Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:33

Goedemorgen :O

Mooie noeties (schoenen ) Marlies :j
Als klein kind kon ik geen schoenen zeggen , en zei dan noeties . _O-

Ik kan vanaf dinsdag mijn nieuwe schoenen aan , ook eerst maar binnen *\o/*

Verder niet veel beleefd , vrijdag hadden we de jaarvergadering van de vereniging .
Met eerst buffet en de hele avond de drankjes op kosten van de vereniging .
Met een terugblik naar en vooruit kijkend naar .
Voor het gravel evenement zijn er al 100 aanmeldingen , wat wil zeggen dat de 2025 editie ondanks
het slechte weer goed is aangekomen .
Al met al een leuke club ,en sinds dit jaar 4 leden erbij van mij "oude " club :D

Voor vandaag staan 1 1/2 uur fietsen op het programma , blijf maar lekker binnen denk ik .
Serie kijken of zo , want het schaatsen is voorbij . Wat een fantastische afsluiting gisteren met twee x goud .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 14:29

Mooie schoenen Marlies, ik heb denk ik dezelfde! Heb je met road Cleats of mtb? Ik heb de wegvariant ervan, heel tevreden mee. Balen van de aanvaring op je werk, maar ze te horen is het wel goed aangepakt en kan ik me voorstellen dat je opgelucht bent!

Mooi Time al zoveel aanmeldingen voor de gravel rit, zag er ook goed georganiseerd uit. En een gezellig clubje hebben jullie daar, dat is veel waard :)

Ik baal een beetje, mijn ene fiets terug van service, echt alles is vervangen. Fietst ook weer heerlijk, maar toen ik zaterdag terugkwam (eerste rit erna) was de voorband zacht. Dacht ok, pech, buitenband gecheckt en nieuw binnenbandje erin. Leek goed te zijn, ben ik vanochtend klaar met mijn training ( maar nog ver van huis), loopt ie weer langzaam leeg ;(
Gelukkig nog wel mee thuisgekomen, maar baal wel. Fietsenmaker heeft niks met de banden gedaan dus gewoon pech, maar wel vervelend dat ik er meteen weer gedoe mee heb.
Sowieso de laatste weken veel platte banden, geen idee waarom.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 15:40

Oh dat is wel balen inderdaad, geen bandjes er in gedaan die al een tijdje liggen en daarmee vergaan zijn?

Phoe, het is hier even heftig. Pony staat bij een vriendin al een aantal jaren en doet het daar heel goed. Maar haar paard heeft melanomen en is in een paar weken tijd heel hard achteruit gegaan.
Begon met diarree (we dachten eerst van het hooi (nieuwe lichting) en die van mij reageerde ook iets) maar die diarree gaat niet over en in een paar weken tijd zijn de melanomen aan de anus en vagina enorm uitgestulpt.
Nu heeft ze vorige week 2 dagen haar brokjes/appeltje ed laten staan in de ochtend. En gisteren lag ze languit in de regen in de wei. Kortom, dat is echt foute boel. Ze wordt morgen ingeslapen.

Mijn pony staat dan alleen, ze neemt ook geen paard weer. Die redt zich wel even, maar ik moet dus wel met spoed op zoek naar een andere plek. En dat met een 20 jarige die EMS en PPID heeft en ZE, dus de jackpot zeg maar. Grootste belang dat ze een regelmatig leven heeft, met goede kwaliteit ruwvoer en beperkt of geen weidegang.

Woensdag proberen te fietsen want als er zoveel gedoe is, heb ik daar juist meer behoefte aan. Gelukkig zaterdag nog wel fijn even met de dames op pad geweest.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 17:05

Ooh wat heftig Marlies, natuurlijk ook voor je vriendin maar ook voor jou en je pony. Er komt dan wel veel tegelijk, helaas ook ervaring mee.
Hoop dat het je lukt een goede nieuwe plek te vinden.
En lekker je hoofd leeg fietsen tussendoor, dat begrijp ik helemaal!

