Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:30

Nou hier nog 1. Ik vind het aan de ene kant bewonderenswaardig hoe je toch positief blijft bij in mijn ogen maar kleine verbeteringen. Maar aan de andere kant word ik er ook een beetje boos van ofzo dat je genoegen neemt met hoe het nu gaat. Maar ik snap ook heel goed dat het zo moeilijk kan zijn om voor jezelf en je gezondheid te vechten als het al zo slecht met je gaat.
:knuffel:

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 20:00

Daphne__ schreef:
Was gewoon bang dat ik maanden op bericht ga zitten wachten en ze dan zeggen, ja, je kreeg toch bericht dat je de afspraak via de site moet plannen...

Raad eens... :=

Afbeelding

Dacht vanmiddag, even kijken of er misschien al iets staat in mijnIsala. Nou, dat was dus niet het geval. Toen ging ik toch nog even kijken bij waar ik zelf een afspraak kon inplannen..

En daar stond nu een hele rij waar ik uit kon kiezen. 13 Januari was de eerste mogelijkheid, dus natuurlijk die gekozen. En had dan nog keuze uit 3 artsen, dus maar even op google gekeken en eentje gekozen :')

Gelukkig dus maar niet gewoon afgewacht tot April..

Ik ga nu wel naar de fysio, maar niet heel uitgebreid ofzo. 1x in de week ga ik daar heen, verder heb ik oefeningen voor thuis :j

Hoop idd dat de tintelingen een teken zijn dat het juist weer wat beter gaat met m'n zenuwen. Als de pijn over gaat dan ben ik al ontzettend gelukkig, dat verdoofde is heel raar en onhandig, maar ook weer niet iets waardoor ik niet meer kan doen wat ik eerder graag deed.. M'n blauwe plekken doen ook geen pijn als ik er op duw, dat is best oke :=

Heb morgen een telefonische afspraak met m'n huisarts :j Toch maar even bespreken. Al is een maand tot ik bij de Neuroloog terecht kan nu ook wel te overzien denk ik..

Bedankt voor jullie reacties weer. Ik vind het ook lang duren.. Vergeleken met voor de operatie gaat het wel echt beter, maargoed toen ging het ook wel echt heel slecht. Het is nu gewoon heel frustrerend dat ik me opzich heel goed voel, maar toch amper wat kan.. :roll:

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 20:18

Hmm als het vanuit je zenuwen komt dan is 't niet zo gek dat je er nog steeds last van hebt. Zenuwen herstellen echt heel heel langzaam en het is heel erg frustrerend. Ik kan nog steeds geen schoen verdragen aan m'n rechtervoet en ben ondertussen maanden verder, net als nog steeds verdovende gevoel wat soms meer is dan anders. Die vaak van voet naar boven aan de buitenkant van m'n been.
Misschien dat het je helpt om te weten dat dat dus niet zo gek is en echt lang kan duren. Dat je tintelingen hebt zegt iig dar er nog wel werkende cellen zitten (heel simpel gezegd)

En Isala Zwolle en afspraken maken is echt heel herkenbaar. Volgens mij snappen ze op sommige afdelingen zelf hun eigen systeem niet want het grapje van rustig wachten en dat je toch zelf afspraak blijkt te moeten maken heb ik daar ook gehad. Frustrerend to the max.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 08:17

Geeft ook lekker veel vertrouwen als ze lelijk tegen je doen over hoe dom je bent en ze dan zelf de sufferd zijn.....

Hopelijk leveren ze verder wel goed werk en an sich wel fijn dat je toch volgende maand al terecht kan :)
Langzame verbetering is jammer, maar in ieder geval verbetering :(:)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:44

Wel fijn 13 januari is al sneller

Maar wat moet je een geduld hebben met klachten..

Ik hoop dat het nu ook een keer snel beter word voor je. Wat een pech zo kwa gezondheid/ behandelingen/tijd

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 20:41

Jeetje Daphne, wat vervelend dat je nog steeds zoveel last hebt!
Even een vraag die je niet hoeft te beantwoorden hoor, maar mss voor jezelf goed om duidelijk te krijgen. Als je door je ‘hoeven’ zakt, is dat dan vanwege gebrek aan spierkracht dat je niet meer vol kan houden, of kan je op dat moment je benen niet voelen/sturen en zakt de vloer onder je weg om het maar even simpel te zeggen. Denk dat dat voor de neuroloog aanvullende informatie kan zijn. Heel veel sterkte. Januari is sneller dan april :D , vind het voor jou nog wel steeds heel lang hoor. Hou je haaks, hopelijk ervaar je de komende weken goede afleiding door kerst, mss leuke tv enzo.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 21:35

Jeetje, 13 januari, dat duurt nog een maand. Ik hoop zo dat je je in de tussentijd beter gaat voelen! Sterkte de komende weken!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 05:31

Ja, het is steeds lang wachten helaas. Maargoed, ik ging uit van op z'n vroegst April, dat was me ook gezegd.. 130 Dagen tussen verwijzen en eerste afspraak. Dus ik ben echt ontzettend blij met 13 Januari :j

Ben ook zó blij met m'n huisarts nu. Dit is een stukje uit de verwijzing:
Afbeelding
Bij m'n andere huisarts moet ik zoveel moeite doen om duidelijk te maken dat het niet lekker gaat. Maar deze ziet het ook gewoon zelf. Zo fijn om daar nu niet mee bezig te hoeven zijn.
Vandaag ook nog even een fijn gesprek gehad.

Dat is wel een goede, Paars!

