Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:10

Wij moeten ook nodig een nieuwe computer. Alleen mijn laptop werkt nog een beetje normaal. Mijn zus zit hier nu ook telkens achter. Moet alleen nog foto´s van 2 pc´s halen. Dat stel ik telkens uit omdat die echt mega traag zijn en ik daar vaak de gedult niet voor heb :+

Paintless, The Vampier Diaries zie ik iedere week online :D Mennn je wil niet weten hoe spannend seizoen 2 is! Er zijn al 15 afleveringen geweest. Weet niet of je pc het aan kan maar als je een linkje wil waar je het met goeie kwaliteit kunt bekijken (full screen) dan geef je maar een gil :D

Paintless

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:17

kijk ze liever op tv met vriendje. weet niet wanneer het weer uitgezonden wordt. dat vind ik veel gezelliger.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:48

Zo te lezen hebben er meer last van de kou :brr: , ben gewoon erg stijf en pijnlijk.

Maar las ook iets over The vampire diaries en fringe, ben ook van beide fan.
Ben benieuwd of er weer een nieuwe vampire diaries gaat komen hier in nederland.
Andere optie is straks kopen als hij dvd uitkomt, we wachten nog even af.....

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:44

Op tv is het wel leuker idd. Alleen heb ik daar het gedult niet voor :+

Fannetje, het kan nog wel even duren voor The Vampire Diaries op dvd komt. Seisoen 2 is nog niet afgelopen. Moonlight is wel op dvd, is ook een aanrader :Y)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:00

ohw, jee.. maar waarom zenden ze dat nou niet gewoon uit dan. Ghostwisperer wordt toch al voor de 300ste keer herhaald, kan dan wel. :P

ik vind trouwens veronica een hele nare zender aan het worden.

meer voor mannen.. en dan hebben ze het over leuke films, F1, allemaal dingen die ik ook gaaf vind. mag dat niet ofzo????

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:57

Ja stom he! Wat nou 'alleen voor mannen', ook vrouwen vinden bepaalde programma's leuk.

Pff vanochtend bij de orthopeed geweest voor mn schouder. Gelukkig nam deze me wel serieus, hij heeft van alles gevoeld, gedrukt, ook zelfs gekraakt. Bleek mn atlas (1e wervel) scheef te staan, dus die recht gezet, verder nog ff gewrikt en geduwd. Wat verder nog naar voren kwam dat de kop van mn schouder helemaal niet goed onder de kom door kon (iets wat ze bij de andere orthopeed wel goed vonden gaan).
Nu weer naar de fysio en over 3 maanden weer naar de orthopeed voor controle, of het echt beter wordt. Als het dan nog niet goed beter wordt, zal de pees die in t gewricht zit, geprikt moeten worden, om die sneller beter te krijgen.
De pees is zegmaar beschadigd, waardoor die verdikt is, waardoor die in de verdrukking komt, waardoor die weer meer verdikt en dan is t cirkeltje rond.

Oooh zie op tegen morgen, dan zal alles goed zeer doen :\
En zie op tegen zo meteen, om 1 uur sollicitatie bij de ijsboer :=

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:54

succes met je sollicitatie.

ik heb goed last van mijn darmen.
ik weet dat ik spastische darmen heb, maar ik heb nu al meerdere dagen behoorlijke buikpijn. ben ik laatst ook voor naar t ziekenhuis geweest. toen was het "koliek" (ben geen paard :\ )
ik heb toen diclofenac zetpillen gekregen, maar na 5 pillen heb ik 's avonds nog steeds ernstige pijn.
zopas maar ff met de assistent overlegd en zij zegt, dan moet je terug komen.
dus morgen maar wekkertje zetten en vroeg de dokter bellen. gelukkig kan ik goed met onze huisarts.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:04

Hmm klinkt niet lekker Paintless, als t niet beter wordt idd maar weer de dokter bellen, zo zal ook geen harden zijn.

Sollicitatie ging wel goed, ga dinsdag proefdraaien, maar ik twijfel een beetje of ik geschikt ben voor die baan. Is in een broodjes/ijs/bonbon zaak, maar echt extreem streng kwa hygiëne, op zich niet zo erg, maar t kan ook doorslaan. Dinsdag maar eens zien of het wat wordt en of ik het goed vol kan houden. Zijn dagen van 9 uur staan/lopen, niet ideaal dus.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:08

Da's zwaar! Loop je wel heen en weer of sta je steeds op dezelfde plek?
& Hebben ze geen halve diensten?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:09

ai ai.. daar solliciteer ik al niet eens op. kan ik onmogelijk vol houden. zak ik vanzelf door mijn benen.

ja ik ga morgen ook terug. ook al denk ik dat het geen zoden aan de dijk zal zetten.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:48

Het is deels bediening (dus lopen) en deels achter de toonbank, dus even zien wat het gaat worden. Zal ook vragen hoe veel uur er normaal gesproken op een dag gedraaid wordt en hoe dat ingedeeld wordt. Denk dat het zeker in de zomer niet te doen is om 9 uur achter elkaar te werken (dan is het heel druk met toeristen).

