[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lovely1

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:51

haha die gaat binnenkort hier weg dus dat schiet toch niet op Knipoog
Ik wist toevallig dat die lijst op die site stond en kon 'm niet op de medinova site vinden!
Wordt het al spannender nu de operatiedatum dichterbij komt? Al voorbereidingen aan 't treffen?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:47

Ik ben gestart met de vitamine C & Arcina D6-druppels maar die zijn ranzig!! Scheve mond Verder heb ik boxershortjes voor de operatie gekocht en ook een lekker huispak. Verder niet echt veel boeiends.. Wat had jij allemaal meegenomen naar het ziekenhuis? Als een soort van checklist voor mij haha Knipoog?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:06

Petulan schreef:
Ik ben gestart met de vitamine C & Arcina D6-druppels maar die zijn ranzig!! Scheve mond Verder heb ik boxershortjes voor de operatie gekocht en ook een lekker huispak. Verder niet echt veel boeiends.. Wat had jij allemaal meegenomen naar het ziekenhuis? Als een soort van checklist voor mij haha Knipoog?

Ik had de arnica pilletjes Haha! stuk beter kan ik je vertellen!
Voor de operatie heb ik een boxershortje aangedaan en een schone meegenomen. Verder heb ik mijn pyjama meegenomen en een haarborstel en tandenborstel met tandpasta natuurlijk.
Maar de pyjama heb ik 's avonds laat pas aangedaan en heb geeneens een pyjamabroek aangedaan... was makkelijker met naar de wc gaan Knipoog Huispak is inderdaad handig voor als je jezelf de volgende dag mag aankleden.
De pilletjes en potjes heb ik verder thuisgelaten en die ochtend voor het laatst genomen en de volgende dag toen ik thuiskwam heb ik die weer verder geslikt. Ik had ook maar een klein tasje mee.. had de dag van de operatie al makkelijke kleren aan en die kon ik de volgende dag zo weer aan. Heb je een (medische) sportbh via de kliniek?

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:26

Ik zelf denk er ook aan om een borstverkleining te doen. Ben 17 jaar en heb cupmaat E/F.. Vaak last van me rug en kan geen leuke blouches, bikini's of beha's kopen.

Ik zie alleen erg op tegen de operatie en het herstel, ook ben ik nog erg jong en weet niet of het wel al mag.

Hoe is het jullie vergaan? Ben je er tevreden mee of had je het liever anders gehad. Heb je er erge littekens aan over gehouden? Alvast Bedankt

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:06

Het is wel makkelijker om een vest mee te nemen voor de volgende dag, een trui is niet handig. Ook is een pyama met knoopjes wel makkelijk. Ik heb die nacht ook in een boxershort en pyama bovenstuk geslapen, was daar warm genoeg. Ik had ook een paar tijdschriften meegenomen. Ik weet niet of je al een goed kussen hebt? Ik heb een speciaal kussen gekocht omdat ik echt last van rug kreeg door dat liggen, met dat kussen scheelde het heel veel.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:53

Bij de thuiszorg kan je ook een staander in je bed krijgen waardoor je een beetje zitten slaapt (kun je zelf instellen) die zorgt er ook voor dat je niet zo makkelijk gaat rollen. En extra kussens zijn erg handig om ervoor te zorgen dat je rug inderdaad een beetje pijnloos blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:11

Hadden jullie pillen van te voren?
Waarvoor dan??

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:36

Romantjuh: Dank je wel. Ik heb besloten om naar het ziekenhuis te gaan, juist wat je verteld omdat er geen IC aanwezig is in een privekliniek. Ik moet wel zeggen een ondertekening voor aansprekelijkheid vind ik ook wel raar hoor. Dan zouden ze alles kunnen doen zonder er op aangesproken te worden. Dan plaats ik wel mijn kanttekeningen bij privekliniek en ga ik liever voor veiligheid.
Falona: Ook dank voor je uitleg. Ik vraag daar aan de PC de verschillende methodes en welke het beste bij mij zal passen.
Als ik er geen goed gevoel bij hebt, kan ik altijd nog naar de privekliniek gaan.
Kim: Ik herken je gevoel van twijvels. Ookal ben ik over de dertig, ik heb zo ook nog steeds. Ik loop al jaren rond met borsten die mij in de weg zitten en twijvel nog steeds of ik wel of niet een operatie wil. Ik ben nu zover dat ik de eerste afspraak heb bij de PC. Weet nog niet precies wanneer.
Mijn advies is praat met je ouders als dat lukt en ga eerst een naar de huisarts. Misschien je moeder mee vragen. Zo een afspraak is er om informatie en duidelijkheid te krijgen. Ik weet dat het niet makkelijk is, maar blijf niet zo lang rond lopen als ik heb gedaan. In mijn achterhoofd heb ik al 15 jaar gedacht ooit zal ik er iets aan moeten doen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:55

Robijntjah schreef:
Hadden jullie pillen van te voren?
Waarvoor dan??

Vitamine C en D6 pilletjes/druppel waren van te voren voor je weerstand, littekengenezing en om bloeduitstortingen te minimaliseren. Heeft bij mij wel geholpen geen blauwe plek te zien Tong uitsteken
Het is vooral goed omdat je weerstand toch wel een klap krijgt door de operatie.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:58

romatjuh schreef:
Weet niet hoe die methodes werken en weet ook niet welke bij mij is gedaan. Wat mij verteld is bij de kliniek is dat zij niet boven een e-cup opereren omdat er dan een groter risico aan verbonden is en zij de apparatuur daar niet voor hebben. Dus áls er dan iets gebeurd moet je eerst overgebracht worden naar een ziekenhuis en dat kost veel tijd. Als je bij het ziekenhuis geopereerd word hebben hun alles bij de hand mocht er wat mis gaan. Ook moet je bij een kliniek een contract ondertekenen dat mocht er wat mis gaan zij niet verantwoordelijk zijn. (weet niet of dit ook bij een ziekenhuis gebeurd?) Stond ook in dat contract dat hun geen IC of ietdergelijks hebben..

