Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:52

Tegen mijn zusje zei die dat ze zwanger moest worden. alle problemen zijn voorbij

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:57

denk dat die huisarts wel gelijk heeft gehad ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:01

nou dat laten we nog maar even hahaha, ik heb er al last van als kleine meid dan al zwanger zijn nee!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:40

Ik had het ook al als klein kind, had er toen wel medicatie voor.
En zwanger worden, helaas, maar ben zo onvruchtbaar als de woestijn, dus dat heeft er nooit in gezeten voor me.
Heb nu net een bak yoghurt met lijnzaad gegeten, hopelijk gaat dat wat doen als ik dat dagelijks volhoud.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:49

hier alweer wat krampen pfff ik krijg het altijd zo benauwd warm voordat ik echt een aanval krijg heel vervelend.

Ik ben als klein kind wel naar de dokter geweest met darm verstoppingen en dan weer de spastische darm heb toen wel kort medicatie gehad want op school was dat wel nodig.
Heb toen een flinke tijd geen last gehad en nu weer om de zoveel dagen.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:52

Loperamide stopt als ware je darmen.
Ofja stopt, het hoopt het zeg maar op bij diarree bijvoorbeeld.
Als je dit slikt heb je 2 dagen nergens last van dat je voelt of je na de wc moet!
Onzettend handig!
Maar mag je niet teveel gebruiken!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:00

Ja ik probeer dat ook zo min mogelijk te slikken hoor! heb het nu al een week niet gehad :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:07

@Mellanii, ik heb het idd altijd bij me en als ik aan de dunne raak voordat ik ergens heen moet, neem ik het ook altijd, just in case ;) Maar ik moet zeggen dat ik het de laatste tijd aardig in de hand heb!

Verhaaltje over mezelf:

Ik ben Joyce, 24 jaartjes jong en sinds Juli zijn mijn vriend en ik in het bezit van een eigen huisje in Amersfoort! Daar wonen we samen met onze 2 katten, super leuk!

Wat heb ik met paarden? Ik rij paard sinds mijn 9e, eerst op de manege, daarna bij gaan rijden voor verschillende mensen. Op mijn 16e ben ik de opleiding paardenhouderij en management in Barneveld gaan volgen, afgerond en ondertussen ook mijn Orun diploma gehaald, dus mag mijzelf nu al 4 jaar gediplomeerd instructrice noemen. Ook heb ik 5 jaar bij Stichting De Paardenkamp in Soest gewerkt, in de zondagsdienst. Afgelopen zondag was mijn laatste werkdag daar, omdat ik het te druk heb met mijn "echte" baan. Helaas doe ik op het moment even niet zoveel meer in de paarden, doordat ik 's ochtends om 9 uur in de auto naar mn werk zit en pas om 18:45u thuis ben. Eer dat ik dan gegeten heb, omgekleed ben en op het paard zit is het erg laat, dus ik moet nog wat verzinnen om het paardrijden weer op te pakken. Dat komt wel weer een keertje.

Mijn gewone werk: Bedrijfleidster van Zardonni in Zeist (luxe lingerie)

Mijn spastische darm: een van de vele kwaaltjes die ik heb, haha. Gelukkig niet dagelijks last, maar wel regelmatig. De ene keer kan ik dagen niet, de andere keer moet ik 4x op een dag rennen. De ene keer krampen, de andere keer misselijk. Mn mams heeft het ook, maar dan weer in een andere vorm. Ik slik geen medicijnen (behalve diarree-remmers en pilletjes tegen misselijkheid), maar probeer wel op mn eten te letten.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:25

Leuk om van iedereen een beetje het hoe en wat te lezen :j
Foto's zijn ook erg leuk!!

_Lott schreef:
Tegen mijn zusje zei die dat ze zwanger moest worden. alle problemen zijn voorbij

Dat heb ik ook weleens gehoord. M'n vriend ziet me aankomen :')
(' Schat, voor m'n PDS is het eigenlijk het beste...' :Y) die arme jongen zou een hartverzakking krijgen ;) )

Onassa; je kan probiotica proberen. Ik gebruik New chapter sensitive colon support.
Ik kan er helaas over meepraten; ik zit nu zo'n 2 weken aan de antibiotica vanwege een zware blaasontsteking. Helaas werkt ie voor m'n blaas niet al te best want ik heb m'n kuur gisteren afgemaakt, en nog last :(
Mijn darmen daarentegen zijn weer flink van slag... vervelend is dat he...