Ik kreeg vandaag een foto memory van precies een jaar geleden. Toen was ik fietsen met groepje Langszij, en daar was ook clubgenootje bij dat in september op ons weekend zo’n naar ongeluk heeft gehad. Komt toch weer even binnen moet ik zeggen, alhoewel ze zelf echt heel positief in haar herstel staat.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 06:39

@Thami;Balen van de lekke banden :(:)

@Marlies; wat vervelend van het paard van je vriendin .
Hoe gaat het nu met je pony alleen ?
Ik hoop dat je snel een passend plekje vind :j

Gisteren een beetje stennis gemaakt op het werk _O-
We hebben werkkleding , en ik had een nieuwe broek nodig .
Werd me een gebruikte broek aangeboden , ik wat ??
Ja er mocht op het moment geen nieuwe kleding besteld worden omdat er nog zoveel was .
De gangbare maten nieuw niet op voorraad , en gebruikt van uitzendkrachten ?
Ik zeg , nou ..hou je broek maar , trek ik wel een spijkerbroek aan . :D
Dat vrouwtje daar kon er natuurlijk niets aan doen , had ook alleen maar een opdracht gekregen
van bovenaf .
Ik mijn SV gesproken ,het hele verhaal verteld . En die ging wel even schoppen :))
Belt hij me later op , nieuwe broeken worden besteld .
Maar sorry hoor .Dat het zo moet .Wat draag je als bedrijf richting je medewerkers over . -O-
Wat was ik boos gisteren .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 18:53

maaikemuis

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 19:23

Wat een mooie schoenen Marlies! Die moeten vast heel lekker rijden straks. Nu wil ik stiekem ook nieuwe schoenen…

En ik hoop dat nu klaar is met de lekke banden Thami, want zo schiet het niet op! Wel fijn dat alle fietsen er weer mooi bij staan.

Bizar verhaal van de nieuwe werkkleding Time. Ik had waarschijnlijk hetzelfde gereageerd.

Ik ben neergestreken in de Ibera wetlands in Argentinië. Ik had gehoord dat hier capybara’s te vinden waren en het was min of meer onderweg van Paaseiland naar Buenos Aires (we zijn maar 24 uur onderweg geweest). Morgen vertrekken we richting Nederland.

Voor nu heb ik even toegegeven aan een oude liefde:

Afbeelding

Na 10 jaar weer eens op een paard, gaucho stijl =:)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 06:22

Een goede terug reis Maaike *\o/*

Voor mij word nu nieuwe kleding besteld ( broeken ).
Maar de regeling blijft van kracht _-:(

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 11:07

Ha maaike, wat een fantastische reis zeg! Hoe krijg je trouwens die hele wandelingen in één keer op Strava?

Wij zijn vanochtend weer thuis gekomen, sta te popelen om vanmiddag weer op de fiets te springen. We hebben trouwens serieuse wielrenners gezien in Rwanda en Oeganda! Echt heel erg leuk!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 12:55

Sakura789 schreef:
Ha maaike, wat een fantastische reis zeg! Hoe krijg je trouwens die hele wandelingen in één keer op Strava?

Wij zijn vanochtend weer thuis gekomen, sta te popelen om vanmiddag weer op de fiets te springen. We hebben trouwens serieuse wielrenners gezien in Rwanda en Oeganda! Echt heel erg leuk!

Via connect.garmin.com (de website, niet de app) de GPX downloaden van iedere wandeling/rit en deze uploaden fitfiletools.com en dit programma ze laten samenvoegen. Let op, je kunt maar 5 tegelijk doen, dus als je meer dan 5 dingen wilt samenvoegen dan moet je de eerste 5 doen, dit GPX bestand weer opslaan en die opnieuw uploaden en dan de rest erbij voegen. Andere let op, je moet je wel in de juiste volgorde uploaden anders krijg je hele interessante routes :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 14:28

haha helemaal in jouw straatje Maaike om dat precies te kunnen en weten.
Super gave reis heb je! Geniet er nog van.

Werk en pony blijft nog even stress, maar gisteren heerlijk dikke 60km gefietst op de gravel. Met onderweg een welverdiend gebakje in de zon. Dit weer is heerlijk, niet te warm, maar wel de korte broek aan op de fiets.
Helaas dit weekend allerlei verplichtingen dus moet nog even bedenken hoe ik daar fietsen bij tussen stop.

