[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:38

poes schreef:
Nou vrijdag is het zover: ik laat een mirena zetten. Wish me luck! Ik laat het 's morgens doen en moet dan gelijk door naar me werk, absoluut niet zoals ik het gepland had Maar het kan niet 's avonds en ik kan van geen kanten verlof nemen... Nuja een dagje op mijn tanden bijten en dan kan ik zaterdag lekker thuis op de bank zitten.

Neem gewoon wat aspirines mee!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 20:43

Ik heb brufens, ik neem nooit pijnstillers dus ik hoop dat ze goed inslaan.

Ik had trouwens geen recept (wist niet dat dat hoefde), maar heb van de apothekeresse dus wel brufens meegekregen die normaal op recept zijn, dat vond ik erg lief. Ik moet nu gewoon vrijdag een receptje vragen in de kliniek en dan nog binnenbrengen.

Die mirena zit trouwens wel in een grote doos zeg!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:44

tatjalove schreef:
Ik heb de test gehaald, iemand die weet waneer ik kan testen?
(sorry dat ik zo ongeduldig ben maar ik wil gewoon zekerheid nu, mijn vriend trouwens ook.. heb hem een beetje van streek gemaakt geloof ik Ach gut )

Je kan testen vanaf de eerste dag van je officiële stopweek.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:59

poes schreef:
Nou vrijdag is het zover: ik laat een mirena zetten. Wish me luck! Ik laat het 's morgens doen en moet dan gelijk door naar me werk, absoluut niet zoals ik het gepland had Maar het kan niet 's avonds en ik kan van geen kanten verlof nemen... Nuja een dagje op mijn tanden bijten en dan kan ik zaterdag lekker thuis op de bank zitten.

Ik vond het erg meevallen, bij mij is hij gewoon onder werktijd gezet. Ik werk in het ziekenhuis, dus vandaar. Daarna ben ik weer direct aan het werk gegaan, last heb ik niet gehad.

Het enige wat ik gepakt heb, is vantevoren een buscopan zetpil. Verder geen pijnstilling na afloop.

Succes hoor! Het is even vervelend, maar daarna heb je er geen omkijken meer naar Knipoog

De doos is inderdaad groot! Het is meer doos dan Mirena Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:10

Marloes_R schreef:
Het is meer doos dan Mirena Clown

Hopelijk is dat na het zetten ook zo Haha! Huilen van het lachen

Ach ik ben ondertussen 6 maand hormoonvrij geweest (hulde aan het geduldige vriendje die condooms nochtans zo vreselijk vond Afgod ). Voordelen: ik heb het gevoel dat mijn humeur wel iets beter was en ook qua libido vond ik het wel iets positiever. Nadelen: een onregelbare, toch wat onregelmatige cyclus die heftiger werd. Nu heb ik elke maand toch 1 dag écht pijn, voel ik me heel huilerig en wil ik alleen maar met een dekentje op de bank zitten (zoals vandaag dus, fijn als je dan moet werken). Bovendien is mijn huid sindsdien ook een ramp, zeker mijn rug Bloos! Die was vroeger helemaal egaal maar nu :'(
Nu neem ik nooit pijnstillers, dus als dit gewoon een flinke menstruatiekramp evenaart (bij mij gaat het qua intensiteit tot 'ik heb het gevoel dat ik ga flauwvallen als ik moet blijven rechtstaan') dan moet ik hier gewoon tegenkunnen.
Vriendlief heeft lekker examens dus die zie ik nu weinig, dus de boel kan rustig genezen ook Haha! (ik plan de dingen graag goed Vork ).

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:50

Ik heb gisteren ook de Mirena laten zetten. Ik had van te voren 2 paracetemols genomen.
Bij het inbrengen werd ik nog plaatselijk verdoofd(niks van gevoeld) en na het ontsmetten werd het spiraaltje ingebracht, voelde even vervelend.
3 minuten later werd ik echt even ontzettend duizelig en kreeg ik het heel erg warm. Toen heb ik nog maar een paracetemol genomen. De rest van de dag heb ik alleen wat 'ongesteldheidsgevoel' in mijn onderrug gehad.
Vandaag, een dag later dus, heb ik eigenlijk nergens meer last van.
Ik hoop natuurlijk dat het zo blijft.

