Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 00:31

Ik vond 4 weken niet echt snel, maar goed ik wist ook niet dat alles er nog zat.

Hoeveel weken ben je nu na het nemen van je medicatie? En wanneer moet je terug?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 08:45

Sorry ik las het verkeerd! Dan is 4 week wel erg lang idd..

Ik heb geen medicatie gehad, de verloskundige heeft mij ook niet doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ze zei dat ze wil afwachten of mijn lichaam het zelf nog afstoot, maar dat gebeurt nog niet haha. Ik heb woensdag een telefonische afspraak, dan hoor ik wel wanneer ik weer moet komen denk ik?

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:08

Dooortje schreef:
Sorry ik las het verkeerd! Dan is 4 week wel erg lang idd..

Ik heb geen medicatie gehad, de verloskundige heeft mij ook niet doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ze zei dat ze wil afwachten of mijn lichaam het zelf nog afstoot, maar dat gebeurt nog niet haha. Ik heb woensdag een telefonische afspraak, dan hoor ik wel wanneer ik weer moet komen denk ik?

Je mag dit altijd zelf vragen. Wij vonden het heel vervelend om te wachten. Wij zijn daardoor gelijk doorverwezen en hebben gelijk medicatie gekregen. Hierna zat er bij mij nog restweefsel. Ik heb ook vrij lang doorgebloed. Ik moest toen tijdens mijn volgende menstruatie terugkomen, die menstruatie moest toen binnen 6 weken komen.

Uiteindelijk heeft mijn lichaam het allemaal na die menstruatie netjes opgelost.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:45

Lau schreef:
Prikken gaat weer beter dus dat is fijn. Morgen weer echo om te kijken wat er is veranderd.

En lau, inmiddels je echo gehad ?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:20

linn1502 schreef:
Lau schreef:
Prikken gaat weer beter dus dat is fijn. Morgen weer echo om te kijken wat er is veranderd.

En lau, inmiddels je echo gehad ?

Ja er was nog weinig extra activiteit ze waren nog klein. Wat wel vreselijk was was deze arts. Wil echt nooit meer bij haar. Ze deed mij pijn en wilde niet schipperen in de afspraak.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 14:08

Jammer dat er geen extra activiteit is, wat gaan ze nu doen?

Wat kl*te dat ze je deed. Je baalt al en dan dit maakt het niet veel beter dan

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 14:50

linn1502 schreef:
Jammer dat er geen extra activiteit is, wat gaan ze nu doen?

Wat kl*te dat ze je deed. Je baalt al en dan dit maakt het niet veel beter dan

Nu even afwachten ik ben net opgehoogd qua dosis. Dus ze gaan donderdag weer kijken.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:26

Wat een vervelende ervaring, Lau! Hopelijk donderdag wat meer activiteit!

Angela en Doortje, wat vervelend dat het bij jullie zolang duurt/duurde!

Hier nog steeds geen verandering. Ik heb het vandaag wel op m'n werk verteld en mag vanuit huis werken, dat is wel fijn.
Verder heeft de vk voor woensdag een afspraak gemaakt met de gynaecoloog, om de andere opties alvast te bespreken.

Qua verwerking merk ik dat ik het fijn vind om erover te schrijven. En ik wilde graag iets tastbaars maken, dus heb een vlinder gemaakt met de test als lijfje.

Afbeelding

Afbeelding

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:18

Wat creatief Jasia, mooi gedaan! Succes komende week.

Lau wat naar van vanmiddag zeg. Zo wil je ook niet behandeld worden. Dat mag je ook gerust aangeven he! Succes donderdag!

Hier normaal morgen ergens ovulatie en dan weer op t wachtbankje. Hoop dat de koorts van mijn vriend van vorige week geen invloed gaat hebben maar vrees er een beetje voor. Hebben het al wel weer een aantal x gezellig kunnen maken en vanavond en morgen ook nog wel maar toch... Ze zeggen altijd dat koorts niet goed is :/
Heb as donderdag een massage en een voetreflex behandeling opstaan. Even lekker lekker ontspannen.

Verder is vandaag de hond chemisch gecastreerd dus fingers crossed dat die iets rustiger in z'n kopppie gaat worden komende tijd

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:26

Primavera schreef:
Wat creatief Jasia, mooi gedaan! Succes komende week.

Lau wat naar van vanmiddag zeg. Zo wil je ook niet behandeld worden. Dat mag je ook gerust aangeven he! Succes donderdag!