Afleiding gaat zeker goedkomen. Als je dan moet wachten, dan is December wel de ideale maand.. Voor mij iig. Bezig met kerstcadeautjes uitzoeken, ben deze maand jarig en het glazen huis van Serious Request staat in Zwolle dit jaar. Kijk en luister elk jaar via de tv.. En nu zo dichtbij en er komt ook nog iemand optreden die ik heel graag wil zien/horen. Heb dus ook besloten dat ik er gewoon heen ga :)ddd

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 09:44

Leuke vooruitzichten en fijne huisarts..Beiden verdien je.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 13:08

Hoop ontzettend dat je je binnenkort echt eens een stuk beter mag gaan voelen!!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 16:27

Wat fijn dat je je bij deze huisarts begrepen en serieus genomen voelt. Dat scheelt een hoop energie als je er niet voor hoeft te vechten

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 22:51

Wat fijn dat je nu een goede huisarts hebt. 1 die jouw serieus neemt en het op papier ook goed aangeeft bij de doorverwijzing.

Ik hoop dat je je snel beter mag voelen. Wordt echt tijd voor die stijgende lijn omhoog.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 16:42

Daphne hoe is het?
Ik hoop dat je een beetje fijne kerstdagen hebt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 04:10

Lief dat je het vraagt! Ik heb tot nu toe zeker een fijne kerst, beetje gourmetten, home alones kijken, cadeautjes.. Wij gaan verder niet weg en krijgen ook geen bezoek, dus gewoon lekker rustig in m'n fleece huispak op de bank :')

Verder is er eigenlijk niks veranderd, niet meer last gekregen gelukkig, maar merk ook niet echt verbetering meer. Had ook gezegd dat ik naar Serious Request zou gaan, maar dat is helaas niet gelukt.. Was in Zwolle, zelfs in de parkeergarage vlak naast het glazen huis, maar voelde me zo rot dat we toch naar huis gegaan zijn en heb de hele avond op de bank liggen slapen. Heel jammer, keek er wel echt naar uit om er een keer bij te zijn en vond het doel van dit jaar ook fantastisch.

Maargoed, wat doe je er aan. Het is jammer, maar uiteindelijk heb ik niet zoveel te klagen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 08:52

Jeetje wat balen. Je lijf heeft een flinke opdonder gehad.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 11:17

Fijn dat je rustige dagen hebt en onwijs balen dat het nog niet wil verbeteren. Hopelijk in 2025 meer herstel

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 16:06

Ja, m'n lichaam heeft er blijkbaar een flinke klap van gehad.. De roes waar ik in leefde was heel snel weg toen ik weer een beetje kon eten en drinken, maar spierkracht etc gaat heel langzaam. En daardoor kost alles me zoveel energie, waardoor ik ook constant moe ben :z

Maar 2025 word vast en zeker beter :j

Jullie ook alvast een fijne jaarwisseling en goed 2025 gewenst.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 16:48

Ik wens je alle beterschap toe en een fijn en gezond jaar zonder enige vorm van ellende. Gewoon gelukkig jong zijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 16:52

Jammer dat je het glazen huis niet hebt kunnen bekijken, misschien volgend jaar wel. Gun het je van harte.

Merk je al verschil van b12 injecties en/of de zuigtabletten?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 18:34

Helaas niet. Ben ondertussen gestopt met de multivitamine omdat eten eigenlijk wel prima gaat nu, alleen nog Foliumzuur en B12 zuigtabletten, maar merk niet echt iets -O-

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:12

Zuigtabletten werken, maar het gaat traag. Als je een tekort hebt, duurt het sowieso even vooraleer je binnen de grenswaarden zit, maar dan heb je nog niet per sé genoeg.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:09

Ik wens je een top 2025! Wat betreft vermoeidheid, was zijn je bloedwaardes van je vitamine D? Ik heb al jarenlang last van vermoeidheid, heb verschillende dingen geprobeerd, maar wat bij mij goed helpt is mijn vitamine D op peil te hebben. In NL is dacht ik de ondergrens van de normaalwaarde 50 nmol/L, maar pas sinds ik rond de 100 nmol/L zit (en daar heb ik flink voor moeten bijslikken), is bij mij de ergste vermoeidheid er wel af.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 00:18

Meestal merk je pas na een maand of drie echt verandering in het slikken van vitamines

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 00:56

Daphne__ schreef:
Helaas niet. Ben ondertussen gestopt met de multivitamine omdat eten eigenlijk wel prima gaat nu, alleen nog Foliumzuur en B12 zuigtabletten, maar merk niet echt iets -O-

Lees vooral mee en met je mee, wens voor je dat het nieuwe jaar gezondheid met zich mee brengt voor je!

Maar toch even dit, ik zou, met de tekorten die jij opgelopen hebt niet stoppen met de multivitamine, ik slik dat überhaupt standaard elke dag en jij kunt alle hulp van buitenaf gebruiken om er weer helemaal bovenop te komen

Moet je natuurlijk zelf beslissen hoor, hoe dan ook veel sterkte aan jou!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 10:50

Het risico is dat B6 al hoog was voor TS ging suppleren. Daar dagelijks b6 bij suppleren op 100% én normale voeding met b6 geeft grote kans op verdere stijging. En verhoogd b6 geeft óók deze klachten.
Zonder regelmatig bloed prikken weet je niet zo goed waar de bloedwaardes nu staan.

Foliumzuur (zowel in de multi als met smelttabletten) heeft ze dubbel bijgeslikt dus je mag verwachten dat als de klachten daar van kwamen er nu iig verbetering had moeten zijn.