Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:46

Graag gedaan he, daarvoor zitten we hier met zn allen he :*

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:55

Daijano: Sterkte meis! Het is helemaal niet fijn als je in je eigen omgeving het gevoel hebt je te moeten verbergen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:59

daijano schreef:
Thanks Pw zulke woorden helpen me wat meer om even pas op de plaats te zetten!
Ik ben wel van plan een brief te schrijven aan beiden hoe ik me voel en wat er inme omgaat. Hoop niet echt op een verzoening daarvoor zit het te diep, maar ik wil ervan af!
Ik ga nu even mediteren en naar bed.
Super dank voor jullie steun!

Fijn dat het je goed doet. Daar zijn we voor in dit topic :j
een brief schrijven is wel een heel goed idee. Moet je gewoon doen, je hebt niets te verliezen.

Grappig trouwens dat je ook mediteert. Ik ook namelijk. Mediteren helpt me om wat rustiger in m'n hoofd te worden. Het lijkt wel alsof ik daarna weer meer 'ruimte' heb.

Weltruste he.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:44

Hey iedereen lekker geslapen? Ik ben mezelf gisteravond weer even goed tegengekomen ;( . Zat achter de computer en voelde me niet goed worden, daarna kwam de paniek weer. Het was maar een halve aanval maar het is zo lang geleden dat het me wel zwaar tegenviel. Ben gisteren een hele dag aan het werk thuis geweest met mn vriend en dat was misschien toch even teveel van het goede. Dan nog de spanningsfactoren : paard, werk, vertrek van mn vriend. Slapen ging dus ook erg slecht. Heb dus maar besloten om vandaag thuis te blijven, we zouden dingen voor zn uitzending gaan regelen, wel jammer want ik ben het liefste zoveel mogelijk bij hem maar denk dat dat even het beste is. ff geen puf om op te reageren maar in ieder geval sterkte allemaal, ik lees en leef met jullie mee.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:54

Hey CIV, wat vervelend dat je weer een paniekaanval kreeg. Ik kan me voorstellen dat dat extra kl*te is als het al een tijdje goed ging. Verstandig van je dat je vandaag lekker rustig aan doet. Sterkte he!

Ik heb redelijk geslapen. Wel vaak wakker, maar kwam dan redelijk makkelijk weer in slaap. Zit nu de tijd te doden voordat ik het gesprek heb. Heb al flink buikpijn van de zenuwen. Weet ook niet of ik alles ga zeggen wat ik misschien wel zou moeten doen.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:58

Civ dat klinkt minder, stapje terug vandaag, even bijkomen!
EN niet teveel hooi op je vork nemen.

PW gewoon jezelf zijn en doen wat goed voelt! Ik duim voor je dat het goed gaat en laat ff wat weten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:01

Daijano hoe is het nu met jou dan?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:06

Nou ik weet het niet,.. beetje raar gevoel ben het ff kwijt!
Probeer nu de dag door te komen zonder teveel denken ben aan het werk dus hoop dat het helpt!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:09

Jij ook sterkte dan he!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:16

Sterkte PW met je gesprek, zeg wat je kwijt wilt maar wel zo dat ze jou kunnen helpen en Daijano succes, is het nodig om aan je werk te denken? Zijn er nog zaken die je dringend moet doen? Je hebt gelijk want ik neem teveel hooi op mn vork, wil weer te snel te veel, net als vroeger. Wil graag mn "gewone leven" weer terug. Ik doe lekker rustig aan en hoop dat het snel weer beter gaat.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:52

Hee meiden, vervelend om te lezen dat het bij veel allemaal wat minder gaat. Hier gaat het ook niet zo goed, ben vanochtend weer met een ontzettend zenuwachtig gevoel wakker geworden en het zakt maar niet af. Gisteravond ben ik op de fiets geklommen, was die straatvrees zo zat, maar zo werkt het dus blijkbaar niet. Kreeg nl weer een fijne hyperventilatie aanval toen ik net een stukje op weg was en raakte dus weer in paniek. En ik had me nog zo voorgenomen om dan niet heel hard richting huis te gaan, maar dat lukte dus niet. Als ik vlak bij huis ben wordt ik weer rustiger. Daarna nog wel een stukje de andere kant op kunnen gaan.
Ben blij dat iig met de auto wel overal naartoe durf, anders zou naar stal ook geen optie zijn. Vandaag komt de osteopaat voor mijn paard. Ik moet er alleen naartoe, wat ik wel eng vind, omdat ik dan niet weg kan lopen als ik in paniek raak en zij is bezig.(misschien komen toch daar die zenuwen vandaan).