Succes voor diegenen die nog heen moeten. Het is mij in ieder geval 200% meegevallen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:32

Ik ben in de 2de strip die ik slik in de 2de week volgens mij 1 pil vergeten, maar ben er niet zeker van, omdat ik net ookal aan de verkeerde kant er eentje uit haal en de vorige keer ben ik eerder gestopt, dus ik weet niet precies de dag meer. Als ik er nu 2 inneem ben ik toch nog gewoon beschermd?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:33

Welke week zit je nu?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:34

2de week van de 2de strip(slik er altijd 3 door)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:37

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken dan idd. Over 2 pillen tegelijk slikken weet ik niks, wordt dit geadviseerd door huisartsen of staat dit in het boekje? Of verzinnen mensen het zelf?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:38

Staat in de bijsluiter, week 2 of 3, pil innemen als je eraan denkt ook als dit er 2 zijn en voorderest ben je gewoon beschermd.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:40

Oké dan zou ik dat gewoon aanhouden. Ik heb dat altijd als volgt geïnterpreteerd: dat je er dus de volgende dag pas achterkomt en dan dus 2 pillen slikt. Niet een paar dagen later. Knipoog

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:42

Ja idd, ik heb gister wel het doosje gepakt enz, maar was toen zo duf dat ik dacht dat ik hem al ingenomen had omdat ik met de dagen in de war zat, lekker slim dus... Maar ik kwam daar dus vandaag idd achter.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:42

Oh dan ben je zeker beschermd idd!!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:43

Okee, gelukkig Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:07

Zo nou, Ik ben alweer op het werk en de Mirena zit Lachen
Het viel me reuze goed mee (kon ook niet anders na mijn 2 nachtmerries waar het giga fout ging Clown ). Het deed 3 keer pijn, maar echt niet onverdraaglijk of zo, het ging heel snel Ja Gynaecologe zei ook dat ik erg mazzel had en dat het echt makkelijk ging.
Ik had gewoon een half uurtje voordien een brufen genomen. Ik had ook een blikje cola mee tegen eventuele duizeligheid/misselijkheid maar dat was dus helemaal niet nodig. Om 9u stond ik alweer buiten en ik voel eigenlijk niks. Dus ik ben héél gelukkig nu Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:13

poes schreef:
Ik heb brufens, ik neem nooit pijnstillers dus ik hoop dat ze goed inslaan.

Ik had trouwens geen recept (wist niet dat dat hoefde), maar heb van de apothekeresse dus wel brufens meegekregen die normaal op recept zijn, dat vond ik erg lief. Ik moet nu gewoon vrijdag een receptje vragen in de kliniek en dan nog binnenbrengen.!

Ik ben dit gewoon vergeten Bloos! En nu? Ik ga vanavond eens vragen aan de apothekeres hoe we het nu best oplossen... Slimme ik ook weer...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:55

Ik heb zo'n buikpijn Boos! gister ook al....net alsof ik ongesteld moet worden maar dat kan helemaal niet want ik zit aan de pil. (moet nog een dikke week)

Maar gister is een van me ratjes overleden, heel spontaan en totaal onverwachts, ik was helemaal over de zeik...en sinds dien heb ik het. Miss dat het daar iets mee te maken heeft?

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:12

Weet iemand toevallig of de pil veilig blijft als er middenin een strip van pil soort wordt gewisseld?
Ik kwam in mijn tweede week (na stopweek) erachter dat ik geen Yasmin pillen meer had en ben toen direct over gestapt op mijn oude merk. Kan dit kwaad?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 23:04

Volgens mij niet, moet je even in de bijsluiter kijken.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 00:07

Wat is nou verschil tussen Mirena en Nuvaring?

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:11

uhm, als ik de stopweek wil veranderen, normaal stop ik op dinsdag, maar dat wil ik voortaan op de zaterdag .. zodat ik in de weekenden niet ongesteld zou worden, hoe doe ik dat dan?

in de stopweek ipv op dinsdag dan op zaterdag beginnen gewoon, dus die eenmalig verkorten?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:13

of paar dagen door slikken zodat je op de gewenste dag uit komt, of gewoon eerder stoppen

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:22

paar dagen doorslikken is niet handig aangezien ik dan de rest vd strip weg kan gooien, eerder stoppen lijkt mij niet kloppen? .. dan kan je toch beter eerder met de nieuwe strip beginnen? als het ware eenmalig de stopweek verkorten? ..

of zie ik dit nu helemaal verkeerd?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:34

volgens mij als je in week 3 zit, kun je eerder stoppen (als je namelijk een pil vergeet te slikken kun je er ook voor kiezen om je stop week eerder te houden)