Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 10:05

Dat is een goeie tip! Wachten tot het nodig is.
Zal eens kijken voor een tens apparaat of mijn verzekering hier wat mee kan.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 10:12

Mijn verloskundige heeft een TENS bij zich, misschien goed om te checken Jolliegirl? Ik moet alleen zelf de stickers kopen, maar die zijn niet zo duur (15-20 euro).

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 10:16

Ga ik navragen! Moet vandaag toch even bellen voor advies.
Ook even urine inleveren bij de HA , heb al enkele dagen en nachten steken onderin.. overdag plas ik heel slecht.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:26

Ik heb toen een tens via mp gekocht en daarnaar ook weer verkocht voor hetzelfde bedrag.
Ging in mijn geval te snel om hem te gebruiken maar had hem anders wel uit geprobeerd

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:55

Ik heb 'm inderdaad ook via marktplaats gekocht, was net zo duur als er eentje huren :+

@Eske een tipje voor de stickers: op https://borstkolvenshopdeboezem.nl/prod ... en-obitens las ik 'Indien de Tens niet voorradig/niet leverbaar zijn dan leveren wij de Stadtholder 50 x 90 mm. Deze werken zeer goed in combinatie met de Elle Tens apparaten.'
Dus toen dacht ik: ik ga die eens even opzoeken als die ook zeer goed werken. En tadaa: voor 7,95 ;) https://www.bol.com/nl/nl/p/tens-elektr ... oductTitle
Dus ik had maar 2 paar besteld, dacht als er dan ooit een tweede komt heb ik ze maar vast in huis haha. Alleen toen was m'n pakketje kwijt bij postnl en hebben ze 'm opnieuw opgestuurd. Een week later was dat 1e pakketje weer boven water, dus nu heb ik 4 paar. Beter teveel dan te weinig zullen we maar zeggen :')

@Jolliegirl oh pff, hopelijk niet ook nog blaasontsteking erbij... :(:)

Ik heb vandaag weer controle gehad bij de verloskundige, alles was nog steeds prima. Ze zei dat ze maar zo'n 2x per jaar meemaakt dat een zwangere aan het eind nog steeds zo goed slaapt als ik dus ik prijs mezelf zeer gelukkig :o

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:37

Eske: wat betreft de matrasbeschermer: ik zat eraan te denken om van die puppytraining matjes eronder te leggen. Ik zie ook een beetje op tegen het plastic uit het kraampakket.

Jolliegirl: wat betreft de vluchttas: over het overal mee naartoe nemen heb ik niet zo nagedacht. Ik ben op zich ook niet van plan om rondom de bevalling ver van huis te gaan.
Mijn vriend wil dat ik de vluchttas ook vast klaarzet. Ik ben nu 32+3. Ik vind het zelf nog wat vroeg. Ik wil zelfs nog wat makkelijke kleding bestellen voor de bevalling :+
En wat een gave foto! <3 <3

Iirriissjjee lekker een midweekje weg. Heerlijk zeg!

Solleke_Noah weer fijn thuis. Hopelijk blijft Hektor griepvrij, ondanks dat je wel borstvoeding geeft :o

Jitske: Gefeliciteerd met jullie dochter Elyna! <3
Beterschap met het herstel! Hopelijk verloopt dat soepeltjes.

Wat betreft het tens apparaatje moet ik mij nog in verdiepen.

Naomi_Jortje, een goede controle gehad. Fijn dat je nog steeds goed slaapt!

Zo, ik ben weer een beetje bij.
Ik had even niet zoveel tijd voor een uitgebreide reactie.

Hier gaat het opzich wel redelijk. Afgelopen zaterdag ben ik van de trap gegleden. Gelukkig op mijn kont. Ik ben daar ontzettend van geschrokken, maar niks aan over gehouden gelukkig. Dat was voor mij een flinke eye-opener om het echt even wat rustiger aan te doen. Ik denk dat ik alles nog wel kan doen, maar ik merk dat alles zwaarder wordt en ik meer last krijg van rug en rechterbekken.
Vanmiddag na het vullen van de hooinetten had ik ook vreselijk last. Ik wil morgen met mijn buurmeisje overleggen of zij 's avonds de netten wil vullen. Of desnoods dat ik de netten vasthoudt en zij het hooi erin doet. Dat getrek in dat hooi is echt killing.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:39

Naomi, betreft slaap kunnen we elkaar wel de hand schudden haha.

Helaas wel ontstekingswaarden...urine staat op kweek om duidelijkheid te krijgen. Morgen de uitslag.

Via marktplaats een tens kopen is ook een idee idd.. ik ga eens neuzen!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:48

Oh wat schrikken zeg Simone! Gelukkig maar dat je op kont ging. Hopen dat je buurmeisje kan bijspringen, kna me voorstellen dat dat te zwaar wordt.

