Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 20:30

Wat ook een heerlijke vrolijke foto!
Fijn dat je het rijden weer hebt kunnen oppakken, lijkt me lekker!
Ik ben ondertussen alweer ruim 2 maanden aan het werk en vind het eerlijk gezegd wel lekker. :o
Even wat anders zijn dan mama. Al vind ik het dan heerlijk om weer thuis te komen bij mijn knappe kereltje.

Helaas was hier het goede slapen van korte duur. Sinds dinsdagavond is het weer drama. Weer elke keer in slaap moeten wiegen en dan ook continue weer wakker na 3 kwartier.. Kwam elke keer na het naar bed brengen zelf huilend beneden. Zat al niet lekker in mijn vel en dit werkt dan niet mee. Gewoon zo frustrerend. Ik hoop een beetje dat het komt doordat hij zich niet helemaal fit voelt en dat het straks weer beter gaat, maar durf er niet op te hopen. De moed zit een beetje in me schoenen, of ben ik dan te dramaqueen?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 20:58

Ik vind het werken ook prima eigenlijk.

Niks dramaqueen Welmoed. Vermoeidheid, frustratie en alles wat erbij komt kijken en dan ook nog eens niet lekker in je vel zitten, dan is het niet slapen echt slopend. Maar... alles is een fase, ooit wordt het beter.

Hier een voorbeeldige baby, vicky is nu 3 maanden. Ze doet haat dutje, slaapt makkelijk zelf in. Komt wel nog gerust 2x per nacht voor een fles. Ik he wat last van m'n buik, dus ik vind die Vermoeidheid ook echt minder prettig. Als ze dan wakker wordt en meteen begint te huilen is het me ook even teveel.

Vanmiddag samen in slaap gevallen op de bank, dat hielp wel moet ik zeggen

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 21:10

Ja dat zeg ik dan ook tegen mezelf, het is een fase, het is een fase....

Pittig dat Vicky nog 2x per nacht komt voor een fles. Dát hebben wij dan weer niet. Hij krijgt om 19:00 zijn laatste fles en dan de volgende ochtend pas weer tegen 07:30. Wel word ie nog wakker in de nacht, maar dan is het speentje of bij ons in bed en slaapt ie verder. Kan me voorstellen dat het je te veel is als ze dan gelijk zo begint te huilen, ben je zelf nog niet eens wakker en moet je eigenlijk al aan staan en dat dan 2x per nacht, pfoe.
Wel lekker dat ze zelf inslaapt! Al is het samen slapen soms ook wel erg lekker hé.

Wat ook een verschil in leeftijd dan hé, Miro word volgende week alweer een half jaar.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 19:53

Hoe gaat het hier met de baby’s? Al vind ik die van ons echt geen baby meer, heel ventje al.

Miro heeft afgelopen week de mond hand voet ziekte gehad. Ging rond op de opvang en hij was ook de sjaak. We hebben twee hele pittige nachten gehad waarbij hij bijna alleen maar gehuild heeft, maar zoals het nu lijkt is het zo goed als over.
Nachten slaapt hij nu weer (zo goed als) door, alleen is hij bijna altijd wel voor of om 6 uur wakker. Van de week was het zelfs 5 uur. Dat vind ik wel erg pittig. Meer kindjes die dit hebben?

Miro was afgelopen week alweer 9 maand, snik.
Sinds een maand zijn de eerste twee tandjes onder doorgekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 13:15

Hele leuke foto's <3 Inderdaad al een hele vent!
Wat naar dat hij zo ziek is geweest! Gelukkig gaat het nu weer beter.

Hier gaat het goed :) Ze is flink aan het oefenen met bewegen. Zelf van zitten naar liggen (en andersom) toe bewegen lukt nog niet, dat frustreert haar flink :+ Hoop dat ze het snel doorheeft haha. Eten vind ze vaak wel leuk/lekker en ze gaat nu sinds kort ook mee op de fiets. Heerlijk dat dat weer kan!

Wat betreft de nachten: Ik zou tekenen voor de situatie die jij schetst := Wij moeten er elke nacht nog wel 3-4 keer uit :zzz Soms is ze vroeg wakker en op andere ochtenden is haar broer vroeg wakker, waardoor iedereen wakker is :Y) Kijk wel uit naar het doorslapen, als ik eerlijk ben.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:39

Hier ook goed, juist hele heftige waterpokken gehad maar ze is er nu doorheen. Hier nu ook 9 maanden. Hier slaapt ze sinds kort met een beetje hulp door tot meestal in ieder geval 6 uur maar de dutjes overdag zijn soms nog heel moeilijk. Het intussen al 6 tanden en nr 7 en 8 ook al bijna pff.
Ze kan nog niet kruipen en alle zitten als ik haar zo neerzet. Wat een verschil met haar broer die liep met 9 maand.

