[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:14

Paardennamen schreef:
Ook mijn bloedverlies is vrijwel nihil. Het zijn juist de negatieve ervaringen waar je je op vast pint. "Oh, als het maar bij mij wel goed gaat dan..." En ja, dan ga je al gespannen naar de dokter. Ik weet toevallig goed hoe ik mijn spieren kan ontspannen, ik heb er dan ook bijna geen last van gehad van het plaatsen.

Volgens mij heb ik in het topic al 5 keer verteld dat ik er dus ook een heel positieve ervaring mee heb. Nu is het ruim een jaar na plaatsing en ben ik nog steeds heel tevreden.
Ja, plaatsen doet echt pijn, maar daarna... heerlijk!

tzif

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:17

ik heb ook eventjes een vraagje,
weten jullie of er ook nog andere voorbehoedsmiddelen zijn behalve condooms die beschermen tegen SOA's? ik vind condooms nl. nogal vervelend en mijn vriend ook, maar omdat hij al een aantal keer zonder condoom sex heeft gehad durven we het eigenlijk niet zonder te doen, ook vind ik een test nog een beetje overdreven omdat we nog maar kort een relatie hebben

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:50

Ik ben na 2 weken in mijn relatie een test gaan doen, dan weet je het gelijk ook voor jezelf. Gewoon even naar de dokter, snel een bloedprikje, en de week erop weet je al hoe het zit. Goed voor je eigen gemoedsrust ook (tenzij er iets naar uit de resultaten komt natuurlijk, maar dan weet je het tenminste en kun je er wat aan doen).

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:00

Njen schreef:
Zelfs als je de bijsluiter wel leest is het vaak handig om een bevestiging te hebben van iemand anders.

Dat begrijp ik ook heel goed, maar soms merk je aan de vragen (en niet alleen op bokt, maar ook gewoon van mensen om me heen), dat ze (bijwijze van) niet eens weten dat er een bijsluiter bij zit. Dat vind ik toch best vreemd, je wilt toch weten wat voor voor- en nadelen bijvoorbeeld de pil heeft, en wat je kan verwachten en hoe je hem moet gebruiken, wat te doen bij ziekte enzo, wanneer de pil veilig is en wanneer niet. Snap je?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:17

Ja, dat snap ik:-) Maar als ik iets wil weten vraag ik het hoe dan ook, aangezien de mensen hier meer ervaring er misschien mee hebben.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:30

sweetheart schreef:
Njen schreef:
Zelfs als je de bijsluiter wel leest is het vaak handig om een bevestiging te hebben van iemand anders.

Dat begrijp ik ook heel goed, maar soms merk je aan de vragen (en niet alleen op bokt, maar ook gewoon van mensen om me heen), dat ze (bijwijze van) niet eens weten dat er een bijsluiter bij zit. Dat vind ik toch best vreemd, je wilt toch weten wat voor voor- en nadelen bijvoorbeeld de pil heeft, en wat je kan verwachten en hoe je hem moet gebruiken, wat te doen bij ziekte enzo, wanneer de pil veilig is en wanneer niet. Snap je?

Ik heb ook graag bevestiging hoor.. van iemand die er verstand van heeft! HA weet er veel meer van, of de apotheker, en dus ga ik daarheen voor vragen. Dit topic vind ik dan eerder weer interessant voor ervaringen met verschillende producten en zo.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:13

Ja, snap ik, maar ik ben niet iemand die daar makkelijk naartoe gaat;)

tzif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:18

bedankt voor je reactie poes, ik zit er ook al een beetje over te dubbe maargoed denk dat ik het tog maar ga doen, het is zoveel makelijker

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:49

waarschijnlijk al eens besproken, maar...
ongesteld worden door de pil heen?
is me nog nooit overkomen, nu wel... en ik heb m echt netjes regelmatig geslikt, niet een dag vergeten oid.
Moet wel bekennen dat ik m paar dagen door wil slikken nadat stripje op was, ivm wedstrijd (en als er iets vervelend is, dan is het witte rijbroek in combi met ongesteld zijn, voel ik me och niet 100% op mn gemak)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:55

Dus nouk je hebt een doorgeslikt ?
Als dit zo is heb je gewoon een doorbraakbloeding gehad Ja

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:01

ja, komt vaker voor. maar misschien handig dat als je dat vaker hebt en toch door wilt slikken een paar dagen, dat je een zwaardere pil vraagt aan de huisarts

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:51

ok...
klopt t ook dat ik dan wel even beroerd voelde als waneer ik echt ongesteld ben?

als ik t vaker heb zal ik idd even langs HA gaan om te overlegen voor andere pil. Tnx iig! Lachen

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:52

ik heb het topic even wat doorgelezen, maar ik kan geen antwoord op mijn vraag stellen, dus stel ik hem hier toch maat gezien dit het centrale topic is Lachen

