Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 22:23

He bah Percy, wat stom!
Hopelijk ben je na de operatie toch weer snel op de been.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 18:39

Percy
Hoe gaat het?
Hopelijk de operatie goed achter de rug.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 21:48

Bedankt voor alle beterschapswensen. Vandaag was inderdaad de operatie en mijn heup doet al minder pijn.
Mijn schouder daarentegen doet alleen maar meer pijn, waarschijnlijk een peesscheur. Dat maakt typen ook wat lastig. Ik heb gelukkig wel een morfine pompje.
Mijn rug wil ook al niet meewerken dus ik lig maar te liggen met infuus en katheter. Kan geen kant op. Lang leve de ereader.
Morgen hoop ik wel uit bed te kunnen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 19:02

Ook nog een peescheur erbij.. Pff ben je mooi klaar mee.

Ben je vandaag uit bed gemogen?

Hopelijk heb je veel mooie boeken zodat de tijd wat voorbij gaat

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 19:20

Hoe is het vandaag gegaan?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 20:39

Ik ben vanavond voor het eerst uit bed geweest. Ik loop wel vaker met de rollator maar nu leek ik wel een oud vrouwtje.
Ik kan nu weer zelf plassen en mijn infuus is eraf. Helaas de morfinepomp ook :')

Ze adviseren wel om donderdag naar een revalidatie centrum te gaan. Aan de ene kant wil ik zo snel mogelijk weer op de been zijn want ik mis de dieren nu al. Mijn man zie ik natuurlijk wel alle dagen maar de katten zie ik soms in mijn ooghoek, dat kan natuurlijk niet :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-25 21:01

Katten gewoon mee naar het revalidatiecentrum :))

Fijn dat je in ieder geval weer enigszins mobiel bent :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 21:14

Dat lijkt me een goed plan Earth, neem ik ook de honden mee die zoveel gangen vast heel tof gaan vinden :D

Ik heb trouwens mijn ereader mee, daar staat nog heel veel op maar zelfs ik word een beetje gaar van de hele dag lezen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 21:16

Pfoe wat een nare omstandigheden bevindt jij je momenteel in zeg!
Heel veel beterschap gewenst alleszins en een heel vlot en spoedig herstel.

Revalidatiecentrum is misschien voor nu niet de meest leuke keuze maar misschien wel de beste op lange termijn?
Kan me voorstellen dat leren wennen aan een nieuwe heup, niet zo simpel is?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 22:01

Ik weet niet hoe je je boeken hebt (per stuk downloaden/kopen of via bijvoorbeeld Storytel) maar als je een abonnement hebt bij bijv Storytel/Podimo oid kun je de app evt op je telefoon/tablet downloaden en de boeken luisteren.
Al dan niet met een koptelefoon op ofzo.
Mss dat dat een beetje tegen dat gare gevoel helpt? :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 08:47

Ik heb bookchoice maar geen microfoontjes dus dat is wat lastig. Thuis ben ik geen ochtendmens dus ik heb ook opeens veel meer dag. Ben al gewassen en heb ontbeten, nou ja, één beschuit, brood krijg ik niet weg.

Sinds gisteravond een mede pechvogel tegenover mij. Precies hetzelfde alleen werken haar andere ledematen naar behoren. Ik probeer wat optimistisch te zijn want zij wordt vanmiddag geopereerd.

Wat is slapen toch lastig in zo'n ziekenhuis als je hoofd helder is.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 13:47

Is het mogelijk om een koptelefoon te laten bezorgen of door je man ofzo te laten brengen?

Slapen in een ziekenhuis is überhaupt küt. :')
Ik heb de ±12 dagen nadat ik bij kwam hier en daar een uurtje liggen dutten maar 's nachts lag ik klaarwakker ivm de geluiden, bewegingen etc op de gang maar ook van het matras (zo'n zichzelf opblazend geval).
Bed lag heerlijk hoor, dat was het probleem niet, heb in geen 20 jaar op mijn rug kunnen liggen omdat alles vast sloeg en had dat daar niet.
Maar vreemde omgeving, vreemde geluiden, vreemde geuren, mensen die binnen lopen om je bloeddruk op te meten etc, niet mijn hondjes bij me...
Lor was geen happy camper daar zegmaar. :')

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 00:11

Ik ben inmiddels weer even thuis. Ik dacht dat ik hier gereageerd had maar niet dus.