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:24

Wat een leuke updates!

Lotte is morgen 9 maanden en nog steeds zo vrolijk.
Laatste week wil ze wat vaker een keer doorslapen.
Haar 3de en 4de tandjes zijn nu ook doorgekomen.

Verder loopt ze al lekker langs de bank en tafel heen en weer en heeft ze het klimmen uitgevonden.
Dat is wel even spannend maar ze weet het zelf nog wel goed op te lossen als ze weer omlaag wilt.

Het gaat allemaal veel te snel,ze is ook zo ondernemend

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 17:14

Doorslapen tot 6 uur is hier een droomscenario, als dat gebeurt gaat de vlag uit :D

Onze meid is alweer ruim een half jaar! We hebben net wat pittige weken achter de rug met (allemaal) ziek zijn en veeeeel nachtelijke onrust, maar inmiddels lijkt het weer aardig normaal. Ik voed haar rond 22.30, in de nacht 1/2x en dan is ze vaak rond 6.00 klaarwakker en begint haar dag.
Verder tijgert ze de hele kamer door, speelt ze het liefst met schoenen en schoenveters, heeft ze twee ondertandjes en is eten haar love language <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 17:40

Als ik jullie verhalen lees mogen we er zeker voor tekenen. :o Vanmorgen was het 04:45, dus dat was ook wel weer erg vroeg.

En wat een verschil in de kindjes hoe de ontwikkeling gaat hé?! De een staat al regelmatig, waar de ander het kruipen nog moet ontdekken. Van die laatste is Miro er ook eentje van, hij begint het nu echt te ontdekken en af en toe lukt het hem een keer om een knietje naar voren te komen, maar dan word het weer tijgeren. Laatst trok hij zichzelf wel omhoog in de box tot staan, dus bedje en box zijn helemaal naar beneden.

Noeps & Doubtless, geven jullie BV? Hoor dat ze dan wel vaker komen nog in de nacht.

Set Elkol, arme schat al waterpokken. Gelukkig zijn jullie er nu zo goed als doorheen.

Eilinora, wat een schatje, heerlijk met dat staartje op haar hoofd.

Hier hebben we het fietsen ook uitgevonden, dat vinden wij allemaal zó leuk! En eten is Miro echt zijn favo bezigheid. Ik heb nog niks ontdekt wat hij niet lekker vind.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 20:59

Hier gaat ook alles helemaal super! Maya is nu ruim 9 maanden en gaat als een speer!
Ze was nog geen 7 maanden toen ze zich al tot staan optrok en binnen no time stapte ze ook al lekker aan 2 handen door het huis. Los lopen vindt ze nog te spannend/lukt haar nog niet, maar los staan gaat al steeds langer.
Ook lijkt ze best intelligent, ze stapelt bv zelf al van die ringen rond een paaltje. Ook erg sociaal, als de grote broer van 4 verdrietig is troost ze hem graag met een dikke knuffel <3 .

Daarnaast danst ze graag, oa op hiphop muziek :') !

EN is ze dierengek! Knuffelt de hond en kat graag (en gelukkig vinden beide dat goed)
En wordt ze helemaal wild als ze paarden ziet <3

Slapen en (vast)eten heeft ze een tijdje een dipje mee gehad, maar dat gaat gelukkig steeds een beetje beter weer. Ze heeft nu ook steeds vaker dat ze een nachtje door slaapt.
In de ochtend en avond nog BV, maar overdag overgestapt op KV, want mijn tepels waren niet meer veilig in deze interessante wereld (thuis of ergens anders) #) .

Al met al ben ik nog steeds helemaal verliefd op mijn redelijk perfecte meisje :j

Edit; ik ga trouwens met beide kinderen met regelmaat naar de chiropractor, dat kan ik echt iedereen aanraden!! Geboren worden en opgroeien is echt best heftig op die lijfjes, zo af en toe alles even rechtzetten helpt echt met de ontwikkeling.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 21:44

Wat heerlijk om te lezen dat alles zo goed gaat!! Wat worden ze allemaal groot!!