Heej t krokkelt hier, vet :+

Hmm hoop voor je dat ze je toch wat beter kunnen helpen Paintless.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:38

wat is krokkelen? natte sneeuw? echt niet vet.. jah, vet poedersuiker.. :=

mijn tuintje rekend niet meer op sneeuw. mijn paardje ook niet. die is al bijna door dr vacht heen.

ik hoop ook dat ze me kunnen helpen.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:44

Haha dat is motsneeuw ;) Oh ja, dat is West-Fries, das waar ook.

Alles is idd al weer naar lentestand, de pluisjes van mn zus hebben nog wel een flinke wintervacht, maar in de tuin heb ik de eerste knoppen weer gezien

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:06

ik heb veel knoppen in de tuin. en die moet nog gesnoeid worden. vind ik altijd moeilijk, goeie knoppen uit een plant knippen. maar anders is ie veel te groot en moeten we door het kreupelhout om er langs te komen. :=

maar zolang het nog vriest snachts doe ik het nog niet. volgende week maar.

konijn heeft nog een heleboel haar, maar dat is een halve rex, die moet ik plukken in de lente/zomer.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:14

Hoi hoi, ik kom mij hier ook maar melden ;)

net terug uit het ziekenhuis. Ik weet eindelijk wat mijn klachten zijn, ene kant een opluchting, aan de andere kant, tsja iets minder want ik weet nu dus zeker dat ik er niks aan kan doen.

Ik heb serieus dus 3 dingen.

1. Hypermobiel in mijn schouders/rug/enkels/duimen. Schouders zijn behoorlijk erg die kunnen zo uit de kom.
2. Een ruggenwervel onderin mijn rug net boven het heiligbeen (als ik het goed zeg... haha) staat een ruime 1 cm verkeerd, dit is waarschijnlijk vanaf de geboorte zo of door een val van mijn paard, 11 jaar terug. Het is daaromheen al helemaal versleten dus die kan niet meer terug. Hierdoor kunnen mijn zenuwen gaan klemmen waardoor pijn erger word en ik verlammingsverschijnselen krijg. Als dat gebeurd moeten ze opereren en dan word het met pennen recht gezet/gehouden zodat er weer ruimte komt in de zenuwbanen. Ik krijg nog te horen van de orthopeed of hij er direct iets aan wilt doen, of dat ik ga afwachten tot ik ergere klachten krijg (waarschijnlijk het laatste, omdat de operatie vrij groot is).
3. Fibromyalgie :)

Het heeft echt ontzettend lang geduurd voordat ik dit eindelijk weet.
Al met al minder leuk, maar kan nu hier meepraten ;)

Dus bij deze kom ik een beetje meelezen hier :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:20

Welkom :)

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:24

thnx :D zag je ook in mijn andere topic :)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:25

Welkom Chendo! Als je vragen heb, stel ze gerust ;)

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:25

Dankje :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:29

Welkom Chendo :D

Krokkelen is volgens mij ook Fries. Tenminste mijn moeder zei ook zoiets vanmiddag. Het heeft hier best gesneeuwt! Ligt nu 5cm ofzo. Heb lekker paardgereden. Renske (zus) mee. Paarden hadden grote lol ze gingen telkens weg scheuren! Wij hadden net zo veel lol als de paarden. Toen we thuis kwamen lag er ondertussen al behoorlijk wat sneeuw. Zijn we ook nog even het dorp door geweest met de 2 andere paarden. Die waren echt hyperdepieper. Gasplank kon alleen dribbelen/draven. Alskaer kon gelukkig ook stappen maar heb grotendeels getolt :Y)

Paintless, balen dat je zo last hebt van je darmen. Heb ik ook, nu al 3 weken :( soms kan ik niet eens rechtop staan en loop ik als een oud vrouwtje door het huis. Bij mij is altijd alles zo verstopt dat bijna niets meer werkt. Alleen dubbele dossisen die ik 3dagen moet innemen en dan soms nog niet. Bij mij kan het eigenlijk niet meer zo verder dus ik moet toch maar weer naar een MDL arts. Ga ik volgende maand vragen als ik die intake heb bij de internist. Vrees dat ik dan ook een onderzoek moet en daar ben ik panisch bang voor.. dus eerst mijn angst overwinnen. Heb jij al een onderzoek gehad?

