Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nani87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:53

@prairy: goed nieuws dat de hyrax er eindelijk uit mag de volgende keer! Wat vervelend dat ze je niet eerder op de hoogte gesteld hebben dat je bovenkaak ook nog verplaatst moet worden.. dat is een enorme domper om dat op deze manier te horen te krijgen.. wel fijn dat je zelf t gevoel hebt dat het een extra verbetering zal zijn. Hopelijk heb de bij de komende operatie minder last van de narcose. Heb je al een idee wanneer je geopereerd wordt?

@ennie: voor jou komt t nu echt dichtbij hè? Gelukkig kijk je er naar uit, ben je niet zenuwachtig??

chanicha

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:10

Prairy ik had na de operatie een maagsonde om het bloed e.d. af te voeren zonder dat ik er misselijk van zou worden en ik moet zeggen dat ik geen moment misselijk ben geweest.
Voor de operatie goed zeggen van de problemen met de narcose en misschien is een maagsonde ook iets voor jou!
Ik heb ook problemen met wakker worden gehad want mijn operatie duurde negen uur maar daar hadden ze wel iets voor en wat betreft dat dizzy e.d., denk dat iedereen dat wel heeft hoor!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:30

Tnx, dat ga ik zeker opperen dan van die maagsonde!! Maar halen ze die er dan niet uit voordat je wakker wordt?

Nu moet ik wel naar Leuven ipv het vertrouwde Genk :'( en ik hoop dat ik het daar ook allemaal zo goed geregeld kan krijgen als in Genk (zelf anesthesist uitkiezen die je dan zelfs nog voor de operatie spreekt en waarbij ik zelf masker mocht vasthouden, infuus er pas tijdens operatie in, en aangeven waar ik het infuus wilde hebben)

Wat hadden ze voor jou voor het wakker worden/houden? Mij gaven ze cola wat mijn vriend dan rietje voor rietje erin goot bij me.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:50

Wat een tegenvaller Prairy.

Wel fijn dat dat ding er uit mag! Mijn draad loopt ook iets gebogen maar heb er helaas nog veel last van...omdat hij zo dun is heb ik vaak last van een kapotte tong..

Ik mag dinsdag weer naar de ortho en hopelijk gaan ze een tand die nog niet bij de beugel zit erbij trekken want daar is nu genoeg ruimte voor gemaakt.. Ga meteen vragen hoeland die draad tussen mijn gehemelte moet blijven zitten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:11

Die sonde halen ze er pas uit als alles helemaal goed gaat maar dat stelt niks voor, is alleen een beetje vieze smaak.
De KC zei dat ze mij een soort slaapmiddel hadden gegeven wat als bijwerking heeft dat je snel bijkomt!!!
Ik weet het, het klinkt krom maar het is wel zo :z
Ik had, doordat mijn kaken op elkaar vastgezet waren, de beademing en de maagsonde door mijn neus en heb er echt geen last van gehad!

_Iris, succes dinsdag!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:17

@nani; Ik ben op dit moment nog niet zenuwachtig voor de operatie, ik denk er nog niet zoveel aan. Morgen wordt mijn pony ingeslapen en daar ben ik op dit moment vooral erg mee bezig en heel verdrietig om. Aan de operatie denk ik nu dus nog niet, maar dat gaat straks vast en zeker heel spannend worden. Ik kijk er totaal niet tegenop, al ben ik wel een beetje bang voor de zwelling..

@Prairy; vervelend dat je zo ziek bent geweest van de vorige keer. Met mijn simpele operatie (verstandskiezen verwijderen) moest ik ook heel lang nuchter blijven en dat is inderdaad heel erg vervelend. Ik hoop voor je dat je die maagsonde kan krijgen..

@Iris; succes dinsdag!

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:25

Even snel voor het slapen gaan, Enniee héél veel sterkte morgen!g

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:36

Dankjewel Manieki!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:20

Veel sterkte enniee Y;( :+:

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:21

enniee heel veel sterkte vandaag!

nani87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:36

Enniee Heel veel sterkte vandaag..!

