'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagyl

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 01:11

Mloui schreef:
sappho, ik zelf heb bijna 2 jaar de prikpil gehad en misschien 3x een doorbraakbloedinkje van een halve dag gehad ofzo? Geloof dat er wel meer hormonen inzitten dan in de reguliere pil.. maar voor mij was het wel een oplossing omdat ik van de gewone pil echt ontiegelijk veel puisten kreeg en me er ook helemaal niet goed bij voelde.

De HA wou me geen spiraaltje geven omdat ik dus nog niet zwanger ben geweest. De baarmoedermond is dan te nauw en dat zou in zijn ogen te pijnlijk zijn. Wil ik een spiraaltje, dan zal ik die dus ergens anders vandaan moeten toveren en ik wil eigenlijk niet weg bij deze HA omdat hij afgezien van dit, gewoon een hele fijne dokter is.

dat smoesje van het spiraaltje..... de meeste ha doen dat inderdaad niet omdat je nog niet bevallen bent. wel doen ze het in ziekenhuizen. toen ik destijds (spreek een jaar of 5 geleden) een spiraaltje wou, toen waren de testen van de mirena nog niet geweest/duidelijk. wilde de gyn het me ook niet zetten. nu zetten de gyns het wel, ook bij mensen die nog nooit zwanger geweest zijn. dus op naar de gyn.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:23

Ik kan er niks aan doen maar als ik de afgelopen 2-3 pagina's lees, dan valt het me wel op met hoeveel klachten vrouwen rondlopen welke waarschijnlijk te wijten zijn aan het pil gebruik.
Nu zal elke vrouw wel weer anders reageren op die hormonen maar ik vind dat de positieve zaken (bescherming tegen zwangerschap) niet meer opwegen tegen de negatieve kanten.
Daarentegen zou ik ook niet zo happig zijn op de mannenpil, in ieder geval zou ik er niet gerust in zijn dat die netjes wordt ingenomen Knipoog
Dus dan blijft er eigenlijk weinig alternatief over als je geen hormonen in je lijf wil... . Maar om nu meteen over te gaan tot extreme measures zoals een sterilisatie, gaat me toch ook wel wat ver.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:34

AnnebelleVD schreef:
als je toch weer aan de pil wilt kun je de prikpil eens proberen.
ik was altijd heel gevoelig voor de hormonen van de pil en ik had ook nergens zin meer in, legt ontzettende druk op je relatie.
en ik kreeg ook blaasontstekingen door mn andere hormoonhuishouding.
sinds de prikpil is alles over en het is ook veel veiliger omdat het in je lichaam zit en niet beinvloed kan worden door invloeden van buitenaf zoals overgeven of antibiotica, diarree etc.
je laat m eens in de 3 maanden zetten (ze prikken m in een van je twee billen, ik geloof in de spier) (je ziet de naald dus niet, voordeeltje!!!) en het werkt 3 maanden, omdat het er altijd inzit is de dosis hormonen ook wat lager zodat je minder bijwerkingen hebt. daarbij kan je menstruatie afnemen of stop je met menstrueren, ik vind dit ook een voordeel en het is heel veilig.
ik hoop dat je er wat aan hebt, microgynon was bij mij ook een grote ramp. succes!!!

Prikpil is niet zo geschikt voor jonge meiden die nog kinderen willen krijgen........... Bloos
Kan een jaar duren voor je weer een eisprong krijgt als je met die pil stopt...................... Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:39

Zwelgje schreef:
Ik kan er niks aan doen maar als ik de afgelopen 2-3 pagina's lees, dan valt het me wel op met hoeveel klachten vrouwen rondlopen welke waarschijnlijk te wijten zijn aan het pil gebruik.
Nu zal elke vrouw wel weer anders reageren op die hormonen maar ik vind dat de positieve zaken (bescherming tegen zwangerschap) niet meer opwegen tegen de negatieve kanten.
Daarentegen zou ik ook niet zo happig zijn op de mannenpil, in ieder geval zou ik er niet gerust in zijn dat die netjes wordt ingenomen Knipoog
Dus dan blijft er eigenlijk weinig alternatief over als je geen hormonen in je lijf wil... . Maar om nu meteen over te gaan tot extreme measures zoals een sterilisatie, gaat me toch ook wel wat ver.

er zit een groot verschil tussen een hormoon in je lijf
of zo min mogelijk hormonen in je lijf

als ik de mogelijke bijwerkingen had geweten
had ik toen ik begon te kaloten met dat ding
(mijn lijf begon te klagen zoals dingen in dit topic beschreven)
gestopt ..

