het condoom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: het condoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:26

Ik heb niet gezegd dat ik de gozers in kwestie niet ken. Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:28

ik zeg niet dat jij hiv hebt. Maar ik vraag me af of wij in nederland niet met zun allen meebetalen aan die medicijnen.. omdat er dus (blijkbaar) veel mensen onveilig in t rond neuken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:30

Dan moet je bij de regering of weet ik wat aankloppen Haha!, niet bij de mensen die onveilig 'in het rond fietsen'. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:30

Anthea schreef:
Ik heb niet gezegd dat ik de gozers in kwestie niet ken. Lachen

Niet kennen bedoelde ik ook in de zin van dat je niet weet wat ze allemaal hebben gedaan met wie en hoe.. Dus of zij het wel of niet veilig doen/hebben gedaan met exen.. Knipoog

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:34

Ik heb het een paar keer zonder condoom gedaan en geloof me dat ik spijt als haren op mn hoofd had. Dubbele tests laten doen *meteen en na 6 maanden* en nooit van mn leven meer.

Van sommige ziekten kom je gewoon niet meer af (wratten enzo) en van sommige word je heel ziek (hiv). Nee, mij niet gezien.

Ik wil mn (toekomstige) kinderen graag op zien groeien.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:06

_Tivoli_ schreef:
xDramaQueen schreef:
Moet je eens in de Girlz lezen die vragen van die meiden, is gewoon zielig Ach gut zou ze dan ook vanalles willen leren.

en over dat vocht net wat raudkas zegt Ja weet wel dat er afscheiding bij vrouwen en mannen kwam.

'Lieve Tina.
Wordt ik zwanger als ik het sperma van mijn vriend doorslik?
Liefs,Doortje'

ROFL

'Lieve tina, ik heb mezelf voor het eerst gevingerd, ik ben 10 jaar, ben ik nu zwanger?'

Huilen van het lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:09

LovesMaarte schreef:
pinuts schreef:
sommige mensen zijn gewoon zo DOM, kan het gewoon niet anders noemen:) Ik zit er niet mee, ik wil geen een of andere ranzige ziekte van een leuk avondje over houden, echt niet..! Mjah, ik ben denk ik toch wat slimmer wat dat betreft:) Mja, ik heb t er voor over.. mijn lichaam:) ( enne.. soas hoef je niet te zien of te voelen.. snap niet dat mensen nog zo naief zijn)

Je bent vrij om je mening te hebben en deze ook uit te spreken, maar je kan het ook op een andere (nettere) manier brengen.
Ik heb ruim anderhalf jaar met mijn vriend. Hij is altijd openhartig geweest over wat hij heeft gedaan voor mij, hij heeft het niet met jan en alleman gedaan en hij heeft het overigens wél met condoom gedaan. Misschien ben ik in het begin wel naïef geweest ja, want ik geloofde hem op zijn woord. Maar ik heb de keuze gemaakt en met condoom bevalt mij gewoon niet. Dan heb ik liever fijne seks met de erg kleine kans dat ik een SOA oploop, dan dat ik er minder van kan genieten en geen kans heb om een SOA op te lopen.

Ieder zijn keuze toch, die kan je ook gewoon respecteren Lachen

er is geen fatsoenlijke mening hiervoor op te brengen, het is een feit dat het dom is.
paar pagina's terug vertelde ik over een meisje dat haar verhaal deed, ze deed het altijd zonder condoom dacht er nooit over na, en ging ook met haar beste vriend naar bed, en die deed het ook met mannen, ook zonder condoom, hij was HIV positief en zij ook.
imo is dat DOM

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:23

Wat denken sommigen eigenlijk wat een SOA is? Een kansje van 2 procent dat je het oploopt als je onveilig rondvrijt? Geen idee hoe gigantisch veel mensen met een soa rondlopen?

En wat denken mensen wat HIV is? Even dagelijks een paar medicijnen nemen en dan lekker oud worden? Gewoon een kwestie van 'ach wat, als ik onveilig met iedereen het bed deel dan is het gewoon pech gehad?" Dat het het waard is om het risico te nemen en dat je er geen spijt van gaat krijgen als je verkeerd gegokt hebt met rondslapen en je het toch te pakken hebt(zo klein is dat kansje niet hoor).