Zit ook alweer 5 dagen aan de pijnstillers. Mijn spieren sporen niet. Als je je elleboog stoot heb je wel eens zo'n nare tinteling door je armen. Dat heb ik zo nu en dan door mijn benen (aan de achterkant) en soms bij mijn armen. Heb ook vreslijk last van mijn onderrug. Morgen moet ik naar dokkie om mijn oor uit te spuiten, ook dat nog.. Dan moet ik ook maar even vertellen van mijn spieren. En ik ben ook neusspray verslaaft waar ik niet vanaf kan komen, grrr. Soms kan ik me zelf wel.....

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:56

afschieten.. haha ja ik ken het.

menstruatie komt er nu ook nog lekker bij kijken dus pijn wordt nog even een tikkie erger.
20 over 2 naar dokter. nee heb nog geen onderzoek gehad. wil ik eigenlijk ook niet. maar goed.
of het is bij mij verstopt.. of er zit te veel lucht.. dit keer is het lucht. verstopping krijg ik er nog wel weg. de lucht niet. heel mijn onderbuik steekt en doet. voornamelijk rechts in lies.. (ja en deze week in het midden, rug en benen)

als je nou gewoon geen neusspray meer koopt, kun je het ook niet nemen, ben je sneller van je verslaving af..
ik haat neusspray.. doet me zeer. bah.. :r

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:10

Zo Chendo, dat is ook een behoorlijke lijst......
Maar je weet nu idd wat je mankeert.

Glossi dat van je armen en benen die tintelingen, dat klinkt alsof er een paar wervels in je rug niet goed zitten.
Als ik tintelende benen of armen heb, dan weet ik dat er een paar wervels scheef staan en maak ik eenafspraak met de manuele therapeut. Dieloopt rustig mijn wervels af en dan blijken er idd eenaantal scheef te staan en zet ze ze heel rustig weer terug en dan ben ik ook gelijk de tintelingen kwijt.

Ja darmen spreek me er niet van. Ik lijk wel een grote luchtbel, echt niet normaal. Zit nu in de Öh..ik moet een sch.eet laten en ik weet dat het keihard gaat knallen,maar er staan allemaal mensen in de buurt, maar mijn buik ontploft....fase :+ . Ik heb mijn partner zijn hand op mijn buik laten leggen zodat hij kon voelen hoe het te keer gaat, hij schrok ervan. De luchtbellen in mijn darmen duwen mijn huid gewoon omhoog, dat voelde hij ook.
En weer gigantische misselijkmakende pijn. Heb ik 2.5 jaar niet zo erg gehad, liep bij een Ostheopaat en daar hebikveel baat bij gehad voor mijn enorme buikpijn, waar ik bijna van mijn stokje van ging iedere keer en letterlijk sterretjes zag en het koude zweet me uitbrak. Hij heeft me toen heel goed geholpen, duurde wel een jaar, maar toen was ik er van af en nu begint het weer. Ga maar weer eens een afspraak maken.

Veronica..ja nu jullie het zeggen met hun mannenzender. Maar Veronica hoort bij de SBS-groep netals NET5 en daar zeggen ze weer van dat het de vrouwenzender is.
Nou, ik kijk heel graag op vrijdagavond naar Top Gear en ik ben toch echt een meisje :+
Laatst bijgewerkt door FeLaRe op 24-02-11 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:13

ik volg de F1 zoveel mogelijk. top gear vind ik dan niet zoveel aan.
ik wordt er een beetje moe van. en voel me gediscrimineerd. zou ik dat mogen zeggen? ja dat mag ik zeggen.

mijn buik is ook heel druk. en doet pijn. maar het had minder moeten zijn zeiden ze..

we zien wel. pijn heb ik toch wel dus beetje (:\ ) buikpijn kan er nog wel bij

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:13

Ik volg de Moto GP, ben fanatieker dan mijn partner en zit heel hard te schreeuwen op de TT van Assen, dat al die kerels naar me kijken van die is gek :D .

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:15

ah ja.. dat is ook gaaf. collega van mijn vriend gaat daar elk jaar naar toe. ikzelf wil heel graag nog eens naar een F1, maar is best wel duur.