Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gomir schreef:Daarom is het ook zo belangrijk om over dit soort zaken met je familie te praten, dat maakt het bij een eventueel overlijden een stuk minder moeilijk voor iedereen.
gomir schreef:En keuze 2 is daarom ook echt een vaststaand feit, daar kan geen nabestaande nog iets aan veranderen na je dood.
(anders zou het hele registreren natuurlijk ook geen zin hebben)
Shadow0 schreef:gomir schreef:En keuze 2 is daarom ook echt een vaststaand feit, daar kan geen nabestaande nog iets aan veranderen na je dood.
(anders zou het hele registreren natuurlijk ook geen zin hebben)
Waarom wordt keuze 1 dan niet helemaal op dezelfde manier behandeld? (En zou het niet zo zijn dat mensen zo vreselijk veel verzet blijven tonen omdat het blijkbaar loont?)

moos24 schreef:Nee, want......
Ja, ik weet het, maar dit is weer eens iets dat de goede onder de kwaden moeten lijden.
Ik zou er niet aan moeten denken om iets van mijn lichaam waar ik altijd met respect mee om bent gegaan, af moet staan aan iemand die geen respect heeft voor zijn eigen lichaam.(roken, drinken, drugs e.d.).
Als je vast kon laten zetten dat mijn organen naar iemand gaan die het echt nodig heeft en er echt niets aan kan doen, dan zonder er over na te denken.
xTamara schreef:Dus omdat die vrouw misschien via onbeschermde seks aan haar kinderen gekomen is, mag geen donorlever, of iets dergelijks, ontvangen?
Komop.. Als je mensen kan redden als je dood bent doe je dat toch?
juval schreef:ja hoor, ik ben wel donor. Als ik zelf ziek zou worden zou ik ook graag een donor-orgaan willen ontvangen, dus dat lijkt me reden genoeg. Om die reden ben ik ook bloed-donor. heb gister weer gegeven. Kleine moeite, en voor iemand waarschijnlijk heel belangrijk.