Zal ik je eens vertellen wat HIV met een mens doet, ik heb met een hiv-patient gepraat. Dagelijks geen paar medicijnen, een hele cocktail aan medicijnen. Mét al hun bijwerkingen. En om de zoveel tijd verdedigt het lichaam zich weer, geraak je in een crisis en lig je als een hoopje ellende in het ziekenhuis totdat ze weer een nieuwe combi medicijnen hebben gevonden die je voor een beperkte tijd weer verderhelpen totdat je weer kapot gaat van de pijn en opnieuw in het ziekenhuis beland..
En dat was alleen maar de fysieke terreur die hij dagelijks moest ondergaan. Dat is nog stilgezwegen over de psychische schaamte en vernedering, telkens als vrienden je in de steek laten en mensen je hand niet meer durven schudden. Gok toch niet met je leven, je hebt niet het minste besef waar je mee bezig bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:34

Eigen risico, ook niet zeuren en/of aanstellen als blijkt dat je zoiets hebt. Lachen

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:38

Anthea schreef:
Eigen risico, ook niet zeuren en/of aanstellen als blijkt dat je zoiets hebt. Lachen

je ziet wel nogal simpel in geloof ik...

Ik sluit me aan bij Kathleentje en Pinuts Lachen.
Hoef het niet nog een keer herhalen hoe dom het is..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:43

Helaas dat alle mensen die denken onsterfelijk te zijn of dat ze er wel mee kunnen leven juist wel hun leven lang gaan balen wanneer ze het toch oplopen, zelfs al zeggen ze nu ze gezond zijn(of het gewoon nog niet weten) van niet...dan vraag je je af hoe het komt dat HIV nog zo gigantisch verspreid is..dan vraag je je ook af waarom ze al die moeite doen in voorlichting en het bestrijden ervan als mensen die er bewust voor kiezen het risico lopen het blijkbaar niet erg vinden om hun leven lang ziek te zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:43

En wat dacht je van al die meiden die steeds jonger sex hebben en dan zonder condoom? Neemt men de sterk vergrote kans op baarmoederhalskanker dan ook maar voor lief?
Ik vind het ook ronduit dom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:44

Simpel? Nee hoor. Die jongen heeft er zelf voor gekozen, eigen schuld..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:48

Precies, eigen schuld. En om ervoor te zorgen dat niemand ooit meer in zelfmedelijden moet wegkwijnen kunnen we al beginnen door zeker iedereen die wisselende contacten heeft een condoom te laten gebruiken. Willen we naar een wereld toe waar iedereen hiv-patienten met een vingertje 'eigen schuld!' wijst, of naar een wereld waar het aantal hiv-patienten eindelijk eens gaat dalen ipv stijgen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:50

Over dat hiv wordt hier ook wel een beetje overdreven hoor. Bij de GGD raden ze een hiv test af, als je weinig wisselende contacten hebt gehad, hetero bent, en het alleen met 'westerse mensen' hebt gedaan. Ik dacht me ook op soa's en hiv te laten testen, maar die hiv test werd me meteen uit mijn hoofd gepraat als 'echt niet nodig bij jou'. Dat hebben ze tegen mijn vriend ook gezegd en van meerdere vriendinnen die na een tijdje vaste relatie zich hebben laten testen weet ik dat daar tegen hetzelfde is gezegd.
Ik vertrouw erop dat de GGD dat alleen maar doet op basis van wetenschappelijk onderzoek dat de kans echt héél minimaal is dat je aids krijgt (in mijn geval dan), ik heb echt wel even goed doorgevraagd toen.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik het er wel mee eens ben dat je altijd veilige seks met condoom moet hebben, totdat je in een vaste relatie zit wanneer je elkaar vertrouwt, en dan na een test pas het condoom weg kan laten. Er zijn genoeg andere vervelende soa's die je echt niet wil hebben en waar je ook niet vanaf komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:51

Laten we het verplichten joh. Haha! Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:55

Als een dokter mij durft vertellen dat hij geen test wil doen omdat de kans minimaal is dat ik aids oploop omdat ik alleen met een westers iemand heb gedaan dan neem ik een andere dokter. Ongelofelijk, alsof het een ziekte is die alleen in Afrika of bij homo's voorkomt Lips are sealed .

Mijn dokter vertelde het omgekeerde. De hele reutemeteut testen, te veel mensen beseffen het niet. En kleine kans is en blijft een kans die je leven verwoest.