Ik heb alleen toestemming tot de operatie getekend en dat gebeurd in het ziekenhuis als het goed is ook.
Verder is het wel belangrijk om te weten wat er gebeurd als het misgaat. In Klein Rosendael liepen wel IC-verpleegkundigen voor direct na de operatie.

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:35

Naffie: Mijn moeder kwam er pas zelf mee.. Haar maakt het niks uit ze zal me steunen in mijn beslissing. Toch denk ik binnenkort maar eens een afspraak maken bij de dokter.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:46

@Kim: Is sowieso wel verstandig om alvast een keer naar de dokter te gaan. Je hebt kans dat je eerst andere dingen moet gaan proberen om van je klachten af te komen bijv. cesar-therapie. En als je dan 18 bent gaat t misschien ook wel sneller omdat je verhaal iig bij de dokter bekend is.

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:48

@ romatjuh: Oké bedankt voor het advies Lachen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:14

Kiim__x schreef:
Ik zelf denk er ook aan om een borstverkleining te doen. Ben 17 jaar en heb cupmaat E/F.. Vaak last van me rug en kan geen leuke blouches, bikini's of beha's kopen.

Ik zie alleen erg op tegen de operatie en het herstel, ook ben ik nog erg jong en weet niet of het wel al mag.

Hoe is het jullie vergaan? Ben je er tevreden mee of had je het liever anders gehad. Heb je er erge littekens aan over gehouden? Alvast Bedankt

Hey, ik wilde even reageren op de redenen dat je evt een operatie zou willen. Je rugklachten kunnen idd van je borsten komen, maar het niet vinden van passende kleding is geen reden voor vergoeding van de verzekering als je daar in aanmerking voor wilde komen. Je moet duidelijke lichamelijke klachten hebben wil je een vergoeding krijgen. Ik loop al 2 jaar met nek-schouder-rugpijn en daarom krijg ik de operatie vergoed.

Leeftijd maakt geloof ik niet uit, als jou houding en klachten voortkomen uit jou grote borsten mag dat zo ver ik weet. Ben je al een keer bij een huisarts of een fysiotherapeut geweest die jou klachten heeft gezien of behandeld?

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:34

Citaat:
Hey, ik wilde even reageren op de redenen dat je evt een operatie zou willen. Je rugklachten kunnen idd van je borsten komen, maar het niet vinden van passende kleding is geen reden voor vergoeding van de verzekering als je daar in aanmerking voor wilde komen. Je moet duidelijke lichamelijke klachten hebben wil je een vergoeding krijgen. Ik loop al 2 jaar met nek-schouder-rugpijn en daarom krijg ik de operatie vergoed.

Leeftijd maakt geloof ik niet uit, als jou houding en klachten voortkomen uit jou grote borsten mag dat zo ver ik weet. Ben je al een keer bij een huisarts of een fysiotherapeut geweest die jou klachten heeft gezien of behandeld?

Ja heb een tijdje bij de fysio gelopen voor mijn rug.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:35

Kiim__x schreef:

Zijn je borsten al uitgegroeid?. Bij mij bleven mijn borsten groeien tot ik ongeveer 20 was. Ik ben geopereerd toen ik 22 was.

Ik vind 17 jaar nog behoorlijk jong voor zo'n operatie. Al begrijp ik dat het vevelend is als je er last van hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:01

Ik ben ook op mijn 17e geopereerd, en mijn zus zelfs op haaf 15e!
Ze zijn nog wel iets gegroeid, maar niet superveel meer hoor!

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:32

@ Nanda: Ik loop nu al bijna een jaar met de zelfde cupmaat.. Dus ik denk het wel. Volgende week afspraak bij de dokter dus even zeggen wat hij zegt Knipoog

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:47

Mocht je huisarts 'moeilijk' doen of als je via een ziekenhuis moet, kan ik je ook de kliniek aanraden waar ik geopereerd wordt! En Lovely1 is daar ook geholpen. Kliniek Klein Rosendael in Rozendaal Lachen Superfijne mensen daar, heel duidelijk en alles wordt top voor je geregeld!

Moet je nagaan, ik moet nog 9 nachtjes wachten en ik ben al tevreden Knipoog

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:37

Petulan schreef:
Mocht je huisarts 'moeilijk' doen of als je via een ziekenhuis moet, kan ik je ook de kliniek aanraden waar ik geopereerd wordt! En Lovely1 is daar ook geholpen. Kliniek Klein Rosendael in Rozendaal Lachen Superfijne mensen daar, heel duidelijk en alles wordt top voor je geregeld!

Moet je nagaan, ik moet nog 9 nachtjes wachten en ik ben al tevreden Knipoog

En ik kan m ook aanraden want ben daar ook geopereerd! En helemaal tevreden Haha!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:11

Ohja, sorrY!! Ik was je even vergeten Bloos

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 09:29

Ik ben zenuwachtig!! Nagelbijten / Gniffelen

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:34

Ik moet morgen weer een littekenbehandeling Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:32

Wat houd dat precies in Flair??

Lisette wordt vandaag geholpen!
Heeeeel veel succes meisje!

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:37

Ik ben sinds 14 aug 07 geopereerd aan een borstverkleining van een grote cup F naar een mooie cup C
Er is dus aardig wat van af! en ik ben er nu supper trots en HAPPY mee.

Heb je vragen kan ik ze hopelijk wel voor je beantwoorden! gewoon vragen hooor

Succes, en ik zal aan je denken

Liefs,
Nathalie