Het leven met een koortslip :(

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysecrets

Re: Het leven met een koortslip :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:53

Ik heb trouwens wel als ik 1 of 2 dagen die Lysine vergeet, dat me lip gaat tintelen, dan neem ik er 2 in (lysine) en is er geen probleem, wacht ik langer met innemen heb ik weer een blaar zitten...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:08

ik ben er weer net vanaf...

deze keer niet zo'n grote gelukkig (was wel een hele tijd geleden)

ik heb zo'n mooi apparaatje ervoor :D alleen als ze 's nachts opzetten heb je er zo weinig aan :P

Maar ja lekker smeren en hij is nu weer weg..

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:13

Ik loop nu ook al ruim een week met een pracht exemplaar rond.
Is lang geleden dat ik het zo erg heb gehad.
Ik gebruik die compeed lipblaasjes patches, zeg maar soort stickers die je er op plakt.
Geen idee of het echt sneller weggaat maar de pijn is in elk geval een stuk minder.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:14

ik heb er nu al 2 weken eentje, het begint vanaf nu pas minder te worden!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:24

Marjan1984 schreef:
Ik loop nu ook al ruim een week met een pracht exemplaar rond.
Is lang geleden dat ik het zo erg heb gehad.
Ik gebruik die compeed lipblaasjes patches, zeg maar soort stickers die je er op plakt.
Geen idee of het echt sneller weggaat maar de pijn is in elk geval een stuk minder.

die patches heb ik ook 1x gebruikt, maar nooit meer :P
ik plakte het scheef dus toen moest tie er weer af... dat doet zeer!!!
daarna nooit meer gebruikt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:27

Nou ik heb gister voor het eerst van mn leven die blaasjes kapotgedrukt met een watje, wel onder de douche, zit niet weer op een besmetting in mn oog of elders te wachten, mén dat deed zeer ik had het idee dat het drie keer zo groot was als normaal.

Ik ben dr van overtuigd dat mn tubetje niet meer goed was, (Wel houdbaar tot 2011 maar al een jaar open)
want zo'n groet plek als nu heb ik in jaren niet meer gehad.
Heb het onder controle met tea tree olie (Puur) en aloe vera.
Maar ben wel weer l-lycine gaan slikken herkennen jullie dat dat je je de hele tijd gaat zitten verontschuldigen?

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:35

Oooh gut praat me er niet van, ik heb die ellendige dingen al zo lang :( Weersverandering, stress, ziek, met alles krijg ik er 1. Niks werkt, en het ding blijft kloppen als een gek. Ik krijg er ook niet 1 of een kleine nee hoor, record staat nog steeds op 7 toen ik van vakantie weer kwam ...

Om het een beetje te verlichten doe ik er AKO lip op, het enige smeersel wat nog een beetje werkt.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:40

Nou, ik meld me ook maar hier. 1 keer in de maand ben ik ook aan de beurt. Gaat toevallig altijd samen met ongesteld zijn. Nu met de pil doorslikken heb ik het wat minder vaak, aangezien ik ook minder ongesteld ben.
Als mijn weerstand ook maar ietsje lager is, voel ik um ook alweer opzetten.

Wat ik eraan doe.. Hmm.. Als ik me wat zwakker voel, slik ik Zink tabletten, schijnt te helpen. En als het tintelende gevoel er al is, dan smeer ik met een zinksulfaat achtig zalfje van de apotheek. Dat droogt het uit en werkt naar binnen of zo. En als het alweer een beetje weg is, smeer ik met een groene stik van de drogist. Echinaecin of zo? En ja, gewoon accepteren. Helemaal weg zal het niet meer gaan :n

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:57

Godverrrrr ik voelde het vanacht ook alweer jeuken en ja hoor te laat met smeren en hij is wel uitgebreid maar nog niet heel dik ofzo. Pff wat een rot dingen. Voelt altijd zo vervelend, het ergste vind ik nog de koortslip is uiteindelijk weg maar er blijft altijd zo lang een plekje achter en litteken. Ik smeer altijd met zovirax en vecta4ir. Maar hij blijft nu maar prikkelen word er gek van smeer al de hele dag! Iemand een idee wat ik kan smeren iets met wat in huis staat ofzo? Want geen drogist is nou meer open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:32

Morrie vervelend, het lijkt wel te heersen :D
Als je het topic eens doorleest kom je vanzelf wel tips tegen, een koortsuitslagzalf helpt alleen als je de eerste blaasjes voelt, en akoplip helpt indrogen.

Als de blaasjes er eenmaal zijn kan je het vethouden met aloevera, tea tree (De olie helpt het goed ontsmetten) en calendula als de korstjes er eenmaal zijn.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:00

Chiqa schreef:
Morrie vervelend, het lijkt wel te heersen :D
Als je het topic eens doorleest kom je vanzelf wel tips tegen, een koortsuitslagzalf helpt alleen als je de eerste blaasjes voelt, en akoplip helpt indrogen.

Als de blaasjes er eenmaal zijn kan je het vethouden met aloevera, tea tree (De olie helpt het goed ontsmetten) en calendula als de korstjes er eenmaal zijn.

Ja maar zoals zovirax en vecta4ir helpt ook uitdrogen hoor. Moet zeggen dat hij nou niet meer prikkeld dus denk dat het toch geholpen heeft :D :D

Ja had het topic al door gelezen maar ging me even om dit moment aangezien de DA al dicht is enzo :D

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:22

ik heb eens gehoord dat je, als je iemand oraal bevredigd, herpes doorgeeft, is dat een fabeltje? want het klinkt voor mij niet echt geloofwaardig..
heb er zelf gelukkig nog geen last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:25

Let op de meeste middelen werken alleen als de blaasjes net op komen en niet meer als de blaasjes er al zijn.