Hier normaal morgen ergens ovulatie en dan weer op t wachtbankje. Hoop dat de koorts van mijn vriend van vorige week geen invloed gaat hebben maar vrees er een beetje voor. Hebben het al wel weer een aantal x gezellig kunnen maken en vanavond en morgen ook nog wel maar toch... Ze zeggen altijd dat koorts niet goed is :/
Heb as donderdag een massage en een voetreflex behandeling opstaan. Even lekker lekker ontspannen.

Verder is vandaag de hond chemisch gecastreerd dus fingers crossed dat die iets rustiger in z'n kopppie gaat worden komende tijd

Stiekeme meelezer :Y)

Koorts is inderdaad niet helpend, maar het hoeft geen ramp te zijn :) mijn vriend was ook koortsig vlak voor onze ovulatie en ik was in de week dat ik kon testen ook ziek met koorts, maar bij ons is het goed gegaan. Hopelijk neemt het wat zorgen bij je weg :D

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:29

Wat mooi Jasia!
Ik heb hetzelfde gedaan, maar dan een vilten sterrenkindje gemaakt.

Ik hoop dat t je vriend gewoon goed vruchtbaar is Primavera.
Koorts kan tot 3 maanden verminderde vruchtbaarheid geven helaas... Standaard vraag ook bij ons op t lab als er een kwakje ingeleverd wordt.
Maar ik duim dat hij gewoon net die goeie snelle zwemmers naar je heeft doorgestuurd.

We hebben t weer goed getimed.
Ik heb denk ook morgen mn ovulatie. We hebben elkaar toch weer gevonden!

Zou fijn als de chemische castratie ook helpt, hier vond ik het wel enorm schelen. uiteindelijk hebben beide mannen geen ballen meer. Was toch weer net wat fijner dan chemisch.

Geniet van je voetreflex morgen!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:27

Het zal toch afwachten worden idd. Vorige zwangerschap waren we heel snel zwanger (3 maanden) dus ik verwacht niet al te veel problemen met zijn vruchtbaarheid. Ik denk dat het probleem voornamelijk bij mij ligt momenteel dat het nog altijd niet gelukt is (stress - ronde 10 nu)

Fijn te horen dat het bij jullie wel gelukt is Bodhi. Ik hou m'n vingers gekruist :)

We hebben elkaar idd weer gevonden taartje, leuk! :D
Hier wordt de Bobby ook definitief gecastreerd als het helpt want men wat be ik die horrormonen zat :')
Wil alleen zekerheid hebben voordat ik z'n mannelijkheid volledig weg laat halen of het de gewenste effecten biedt (en niet bepaalde karakter eigenschappen juist erger). Hij kan van zichzelf namelijk enorm dominant zijn richting andere honden. Voornamelijk reuen - sinds hij al een keer of 5 is aangevallen terwijl hij aan de lijn zat. Hij heeft weinig tolerantie meer helaas en heeft uitgevonden dat 'eerder in de aanval schieten als de ander' vaak als voordeel werkt. Ook luistert hij heel goed naar me als we een op een trainen in een Prikkelvrije omgeving maar van zodra er geurtjes, honden, mensen of eenderwat in t zicht komt ben ik hel volledig kwijt. Dikke bananen in z'n oren dan :P Dus ik hoop dat ie dat wat kwijt kan spelen.
Maar tegelijkertijd kan hij ook super onzeker zijn. Veel bevestiging zoeken en wat angstig reageren op nieuwe situaties. En heel soms maakt een castratie dat enkel erger. Dus ik wil eerst even kijken met deze chemische castratie of het het gewenste effect gaat geven :)

Het monster in kwestie
Afbeelding
Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 23:09

Wat mooi jasia :knuffel:

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 23:49

Wat een heerlijke hond Primavera!
Snap je redenering helemaal, zo hebben wij het ook gedaan.
Hier 2 suflullen van poedels dus die hadden geen enkele verandering met en zonder (chemische) castratie.
Alleen die vreselijke hormonale dingen zijn weg gelukkig!
Maar klote dat hij 5 keer is aangevallen aan de lijn, dat een hond daar zo van gaat reageren snap ik helemaal.

Ja stress is natuurlijk totaal niet bevorderlijk.
Maar daarvoor is voetreflex massage natuurlijk wel heel fijn.
En waarschijnlijk heb je ook een hele tijd nodig gehad om je lichaam en geest weer klaar te krijgen voor een volgende zwangerschap, als dat bij mij al zon 3 maanden duurde kan ik me voorstellen dat dat bij jou nog langer nodig heeft...

