Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:33

Zwelgje: ik weet eigenlijk niet of mijn migraine door de pil veroorzaakt wordt, want die slik ik al zoooo lang. En ermee stoppen vind ik niet zo 1-2-3 een optie omdat ik het ook wel erg prettig vind om precies te weten wanneer je een stopweek plant en dat er dan verder niets aan de hand is. In mijn stopweek heb ik bijna altijd wel een paar dagen migraine.
Zou de migraine helemaal kunnen verdwijnen door te stoppen met de pil?

Saray: boeiend om te lezen dat jij ook hoofdpijn kreeg door de medicatie tegen migraine. Betekent dat dat je daarvoor zoveel medicijnen slikte of zo vaak? Hoeveel nam jij dan in? Want ik neem ook vrij gemakkelijk Imigran in als ik migraine voel opkomen, zodat ik het vaak ook tegen kan houden dan ik een echte langdurige aanval krijg. Maar mijn man waarschuwt dan wel dat ik zo vaak wat inneem ... Ben wel benieuwd hoeveel/vaak je moet slikken om daar juist weer hoofdlijn van te krijgen ...?

Ik weet wel dat je wel een soort van immuniteit tegen de medicatie opbouwt door vaak wat in te nemen en dat je steeds meer/sterkere middelen nodig hebt.

De imigran heeft echt een werkingstijd bij mij die aan de hoeveelheid is gekoppeld: bij imigran100 blijf ik ca 8 uur hoofdpijnvrij en bij de imigran50 precies de helft, dus zo'n 4 uur!

En wat betreft het (on)begrip van mensen: ze kunnen zich oeilijk voorstellen dat je zo plotseling heel erge hoofdpijn kunt krijgen en bereoerd worden (soms binnen een halfuur), maar dat je na innemen van medicijnen dan ook weer snel opknapt!
Bij mij werkt een inigran binnen een uur, en dan kan ik ook weer redelijk functioneren (mits ik me niet teveel lichamelijk inspan). Terwijl ik dan daarvoor heel erg akelig ben met enorme hoofdpijn. Gek is dat eigenlijk ...
Laatst bijgewerkt door simodi op 12-11-08 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Saray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:33

Zwelgje schreef:
Jeetje Saray! Dat doet me denken aan de tijd dat ik nog de pil slikte, toen had ik ook zoveel hoofdpijn.
Kunnen ze verder geen oorzaak vinden. Ik ben zelf wel heel ‘blij’ om te weten dat de migraine bij voornamelijk hormonaal bepaald is.
En ik weet meestal ook precies wanneer ik het krijg, een paar dagen voor een nieuwe cyclus begint het al en dan weet ik dat ik ook niet langer dan 3-4 dagen een klein beetje ongesteld ben. Als ik geen hoofdpijn krijg, dan ben ik wel gewoon ongesteld zeg maar. Ik prefereer het laatste Knipoog Maar het is heel wisselend moet ik zeggen. Ik heb afgelopen keer wel weer migraine gehad die 3 dagen heeft aangehouden (net zo lang als de ongesteldheid), daarna is het over.
Ben er wel eens mee naar de dokter geweest maar ze kunnen weinig doen. De pil voorschrijven doen ze niet meer omdat ik daar niet tegen kan. Ik kreeg daar ook een vreselijk hoge bloeddruk van.
Wel hebben ze een EEG gemaakt, maar daar kwam niets uit.
Zijn er wellicht dames bij die ook de pil slikken en misschien wel deze vervelende klachten hebben door de rotzooi die ze elke dag slikken??? Het valt natuurlijk te overwegen om dat te bekijken. Mijn klachten zijn met zeker 80-90 % verminderd sinds ik gestopt ben met de pil.

Ik ben ook al eens bij de dokter geweest voor een lichter pil maar dat heeft ook niet geholpen.
Maar ik kan ook niet zeggen dat ik tijdens de menstuatie meer of minder last heb. Vooral toen ik jonger was niet.
Nu ik ouder ben heb ik wel steeds meer last tijden de menstruatie.
Ik slik nu de pil 6 maanden door. Bij de hoofdpijnkliniek hebben ze de pil en mijn hoofdpijn ook niet inverband gelegd.
Dus ik neem aan dat dit niet de oorzaak is. Of is dit er naïef?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:37

Saray schreef:
Ik slik nu de pil 6 maanden door. Bij de hoofdpijnkliniek hebben ze de pil en mijn hoofdpijn ook niet inverband gelegd.

