Diagnose BK en verder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 17:39

Wat een leuk huisje!! De rest klinkt heel goed. Ik vind je sterk BeFunny!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 17:42

Nog iets, mijn wagentje wordt vandaag nagekeken. En krijgt een autoradio, boxen, twee sloten waren niet goed die zijn aangepast en er komt iets leuks op als die terug is maak ik een foto.

Ik zoek nog een bullbar ervoor en die krijgt ook een kleurtje als ik er èèn heb. En dan is die bijna af want ik zoek ook nog bijzondere stickers voor mijn foute mobiel :))

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 17:47

jokari schreef:
Woop woop gefeliciteerd met je huis !!!
En laat je door die snelweg niet tegenhouden hoor, ik heb een vriendin die al 30 jaar haar rijbewijs heeft maar weigert de snelweg op te gaan. Die gaat gewoon overal binnendoor naar toe. Lukt perfect, duurt gewoon iets langer.

In het verleden rijles gehad maar gestopt omdat ik in paniek het stuur en gas losliet op de snelweg. Ik vond dit zelf echt te gevaarlijk. Maar wie weet nu ik ouder ben en meer heb mee gemaakt zal ik maar zeggen is dat minder. Zo niet dan kom ik ook een eind met mijn wagentje en ov. Maar ik heb dromen voor de toekomst en daarbij zou een rijbewijs wel echt helemaal geweldig zijn. Sterker nog zonder zal ik ze waarschijnlijk laten varen. Dus het is nu erop of eronder. Maaar het moet goed voelen. Ik verwacht dat de rijles goed gaat en allemaal tot ik op de snelweg rij :')

gomir

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 18:09

Wat een mooie ontwikkelingen!
Gefeliciteerd!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 18:35

Wat fijn dat het zo goed gaat!
Je huisje is echt te schattig, ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als het klaar is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 20:34

De sloten werken weer en het wordt steeds meer een fout wagentje :') . En ik heb nu een auto radio en boxen *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog een rolze bullbar en later ook centrale deurvergrendeling dat had ik laten doen als ik wist dat het kon.

Afbeelding

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 16:24

Hoe fijn! Leuk dat je er je eigen dingetje van kan maken! Ik hoop dat je nog een bullbar kan vinden!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 19:22

Wat een super schattig huisje zou ik ook op kunnen vallen. Mag je van je ex tot na de verbouwing in je huidige huis blijven?

Heb diep respect voor je hoe je het leven weer oppakt. En knap hoe je het allemaal doet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 19:36

Ja ik mag hier blijven wonen tot die tijd dat is echt wel fijn. Al ben ik toch wel liever op mijn eigen plek maar nog een jaartje uitzingen en dan is het zo ver.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 19:56

Wouw. En ga je het dan huren of wordt het eigendom?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 20:01

Gefeliciteerd met je huis *\o/*
Tof van je dat je de rijlessen weer oppakt. Grappig genoeg is dat iets wat lastig lijkt tijdens het leren rijden, maar eigenlijk heel makkelijk en overzichtelijk is als je eenmaal je rijbewijs hebt en gewoon van a naar b rijdt. Heel typisch is dat.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 21:03

pien_2010 schreef:
Wouw. En ga je het dan huren of wordt het eigendom?

Dat wordt mijn eigendom. Mijn bod is geaccepteerd en de bedenktijd is ook voorbij dus kan niet meer terug :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 21:42

Wat gaaf. Het ziet er leuk uit. Klein maar fijn!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 23:30

Ja er moet e.a gebeuren maar het is echt een leuk huisje wat met een aanbouw wat groter wordt maar het wordt een kleine aanbouw en het tiny house idee blijft behouden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 06:29

Fijn ziet het eruit. En ligt het in de natuur en in welk gebied? Het komt zo schattig over.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 06:34

Wat een positieve ontwikkelingen BF! Wat fijn, het is je gegund {:}

Ben ook erg benieuwd hoe het huis straks er uit gaat zien, ik zou er ook zo voor kunnen vallen :j

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 07:24

Wat een fijne update, allemaal mooie dingen en wat een veranderingen!
Het huis vind ik echt heel leuk eruit zien! <3
En je pup, nog zo’n schatje erbij!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 07:27

pien_2010 schreef:
Fijn ziet het eruit. En ligt het in de natuur en in welk gebied? Het komt zo schattig over.

Het ligt wat minder in de natuur dan huisje in haren.

Het huisje ligt in de woonwijk t'soperse bos in Vinkel (Gemeente Den Bosch). 5 minutjes lopen van het grote bos zeg maar. En de woonwijk is een voormalig vakantiepark maar sinds 13 jaar is het woonwijk met enkel van die houten huisjes "Finse stijl" er mag verbouwd en aangebouwd maar het moet hout blijven dus de wijk met alle bloemen/planten namen blijft dit karakter houden. En het is natuurlijk ook een groene wijk dus wel veel natuur.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 07:50

Klinkt allemaal fantastisch en ik heb heul lang geleden in Den Bosch gewoond en veel gefietst daar. Prachtige omgeving. Dat hout klinkt wel heel erg leuk en wat fijn dat je aan mag bouwen. Echt goed gedaan!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 09:04

https://youtu.be/uVHry6ccLuI?si=75qXjZ2nKfm5vF9x

Dat is een filmpje die 13 jaar geleden is geplaatst. Toen is er woonbestemming op de wijk gekomen. Het is trouwens dubbel bestemming maar alle huisjes zijn bewoond maar er ligt een recreatie park dichtbij en dat heeft ook dubbel bestemming maar wordt gebruikt als recreatie enkel dus dat is soort van opgedeeld.