Zal mezelf ook even voorstellen:
Ik ben Elke, 22 jaar, nog thuiswonend en ik ben leerling verzorgende IG, en werk dus vrij onregelmatig, wat de PDS ook niet echt ten goede komt. Ik kamp zo'n 2 jaar met PDS klachten, en slik hiervoor duspatal, en heb een tijdlang allerlei homeopatische en vitamine pillen geslikt, maar op een gegeven moment had ik een heel ontbijt aan pillen :Y) dus nu gewoon probiotica en duspatal.
Ik wil zo snel mogelijk beginnen met het SCDiet, omdat ik daar allerlei goede verhalen over gehoord heb.

En nou de leuke dingen in m'n leven :P :
Ik rijd sinds m'n 9e paard. Inmiddels zijn we buitenaf gaan wonen en lopen er hier 3 tinkermerrie's rond, en dit jaar verwachten we ook nog eens 2 veulens. Ik prijs me dus zeer gelukkig, en geniet er nog elke dag van dat ze thuis staan.
Rijden doe ik al tijden niet meer (vanwege tijdgebrek, maar helaas ook door de PDS). Ik richt me vooral het fokken, en alles rondom het ras en stamboek vind ik erg interessant. En dat was het zo'n beetje geloof ik ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:52

ik heb ook blaasontsteking helaas erg pijnlijk en nu net een kuur gehad ook nog steeds last ik heb dit helaas ook best vaak, blijkbaar heb ik een dune urine/blaas wand waardoor er makelijke bacterien vanuit mn darmen door de wanden naar mn blaas kunnen. Daar heb ik wel een onderhouds kuur voor elke dag maar weer maar hoop dat die dan wel werkt. Die heb ik nu net 3 dagen geleden gekregen dus ben benieuwd. Mijn krampen zijn gelukkig lichtjes afgezakt.

Wat doen jullie als je last krikgt op een belangrijk event de loperamine of??

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:06

Blaasontstekingen zijn idd erg vervelend. Hopelijk helpt die onderhoudskuur :(:)
Ik heb nog lichtjes last, dus drink veel, maar wil nu ff geen AB kuur, heb niet echt veel pijn.
Vorige keer moest wel, want ik plastte puur bloed en zat gewoon te janken van de pijn op de wc :o

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:31

Leuk al die verhaaltjes van iedereen :)

Elke,, jeetje dat klinkt wel heftig :=

beiden, beterschap met de blaasontsteking :(:)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:33

eerst waren er bij mij nog wel periodes dat het beter was. maar dat is nu eigenlijk helemaal niet meer zo :n

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:35

Loperamine ken ik helemaal niet...
Ben zaterdag voor het eerst begonnen met dat dieet van darmklacht, ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Ik voel me niet heel anders.. maar op de wc ziet het er allemaal wel wat menselijker uit zeg maar O:)
Dieet hou ik wel vol, maar zodra ik thuis kom heb ik toch zo'n honger dat ik toch erg snel naar iets lekkers grijp :o

Ik zal mijzelf ook even voorstellen :wave:
Ik ben Melissa, 19 jaar en ook nog thuiswonend. Ik doe de een opleiding die gaat over marketing en dergelijke. Loop nu stage en ben overdag weg van 7.15 tot 18.20 en dat doet mijn buik ook niet echt ten goede.
Dit vooral omdat ik een hele lange reistijd heb van 5 kwartier/anderhalf uur ( Ligt er maar net aan hoelang de bus erover doet i.v.m de drukte :') ).
Mijn spastische darm is rond een hele stressvolle situatie gekomen maar wanneer precies is voor mij niet duidelijk.