Ik doe dat 3 maanden, maar zou ook wel langer willen om de hoofdpijn uit te stellen Bloos . Is 6 maanden zondermeer mogelijk of alleen in uitzonderlijke gevallen?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 13:07

@ Saray , ik had er ook nooit aangedacht om contact te zoeken met andere mensen die migraine hebben. Maar doordat het bij mij zo is verergerd.Wilde ik weten hoe dat zou kunnen komen en vandaar dus dit topic. Merk wel dat ik het fijn vind om er over te kunnen praten.

Saray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:31

simodi schreef:
Saray schreef:

Ik doe dat 3 maanden, maar zou ook wel langer willen om de hoofdpijn uit te stellen Bloos . Is 6 maanden zondermeer mogelijk of alleen in uitzonderlijke gevallen?

De hoofdpijnverpleegkundige in Zutphen heeft mijn gezegd dat je de menstuatie maximaal 6 maanden uit mag stellen.
Want ik had hem verteld dat ik het 3 maanden uitstelde (had ik van een HA in opleiding, toen ik van pil veranderde) en toen zei hij dat het maximaal uitgesteld kon worden naar 6 maanden, en dat heb ik toen meteen gedaan.
Maar als je het zeker wilt weten moet je het anders even aan je HA vragen. Als je het uitsteld heb je alleen kans op tussentijdse bloedingen, maar daar heb ik gelukkig geen last van.

Saray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:42

Ik krijg nu ook hoofdpijn, boven mijn rechter oog. Ik ben ook misselijk.
Nu zit ik, zoals altijd, weer te dubben of een diclofenac moet nemen.
Wat voor een keus heb je?
Ik kan me nu naar voelen, en wachten tot het nog erger word want dat gaat (bijna) zeker gebeuren, en dan een diclofenac nemen.
Of ik kan er nu een nemen en weer vrolijk verder gaan mer mijn werkzaamheden.

Dat is ook vaak de valkuil. Je gaat dan maar door en door, terwijl je eigenlijk rust moet pakken. Maar ik zit op mijn werk en dan ga je ook niet zo maar naar huis. Mijn baas ziet me aan komen dat ik elke keer naar huis ga als ik hoofdpijn heb.
Ik ga alleen naar huis in extreme gevallen. Maar voor mijn migraine is het wel goed om op zulke momenten als nu het rustig aan te doen, maarja.....

Ik denk dat ik toch maar ff een pilletje ga nemen Bloos
Ik voel me wel slecht, als ik weer zo'n ding neem, maar de hoofdpijn wint altijd

Saray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:04

simodi schreef:
Saray: boeiend om te lezen dat jij ook hoofdpijn kreeg door de medicatie tegen migraine. Betekent dat dat je daarvoor zoveel medicijnen slikte of zo vaak? Hoeveel nam jij dan in? Want ik neem ook vrij gemakkelijk Imigran in als ik migraine voel opkomen, zodat ik het vaak ook tegen kan houden dan ik een echte langdurige aanval krijg. Maar mijn man waarschuwt dan wel dat ik zo vaak wat inneem ... Ben wel benieuwd hoeveel/vaak je moet slikken om daar juist weer hoofdlijn van te krijgen ...?

Ik weet wel dat je wel een soort van immuniteit tegen de medicatie opbouwt door vaak wat in te nemen en dat je steeds meer/sterkere middelen nodig hebt.

In pijnstillers zit een stof die je lichaam door overmatig gebruik van pijnstillers nodig heeft. En dat geeft je lichaam door hoofdpijn te krijgen aan. Je kan beter 1 dag in de week 6 pillen nemen, dan elke dag een half pilletje. Want dan krijg je lichaam elke dag dat stofje en krijg ie dat stofje een dag niet dan gaat je lichaam zeuren, d.m.v. hoofdpijn.
Ik slikte ongeveer 4 a 5 dagen pillen (paracetamol en dicofenac) in de week. Ik weet het niet meer precies want als je het niet opschrijft heb je geen idee wat je slikt. En mijn hoofdpijn dagboek ligt in Zupthen bij de hoofdpijnkliniek.
Ik mag daarom nu ook maar 4 dagen in de maand pijnstillers nemen. En vandaag is al de 2e dag in de maand. Huilen