Slapen in een ziekenhuis is een ramp. Ik kon naar de revalidatie maar ik wilde naar huis . Daar heb ik wel even spijt van gekregen omdat ik geen kant op kon.

Inmiddels kan ik wel mijn bed uit en op de postoel. Elke ochtend komt een verpleegkundige me wassen en aankleden. Verder is het behelpen. Er is een pees van mijn schouder compleet door en de anderen zijn beschadigd. Dinsdag moet ik op consult en ik weet dat er een operatie zit aan te komen. Mijn schouder doet steeds meer pijn helaas.

Maar goed, vanaf nu gaat het vast vooruit.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 10:32

Fijn dat je thuis bent.

Gaat je heup wel goed nu?
Maar wat enorm rot dat je schouder nu zo erg kapot is.

Kan er niet meer aan de pijn gedaan worden?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 23:14

Wat ontzettend rot Percy!! Ik hoop dat het snel beter gaat. :(:)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 11:11

Het zit je ook echt niet mee, is je schouder nou ook verergerd of was die pees al die tijd al door? Kom je de tijd een beetje door thuis?

Digitale knuffel :knuffel:

Had je gezien dat je ook vermeld staat in het topic virtuele bloemetjes?
[VN] Virtuele bloemetjes: vijf genomineerden

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 12:28

Heel veel beterschap en sterkte

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 23:22

Wat lief dat virtuele bloemetje.

Ik heb fikse pijnstilling maar omdat ik altijd al veel Tramadol gebruik is het effect minder. Mijn heup gaat wel, wel pijn maar goed te doen.

De schouder is een ander verhaal. Ik kan mezelf niet aan of uitkleden helaas.
Vandaag bij de orthopeed geweest. Ik ging er eigenlijk van uit dat het een reverse schouderprothese zou worden. Dat was dus niet zo. De knap die de verpleegkundige en ik vorige week hoorden was pees nr. 2 die het begaf. Zowel de hoofdpees als een van de drie andere heeft het begeven. Hij vond mij te jong voor een prothese :D maar nu bleek dat er ook een barst in mijn schouder zit.
Voorlopige conclusie: wachten tot de breuk genezen is en dan een operatie waarbij de pezen gehecht worden.

Volgende week eerst een ct scan met contrast om de schade in kaart te brengen en dan een definitieve beslissing. Ik heb wel een ok datum maar dat is voorlopig . Ondertussen is het helaas de pijn verbijten.

Genoeg over mij. Hoe gaat het met jullie?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-25 12:46

Oh jeetje wat een puinhoop die schouder. En wat ben je onthand als dat ding niet werkt -O-

Hier gaat het best goed. Wel heel veel spanning in mn lijf, ik klem nog steeds behoorlik mn kaak in mn slaap en ik merkte gisteren tijdens het paardrijden dat ik op mijn tong 'zuig', dan druk ik m heel hard tegen mn gehemelte aan zeg maar. Moest de hele tijd mn mond ontspannen. Dat heb ik niet altijd, maar met deze dagen met theatervoorstellingen in het verschiet heb ik gwoon wat meer last van de spanning.

Ik ben wel veel nieuwe dingen te weten gekomen over mezelf en dat maakt het allemaal wel weer wat makkelijker. Ik dacht dat motivatie bijv gewoon iets van mij was, maar dat hoort echt bij chronische vermoeidheid in combinatie met PTSS. Nooit geweten, daardoor ben ik nu minder streng voor mezelf. En daardoor gaat het ook makkelijker :+
Daarnaast ben ik me steeds bewuster van mijn manier van omgaan in een groep. Ik merkte dat ik me toch snel wilde verschuilen achter de vermoeidheid en daarmee mezelf stiekem op een voetstuk plaatste. Want ik heb iets bijzonders en dan hoef ik niet vol ervoor te gaan. En dat mag ik nu niet meer van mezelf. En ineens sta ik daardoor echt 'in' de groep en reageren mensen ook anders op mij. Zo bizar hoe dat werkt.

Verder zijn de hoofdpijnaanvallen bijna helemaal over *\%/* Van eerst wekelijkse naar soms dagelijkse aanvallen, naar bijna niks is echt een opluchting. Hopelijk houd ik dat vast :D

De spanning en daardoor de vermoeidheid is nog steeds wel een topic. Maar daar ga ik de komende tijd met de haptotherapeut aan werken. En ik zit eraan te denken om hypnotherapie te doen. Als een soort reset. Nu alleen nog een goede zoeken hier in de omgeving.