Test verplichten voordat je onveilig doet vind ik niet eens een slecht idee. Wat zou het veel ellende besparen Lachen .

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:00

En toch de hele GGD roept het hier, niet alleen de arts de mij getest heeft, maar ook andere artsen.
Het zal echt niet nergens op gebaseerd zijn....

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:08

Het had er trouwens ook wel iets mee te maken, dat je vrijwel nooit alleen maar hiv hebt. Dus als was gebleken dat ik wel een soa had, was het weer een ander verhaal geworden.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:12

Wat raar dat ze zeggen dat je minder kans op HIV hebt als je het met Westerse mannen doet. Zij kunnen toch net zo goed HIV hebben?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:13

Fleurtje100 schreef:
Het had er trouwens ook wel iets mee te maken, dat je vrijwel nooit alleen maar hiv hebt. Dus als was gebleken dat ik wel een soa had, was het weer een ander verhaal geworden.

Oh, dat weet ik niet hoor.
Als iemand nou alleen met HIV besmet is en verder geen SOA heeft ben jij ook alleen met HIV besmet.

Maar goed, ik ga er toch wel een beetje van uit dat het GGD weet wat ze doet...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:14

Ik doe het nu wel zonder.

Heb altijd met condoom gedaan. Ben sinds 3 maanden aan de pil. Vaste relatie nu. Hij heeft hiervoor 1 vriendin gehad.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:35

eenitraM schreef:
Heb altijd met condoom gedaan. Ben sinds 3 maanden aan de pil. Vaste relatie nu. Hij heeft hiervoor 1 vriendin gehad.

En toch zou ik er voorzichtig mee zijn, want je kan ook door de pil heen zwanger raken.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:54

Ik vraag me altijd af wat de reden is dat je het zonder condoom wil gaan doen.
Mijn vriend en ik hadden er helemaal geen problemen mee om met condoom te vrijen. We waren allebei bang voor evt zwangerschap. Ik slikte de pil en we vreeën met condoom, maar dat zorgt er wel voor dat je je niet druk hoeft te maken verder. Tijdens het vrijen en daarna hoefden we niet bezig te zijn met zwangerschap omdat de kans zo goed als uitgesloten was.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:12

Fleurtje100 schreef:
En toch de hele GGD roept het hier, niet alleen de arts de mij getest heeft, maar ook andere artsen.
Het zal echt niet nergens op gebaseerd zijn....

Hm, laat ik het anders verwoorden.

Patienten zou je alleen maar mogen afraden een hiv-test te laten doen als het 100% zeker is dat het niet kunnen oplopen. Helaas pindakaas, dat is nooit 100% zeker. Op deze manier suggereert een huisarts dat je je geen zorgen moet maken op hiv zolang je met een Westerse man naar bed gaat. De cijfers vertellen echter dat ook westerse heteromannen hiv bij zich kunnen dragen.

Uiteraard loop je natuurlijk een héél stuk minder risico om het op te lopen dan dat je het met half Zuid-Afrika doet. Maar stel nu dat er bij de dokter 1000 mensen komen, en de dokter wil geen hiv-test doen omdat het volgens hem niet nodig is. Maar in die 1000 zitten er blijkbaar toch 2 die HIV hebben(zonder andere soa's). Dat is een heel klein percentage, maar als die 2 denken dat ze veilig zitten omdat de dokter het toch niet nodig vind om te testen en daarom condoomloos hun partner besmetten, dan zijn het er alweer 4 mensen met HIV(als ze dan al geen wisselende contacten hebben, dan loopt het aantal nog een beetje op.).

Dat zijn er 'maar' 4 mensen met hiv, maar het zijn er 4 te veel. En als de arts gewoon eventjes een klein testje doet, dan waren die 2 mensen er ook uitgefilterd en hopelijk uit het besmettingscircuit gehaald(helaas zijn er ook mensen die weten dat ze hiv hebben en toch gewoon onveilig doorvrijen). Als de dokter deze 2 mensen van de duizend eruit kan halen voordat het er achter x aantal jaren 100 zijn geworden, dan ben je bezig aan aids de wereld uit te helpen. En daarom dus dat ik zeg, al zou het maar 1 kans op de 10 000 zijn, elke hiv-patient die erbij komt is er eentje teveel.