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:06

daar zie ik ook zo tegenop, werken en hoofdpijn. Momenteel ben ik "inbetweenjobs", om het zo maar even te zeggen. Als bijbaan rij ik op een handelsstal paarden en dat gaat heel goed. Ondertussen wel aan het solliciteren enzo. Ik ben bang dat als ik straks op kantoor zit, ik er elke keer last van hebt en je kan je ook niet elke keer ziek melden...
Bij mij is het trouwens niet gerelateerd aan de pil geloof ik. Hoewel (heel apart) het wel ongeveer begonnen is toen ik ook met de pil ben begonnen. Echter ik ben al van pil veranderd, heb een paar maanden geen pil geslikt, maar geen verschil. Ook niet extra in de stopweek ofzo.
Bij mij is het waarschijnlijk echt gerelateerd aan spanning. Hoewel ik het bijvoorbeeld ook op vakantie kan hebben. Dus het is niet altijd stress. Maar misschien ook wel mijn houding of bepaalde bewegingen. De fysiotherapie dus nog maar even afwachten.

(owja met het konijntje gaat het goed gelukkig)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:31

Hoofdpijn en werken: slechten combi! Boos!

Het weerhoudt mij er ook van om uit te kijken naar een andere baan, terwijl ik daar regelmatig wel zin in heb. Ben bang dat ik door alle nieuwe dingen en spanning dan weer flinke hoofdlijn krijg en dan niet kan werken, wat je in een nieuwe job nou net niet kunt hebben. In mijn huidige werk kennen ze me en heb ik een staat van dienst, zodat af en toe ziek thuisblijven met migraine gewoon bij mij hoort. Maar in een nieuwe baan kennen ze je nog niet en niemand zit te wachten op een regelmatig zieke/afwezig werknemer. Op deze manier belemmert mijn migraine me niet in mijn huidige werk, maar wel in het uitproberen van iets nieuws ...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:06

simodi schreef:
Hoofdpijn en werken: slechten combi! Boos!

Het weerhoudt mij er ook van om uit te kijken naar een andere baan, terwijl ik daar regelmatig wel zin in heb. Ben bang dat ik door alle nieuwe dingen en spanning dan weer flinke hoofdlijn krijg en dan niet kan werken, wat je in een nieuwe job nou net niet kunt hebben. In mijn huidige werk kennen ze me en heb ik een staat van dienst, zodat af en toe ziek thuisblijven met migraine gewoon bij mij hoort. Maar in een nieuwe baan kennen ze je nog niet en niemand zit te wachten op een regelmatig zieke/afwezig werknemer. Op deze manier belemmert mijn migraine me niet in mijn huidige werk, maar wel in het uitproberen van iets nieuws ...

Daar kan ik me helemaal iets bij voorstellen. Je voelt je toch al zo bezwaard om toe te geven dat je eigenlijk niet opperbest functioneert op zo'n moment (tenminste dat heb ik dan). Gelukkig kennen mijn collega's me zo goed dat ze meteen aan m'n gezicht zien als het niet goed is. Vorige keer kwam mijn collega m'n kantoor binnen en het eerste wat hij zei was: Zo, jij hebt hoofdpijn!

Werken en hoofdpijn is geen combi, maar mama zijn en hoofdpijn helaas ook niet en dan moet je ook verder.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:10

Ik heb ook veel last van migraine en iemand raadde me aan om aan yoga te doen. Maar dat helpt dus echt helemaal niks. Ik val er bijna in slaap én ik krijg altijd een flinke migraine na de yoga. Dus daar ben ik maar mee gestopt... Maar misschien doe ik 't verkeerd. Doet hier iemand ontspanningsoefeningen tegen migraine?

vanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:42

Hé, ik zie dit topic nu pas. Ik heb nog niet alles doorgelezen (eerste 3 pagina's en de laatste 2), maar ik ga straks even verder lezen. Ik lees tot nu toe wel veel herkenbare dingen.
Zelf heb ik nu bijna 2 jaar migraine. het is bij mij begonnen na een ongeluk met een zware whiplash en een trap op mijn rug van paard. Ze weten niet of het ongeluk de oorzaak is of dat het toeval is, omdat migraine rond mijn leeftijd zich vaker pas uit ( ik was toen 26). In mijn familie komt het trouwens niet voor. Ik heb zelf meestal 4 aanvallen per maand die ongeveer 3 dagen aanhouden en soms 4. Als dan mijn imigran (slik de 100mg) niet inkickt, dan komt de misselijkheid ook aaanzetten bluhh. Helaas werkt bij mij de imigran ook maar een uur of 8 en heb ik er dus meerdere nodig per aanval. Ik heb eerst propanolol geslikt, maar daar kreeg ik hartkloppingen van. Een jaar later toch maar weer een betáblokker gaan proberen, maar nu dan bisoprolol. Ik slik het nu een half jaar,maar echt verbetering is er ook niet...
Ik heb ook van de neuroloog indertijd de anti-epileptica voorgeschreven gekregen,maar ik ben te huiverig voor de bijwerkingen. Ik ga binnekort wel eens overleggen voor een imigran prikpen of neusspray. (zeker na het lezen van een paar van jullie verhalen). Heeft iemand van jullie trouwens ervaringen met een osteopaat? Ik wil dit nl gaan proberen.
Ook ben ik al een tijd naar een kussen aan het zoeken. Ik heb al eens eentje geprobeerd met steun voor de nek, maar hiermee werd het bij mij juist erger. Ik heb het kussen 2 weken de kans gegeven,maar werd iedere ochtend met migraine wakker.
Over bepaalde triggers... tja oa kaas. hier eet ik wel veel van ,maar ik kan het ook niet buitensluiten, aangezien ik al 20 jaar vegetariër ben en er dan voor mij weinig variatie overblijft ;-(

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:19

Heb al heel wat pagina's doorgeworsteld en ben immigran, selokeen, maxalt en nog van alles tegengekomen.. Maar niemand van jullie die Zomig gebruikt? Had ook echt al vanalles gehad, eigenlijk alles wel wat ik hierboven heb gelezen. Nu heb ik Zomig en 9 van de 10 keer gaat de migraine binnen een uur over Haha! Haha! Haha! Ik kreeg deze tip ook weer van een kennis en ipv iedere keer 3 dagen plat, overgeven en de hele mikmak is mijn leven er veel prettiger op geworden. Bovendien heb ik ook mijn ziekteverzuim een mooi stukje terug kunnen brengen. Pling

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:37

Fitch schreef:
Ik heb ook veel last van migraine en iemand raadde me aan om aan yoga te doen. Maar dat helpt dus echt helemaal niks. Ik val er bijna in slaap én ik krijg altijd een flinke migraine na de yoga. Dus daar ben ik maar mee gestopt... Maar misschien doe ik 't verkeerd. Doet hier iemand ontspanningsoefeningen tegen migraine?

Yoga is niet mijn ding ... wel geprobeerd toen ik jaren terug neiging tot hyperventileren had. Toen ben ik gaan paardrijden en had daar ook geen last meer van ... Haha!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 11:24

Vanini , ik ga vanaf morgen beginnen met het slikken van propranolol. Hoeveel mg nam jij dan>? Die van mij zijn 80 mg. Heb de bijsluiter doorgelezen en vind het best eng om er mee te beginnen , omdat er wel heeeel erg veel bijwerkingen kunnen optreden.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:29

Ik las dat er ook iemand propranolo slikt tegen migraine. Heb je daar geen vervelende bijwerkingen van?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 11:33

die staan wel in de bijsluiter , ik ben nog niet begonnen maar daardoor weet ik niet of ik er mee durf te beginnen.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:43

Vind dit topic nu pas. Ben (helaas) ook migraine-patient. Hoofdzakelijk hormonale migraine. Erg moeilijk om dat een beetje binnen de perken te houden.
De meeste medicijnen helpen me niet als ik zo'n aanval heb. Een aanval duurt bij mij ongeveer 3 dagen. Als ik pech heb dan ben ik na 2 dagen al uitgedroogd van het braken en de diaree. Dan is het enigste wat nog helpt morfine en een ziekenhuisopname. Heb tot nu toe 4 keer in het ziekenhuis gelegen de afgelopen anderhalf jaar. Dan krijg ik een vochtinfuus om mijn lichaam weer een beetje op gang te helpen. Dan zakt de hoofdpijn ook af.