@Jolliegirl ah wat fijn zeg dat je in ieder geval wel goed slaapt! Wel rot van de ontstekingswaarden, hopelijk snel de uitslag!

Ik heb de Elle tens 2 gekocht omdat ik die overal voorbij zag komen om te huren, staan er behoorlijk wat van op marktplaats :)

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 17:17

Even een klein schopje in het topic!
Hoe gaat het met iedereen?

hagelslag wat goed van Miranda dat ze zo vlot haar geboortegewicht al voorbij was en wat fijn dat kolven en fles goed lukt! En vriend ook lekker thuis, super!

renee hou jij het nog een beetje vol? 40 weken vandaag.. hopelijk ben je weer een beetje beter!

naomi bij jou ook nog alles rustig. Heb je een lekker weekend met je vriend gehad?

Eske heb je een fijn nachtje weg gehad of komt dat nog? Met 35 weken zijn wij idd ook nog een nachtje weg geweest. Fijn dat je iig aan de beterende hand bent. Alleen jammer van de bekkenklachten!

iirrssjjee hebben jullie het lekker gehad in de beekse bergen? Leuk met die dieren in de achtertuin!

solleke Af en toe last van een trekkende wond en echt het gevoel van een bal in mn buik. Maar nu goed te handelen. Hoe gaat het met jou en Hektor? En de borstvoeding? Bevalt het een beetje? Omdat dat het plan eigenlijk niet was.

jolliegirl Had je al uitslag van de steken onderin je buik?

s_imonee schrikken van je val! Niks verder aan over gehouden? Slim om je buurmeisje even te vragen. Nog even volhouden, over een paar weekjes kan je het weer zelf.

Wij zitten heerlijk op onze roze wolk, met af en toe een vermoeid randje en behoorlijke kraamtranen. Waarschijnlijk omdat er veel spanning loskomt door de keizersnede.
Maar Elyna doet het heel goed! Ze is de gewichtsdip al voorbij en is weer op weg naar haar geboorte gewicht.
De nachten zijn nog zoeken, want ze heeft af en toe last van krampjes en ze is een grote eter, dus het is soms even zoeken naar goede hoeveelheden qua fles. Maar we zijn enorm trots en verliefd. <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 17:33

Wat fijn dat het verder goed gaat Jitske! Genieten zo van je meisje en elkaar leren kennen <3

Mijn nachtje weg komt nog! Als ik even mag klagen... Ik heb wel veel last van m'n bekken, straalt nogal uit naar m'n liezen / dijen als ik beweeg. Dus aankomende week naar de fysio, hopelijk kan die nog wat doen. Ben ook onwijs moe, dus van mij mag de baby wel komen met 3-4 weken :=
Met de baby gaat alles gelukkig goed, dus daar doen we het voor.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 22:57

@jitske; kraamtranen mag altijd!! Geniet van jullie roze wolk. Beekse Bergen was heerlijk! De kleine was heel de dag door aan het zingen en doen, dus dan merk je dat hij geniet. Dan geniet je als ouder standaard mee <3

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 23:00

Vervelend die bekkenpijn! Helaas erg herkenbaar. Erg belemmerend.

Wat fijn dat er genoten is bij Beekse Bergen!

Geen blaasontsteking hier... waarschijnlijk de baby die laag ligt te duwen... Donders vervelend...
As maandag 36 weken.. dus nog minstens ff een week blijven zitten...

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 23:05

Jitske, wat goed om te lezen! Die eerste weken/maanden kunnen heel erg pittig zijn. Blijf vooral eerlijk naar je omgeving over hoe je je voelt. Geniet van jullie roze wolk!

Jolliegirl, fijn dat het geen blaasontsteking is. De bekkenpijn is voor mij ook herkenbaar, daar had ik bij mijn eerste zwangerschap een stuk minder last van.

Wij hebben de 37 weken bereikt en aankomende dinsdag moeten we weer terug voor een nieuwe groeiecho. Ik hoop dat onze meid lekker gegroeid is en in mijn buik verder mag groeien.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 23:44

Jolliegirl schreef:
Geen blaasontsteking hier... waarschijnlijk de baby die laag ligt te duwen... Donders vervelend...
As maandag 36 weken.. dus nog minstens ff een week blijven zitten...

Hier ook maandag 36 weken. Vorige week was ie nog niet ingedaald, maar ik heb het idee dat dat donderdag of vrijdag is gebeurd. Ik voel meer druk op m'n bekkenbodem en heb meer lucht en minder zuur. Plus dat ik donderdag wat pijntjes had die ik niet kon plaatsen.