Verder mijn paardenleventje is niet zo heel boeiend, tijdje lang op een manege gereden en ondertussen had ik ook nog een verzorgpony toen ik een jaar of 10 was. Maar daar was het heel erg stilletjes en vaak alleen (Nja alleen..1 begeleider erbij want alleen bij een paard als een 10 jarige meisje is nogal wat O:) ).
Dus daar is een einde aangekomen en ben weer gaan manege-hobbelen. Dit vooral om de gezelligheid dat het met zich mee bracht, al leerde ik er niks meer van.
In de tweede van middelbaar had ik daar geen tijd meer voor en ben ik een jaartje paardloos geweest. Dit vond ik maar niks dus op zoek gegaan naar een verzorgpony. Een hele leuke verzorgpony gevonden maar helaas wel met een kankergezwel. Stal ging failliet en ik kreeg de kans om haar te kopen. Dit mocht echter niet omdat ze vrij veel geld voor haar vroegen terwijl zij een kankergezwel had en dan ook nog eens de DA kosten opblijven lopen.. plus dat je dan natuurlijk ook als dierenmishandelaar wordt gezien als jij een paard laat leven met een kwaadaardige kankergezwel.
Zij is naar een ander meisje gegaan heb haar nog 1 keer gezien, heb wel contact met de nieuwe eigenaresse op msn maar tegenwoordig reageert zij niet meer, of wel totdat ik over dat paard begin. Dus ik denk dat zij niet meer leeft.
In de tussentijd op een grote stal op een oud paardje gehobbelt, chagerijnig ding maar zodra hij doorhad dat ik daar voor hem kwam, knapte hij helemaal op.
Ik kon daar toch niet echt iets mee en had een advertentie gezien op MP over een verzorgpony. Echter had zij al iemand maar een halfjaartje later kreeg ik een mailtje of ik nog interesse had. Dit had ik wel degelijk en nu doe ik na anderhalf jaar dit paardje nog steeds.
Eigenaar van Zembla is Somebitch op bokt. Mag hardstikke veel van haar met Zembla dus daar ben ik super blij mee :j
Ook een lekker klein stalletje, hele dag de wei op en een buitenbak. Al heb ik nu ongeveer een maand niet meer kunnen rijden door het weer. Maar ach.. zo erg vind ik het helemaal niet zo O:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:33

dat janken en bloed plassen ken ik maar al te goed helaas, ik heb nogal een hoge pijn grens dus voel de blaasontsteking pas echt als het al ver gevorderd is en dan is het om te janken!

Bij ons zit de spastiische darm ook in de familie mn moeder heeft het en mn broer ook, die is als jong kind zelfs flauw gevallen van de krampen. Ik heb het naar mate ik dikker ben geworden meer last van gekregen. Dus afvallen is mijn eerste streven naar een makkelijker leven hahaha

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:44

Ik moet idd zeggen dat ik ook wel wat aangekomen ben toen de PDS begonnen is,
Ga morgen van start met het SCdiet, dus hopelijk komt het dan goed!
Heb zelf al yoghurt gemaakt, hoop dattie smaakt morgen, vannacht moet ie nog ff uitlekken!

vagolijntje; van de blaasontsteking merkte ik ook weinig, was wel een paar weken misselijk maar kon het niet thuisbrengen. en toen begon ik idd ineens bloed te plassen...
Flauwvallen van de krampen is ook niet niks zeg :(:)

Melissa; vervelend dat je zo'n honger hebt. Ik begin morgen met het scdiet, dat lijkt er heel veel op maar met eerst een introdieet, maar dan mag je wel zoveel eten als je wil, maar alleen van toegestane producten.
Als je nog eens in Roosendaal komt en graag een rondje wil rijden op een tinker, ben je hier ook altijd welkom ;)
Ik rijd zelf vanwege de PDS en drukte niet zoveel meer, en alleen buitenrijden vind ik zo saai :o

Ik gebruik verder geen loperamide, als ik echt enorme diarree heb, neem ik dit:
http://www.sensipharm.nl/product/31__Da ... ree__.html

en m'n duspatal..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:15

wat is dat voor dieet? Uitleg please

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:55

Ik zal me ook maar voorstellen :D

Ik ben Kelly, 22 jaar en woon in Zuid- Limburg. Ik doe de thuisstudie Pabo, en ben 3e jaars. Ik heb al mijn hele leven buikklachten maar er werd door mijn dokter eigenlijk niets aan gedaan. Tot ik een jaar of 4 geleden niet meer kon lopen van de buikpijn en alleen maar overgaf en diarree had. Toen kwam de diagnose PDS opeens naar voren. Kreeg een heleboel medicijnen voorgeschreven en daar moest ik het dan maar mee doen. Maar het ging totaal niet goed met me, ik kon een heleboel niet eten en had veel klachten. Toen besloot ik eens accupunctuur te proberen, omdat het mijn oma ook heel erg goed had geholpen. En ik moet eigenlijk zeggen dat mij dit ook erg goed heeft geholpen! Ik heb zeker een half jaar bijna tot geen klachten meer gehad.. Maar toen kwam er een hele grote stress periode en toen kreeg ik natuurlijk weer veel klachten. Nu is het iedere dag even zien hoe het gaat :o

