Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zwelgje schreef:Jeetje Saray! Dat doet me denken aan de tijd dat ik nog de pil slikte, toen had ik ook zoveel hoofdpijn.
Kunnen ze verder geen oorzaak vinden. Ik ben zelf wel heel ‘blij’ om te weten dat de migraine bij voornamelijk hormonaal bepaald is.
En ik weet meestal ook precies wanneer ik het krijg, een paar dagen voor een nieuwe cyclus begint het al en dan weet ik dat ik ook niet langer dan 3-4 dagen een klein beetje ongesteld ben. Als ik geen hoofdpijn krijg, dan ben ik wel gewoon ongesteld zeg maar. Ik prefereer het laatsteMaar het is heel wisselend moet ik zeggen. Ik heb afgelopen keer wel weer migraine gehad die 3 dagen heeft aangehouden (net zo lang als de ongesteldheid), daarna is het over.
Ben er wel eens mee naar de dokter geweest maar ze kunnen weinig doen. De pil voorschrijven doen ze niet meer omdat ik daar niet tegen kan. Ik kreeg daar ook een vreselijk hoge bloeddruk van.
Wel hebben ze een EEG gemaakt, maar daar kwam niets uit.
Zijn er wellicht dames bij die ook de pil slikken en misschien wel deze vervelende klachten hebben door de rotzooi die ze elke dag slikken??? Het valt natuurlijk te overwegen om dat te bekijken. Mijn klachten zijn met zeker 80-90 % verminderd sinds ik gestopt ben met de pil.
Saray schreef:Ik slik nu de pil 6 maanden door. Bij de hoofdpijnkliniek hebben ze de pil en mijn hoofdpijn ook niet inverband gelegd.
Dus ik neem aan dat dit niet de oorzaak is. Of is dit er naïef?
simodi schreef:Saray schreef:Ik slik nu de pil 6 maanden door. Bij de hoofdpijnkliniek hebben ze de pil en mijn hoofdpijn ook niet inverband gelegd.
Dus ik neem aan dat dit niet de oorzaak is. Of is dit er naïef?
Ik doe dat 3 maanden, maar zou ook wel langer willen om de hoofdpijn uit te stellen. Is 6 maanden zondermeer mogelijk of alleen in uitzonderlijke gevallen?
simodi schreef:Saray: boeiend om te lezen dat jij ook hoofdpijn kreeg door de medicatie tegen migraine. Betekent dat dat je daarvoor zoveel medicijnen slikte of zo vaak? Hoeveel nam jij dan in? Want ik neem ook vrij gemakkelijk Imigran in als ik migraine voel opkomen, zodat ik het vaak ook tegen kan houden dan ik een echte langdurige aanval krijg. Maar mijn man waarschuwt dan wel dat ik zo vaak wat inneem ... Ben wel benieuwd hoeveel/vaak je moet slikken om daar juist weer hoofdlijn van te krijgen ...?
Ik weet wel dat je wel een soort van immuniteit tegen de medicatie opbouwt door vaak wat in te nemen en dat je steeds meer/sterkere middelen nodig hebt.
simodi schreef:Hoofdpijn en werken: slechten combi!![]()
Het weerhoudt mij er ook van om uit te kijken naar een andere baan, terwijl ik daar regelmatig wel zin in heb. Ben bang dat ik door alle nieuwe dingen en spanning dan weer flinke hoofdlijn krijg en dan niet kan werken, wat je in een nieuwe job nou net niet kunt hebben. In mijn huidige werk kennen ze me en heb ik een staat van dienst, zodat af en toe ziek thuisblijven met migraine gewoon bij mij hoort. Maar in een nieuwe baan kennen ze je nog niet en niemand zit te wachten op een regelmatig zieke/afwezig werknemer. Op deze manier belemmert mijn migraine me niet in mijn huidige werk, maar wel in het uitproberen van iets nieuws ...
Fitch schreef:Ik heb ook veel last van migraine en iemand raadde me aan om aan yoga te doen. Maar dat helpt dus echt helemaal niks. Ik val er bijna in slaap én ik krijg altijd een flinke migraine na de yoga. Dus daar ben ik maar mee gestopt... Maar misschien doe ik 't verkeerd. Doet hier iemand ontspanningsoefeningen tegen migraine?
eroslover schreef:die staan wel in de bijsluiter , ik ben nog niet begonnen maar daardoor weet ik niet of ik er mee durf te beginnen.