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:09

wauw dame's, jullie gaan hard!
heb alles weer even ingelezen.
Ennie is inmiddels geopereerd? hoop dat alles goed is gegaan en snel hersteld.
gister sprak ik iemand die had ook een kaakoperatie gehad, toen zij op den duur eindelijk weer kon eten ging er iets mis in der kaken en heeft ze onwijze last van gehad, dus ze mog nog een keer.

pff misschien moet ik maar is kappen met negatieve ervaringen in me hoofd houden, want krijg bijna een terugkrabbel actie...

Bij mij gaan me ondertanden veel meer naar voren.. jeejjj... nog ergere onderbeet, vreselijk ik zie er niet uit.
en een grote spleet tussen me voortanden, ik vind het echt erg!
Hoop dat ook alles hier snel achter de rug is, ookal ben ik net begonnen met me beugel..
nou gaan we volgende week donderdag weer naar de ortho, worden er extra slotjes geplaatst op me achterste kiezen, om het te versnellen, iehg..........
Ik heb maar tegen de ortho gezegt ''rustig aan! geen haast''! hahaha, helaas werkt het niet zo. :P
alleen me onderbeet vindk niet mooi, heb sowieso al een lange onderkaak, zucht.....
even doorbijten! :)

LauraEden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:34

Hoi :)

Ik moet ook geopereerd worden aan mijn kaak, ik heb echt een extreme overbeet (18 mm) en de chirurg gaat mijn onderkaak naar voren plaatsen. Ik heb sinds juni weer een beugel en mijn verstandskiezen zijn er ook al uit, dus het komt gelukkig steeds dichterbij! Ik ben echt benieuwd naar het resultaat en ik hoop dat het helemaal goed gaat komen, ik kijk er wel echt naar uit, want ik merk wel dat ik er steeds meer last van heb! Fijn om hier te lezen dat de operatie tot nu toe goed bevallen is en ik niet de enige ben :)
Bij mij is het ook echt uit medisch opzicht, ook al vind in het totaal niet mooi! Gelukkig wordt wel alles vergoed door de verzekering!

Cassieultra ik moet ook volgende week een beugel op mijn achterste kiezen, echt geen zin in!

Groetjes Laura

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:16

Zondagavond dacht ik dat er een hechting uitkwam bleek het een schroefje te zijn ;(
Afspraak gemaakt en ik kon vandaag bij een implantoloog terecht, bleek bij het opnieuw indraaien van het schroefje mijn implantaat los te zitten maar die kregen ze er niet zo uit, dus opengesneden en loop ik nu weer met hechtingen _-:(
HEt moet eerst genezen en dan zetten ze daar weer een nieuwe dus het duurt nog wel even!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:17

18 mm is best veel ja, maar komt vast goed
@Cassieultra; nee ik ben nog niet geopereerd, 7 november gaat het gebeuren.. 6 november om half 2 moet ik me melden in het ziekenhuis

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:29

chanicha schreef:
Zondagavond dacht ik dat er een hechting uitkwam bleek het een schroefje te zijn ;(
Afspraak gemaakt en ik kon vandaag bij een implantoloog terecht, bleek bij het opnieuw indraaien van het schroefje mijn implantaat los te zitten maar die kregen ze er niet zo uit, dus opengesneden en loop ik nu weer met hechtingen _-:(
HEt moet eerst genezen en dan zetten ze daar weer een nieuwe dus het duurt nog wel even!

hmmmm. dat is vervelend, zacht uitgedrukt... Even een tegenvaller.. Is alles wéér open..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:46

Neeeeehh alleen rechtsonder maar het was iets geperforeerd dus toen hij de verdoving erin zette spoot het er door een gaatje weer uit :o maar al met al viel het wel mee.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:30

Wat vervelend chanicha!