had niet niet begonnen maar zeker 3 jaar eerder gestopt Vork

geloof me de nadelen van een jasje wegen echt niet op tegen
de bijwerkingen Bloos als je het daar niet mee eens bent mag je wel weekje ruilen met me Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:49

ik heb zelf eigenlijk nooit klachten gehad,van geen enkel merk en geen enkele pil.
ik vraag me nu ook wel stiekem af of dat wel normaal is.

als ik weer een vriend heb met wie ik verder wil,ga ik wel stoppen met de prikpil,omdat het wel een tijdje kan duren voor je cyclus weer op gang is.
ik hoop ooit wel kinderen te krijgen.

een reden waarom ik de prikpil ook gebruik is,dat ik niet meer ongesteld word,want dat was bij mij altijd zo heftig,duurde zeker altijd 8 dagen en was erg hevig.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:47

CarolShadow schreef:
Ik heb zelfs gehoord dat na gebruik van prikpil, je vele malen moeilijker zwanger wordt. Ook is pilgebruik niet goed bij heel lang gebruik.
Geef toe, alles brengt schade aan je lichaam

jep, oud-collegatje van mij heeft dr ook echt heel veel elende mee... ik ben dr geen voorstander van..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:55

Ik moet zeggen dat ik nu aan een nieuw doosje van de pil ben begonnen. Microgynon 30 slik en mijn huid ziet er niet uit. Ben 3 kilo aangekomen in korte tijd en ik voel me lang niet happy
Misschien ligt het daaraan. Ik kan het altijd proberen, maar ik ben erg bang voor mijn menstruatie Bloos Als ik de pil niet slik, is mijn menstruatie vaak lang en hevig met veel pijn.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:15

@Sakkia: Hoelang ben je al aan de pil. Het kan namelijk zijn dat je menstruatie nu heel anders en vaak ook minder heftig is...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:24

Nou euuuhhmmmmm 10 jaar?? Geen idee eigenlijk Bloos

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:29

Ik ben van de prik pil in 3 maanden 15 kilo aan gekomen toen de tijd.
Ik heb ook geen kinderen nog gehad maar heb wel een spiraaltje. In het ziekenhuis laten zetten. Geen pretje maar wel ideaal!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:35

Heb jarenlang zonder problemen microgynon geslikt, heb nu dus ook die goedkopere versie (stediril) en heb nu constant doorbraakbloedingen. Ga nu eens even een periode helemaal stoppen, kijken hoe dat voelt.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:58

SAKKIA schreef:
Nou euuuhhmmmmm 10 jaar?? Geen idee eigenlijk Bloos

Dus je klachten kunnen al heel erg verminderd zijn.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:05

Ik heb de pil een maand geslikt en was 10 kilo aangekomen. Ben over gegaan op de Nuva Ring en was na 2 maand de kilo's weer kwijt.

Ook leuk om te weten; heb de Nuva Ring 5 jaar gebruikt en was binnen 2 weken na het uithalen van de laatste ring zwanger. Als ik soms hoor over dat "ont-pillen" Nagelbijten / Gniffelen

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 13:26

Heb straks de afspraak bij de HA, ben benieuwd hoe hij reageert op mijn verhaal.
Wat zijn er toch ontzettend veel vrouwen die deze klachten ook hebben, zonder zelf te verwijzen naar de pil.
Mist er ergens een stuk voorlichting? en de HA? Hoor nergens dat er 1 HA is die de klachten verwijst naar de pil.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:17

ethinylestradiol/levonorgestrel?

die pil bedoelde ik ja ....

is toch niet uitspreekbaar die naam
???

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 14:18

Haha, nee inderdaad, zijn echt 2 rotwoorden. Waarom ze die namen ook aanhouden? zijn dus gewoon de 2 hormonen die erin zitten. Waarom niet gewoon 1 makkelijke naam, zoals microgynon, diane, enz. enz.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:27

CarolShadow schreef:
Heb straks de afspraak bij de HA, ben benieuwd hoe hij reageert op mijn verhaal.
Wat zijn er toch ontzettend veel vrouwen die deze klachten ook hebben, zonder zelf te verwijzen naar de pil.
Mist er ergens een stuk voorlichting? en de HA? Hoor nergens dat er 1 HA is die de klachten verwijst naar de pil.

Jewel... de mijne Lachen Mijn lichaam reageert er heel heftig op, sowieso op alle medicijnen Knipoog En toen ik na een paar maanden kwam met de meest vage klachten, keek hij in de pc en concludeerde dat het begonnen was toen ik met de pil begon. Ben er toen gauw weer mee gestopt Tong uitsteken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:31

trisca schreef:
Ik heb de pil een maand geslikt en was 10 kilo aangekomen. Ben over gegaan op de Nuva Ring en was na 2 maand de kilo's weer kwijt.