Time, wat een gedoe qua kleding. Verkeerde zuinigheid in mijn ogen..

Sakura, welkom terug.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 15:40

Thanks maaike! Ook een Garmin, dus dit is fijn om te weten!

We hebben ook de fish river canyon hike nog hoog op ons vakantielijst staan en dan zou dit echt top zijn!

Hier ook even op de diets gesprongen! Heerlijk zeg, wat een weer. We gingen weg met vorst en ijskou en nu is het echt heerlijk!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:48

Hé vakantiegangers, leuk wat van jullie te horen!
Met dit weer thuiskomen is gelukkig wel een zachte landing. En heerlijk fietsweer idd <3
Marlies zaten je nieuwe schoenen lekker? Vast wel als je er direct zo’n lange rit mee kan doen!
En Time klerengedoe op werk, klinkt wel wat zuinig idd.
Ik kon wat schuiven met werk dus lekker gebruik van gemaakt gisteren en vandaag.
Morgenavond komt mijn dochter terug na half jaar Azië en is eindelijk het gezin weer compleet, dan even wat minder tijd voor fietsen. Ik hoop dat het mooie weer nog een beetje aanhoudt, dit is zoooo lekker !

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-26 20:50

Ik ben weer terug!!! Wel met een enorme jetlag; mijn lijf denkt dat 03:00 een prima bedtijd is. Vandaag ben ik dan ook maar gelijk op de fiets gesprongen in de hoop een beetje moe te worden. Daarnaast was het super lekker weer en het eerste ritje over gravel vanuit het nieuwe huis. Een van de redenen waarom we dit kochten. De eerste gravelstrook is op 1,5 km en tot aan mijn originele startpunt is het 8. Perfect gewoon!

Alleen die wind, er stond een Patagonisch briesje! Die kende ik nog!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 21:05

Welkom thuis maaike! Dat klinkt geweldig. Wij gaan per 1 april over naar ons nieuwe plekje (huur eerst) en daaf kijk ik ook al erg naar uit. Op de fiets stappen en helemaal niet door een dorp hoeven, echt heerlijk lijkt me dat!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-26 21:08

Nou, ik moet wel het dorp uit eerst. En de bossen en heide zijn met mooie weer in het weekend niet geheel geschikt om volle vaart doorheen te knallen: veel te druk!

Richting het zuiden blijft het ‘probleem’ met de racefiets wel bestaan (al is het minder onvermijdelijk dan vanuit Almere) en dat zijn de centra van Hilversum en Bussum. Vooral die eerste is echt een crime met fietspaden bestaande uit stoeptegels en een nogal druk centrum.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 22:08

Welkom thuis Maaike *\o/*
Wat een avontuur was jullie reis , en vooral heel leuk om te volgen . :j
Ik heb vandaag ook buiten gefietst maar ,mwah het mag echt wel warmer .
Maar het stevige briesje een stuk in de rug hebben , resulteerde wel in lekkere 40,9 km/ u :D
Na een kleine twee uurtjes thuis gekomen eerst lekker onder de warme douche .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:30

Ook hier welkom terug Maaike! De wind ijkt idd Patagonisch, maar met de zon erbij is het toch echt genieten zo na een lange winter.
Nu lekker je achtertuin van een andere hoek uit ontdekken , ik ben ook nog steeds dankbaar voor waar we wonen, verveelt nooit!
En time heeft lekker buiten gefietst, wij waren in de ochtend maar toen ging het nog wel qua wind. Was met de vriend van mijn dochter, leuk zo :)
Ook lekker het openingsweekend in Vlaanderen gevolgd, het voorjaar is nu echt begonnen!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:17

Oh heerlijke buitenfiets verhalen. Ondanks de wind was het best lekker in het zonnetje.

Wij hebben zaterdag de straat bij mijn ouders om de schuur er in gelegd en de hekken langs de erfgrens. Heb me toch spierpijn in mijn kont en onderrug van al die stenen verpakken. Vrijdag vanaf het werk gefietst en helaas nu pas woensdag weer.

Welkom thuis Maaike!