Stef gaat ook als een speer. Door zijn grote hoofd is zitten nog wel lastig (hij kukelt steeds opzij :+ ). Verder is hij bijna altijd vrolijk. Wel heeft hij ALTIJD honger, niet normaal!! Van het hele prematuur verhaal is niks meer te zien. Inmiddels is hij al 10 maanden!
Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 21:49

Leuk al die updates <3
@welmoed: nee geen BV hier.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 16:15

En hoe is het met alle dreumesen? :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 22:03

Goed!! Wat vliegt zo’n jaar voorbij, niet normaal. Nog iets minder dan drie weken en dan vieren we haar eerste verjaardag alweer. M. ontwikkelt zich echt heel goed, begint al wat verstaanbare woordjes te maken, loopt achter een loopkarretje en is echt een relaxed blij ei! Maar ze kan ook goed voor zichzelf opkomen, moet ook wel met een oudere zus :))
Slapen zou nog steeds wat beter mogen, meestal slaapt ze max 4u achter elkaar en meldt zich dan weer voor een slok melk, en om 5.45 staat ze vaak weer AAN. Dus dat is na een jaar (en daarvoor nog heel veel gebroken nachten met de oudste) wel heel pittig. Anderzijds ligt ze nog bij ons op de kamer en slaap ik binnen een paar minuten weer verder, maar ik verlang wel enorm naar een nacht doorslapen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 22:20

Hier ook heel goed!

Lotte weet zich heel duidelijk verstaanbaar te maken,dit wil zeggen keihard gillen en huilen als ze iets niet wilt maar ze laat zich ook echt niks afpakken.
Ze loopt al sinds net voor haar verjaardag helemaal los en kruipen word inmiddels niet meer gedaan.
Zo komisch om te zien als ze probeert te rennen.

Verder hebben we een zeer eenkennige fase inmiddels,wat wel behoorlijk zwaar word.
Heb nu maar een nieuwe draagzak gekocht waar ze nog een hele poos mee gedragen kan worden en ook op de rug kan.

Verder heerlijke nachten,ze slaapt al een aantal maanden hele nachten door.
En overdag begint ze ook aan te geven minder slaapjes te willen maar daar ben ik het nog niet mee eens haha.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 22:50

Fijn dat de kindjes zo goed gaan!! Hoe gaat het bij jou Set?

Ze groeien echt bizar hard nu. Stef is wel een echte jongen. Staat wel en loopt ergens achter, maar nog niet los. Hij wil de hele dag eten en is mega vrolijk (als hij eten heeft). Hij is de 12 kg al voorbij :+

Praten doet hij nog niet echt. Hij probeert wel klanken na te doen. Komt vanzelf wel :)

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 22:54

Hier ook alles goed!
M doet het super, hij loopt sinds kort los en is echt een vlotte jongen.
Hij klimt alleen overal op en uit, dat is wel een dingetje waar ik constant mee bezig ben om in de gaten te houden

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 06:22

Hier alles goed met mijn kleine grote meid <3 !

Ze loopt (los) sinds ongeveer 2 weken na haar 1e verjaardag, is gek op muziek maken en luisteren (dansen is leuk!!) En ontwikkelt super! Zij en haar grote broer zijn gek op elkaar en ze doet dan ook graag mee met zijn spel (grote broer is 5).
Eten gaat super, op het moment is ze bijna niet te stoppen :') . Vooral fruit gaat er geweldig in!
Ze is heerlijk vrolijk en tevreden!

Slapen gaat 's nachts eigenlijk super. Meestal gewoon de hele nacht door van +/- 7 tot tussen 6 en 7 's ochtends. Maar je hebt natuurlijk altijd zo'n nacht ertussen zitten (zie tijdstip, ik zit al zo'n uur naast haar bed, maar als ik wegloop wordt ze wakker..).

Overdag slapen is helaas dan weer helemaal niks. Kleine meid vindt dat ze geen kleine meid meer is, dus meer dan 1x slapen op een dag vindt ze geen goed plan (en dan kan ze gerust een uur wakker in bed liggen :') ). Ze heeft dagen dat ze 3uur aan een stuk slaapt, maar die zijn uitzondering.
Deze week had ze een ander uiterste en vond ze een klein kwartiertje op t kdv voldoende voor een hele dag :knuffel: .
Maar gelukkig blijft ze gewoon vrolijk!

Al met al is ze echt een zonnetje in huis! Iedereen vindt haar geweldig, lief en knap, met haar (nog steeds) grote, knalblauwe ogen <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 12:55

Ik lees veel herkenbare dingen! Hier net een eerste losse stapje gezet (14 maand) maar verder veel staan en heel snel kruipen. Ze eet nu weer heel goed, had hiervoor een fase van niet eten en alles op de grond. En heel eenkennig en aan mij vastklampen. Snachts is pittig, ze heeft zo ontzettend veel last van haar kiezen
. Dus kan erg overstuur zijn na meerdere uren liggen slapen. Alles is een fase hoop ik zo. En ze is zo wijs met haar grote broer van 4.