Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:32

Ik vind dat van die angsten trouwens wel heel intressant, als het nou verschil maakt zou je dit ook eigenlijk moeten melden bij de fabrikant of HA. Als iedereen dat doet wordt het vanzelf in het rijtje bijwerkingen opgenomen na verloop van tijd.

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:36

Uppojono schreef:
Ik ben ook gestopt met de pil. De reden daarvoor was eigenlijk dat het uitging met vriend en dat ik dan niet zinloos allemaal hormonen in m'n lichaam ga stoppen..

Je word tegenwoordig raar aangekeken als je de pil niet slikt. Ook door de huisarts Hamer Zelfs als je geen rede hebt om hem te slikken Frusty Je hoort de pil gewoon te slikken net als de rest van Nederland!!! Gestoord

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:38

Sizzle schreef:
Ik vind dat van die angsten trouwens wel heel intressant, als het nou verschil maakt zou je dit ook eigenlijk moeten melden bij de fabrikant of HA. Als iedereen dat doet wordt het vanzelf in het rijtje bijwerkingen opgenomen na verloop van tijd.

Het staat ook in het rijtje bijwerkingen bij mijn pil

Heb nogmaals even mijn bijsluiter gelezen en kan het niet terugvinden.
Toen ik hiervoor al eens eerder overwogen heb te stoppen dacht ik dat het er wel in stond. Verward
Laatst bijgewerkt door 2misty2 op 17-10-08 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:42

piloe4ever schreef:
Je word tegenwoordig raar aangekeken als je de pil niet slikt. Ook door de huisarts Hamer Zelfs als je geen rede hebt om hem te slikken Frusty Je hoort de pil gewoon te slikken net als de rest van Nederland!!! Gestoord

Sorry hoor maar dat slaat nergens op. Ik ben heel laat begonnen en zelfs toen vroeg mijn huisarts of ik het zeker wist en of ik de risicos wel kende en op dehoogte was van andere manieren van anticonceptie.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:42

piloe4ever schreef:
Uppojono schreef:
Ik ben ook gestopt met de pil. De reden daarvoor was eigenlijk dat het uitging met vriend en dat ik dan niet zinloos allemaal hormonen in m'n lichaam ga stoppen..

Nou... geld niet voor mij hoor. Ik bepaal zelf wel of ik hem slik of niet. En mijn HA heeft niks aangeraden of wat dan ook.

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:49

rowo schreef:
piloe4ever schreef:

Nou... geld niet voor mij hoor. Ik bepaal zelf wel of ik hem slik of niet. En mijn HA heeft niks aangeraden of wat dan ook.

Goed zo Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:52

rowo schreef:

Ik heb ook zelf besloten om 'm te gaan slikken en inmiddels ook zelf besloten er mee te stoppen.
Er heeft geen arts op mij ingepraat oid.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:53

Na dit topic ga ik wel nadenken over eventueel de nuvaring... scheelt weer een hoop gedoe met slikken ed (ook al vergeet ik hem nooit). Ff beetje rondneuzen op internet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:54

Maar 23% meer kans met de pil op borstkanker klinkt eigenlijk veel meer dan het is volgens mij. Want wat ik al eerder in dit topic zei: Normaal krijgen geloof ik 1 op de 3 vrouwen het(?) En mét de pil zou dat dan 1,2 op 3 zijn. Dat lijkt veel minder. Ik snap er ook niet zoveel van hoor, maar volgens mij is dat het wel. Nagelbijten / Gniffelen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:56

piloe4ever schreef:
Uppojono schreef:

Nou, daar heb ik anders geen last van... Ik mág hem niet eens slikken van de HA. Daarbij heeft nooit iemand mij raar aangekeken dat ik hem niet slik.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:57

na alle stemmingswisselingen (lees 2 weken alleen maar kunnen huilen iedere maand) van de pil, ben ik ermee gestopt en ben aan het hormoonspiraaltje begonnen.
Voor mij een fantastische uitkomst! Je hebt 100x minder hormonen in je lijf (die alleen maar lokaal inwerken en dus niet je bloedbaan inkomen) Het zetten was wat minder, maar voor de rest voor mij ideaal.

En voor diegene die denken dat je onvruchtbaar kan worden; met 3 jaar heb ik het eruit laten halen en drie maanden later was ik zwanger)

Een condoom gebruiken is/was voor mij echt geen optie. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:58

Hoe werkt zo'n nuvaring precies? Iemand met uitleg of een goede, betrouwbare website?

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:58

Ik ben sinds 1 oktober gestopt met de pil en heb nu een spiraaltje... Het plaatsen deed enorm veel pijn maar wil nu al niet meer terug...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:59

Dat is dus waar ik bang voor ben... dat plaatsen wat zo zeer doet. Nu trekt een spiraaltje mij echt totaal niet

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:08

rowo schreef:
Dat is dus waar ik bang voor ben... dat plaatsen wat zo zeer doet. Nu trekt een spiraaltje mij echt totaal niet

zelfde voor mij.
Ook heb ik weer verhalen gehoord (van verpleegkundige) dat door de locale toediening van hormoon door het spiraal juist weer endometriose ontstond. Koper vind ik zeker geen optie. De implanton oid (staafje) durf ik ook niet goed aan omdat ik bang ben dat uitscheiding van hormonen locaal in de spier juist tumorbevorderend zou werken.
Je hebt ook nog pleisters trouwens, iemand ervaring daarmee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:13

Ik heb pleisters gehad! Ja

Ben daaraan begonnen vanwege de migraine die ik van de pil kreeg, maar het hielp niet echt veel.
Je krijgt er net zo'n vies randje omheen als bij een gewone pleister, en je moet goed oppassen dat je hem niet bijvoorbeeld net onder het randje van je onderbroek plakt aan de achterkant, zodat die er steeds langs schuurt, want dan laat hij los.

Nee, op zich een heel goed idee, maar de uitvoering liet in mijn ogen iets te wensen over...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:14

Heb net de hele site van de nuvaring doorgenomen en het bevalt me toch zeker wel! Zag dat het ook van Organon is, net als de microgynon toch?

Hier staat ook hoe het zit met inbrengen ed, was wel handig om te zien Clown

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:18

Die site heb ik gister idd ook bekeken. Wel een handige site idd... Ik ga er serieus over nadenken Ja

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:22

Tja gisteren zat ik op mn werk, is zo leuk als ze de websites die je hebt bekeken nagaan ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:25

Welke site is dat dan?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:26

Ff googlen en je weet het!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:37

Gewoon die nuvaring.nl ?

Pff.. ik weet niet hoor.. Lijkt me best eng zo'n ding. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:07

Hmmm... Van wat voor materiaal is die nuvaring eigenlijk?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:18

www.nuvaring.nl schreef:
Waar is NuvaRing van gemaakt?”
NuvaRing is een flexibele anticonceptiering, gemaakt van ethyleen vinyl acetaat. Dit is een sterke en veilige kunststof die veel wordt gebruikt in medische producten. NuvaRing bevat dezelfde hormonen als de pil: oestrogeen en progestageen. De hoeveelheid hormonen die NuvaRing afgeeft is echter bijzonder laag.