Ik slik al een jaar of 8 Microgynon 30. De laatste tijd heb ik last van stemmingswisselingen, en een wat down gevoel en staat de pil me tegen, vraag me niet waarom maar ik heb soms het idee dat ik echt elke dag te veel rotzooi slik.
Ik heb geen vast vriend, en sex heb ik met condoom, dus daarvoor hoef ik geen pil te slikken. Zou ik kunnen stoppen met de pil voor zolang ik happy single ben?
Wat zijn daarbij de bijwerkingen/verschijnselen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:55

Toen ik ben gestopt met de pil (zelfde als jij) was ik nog heel lang onregelmatig (eens in de 6 tot 14 weken) ongesteld. Ik slikte de pil voornamelijk om menstruatieklachten tegen te gaan en deze bleven wel nog heel lang gedeeltelijk weg, maar die worden nu wel weer erger. Ik ben nu ongeveer een jaar en 4 maand geleden gestopt en het wordt nu weer wat regelmatiger (maar ik zit nog steeds niet weer strak aan 4 weken).

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:57

Dat is voor iedereen wel verschillend, toevallig ben ik afgelopen januari ook even gestopt na 7 jaar de Microgynon 30 te hebben geslikt. Misschien ben ik een uitzondering, maar ik voel me nu juist minder.... Heb een week lang last van PMS, ben niet te genieten en heb borsten als bloemkolen. Ook een pijnlijkere menstruatie qua buik- en rugpijn. Omdat je geen vaste vriend hebt kun je best een pauze inlassen ja, en kijken hoe je voelt (ook met vaste vriend kan dat hoor, deed ik dus ook).

Wij zijn de rubbertjes alleen weer helemaal zat nu en vanmiddag haal ik bij de apotheek de Nuvaringen op en ga ik kijken hoe dat bevalt. Mocht dat niet bevallen dan heb ik nog een recept liggen voor de Lovette pil.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:05

Njen schreef:
Ja, snap ik, maar ik ben niet iemand die daar makkelijk naartoe gaat;)

Ik stel liever een paar vragen over mijn lichaam aan iemand die hele dagen niks anders hoort dan dat ik 9 maanden later met een onverwacht en ongewenst cadeautje zit...

roukesmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:12

NUVARING!!! egt super hoor.. ben er nu al bijna een jaar aan. heb daarvoor ook nooit de pil geslikt dus weet niet hoe dat is maar vind dit echt wel super.. je hoeft er echt maar 1x in de maand aan te denken.. naja 2x dan.. eruithalen.. stopweek en er weer in doen.. maare ik wil er echt niet vanaf! ik zag mezelf het al vergeten die pilletjes elke dag.. dokter stelde dit zelf voor..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:16

Ik ben er ook heel tevreden mee! Mijn huid is er ook veel beter mee dqn met de pil.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:14

Mijn huid ziet er -nu ik een halfjaar geen hormonale anticonceptie heb gebruikt- juist erg slecht uit, veel puistjes, dus ik hoop dat dat verbetert wanneer ik de Nuvaring gebruik.

Heb ze gisteren opgehaald met een heel infopakket erbij (zelfs een DVD) en de apotheker nam me ook nog eens apart om te praten over het gebruik van de Nuvaring dus ik ben helemaal van onder tot boven op de hoogte nu. Haha! (wel goed hoor dat ze dat doen!)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:16

Amai in Belgie is dat helamaal nie zo, gewoon een doosje met drie ringen en een klein boekje erbij en de dokter die kort even zei hoe het werkt.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:21

Hoe werkt die ring dan? Is het niet zo dat je dan ook je menstruatie kan uitstellen?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:40

Ja, doorringen heet dat! Haha! Dus i.p.v. een ringvrije week gewoon de volgende erachteraan, net als bij de pil.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:41

klopt bealy heb hem ook (hoe komen ze er op doorringen Haha!) ik las trouwens in de bijsluiter dat je hem max 4 weken kan laten zitten. Dus een week uitstellen zonder nieuwe ring kan ook (die dingen zijn al duur genoeg), maar daarna moet hij er écht uit!!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 14:27

Klopt, daarom ga ik met mijn eerste ring wat 'schuiven' (dwz: een paar dagen langer inlaten) afhankelijk van de dag dat ik ongesteld word en dus ga starten en waar ik naartoe wil (volgen jullie het nog? Haha!).

Nuvaring en ex-pilgebruikster, hebben jullie nu hetzelfde patroon als bij de pil qua start van de menstruatie? Ik slikte bijv. altijd op vrijdag mijn laatste pil en werd dan op maandag ongesteld, dus na drie dagen. Ik hoop dat dat nu ook weer zo is en dan ga ik het ook weer zo doen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 15:28

Zit dat ding in de weg als je sex hebt? Of haal je hem er dan uit?