Pollewoppy, heel veel succes met je gesprek en denk vooral aan jezelf hoor!

CIV, ik herken helemaal wat je zegt, dat je je gewone leven terug wilt....Rot dat je weer een aanval hebt gehad, ik weet hoe klote het voelt

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 13:11

T gaat hier helemaal niet goed. Heb net mijn paarden opgehaald, wegens gezeur eerder dan gepland, en het is een hele heisa geworden op m'n werk. Ik loop al sinds 10 uur te janken, het houdt niet meer op, voel me zo rot, heb het gevoel dat alles mislukt. M'n paardjes staan nu iig wel goed op hun nieuwe stal.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:10

Hè meiden :(:) Ik baal heel hard met jullie mee dat het allemaal weer een beetje neerwaarts gaatn. Ik zou jullie het liefst uitnodigen voor een bakkie thee met veel koekjes! ;)

Ik ben zo blij dat ik mijn paniek kan (h)erkennen. Controle krijg je er niet over, en dat jaagt jezelf ook alleen nog maar meer op. Had gister een discussie met mn vriend dat ik echt niet over de brug van Ewijk (=A50, over de Waal waar altijd file is) zou kunnen fietsen. Er loopt namelijk een fietspad langs, en hij wilde een keer langs het nieuwe werk van zn broer fietsen.. :n Hele discussie, ik was een watje, ik moest me niet zo aanstellen, iedereen doet het dus waarom ik niet... Man ik zat al bijna in de auto te janken bij het idee dat ik verplicht iets zou moeten doen wat compleet mijn grenzen overschrijdt. Echt no way gewoon. Hij schrok van mijn heftige reactie, heb daar later ook wel mn excuses voor aangeboden. Maar heb er wel bijgezegd dat ik niks MOET, en dat ik zulke dingen momenteel heel kwetsend vind om te horen :n

Daantjuh, extra knuffel voor jou. Veranderingen zijn op zulke momenten extra heavy, helemaal wanneer zaken niet zo lopen als je had gehoopt! :(:)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:15

Jeetje meiden :(:) Wat een stress en spanningen bij jullie weer :(:) Hoop dat het in de loop van de dag weer beetje beter gaat?
Petulan, ik vind het eigenlijk beetje laag dat je vriend je zomaar een watje noemt, en niet probeert te snappen dat je dat niet durft :n

Sterkte allemaal :(:) :*

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:18

Ja, dat vond ik ook dus was daarom ook ontzettend tegen m uitgevallen. Schrok wel van mezelf, maar dat zal dan op dat moment wel een oer-instinct zijn geweest.. ;)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:22

Daantjuh ik stuur je een hele dikke knuf, niet leuk indd, maar je paarden staan nu goed, doe rustig aan!

Petu nou je bent geen watje je zegt tenminste eerlijk dat je niet wilt! Gewoon kiezen wat je zelf wilt!

Sifra, wat knap dat je het alsnog gedaan hebt, maar doe voorzichtig aub,...wat komt de osteo doen bij je paardje?

Oh ladies, ik ben kapot ben blij als ik straks in de auto zit en naar mijn paardje kan.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:22

Nou, ik vind dat je gelijk hebt hoor.
Hij moet maar eens begrip voor je opbrengen.
Weet je wat het probleem is? Mensen die zelf zulke dingen niet hebben, weten niet wat het is. Die denken idd al snel dat het overdreven is -O- Ik heb *klopt af, heeeel erg geluk met mijn vent. Hij heeft SUPER veel geduld met me, en dat is ook wel nodig ben in bang :o

Heb trouwens wéér nieuws := Hij heeft me ten huwelijk gevraagd :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:34

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTTTT??
Wat gaaf! En heb je al wat gezegd, of weet je al wat je gaat zeggen?

