Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MI1990 schreef:carolinef: wat balen zeg dat je hba1c omhoog is gegaan. ik vrees dat ie van mij ook weer omhoog is gegaan
en ik heb wat doms gedaan; heb vannacht in mijn slaap mijn pomp afgekoppeld. dus ik stond op met een torenhoge bloedsuiker![]()
vond het wel knap van mij zelf
Kentaro schreef:@lovebonney, Dat is zeker laag!! Ik had 205 (moet zeker 300 zijn) en dat vond m'n internist inderdaad veel te laag!!
kreeg gister nog wel een tip van een diabetesverpleegkundige!! (allen halve info, rest volgt nog), dat je even heel goed op moet letten of je folium ook te laag is!! Zo ja, moest je dat even navragen bij de internist hoe dat dan zit met de injecties!! (ik zou hier nog meer info over krijgen, maar heb dat dus nog niet
)
Is toch bijna niet te geloven dat je van haast al je klachten af kunt zijn, door zoiets toch wel eenvoudigs???
Carolinef, de steiging is wel jammer, maar dat het met je ogen goed gaat is (vind ik dan) wel heel belangrijk!!!
Miiej schreef:pff dat lijkt me ook heel eng.
Ga binnenkort ook beginnen met mij rijbewijs.
Hoe kaart je zo iets aan bij je rijschool?
Yinthee schreef:Maar even een vraagje, als je de wizard nu niet al gebruikt..
Hoe bolus jij dan??
Citaat:*Ik vraag mij af hoe hoog je glucose mag zijn ongeveer 1,5 uur na een maaltijd bij iemand zonder diabetes?
Citaat:*En ik wil graag even weten of jullie er bekend mee zijn wat het doet als je je handen niet goed wast en je nog zoete etenswaren op je vingers hebt en vervolgens je glucose controleerd? Kunnen hierdoor je waardes onbetrouwbaar hoog zijn?
MoniqueT schreef:Een normale bloedglucosewaarde 1,5 uur na de maaltijd mag bij iemand zonder diabetes tot 7,8 zijn. Tussen 8 en 11 is reden voor nader onderzoek bij een arts bij een eerstvolgende gelegenheid, boven de 11 stuurden we mensen bij de zogeheten 'prikacties' van de Diabetesvereniging met dringend advies door naar een arts.
Ja, zoete etenswaren hebben zeer grote invloed. In onze opleiding werd als voorbeeld een mandarijn geschild. Direct na het schillen zat de waarde bij die persoon rond de 23, na alleen afvegen op 12 en na wassen met water en zeep op 4,6!
Deze week zat ik met man en vrienden koffie te drinken en mijn man vroeg mijn meter (hij vergeet dat ding altijd). Hij had een waarde van 19,7, wat sowieso hoog is, maar voor hem zeker. Ik vroeg hem wat hij gegeten had en bij de boterham met jam, kreeg ik twijfels. Ik vroeg hem zijn vinger af te likken (he ja, lekker) en nog eens te meten en de eerste druppel bloed weg te vegen. Resultaat: 11,7, binnen een paar minuten dus.
Ontsmetten met alcohol of iets dergelijks is niet nodig, maar even handen wassen of als dat niet kan in elk geval de eerste druppel bloed wegvegen is zeker aan te raden.
Met jouw waardes zou ik zeker nog een keer terug gaan voor advies. Gewoon een paar dagen je waarden netjes allemaal opschrijven, met de eettijden erbij.
De waarden die ik noem zijn de waarden zoals die door de Diabetesvereniging en het Diabetesfonds worden aangehouden bij bloedglucosemetingen bij acties om diabetes op te sporen. Streefwaarden van onder de 7 zijn wel erg algemeen voor mensen die behandeld worden voor diabetes.