Kan me herinneren dat alleen akolip en idd vecatvir een positief effect hebben op genezing als er al blaasjes zijn ontstaan :)

Jethe, het is wel degelijk erg besmettelijk. Geen risico nemen, met babys is het helemaal opassen, als je dit kind niet voor zijn 7 e levensjaar besmet zal het ook veel minder kans hebben het ooit et ontwikkelen.
Dit verklaard weer waarom bepaalde mensen het hun leven lang krijgen en anderen heel eerlijk maar waar.....Nooit.

Ik ervaar het altijd als een opluchting als iemand zegt, 'o dat heb ik ook wel eens...'
heb altijd het idee dat ik vies ben (Gelsachtziekte aan mn gezicht) en me moet verontschuldigen,
want wees eens eerlijk fris ziet het er niet uit en als je pech heb loop je er rustig anderhalve week mee.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 22:26

Als je een koortslip heb dan wel..

koortstlippen vallen onder het herpes simplex virus...
komt overeen met herpes genitalis..

dus als je een koortslip heb en je bevredigd je vriend/vriendin oraal dan heb je indd grote kans op herpes aan de geslachtsdelen..

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:27

Gister zit ik hier nog uitbundig te vertellen dat ik geen koortslip meer gehad heb sinds ik Lysine slik....
En ja hoor, gisteravond ben ik hem vergeten, ik wordt wakker en wat zit er... ;(
Ik heb er vandaag al 2 op en ga er vanavond nog 1 slikken.
Hopen dat dat stomme ding verdwijnt voordat ik hem lek ga prikken... }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:29

Echt waar Laura???? En je weet zeker dat je altijd netjes op tijd je tablet in heb genomen?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 22:29

Chiqa schreef:
Nou ik heb gister voor het eerst van mn leven die blaasjes kapotgedrukt met een watje, wel onder de douche, zit niet weer op een besmetting in mn oog of elders te wachten, mén dat deed zeer ik had het idee dat het drie keer zo groot was als normaal.

Dat moet je volgende keer anders doen, dan doet het minder zeer ;)

een naald ontsmetten met alcohol en warm maken..
watje klaar leggen met alcohol (medisch. min. 70%) en dan met de naald een klein gaatje prikken in de blaas...

dan komt er al een druppel vocht uit, watje er tegen aan en zachtjes duwen..

doet een stuk minder zeer dan kapot drukken ;)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 22:30

Laurabyoux schreef:
Gister zit ik hier nog uitbundig te vertellen dat ik geen koortslip meer gehad heb sinds ik Lysine slik....
En ja hoor, gisteravond ben ik hem vergeten, ik wordt wakker en wat zit er... ;(
Ik heb er vandaag al 2 op en ga er vanavond nog 1 slikken.
Hopen dat dat stomme ding verdwijnt voordat ik hem lek ga prikken... }>

Dat is altijd zo :D

altijd als ik zeg "zo heb al een tijd geen koortslip gehad" dan is tie er binnen een paar dagen :D

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:31

Chiqa schreef:
Echt waar Laura???? En je weet zeker dat je altijd netjes op tijd je tablet in heb genomen?

Ja ik neem altijd elke avond een tabletje in, leg ze 's ochtends klaar voor 's avonds.
Nou werd ik dus vanochtend wakker, merkte dat het een beetje brande bij me mond en toen ik dus op me nachtkastje keek zag ik het tabletje nog liggen...
Normaal gesproken vergeet ik hem nooit en had ik dus ook al een jaar geen koortslip gehad en ik vergeet het 1x in te nemen en ja hoor...

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:32

Citaat:
Dat is altijd zo :D

altijd als ik zeg "zo heb al een tijd geen koortslip gehad" dan is tie er binnen een paar dagen :D

Erg he... }>
Ik hoop zo erg dat er iets wordt uitgevonden dat dat virus uitroeit...
Voel me altijd zo vies als ik zo een ding heb en heb het gevoel dat iedereen er naar kijkt...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 22:34

ja dat heb ik ook, maar je kan er zo weinig aan doen :(

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:35

Ja dat is waar, heb er wel eens foundation op gesmeerd...
Echt heel stom, maar niemand zag hem meer :P

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:40

Ik voel me ook altijd vies als ik zo'n ding heb. Heb ook altijd het idee dat andere dan ook zo denken. :(

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:44

Ik vind de Rhus Toxicodendron druppels nog steeds super werken! Alleen zijn ze van dr.Vogel uit de handel, dus moet even op zoek naar een ander merk!
Naar pillen heb ik ook wel eens gekeken, maar die moet je eigenlijk altijd (preventief) slikken en dat zie ik niet zo zitten.

Met baby's moet je idd uitkijken! Een koortslip kan bij die kleintjes hersenvliesontsteking veroorzaken!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:45

Ja, maarja ik leg het mensen altijd uit dat het niet vies is, dat ik er niets aan kan doen. Wel heel irritand als mensen vragen of ze een slokje van me drinken mogen, dan zeg ik altijd : nee liever niet, dan krijg je als antwoord : waarom dan niet, zeg ik weer : koortslip....
Dan moet je natuurlijk uit gaan leggen dat het besmettelijk is.... Dan zie je die koppen al gaan haha