Ik heb over het algemeen ook veel geluk met mn vriend hoor! Maar soms weet hij niet goed hoe hij moet reageren (snap ik ook wel) en dan botsen we even! ;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:39

Sja, als het maar af en toe is, kan ik dat ook wel weer begrijpen :o Bedoel, voor jou is het niet makkelijk, maar voor hem ook niet ;) Maar neemt niet weg dat ie zoiets niet tegen je moet zeggen :n

Ik heb ja gezegt :j Ik wil wel graag met mn dikke buik trouwen :o

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:44

Whaaaa keileuk! Echt supertof! Gefeliciteerd! :j

Ik ga beginnen aan t eten, vriendje komt zo thuis van het werk en we moeten allebei om 5 uur de deur weer uit.. *zucht*

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:49

Gefeliciteerd!!!! wat leuk :-)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 16:21

Nou ik heb het gesprek overleefd...
Kon alleen maar janken tijdens het gesprek en kwam bijna niet uit m'n woorden. Heb niet de dingen gevraagd die me dwars zaten. M'n leidinggevende was wel heel begripvol dat scheelde iets. Sorry dat ik zo vaag ben verder, maar wil er verder inhoudelijk liever niet zoveel over kwijt.

We hebben wel afgesproken dat ik tot het einde van m'n contract niet meer hoef te komen. Dat geeft me rust, want ik probeerde het nog wel maar het gaf me veel te veel stress. Voel me ondanks dat het wel wat rust geeft behoorlijk rot. Zo nu en dan een flinke jankbui en ik geef er maar even lekker aan toe.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 16:35

Daantjuh :(:) wat vervelend dat het zo moest gaan, je hebt het nu in ieder geval achter de rug en je paardjes staan goed. Dat is toch een beetje positief aan dit geheel maar ik snap dat je je zwaar stinkmodder voelt, sterkte.

Petulan, mijn vriend kan soms ook zo doen maar dat is omdat hij het niet begrijpt. Ik vind het vervelend maar kan het hem niet echt kwalijk nemen want toen ik het zelf nog niet had was ik ook niet zo begripvol, begreep er ook niets van. Goed dat je hebt gezegd dat je niets Moet want je Moet ook niks, goed zo!

Samantha gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk, leuk hoor! Al enig idee wanneer deze dag zal plaats vinden? Dan is dat straks ook goed geregeld voor de kleine. Het zullen wel even hectische tijden worden maar het kan ook positief uitpakken, lekker bezig zijn met leuke dingen. Veel plezier met de voorbereidingen en geniet ervan!

Pw zo te lezen was het geen erg fijn gesprek :(:) misschien kun je de dingen die je toch nog wilt vragen via de email doen of telefoon? Fijn dat je niet meer naar je werk hoeft, ik had dit toen zelf ook. Moest er eerst wel aanwennen want ik wilde graag maar het was wel de beste oplossing anders was ik toch misschien weer te vroeg gaan proberen, het gaf me wel rust.

Met mij gaat het wel, wat gespannen en pijn op de borst, jullie kennen dat vast wel? Vanavond maar niet naar mn paardje en rustig aandoen totdat ik weer wat aangesterkt ben.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:01

Gefeliciteerd Sam! Erg leuk!

Vind het rot voor je Petulan, dat je vriend zo reageert. Mijn vriend snapt er ook niet veel van, maar hij pushed me gelukkig niet en hij snapt wel dat het voor mij geen onzin is. Eerlijk gezegd was het anders ook niet goed gegaan tussen ons denk ik.

Je hebt het nu gelukkig achter de rug Pollewoppy en dat de emoties dan nu komen is heel normaal. Laat het maar gewoon gebeuren! Sterkte.

CIV, kies maar lekker voor jezelf en doe rustig aan, spanning geeft toch vaak weer aan dat je over je grenzen bent gegaan (hoe klein ook)

Heb het zelf ook weer overleefd vandaag, stond behoorlijk stijf van de stress voor de osteopaat kwam (en waarom...). Maar goed, het is weer gelukt. Eind juni komt ze weer (3e keer) en vanaf volgende week mag ze 2 keer per week aan de hand wat stappen. Maar dat zal dan voorlopig wel in bak zijn, aangezien ik zelf nog niet de weg op durf. Maar hee, het is een begin.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:38

PW , nou het klinkt heftig, maar wel goed dat jullie nou een afspraak gemaakt hebben, geeft je rust.
Het is even een rot gevoel, maar uiteindelijk heb je alle tijd om te herstellen.

Sifra Nou dat klinkt opzich ok, j ehebt geen paniekaanval gehad en doorgezet, gewoon rustig opbouwen en je hoeft niet de weg op. Jouw tempo.

Civ ook gewoon rustig aan , je weet wat ik aangeboden heb.
Dus mocht je hulp nodig hebben dan geef je maar een gil.