Nu slik ik weer anticonceptie. Geen stopweek, dus gewoon doorslikken. Rond de eisprong neem ik profilactisch Diclofenac 75 mg. tweemaal per dag. De laatste maanden gaat het redelijk, kan iig functioneren.

Wat eten betreft, ik probeer chocolade, koolzuur en vet zoveel mogelijk te vermijden.

Echter, migraine is een flinke inbreuk op je dagelijkse leven.
Ik moet ook heel regelmatig leven, op tijd naar bed. Spanning kan bij mij ook een aanval triggeren. Ja, best lastig allemaal.
Zal nu nog even de tijd nemen om het hele topic door te lezen.
Blijf het in ieder geval volgen.
Iedereen sterkte gewenst!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:46

Eroslover, ik had zelf zoiets van. Het is het proberen waard, lukt het niet dan stop ik ermee en ga ik terug naar de neuroloog.
Ik kreeg van propranolol wel veel last van de bijwerkingen, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat jij daar ook last van krijgt Lachen

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:54

Heb het hele topic doorgelezen en veel herkenbare dingen gelezen.
Ik heb ook al talloze medicijnen geprobeerd, maar het enigste wat mij helpt is morfine. En daar word ik dus nog misselijker van. Tegen de misselijkheid heb ik dan Motilium.

De Imigran helpt mij niet, heb Sandomigran geprobeerd en Relpax. Maar hormonale hoofdpijn is heel moeilijk te behandelen.
De Topamax werd ik heel ziek van, dat heb ik een week geprobeerd. Maar gezien de klachten, moest ik daar mee stoppen van de neuroloog.

In overleg met neuroloog en gyneacoloog slik ik de pil nu door zonder stopweek en gebruik profylactisch Diclofenac 75 mg. Tot nu toe helpt me dat redelijk. Ik heb nog geen knallende aanval meer gehad, nu sinds juli. Hoop dat het zo blijft.

Ik las van mensen die wel 3 tot 5 aanvallen per week hebben. Das natuurlijk vreselijk, maar mijn aanvallen duren wel 3 tot 4 dagen aaneen. En dat is ook niet alles.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:00

eroslover schreef:
die staan wel in de bijsluiter , ik ben nog niet begonnen maar daardoor weet ik niet of ik er mee durf te beginnen.

Je hoeft natuurlijk niet alle genoemde bijwerkingen te krijgen! Knipoog

Bij imigran staan ook allemaal enge dingen vermeld, tot hartstoornissen aan toen, maar ik merk daar ook niets van.
Of is dat middel dat jij wilt gaan gebruiken iets bijzonders en met echt meer dan normaal aantal bijwerkingen ...?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:04

Nadita: heftig dat jij zelf s aan de morfine moet, omdat andere middelen niet helpen.

Bij mij duurt het ook altijd een dag of 3 of 4, maar ik houd mezelf maar voor dat het altijd weer over gaat ...

Maar het beinvloedt je leven ben ik met je eens, lekker er op los leven en regelmatig uitgaan of laat naar bed is een aanslag op je lijf (hoofd) en dat laat je dus idd wel.
Ook regelmatig en goed eten helpt wel heb ik het idee. Zelf heb ik nog niet echt voedingsmiddelen gevonden die de hoofdpijn veroorzaken. Ik kan soms makkelijk een chocoladeletter eten en geen hoofdpijn krijgen, de andere keer weer wel. Bovendien heb ik juist altijd erg zin in choco als ik migraine heb, heel typisch! Knipoog

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:46

@Simodi: Ja, morfine is echt het laatste redmiddel. Ik probeer het zo lang mogelijk met diclofenac, aangevuld met paracetamol/codeine. Als ik het echt niet meer uit kan houden van de pijn en het liefst mijn kop van mijn romp wil rukken, dan neem ik morfine. Dan zakt wel de hoofdpijn, maar de misselijkheid wordt dan nog heviger. Gelukkig helpen de Motilium zetpillen dan wel. Tja, raar fenomeen die migraine.
En ja, het gaat weer over. Ik tel dan ook de minuten als ik zo'n aanval heb. Helaas gaat het niet altijd snel genoeg over, waardoor ik toch weer in het ziekenhuis belandde. Hoop dat het met de nieuwe medicijnensamenstelling in combinatie met pilgebruik nu beter blijft gaan.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 11:43

Klinkt bijna meer als Clusterhoofdpijn!