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 08:10

Hier helaas een lege test vanmorgen. Dus hopelijk zet mn menstruatie snel door en kunnen we naar ronde 4

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 12:23

Wat mooi Jasia! Mooi om zo woord en beeld aan je gevoel te kunnen geven

Lau spannend donderdag weer echo, hopelijk doet de ophoging wat!

Slim om de castratie eerst zo uit te proberen Primavera, hopelijk heeft dit het gewenste effect :) Balen van je vriend zijn koorts! Zijn jullie weer terug van vakantie en hebben jullie het leuk gehad?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 12:28

Lief dat je er naar vraagt Bellex. We zijn nu een weekje terug en alweer aan het aftellen naar de volgende. Was heel fijn om er even tussenuit te zijn. De volgende staat midden februari gepland. Zelfde gebied maar een ander dal en dus andere pistes. Nog even genieten en vollebak ontstressen voordat ik weer aan t werk moet :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 12:46

Fijn dat jullie genoten hebben! En lekker om binnenkort weer te mogen! Heerlijk :D

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 11:15

Fijn dat jullie weekje geslaagd was!

Wij komen net terug van de gynaecoloog, helaas gaf de echo hetzelfde beeld, dus geen wonder gebeurd..
De gynaecoloog gaf aan dat ik, als ik wil, oneindig mag wachten en dat het binnen 4 tot 6 weken zelf op gang zal komen. Als ik niet meer kan of wil wachten, kan ik medicatie krijgen om het op te wekken. Een curretage doen ze liever niet, in verband met mogelijke complicaties.
Gek genoeg hebben we beiden iets meer rust na dit bezoek, omdat de druk van "het moet binnen 2 weken" er nu af is.. ik heb het idee iets meer controle terug te hebben.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:07

Vervelend Jasia. Ga je wachten nu? Dikke knuffel voor jullie :knuffel:

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:38

Hele dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft :knuffel:

Ik merk dat ik een beetje in mijn eigen wereld zit en alles een beetje langs mij heen laat gaan. Hopelijk kunnen we snel naar de punctie team gaat dit hopelijk over.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:00

Lijkt me ook niet niks waar je in zit Lau. Verzorg jezelf maar goed.

Hier heeft vriendlief aangegeven nog niet in het medische circuit te willen dus wij gaan voorlopig nog op eigen houtje verder.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:32

Fijn dat je nu meer rust ervaart Jasia.

Het is wat het zon traject he Lau, wanneer ben je zover dat je voor de punctie mag? Moet je dan een bepaald aantal rijpe eitjes hebben?

En hoe sta jij daarin Primavera?
Kan me goed voorstellen dat hij/jullie daar nog even mee willen wachten. T is natuurlijk niet zomaar iets waar je in stapt.

Hoe was je voetreflex behandeling?

Hier het gezellig gemaakt de afgelopen dagen, nu dus weer op t wachtbankje.
Had voor het eerst weer dat ik mn eisprong licht voelde..dat vond ik wel weer een fijn idee.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:46

Geen idee dat hoor ik morgen. Ze waren voor nu nog klein dus konden ze niks mee. Dus morgen heb ik een echo bij mijn eigen arts en die ziet dan hopelijk dat het goed is. Dan zou de punctie misschien maandag al kunnen zijn.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 17:20

Goh ik snap zijn beredenering gwn heel goed. Het liefste had ik er een half jaar geleden al ingezeten. Stop die baby maar in mijn buik :+

Maar hij geeft terrecht aan dat het hoogstwaarschijnlijk mijn eigen stress en verdriet gaat zijn waardoor we nog niet zwanger zijn. Vorige keer waren we natuurlijk heel snel zwanger en dus wil hij het liefste nog niet die molen in. Pas als we beide weer wat rustiger in onze kop zijn (en dan dus voornamelijk ik :+ ) en het dan nog niet lukt wil hij stappen ondernemen.

Ik begrijp hem, maar mijn wens is zo groot dat ik het liefste nu al ga. Maar ik ben wel van mening dat je beide achter zo'n traject moet staan. Heb al van meerdere kanten gehoord dat dit echt niet makkelijk is en een aanslag (kan) zijn op je relatie. Als je er dan niet beide 100% voor gekozen hebt lijkt me dat nog moeilijker.

Achja, we zullen het wel zien.

Mijn voetreflex behandeling is pas donderdag dus ik moet nog een dagje wachten :D