Het filmpje krijg je een beetje beeld van hoe het eruit ziet. De verhaaltjes zijn natuurlijk omdat er toen veel percelen te koop kwamen zonder huisje waar men mocht bouwen een ook huisjes en dat filmpje moest natuurlijk mensen aantrekken ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 09:16

Leuk dorp! Echt goed gedaan. Het is nog leuker als ik dacht. Filmpje geeft een goed beeld.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 20:59

Wat een schattig huisje!
Is dat waar vroeger Vinkeloord was?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 14:00

Dat is vakantiepark dierenbos dat was voorheen vinkeloord.
Maar dat vakantiepark ligt hier heel vlakbij dus je zit wel in de goede hoek.

Vandaag de eerste rijles gehad van twee uur.
Het is heel goed gegaan. Alleen ik heb niet mijn angst kunnen ontdekken deze rijschool gaan pas als laatste naar de snelweg dus dan pas kan dat tot uiting komen.
Ik heb nu op alle wegen behalve snelweg gereden dus wel op 80 weg.
En dat ging heel goed. Ze merkte wel dat ik wat onzeker was en dat gaf ik wel aan ook op die punten maar ze vind dat dat onnodig was. Ze heeft me op bepaalde punten helemaal vrij gelaten zeg maar wat ze zelden doen tijdens de eerste rijles. Dus ze gaf aan dat moet ik los laten en de angst ook parkeren anders gan ik spanning opbouwen richting ernaartoe rijden zeg maar.
Het rijden ging dus goed maar dat had ik zelf verwacht. Het wennen aan het voertuig was wel echt wennen want er zitten enorm veel snufjes op. Als ik de richting aanwijzer iets te hard aantikte ging het grote licht aan bijvoorbeeld en als ik mijn rechterhand even anders op het stuur legde ging ik over een knopje en dan stond de stuur verwarming aan :') Dusss daar moet ik nog wel aan wennen. Nu is een beetje de vraag wat wil ik en durf ik die angst voor nu los te laten en rustig op te bouwen naar dat punt van op de snelweg rijden toe.

Zij de instructeur zegt dat ik toen ik rijles kreeg ik veel te snel op de snelweg reed en dat ik daar die angst kreeg en daar is niet mee verder gegaan toen en na die keer ben ik gelijk gestopt. Maar die rijinstructeur had die dag met mij langer op de snelweg moeten blijven zodat ik zelf kon voelen dat het een moment was zeg maar. Maar eigenlijk had ik toen nog niet op de snelweg moeten rijden maar pas als ik daar zelf aan toe was en dat was toen de 4e les. En deze instructeur zegt bij hun is dat pas bij les 20 ofzo. Als iemand helemaal comfortabel is op de weg en met de auto. Dus ja ik weet het niet. Die angst zit er nu en ik weet echt niet wat het doet als ik op de snelweg kom.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:47

Zelfs met rijbewijs heb ik nog jaren lang met tegen zin en angst op de snelweg gereden en dan met name het erop gaan. Zelfs nu nog vind ik berg afwaarts op de snelweg hier het passeren van een vrachtwagen vervelend met name in de bochten. Ik doe het allemaal wel en als we dan op vakantie gaan dan is het meestal na een uurtje over . Maar ik moet dat altijd wat overwinnen. Dus ik ben het met je instructrice eens. Dat is te vroeg gebeurt en ze doet er goed aan gewoon je zekerheid eerst op te bouwen. En bang zijn mag, paniekaanvallen dan moet het stoppen. Dus hartje dat sneller klopt en pijn in de buik ok, maar daar moet het wel bij blijven. De eerste dag na lang niet op de autobaan gereden te hebben bouw ik het ook weer langzaam op. Lekker beginnen tussen vrachtwagens die afstand houden. Dan bergopwaarts meer snelheid nemen en begin ik met passeren. Dan op het vlakke en dan ook bergafwaarts en daarna ook in de bochten. Mijn man weet dat en die vind het prima. Meestal is het na een half uur uurtje of uurtje weer over.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 15:59

Ja maar ik kreeg dus een paniek aanval in het verleden. Dat is wel ruim 20jaar geleden en al die tijd denk ik ik doe het niet weer want dan komt het weer en daardoor zit er nu een soort trauma. Deze instructeur is iig wel rustig en wist ook het punt te benoemen waar de kneep zit bij mij. Ze heeft 46jasr ervaring als rijinstructeur en ook bij mensen die trauma's hebben. En ze zegt als je ervoor gaat dan moet je de angst in de aanloop naar de snelweg toe wel loslaten want als ik van te voren al bezig ben met die angst daar dan ga ik daar spanning naartoe opbouwen terwijl het rijden heel goed gaat dus slaat dat nergens op. Maar dat klinkt heel logisch en makkelijk maar dat zit al ruim 20 jaar in mijn hoofd. Ik heb iig volgende week anderhalf uur rijles en dan kijk ik ok ik wat kan met wat ik vandaag gehoord heb want dan kan ik daarop voort borduren. En been ik iig een stap in de goede richting.