Oh jeetje wat een puinhoop die schouder. En wat ben je onthand als dat ding niet werkt
Hier gaat het best goed. Wel heel veel spanning in mn lijf, ik klem nog steeds behoorlik mn kaak in mn slaap en ik merkte gisteren tijdens het paardrijden dat ik op mijn tong 'zuig', dan druk ik m heel hard tegen mn gehemelte aan zeg maar. Moest de hele tijd mn mond ontspannen. Dat heb ik niet altijd, maar met deze dagen met theatervoorstellingen in het verschiet heb ik gwoon wat meer last van de spanning.
Ik ben wel veel nieuwe dingen te weten gekomen over mezelf en dat maakt het allemaal wel weer wat makkelijker. Ik dacht dat motivatie bijv gewoon iets van mij was, maar dat hoort echt bij chronische vermoeidheid in combinatie met PTSS. Nooit geweten, daardoor ben ik nu minder streng voor mezelf. En daardoor gaat het ook makkelijker
Daarnaast ben ik me steeds bewuster van mijn manier van omgaan in een groep. Ik merkte dat ik me toch snel wilde verschuilen achter de vermoeidheid en daarmee mezelf stiekem op een voetstuk plaatste. Want ik heb iets bijzonders en dan hoef ik niet vol ervoor te gaan. En dat mag ik nu niet meer van mezelf. En ineens sta ik daardoor echt 'in' de groep en reageren mensen ook anders op mij. Zo bizar hoe dat werkt.
Verder zijn de hoofdpijnaanvallen bijna helemaal over
Van eerst wekelijkse naar soms dagelijkse aanvallen, naar bijna niks is echt een opluchting. Hopelijk houd ik dat vast 
De spanning en daardoor de vermoeidheid is nog steeds wel een topic. Maar daar ga ik de komende tijd met de haptotherapeut aan werken. En ik zit eraan te denken om hypnotherapie te doen. Als een soort reset. Nu alleen nog een goede zoeken hier in de omgeving.