Ik ben gister weer bij de ortho geweest en heb even geklaagd over de draad die tussen mijn gehemelte loopt. Hij is gelukkig meteen aangepast en hij zit nu echt over mijn gehemelte heen dus op de manier hoe ik dacht dat hij in eerste instantie gezet zou worden. (hij zat eerst gewoon horizontaal met een klein boogje naar boven toe en daarvan had ik mijn tong elke keer helemaal open liggen) Een hele verademing is het wel! En ook heel erg wennen omdat ik die draad nu bijna niet meer voel. Ze hadden hem er even uitgehaald om hem aan te passen en dat was zo raar. Ik heb sinds de operatie in april altijd wel iets tussen mijn gehemelte gehad en nu zat er even helemaal niks..Dat voelde heel raar, ik was echt bang dat ik mijjn tong zou inslikken ofzo :+
Draad voel ik wel een beetje maar bijna niet en dat is wel heel fijn, ook kan ik weer wat fatsoenlijker eten omdat hij nu dus anders zit. Verder heb ik nu ook het gevoel dat er eindelijk iets met de beugel gebeurd, ze hebben gister de laatste tand bij de beugel ingeregen en dat was de enige die nog niet in de rij erbij stond. (stond een stuk naar achter) Heb er wel wat last van maar dat maakt niet uit!
Deze keer gewoon een afspraak voor over 6 weken in plaats van 4 weken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:39

Wat fijn Iris, dat je nu bijna geen last meer hebt van die draad! Ik ga ook mooi zeggen dat ie bij mij ook netjes over mn gehemelte moet lopen... Hele dag met een open tong zie ik echt niet zitten. Kan niet wachten tot 19 november dat dat ding er eindelijk uit mag...

Ik ben ook heel benieuwd hoe mijn spraak gaat zijn, die is nu toch wel anders met die hyrax. Zal leuk zijn op mn werk, die kennen me niet anders dan met dat rare taaltje :+

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:04

Kan me er niet zoveel bij voorstellen hoe dat ding dan bij jullie zit.. Maar fijn dat het in ieder geval niet meer irriteert Iris!

Ik ben vanmiddag bij de kaakchirurg geweest. De operatie gaat 2,5 uur duren en ik zal waarschijnlijk twee dagen in het ziekenhuis moeten blijven, valt erg mee dus! De eerste dag na de operatie lig ik aan het infuus dus dat wordt stil liggen :P Mag na 3-4 weken gelukkig weer paardrijden en hoop dat ik dan weer wat brood naar binnen kan schuiven. Komt steeds dichterbij nu :):)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:18

Het is bijna zover :D
Heb helaas wel iets van een ontsteking ofzo in m'n kies/kaak.. Dus maar even tegen de kaakchirurg zeggen als ie bij me komt.

Hoe gaat het hier met iedereen ?

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:26

Morgen naar de orthodontist ik :D en 27 november eindelijk eerste gesprek met de chirurg! Kijk er zo naar uit!
Succes!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:28

Dankjewel! wat gaat ie dan bespreken?
Vraag bij jullie ook iedereen of je er tegen op ziet? Nou natuurlijk niet joh! Heb er juist zin in :D

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:38

Gewoon uitleggen wat hij juist gaat doen denk ik en de datum van de operatie vastleggen! Ik wil zo graag een vaste datum zodat ik er naar uit kan kijken!
Ja de meesten vinden het enger dan ikzelf :P Heb er ook zin in, wil graag een mooi gebit en die beugel kwijt! :p

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:44

xEliine schreef:
Gewoon uitleggen wat hij juist gaat doen denk ik en de datum van de operatie vastleggen! Ik wil zo graag een vaste datum zodat ik er naar uit kan kijken!
Ja de meesten vinden het enger dan ikzelf :P Heb er ook zin in, wil graag een mooi gebit en die beugel kwijt! :p

Spannend, dan weet je dus gelijk wanneer je geopeerd gaat worden? Dat is best snel! Was bij mij niet zo.. moest wel tig keer happen en praten en meten en foto's maken etc etc. -O-