Mijn paardenverhaaltje:
Ik ben begonnen met paardrijden toen ik 6 jaar was. Zelfs daarvoor was ik al altijd met paarden bezig omdat mijn ouders ook allebei paardrijden. Ik heb toen 8 jaar paardgereden op de manege. Doordat mijn instructrice toen stopte met lesgeven (i.v.m nieuwe eigenaar) ben ik ook gestopt met paardrijden. Ik was namelijk altijd heel erg bang, en zij kon me altijd genoeg prikkelen en uitdagen om toch door te gaan.
Echter, sinds 4 maanden rij ik weer (na 8 jaar) en heb ik zelf mijn eigen paardje! Mijn "oude" instructrice heeft de manege waar ik vroeger reed overgenomen, dus toen ben ik ook daar weer lessen gaan volgen. Na een maand kwam ik erachter dat ik het paardrijden toch heb gemist en had ik meteen zo iets van "ik wil een eigen paard". Ik weet heel veel van paarden (vind het ook interessant) en ik kan het nu financieren. Het is allemaal heel raar gegeaan (alsof het zo moet zijn ;) ) Maar ik heb dus uiteindelijk mijn lievelingspaardje cadeau gekregen van mijn opa & oma :D :D :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:08

Ik zie hier een paar keer een AB-kuur voorbij komen, maar worden jullie grieperig bij het slikken van een AB-kuur? Ik heb één hele zware gehad (10 dagen lang 9 pillen op een dag) en 2 van 2 weken met 1 of 2 pillen per dag. Bij alle 3 de kuren ben ik echt onwijs verkouden geworden en goed beroerd er van geweest.

Met mijn spastische darm en maag gaat het redelijk goed. Weinig pijn en misselijkheid valt ook reuze mee. Wel zit ik iedere keer verstopt en ben ik helemaal opgeblazen. Ik ben bij de dietist geweest. Die belt over 2 weken over een dieet. Ik heb doorgegeven wat ik eet en hij gaat kijken of ik ergens te weinig of te veel van eet en wat ik kan veranderen. Nu ben ik niet zo makkelijk met eten. Ik heb een hekel aan boter (op het bizarre af), vis en heel veel groente en ik eet geen zuivel. Zodra ik dat eet spuug ik het 9 van de 10 keer meteen weer uit. Ik ben benieuwd waar hij mee komt. Ik heb volgende week donderdag een lactose malabsorptie test om te kijken of ik dus niet goed tegen zuivel kan, ook wordt dan weer bloedgeprikt om te kijken of ik coeliaki heb en hoe de waardes van foliumzuur en vit B12 zijn. Een tekort aan vit B12 kan ook voor maag en darmproblemen zorgen. Daarnaast komen veel van mijn klachten overeen met een B12 tekort, zo kan ik al bijna de hele week niet lopen door zenuwpijn in mijn benen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:17

die pijn in je benen komt me bekend voor, nouja pijn het is meer een irritante prikkel! Rusteloos om maar te zeggen vooral snachts volgens de dokter komt het door ijzer gebrek en hier door wordt mn bloed blijkbaar erg dik en ik voel ik het stromen. Hahaha heb ook elke keer wat moet eigenlijk eens helemaal doorgeligt worden

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:20

Flosje: in varkensvlees zit toch heel veel vit B12?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:25

Ik heb het de hele dag door en vooral 's ochtends als ik wakker wordt doen mijn benen echt goed zeer. In mijn linkerbeen is het erger en het is een stekende pijn. Af en toe heb ik het gevoel dat mijn benen slapen. Ik zit/ zat tegen bloedarmoede aan door een foliumzuurtekort. Ik ga de volgende keer ook even een kopie van de uitslag halen. Dan kan ik het zelf is allemaal checken. Bij B12 is een tekort namelijk erg moeilijk te bepalen.

B12 zit alleen in dierlijke producten. Als je een dusdanig tekort hebt aan vit B12 door bijvoorbeeld een slechte opname dan helpt vlees eten niet en moet je echt B12-injecties hebben.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:37

Ok, dan heeft het inderdaad geen zin om bijv. een kilo hamlappen op te eten :D
Bedankt voor je uitleg ;)
BTW: ken jij Patricia ook uit Gouderak?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:45

Op deze site kan je veel info vinden over vit B12 tekort:
http://www.stichtingb12tekort.nl/

Als je Patricia van Zavander bedoelt, die ken ik.
Ik zie dat jij bij Van Drunen staat, daar heb ik heel veel jaren geleden Carmen van Jos verzorgd.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:25

Ik vermoedde het al, iedereen kent iedereen in Gouderak :D
Klopt, ik sta er met mijn paard al bijna 6jaar en daarvoor kwam ik er met regelmaat om Robin in te rijden voor Marjo, die ken je vast ook wel.