Ook leuk om te weten; heb de Nuva Ring 5 jaar gebruikt en was binnen 2 weken na het uithalen van de laatste ring zwanger. Als ik soms hoor over dat "ont-pillen" Nagelbijten / Gniffelen

Dat ligt maar net aan jezelf hoor. Mijn schoonzus was ook super snel zwanger nadat ze gestopt was met de pil.
Hoeveel mensen worden er wel niet zwanger omdat ze door ziekte de pil niet opnemen?

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:36

Zo dan heb ik geluk gehad.
heb het zelfe met de pil ophalen een tijd terug.
maar aangezien dat ik nog een stip had heb ik deze gewoon afgemaakt en gelijk over gegaan op spiraal.

beste verder met je zelf joh.
wat een voorbehouedsmiddel niet met je kan doen :S Pfff

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:40

Ben is even op zoek gegaan na Trisca's informatie over de Nuvaring.. wat ik me nu afvraag en dus ook niet op de site kan vinden.. het inbrengen is dus erg gemakkelijk zoals gezegd wordt en dat kan ik altijd proberen...
Trisca--> Heb jij wel eens problemen gehad met het verwijderen van zon nuvaring? ik kan me voorstellen dat als deze erg diep word ingebracht dat het dan erg lastig is om ze te verwijderen?! Klopt dat...

Ik denk dat dit misschien wel ee goede oplossing is voor mij persoonlijK!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:50

moet toch eens hard gaan denken wat ik dadelijk na mijn bevalling doe aan anti conceptie .
De pil is geen optie
spiraaltje k weet niet , heb het er niet zo op
dus denk prikpil misschien ..
of rubbertjes
maar heb altijd hevige menstruatie gehad dus dat was ook een reden voor de pil ..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:51

waarom heb je het niet zo op een spiraaltje?
Ik heb ook altijd hele heftige menstruatie's gehad. heb hem nu een jaar ben 3 keer iets ongesteld geweest!

prikpil vond ik geen succes.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:07

sappho schreef:
Ben is even op zoek gegaan na Trisca's informatie over de Nuvaring.. wat ik me nu afvraag en dus ook niet op de site kan vinden.. het inbrengen is dus erg gemakkelijk zoals gezegd wordt en dat kan ik altijd proberen...
Trisca--> Heb jij wel eens problemen gehad met het verwijderen van zon nuvaring? ik kan me voorstellen dat als deze erg diep word ingebracht dat het dan erg lastig is om ze te verwijderen?! Klopt dat...

Ik denk dat dit misschien wel ee goede oplossing is voor mij persoonlijK!

Ik heb nooit problemen gehad met inbrengen en uithalen. Het inbrengen is vergelijkbaar met een tampon, maar je knijpt de ring daatbij even plat. Het uithalen moet je je vinger er achter haken (sorry voor de plastische omschrijving). Heb ook nooit gehad dat hij eruit viel en ook manlief heeft er geen last van.

Breitling schreef:
Dat ligt maar net aan jezelf hoor. Mijn schoonzus was ook super snel zwanger nadat ze gestopt was met de pil.
Hoeveel mensen worden er wel niet zwanger omdat ze door ziekte de pil niet opnemen?

Is zeker zo, maar ik ben er van overtuigd dat de gelijke en lage concentraties die afgegeven worden door de nuva ring minder invloed hebben op je natuurlijke systeem als de ploselinge enorme piek die je elke keer met een pil 1x daags krijigt. Die concentratie die op zijn laagst is (net voor het slikken van de nieuwe pil), is vergelijkbaar met de constante afgifte van de Ring....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:10

daarom heb ik ook een spiraaltje.
Maar dat heeft niks met snel zwanger worden te maken.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:23

Ik ben ook super gevoelig voor de pil (leees krijg alle kwaaltjes van overgewicht, puistjes en hele heftige humeurwisselingen).

Ben eerst overgestapt naar een koperspiraaltje maar daar was mijn baarmoeder het toch niet mee eens. Dus toch weer de pil (yasmin) maar daar werd ik echt niet vrolijker van en ik wil eigenlijk helemaal geen hormonen in mijn lijf. Dus heb nu weer mirena.

Ik heb mijn eerste spiraaltje op mijn 18e gezet en de mirena op mijn 21ste. Geen enkel prombleem gehad. Inzetten is niet super fijn maar viel mij echt mee en ook het uithalen van het koperspiraalte was niet heel erg. HA hebben bij mij er nooit een probleem van gemaakt en ik ben nog nooit zwanger geweest. Doe ze dit wel ga er dan tegen in het is jou lichaam en jou keuze. Lees je van te voren goed in en je hebt zat argumenten waarom je hormonen niet in je lijf zou willen en dat je nu dit alternatief wilt.