipoog )
waar kan je die halen? Haha!

Ik heb de wake-up light van Philips, maar je hebt ook andere merken geloof ik. Die ik heb is met een wekker toon of geluid van vogeltjes. je hebt ze ook met een radio. Zijn niet zo erg goedkoop, maar als je er beter wakker van wordt! Kan je overal wel kopen, de mijne heb ik van mijn vriend gekregen. Zou even zoeken en prijzen vergelijken op internet! Misschien een leuk kerstcadeau!

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:44

ja ik heb ook gehoord over die wekker, maar als k wakker moet worden is het al licht dus voor mij hoeft dat niet Tong uitsteken

ach ik moet zeggen als ik vroeg op ben gestaan ben ik echt veel fitter, dan wanneer k 10 uur heb geslapen. Maar ja dat zjn van de zeldzame dagen Clown

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:50

Mensen, ik heb hier dé oplossing voor! Namelijk:

-Koop een wekker die het ergste, hardste, verschrikkelijkste geluid ooit
maakt (het liefst een radio wekker met slecht ontvangst).
-Zet die verschrikkelijke wekker zo dicht mogelijk naast je hoofd als je gaat slapen en op de gewenste tijd
-Als 's morgens de wekker afgaat, ben je gelijk klaar wakker (misschien niet zo vrolijk, máár je bent wakker) en ik neem aan dat je geen zin meer hebt om in je bed te blijven liggen.

En voillá, dé oplossing, werkt bij mij ook Clown

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:52

neenee by my niet. ik laat hem dan echt gewoon lopen of hij krijgt vliegles. Tong uitsteken

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:53

Ik zet me wekker altijd iets eerder, kan ik nog even wakker worden en genieten van mijn warme bedje.
Maar bij mij ligt eraan waarom ik er uit moet, voor school wil ik er niet uit, maar voor de paarden maar al te graag Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:43

poes schreef:
Vanmorgen wou ik om 10u beginnen werken, is weer 11u geworden... (maak gelukkig mijn eigen uren).

Misschien moet ik ook maar eens zorgen dat ik zo'n baan krijg. Dan maakt t niet uit als ik s nachts mijn werk doe...

Maar vandaag was weekend, toen werd ik om half 11 wakker gebeld. Toen ben ik er maar uitgegaan, half 11 kan ik goed handelen. Haha!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 09:39

ik krijg een hekel aan mezelf, vandaag mocht ik tot ongeveer 8 uur blijven liggen, wat denk je? jawel half zeven wakker...klaar wakker. Maar als ik er morgen uit moet om half zeven gaat het niet he...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:28

Oeh heel herkenbaar..vooral tijdens de winter..
Waarschijnlijk ben je gewoon erg moe en rust je niet genoeg uit..dus wat vroeger naar bed gaan mss een optie, of voor het slapen gaan iets rustigs doen, lezen, filmpje liggend kijken, maar iets doen waar je hoofd al rustig van wordt..
Zo kan ik momenteel hele dagen slapen en dan snachts wordt ik ook niet wakker, zwaar oververmoeid en smorgens de grootste ellende om op de been te komen..heerst ook hoor, iedereen hoor ik erover.

Ik doe smorgens bij wakker worden eerder mijn wekker zetten, pc aan, thee zetten en dan rustig wakker worden achter mijn pc..het helpt wel.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:00

Woogy schreef:
ik krijg een hekel aan mezelf, vandaag mocht ik tot ongeveer 8 uur blijven liggen, wat denk je? jawel half zeven wakker...klaar wakker. Maar als ik er morgen uit moet om half zeven gaat het niet he...