Dinsdag een groeiecho, dus dan weet ik of ie is gedaald of toch nog niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 00:22

Hier op 31 weken al ingedaald.
Heel fijn, maar soms ook vervelend want de voetjes zitten constant op dezelfde plek te raggen.

Ik denk dat ze nu eindelijk slaapt...dus ik ga ook een poging doen!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 09:14

Ik ook maandag 36 weken en dinsdag groeiecho. Hier zeker nog niet ingedaald, maar deed mijn zoontje ook niet, dus be benieuwd of dat nog gaat gebeuren!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 13:10

iirrssjjee schreef:
Ik ook maandag 36 weken en dinsdag groeiecho. Hier zeker nog niet ingedaald, maar deed mijn zoontje ook niet, dus be benieuwd of dat nog gaat gebeuren!

De verloskundige vertelde mij dat een volgend kindje vaak later daalt dan de eerste, en mijn dochter was ook wat aan de late kant. Maakt allemaal niet uit, als ze maar ingedaald zijn wanneer je bevalling begint.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 13:14

mylittlejoy schreef:
iirrssjjee schreef:

De verloskundige vertelde mij dat een volgend kindje vaak later daalt dan de eerste, en mijn dochter was ook wat aan de late kant. Maakt allemaal niet uit, als ze maar ingedaald zijn wanneer je bevalling begint.

Mijn zoontje is nooit ingedaald :+ . Ik zat op 4cm en toen hebben ze mijn vliezen gebroken en nog was hj niet ingedaald. Uiteindelijk met een keizersnede gehaald, ik kwam niet verder dan 4cm na ruim 30u aan weeën en dus geen indaling.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:17

Owwww, dat is minder. Misschien heb ik dat gemist, maar ga je het deze x weer in eerste instantie op de gewone manier proberen? Of weten ze al dat ze het via een keizersnede zal moeten?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:26

Er is tot nu toe geen reden voor opnieuw een keizersnede, dus ik mag het vaginaal proberen. Ik heb nu wel een 3e groeiecho, want de eerste keer werd de baby groot geschat (ruim 4kg met 40weken). 2 weken geleden was de groei flink afgebogen naar gemiddeld, dus moet ik voor extra controle of de groei niet te veel afbuigt. Stel van wel, dan willen ze gaan aansturen op inleiding omdat ze bang zijn dat er dan iets mis is met de doorbloeding of de placenta.

De kans is aanwezig dat ik dan misschien wel voor een keizersnede kies. Mijn voorkeur is wel vaginaal overigens.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 20:19

Pfoe dat lijkt me heftig Iris! Hopelijk wil deze baby wel :D

Is trouwens al vroeg met indalen Jolliegirl!

Ik weet niet zeker of baby al is ingedaald, heb wel veel minder last van maagzuur sinds een kleine week en voel hem wel vaker wat lager.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 21:09

Schijnt prima normaal te zijn, tussen de 30 en 38 weken.

We hebben vandaag een shoot gehad en het was geweldig!
Wel zwaar vermoeiend maar de foto's zijn het meer dan waard.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 21:19

@Jitske wat fijn dat het zo goed gaat!

@Eske wat balen dat dat je zo'n last hebt van je bekken en zo moe bent... Hopelijk kan de fysio iets voor je doen.

@Jolliegirl wel fijn geen blaasontsteking, alleen beetje jammer dat de baby er op zit te duwen dan. Heb je veel last of met vlagen? En wat leuk dat je een shoot hebt gehad!

@iirrssjjee wel fijn dat het goed in de gaten gehouden wordt met de groei echo's.

Hier is de baby ook ingedaald, zit alleen wel continu met d'r voeten tegen m'n linkerribben aan te trappen :+
Vandaag 40+1, vanmiddag nog naar de receptie geweest van m'n schoonzusje die adjudant is bij de carnaval en een volle auto bier naar de bouwschuur gebracht. Dus tot nu toe nog steeds heel fit :D Heb ook nog niet echt het idee dat het ieder moment kan gebeuren.
Voor komende vrijdag staat wel de controle in het ziekenhuis ingepland, hier plannen ze die liever maar in en dat ze 'm af moeten zeggen dan niet ingepland en niet terechtkunnen. Hebben voor onszelf wel de keuze gemaakt om alleen in te leiden als er vrijdag iets niet oke is en anders pas eind volgende week (dus net voor de 42 weken grens) als ze er dan nog niet is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 22:35

Wat doet je besluiten in te gaan leiden voor 42 weken en niet te wachten zolang alles goed gaat?
Oprechte vraag !

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 22:46

Omdat mijn 42 weken grens op zaterdag valt, dus dan is plannen voor 41+6 wat makkelijker gaf de verloskundige aan. Dus wel zo lang mogelijk wachten hoor ;)