Bij mij varieren de aanvallen. Ik heb ze in hoogtijdagen inderdaad 3x per week. Vaak kan ik ze stoppen, als ik ook maar iets voel opkomen, na 20 jaar herken ik ze wel zo'n beetje, begin ik met naproxen, helpt dat niet, gelijk Imigran er achteraan. Als ze wel doorbreken is er geen houden meer aan, dan neem ik ook paracetamol met codeine zetpil en Imigran. Die duren meestal een dag of twee, maar gelukkig komt dat minder vaak voor. Tijdens mijn zwangerschappen had ik er zo goed als geen last van, wat is dat heerlijk om elke dag met een fris hoofd wakker te worden. Helaas beginnen ze weer en heb ik een aantal opties, maar door de bijwerkingen durf ik niet zo goed met kleine kinderen thuis. Ik slikte Metropolol, zo goed als hetzelfde als Propanolol. Dat hielp aardig, als bijwerkingen had ik alleen dat ik het steenkoud had en slecht sliep. Ik hoefde ook niet bang te zijn dat ik ze vergat, want ik kreeg gelijk hartkloppingen als ik te laat was Haha! . Maar het hielp wel om de aanvallen te verminderen.

Bij mij komen ze 9 van de 10 keer door stress, ik ben nogal een stresskip, slecht slapen, (te veel) alcohol

Ik twijfel nog om de prikpil te proberen, mijn kinderwens is vervuld inmiddels en ik kan Topamax proberen, maar dat durf ik niet zo goed vanwege de vele vervelende verhalen.

Kennelijk heb ik (ook) hormonale migraine omdat ik tijdens mijn zwangerschappen er weinig last van had. Toch heb ik ze niet speciaal rond mijn menstruatie, maar misschien moet ik het eens opnieuw gaan bijhouden. Vandaar dat ik de prikpil ook nog wil proberen.

Maar wat zijn er veel mensen zeg, die migraine hebben en wat een rotzooi slikken we allemaal!

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:13

Ik heb ook migraine en zie het ziekenhuis nog wel is van dichtbij.
Neuroloog gaf me Topamax 100mg, maar die zooi maakte me zo stoned dat functioneren niet meer mogelijk was. Hield ermee op (afbouwen op advies neuroloog) en direct de dag erna migraine.

Nu gebruik is zodra ik ook maar iets voel imigram 20 mg neusspray, 1 sarixell, 1 paracetamol met codeine 1000 mg en een ibuprofen 400 en duik mijn bed in. Ook slik ik domperidon tegen de misselijkheid, anders komen mn pijnstillers eruit. Ben ik er heel op tijd bij (bij eerste tekenen van aura), dan is het redelijk te onderdrukken. Wacht ik tot ik hoofdpijn krijg, dan krijg ik aangezichtsverlamming, afasie, spierzwakte aan 1 kant van mn lijf en overal tintelingen. Als het zover is werkt er geen medicijn meer en lig ik gewoon 2 dagen gevloerd.

Ik moet vooral niet van pil wisselen of hem halverwege de pilstrip een keer vergeten. Dan is het zeker weten raak. Bij mij is het een deel hormonaal (de erge aanvallen), maar er zit niet een vaste tijd aan. De ene keer een week voor de stopweek, de keer erna als ik stop enz. De lichte aanvallen zijn ze nu nog aan het uitzoeken, maar sinds de gnatoloog mijn kaak in behandeling heeft zijn die veel minder geworden. Antibiotica die invloed hebben op de werking van mijn pil maken ook het een en ander wakker aan aanval. Als ik lange tijd in heel fel licht zoals TL of OK lampen sta krijg ik het ook nog wel is, maar niet zo heftig.
Voor zover ik weet kan ik alles eten en drinken, maar probeer er tegenwoordig wel op te letten of ik iets speciaals heb gegeten/gedronken als ik een aanval krijg.