Haha! Dan heb ik het beter gedaan, ik sta net op! Gaaaap

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:27

Woogy dat heb ik dus precies hetzelfde. Als ik uit kan slapen, lukt het niet, en als ik op tijd op moet, lukt 't ook niet...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:21

Ik heb de wekker van NAF NAF. Die heeft verschillende wektonen, waaronder vogeltjes, de zee en radio. En natuurlijk een lamp die langzaam feller gaat branden. Je kunt dat ook zo instellen voor als je gaat slapen, andersom dan. Hij was €50,-.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:48

maar het probleem is dat ik aan het geluid ga wennen op een of andere manier, waardoor ik er niet meer wakker van word. Bloos
misschien moet ik er 2 kopen, op de een zet ik zoals nu Qmusic op en de ander zo'n irritante tuuttuut waar ik ook niet wakker van word. Clown

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:28

dames en heren, enjawel hoor het is me gelukt om op te staan vanmorgen om 6'en, okee.. het is tien over zes geworden, maar die paar minuutjes had ik al ingecalculeerd dus vandaag geen stress!
Eruit rollen helpt dus echt Lachen.. uh, idd oppassen als je n stapelbed hebt; niet doen Vork en misschien was het handig geweest als ik wat minder spullen naast mn bed had staan, zodat je iig daar níet op valt. Clown

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 19:18

ook al geprobeert...uit m'n bed rollen werkt niet voor mij Verdrietig

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:24

Kev schreef:
Ik ben ook zo'n drama met wakker worden en opstaan, duurt soms een uur! Maar heb nu zo'n lamp die steeds feller gaat branden vanaf een half uur van tevoren en daarmee wordt ik wel iets makkelijker mee wakker.

zo'n wake-up light ?
M'n mama wilt dit ook al heel lang voor me gaan halen maar het komt er nooit van!

Maar het raar is dat ik dit enkel en alleen hier thuis heb!
Als ik ergens anders blijf slapen kan ik juist goed opstaan.
Toen we met de school bij verschillende gastgezinnensliepen kon ik 3 keer 's morgens erg goed uit mijn bed.
Terwijl het hier thuis echt een ramp is

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:58

In het begin heb ik het ook als ik ergens anders slaap, maar de gewenning treedt na een tijd wel op Huilen van het lachen

Vanmorgen stond de wekker om 7u, was van plan om te snoozen tot half acht (zoals gewoonlijk dus). Om 8u15 ten laatste moet ik vertrekken.

Wekker gaat om 7u, ik druk op snoozer.... en toen was het 8u11 Bloos! Dat was rennen want vandaag moest ik er echt stipt om 9 zijn.. De laatste drie dagen heb ik ook weer niet voor 2u in mijn bed gezeten Clown

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:03

Miss_Maya schreef:
Kev schreef:

zo'n wake-up light ?
M'n mama wilt dit ook al heel lang voor me gaan halen maar het komt er nooit van!

Maar het raar is dat ik dit enkel en alleen hier thuis heb!
Als ik ergens anders blijf slapen kan ik juist goed opstaan.
Toen we met de school bij verschillende gastgezinnensliepen kon ik 3 keer 's morgens erg goed uit mijn bed.
Terwijl het hier thuis echt een ramp is

Dat heeft denk ik te maken met hoe relaxt je bent.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:07

Pfoe.. k ben net mn bed uit Huilen van het lachen

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:05

Nou de laatste paar dagen lukt het mij ook wel redelijk dus mocht vanmorge van mezelf tot half 10 uitslapen Tong uitsteken

Maar het is echt vreselijk met dit koude weer je warme bedje uit te moeten....

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:55

moonfish13 schreef:
http://www.megagadgets.nl/gadgets/flyin ... p-629.html

Ik zou echt strontsjaggerijnig worden van zo'n wekker...
Je moet dus je bed uit om dat dingetje te zoeken, die er op klikken en dan stopt dat kreng pas met loeien. (luchtalarmgeluid.)
Anders kan je dat ding dus gewoon niet uitzetten. Vork

Cool ding.
Maar ik denk dat mijn ouders niet zo blij zullen zijn als ik zo'n ding aanschaf.