Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poldermenner

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:22

Ik wil mij graag ook weer melden. Wil nu echt wat gaan doen. Het voetballen met onze zoons wordt steeds lastiger volhouden.
Ik heb nu proef abonnement bij project gezond en probeer steeds meer dingen mee te pakken. Zit er aan te denken om wel lid te worden om bij de recepten te blijven kunnen.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:22

Ik sluit in 2023 ook weer aan hoor! Lekker door in de lijn van 2022 met sporten en project gezond, dan heb ik alle vertrouwen dat er nog minstens 15 kg af kan na de -18 die ik afgelopen jaar ben afgevallen!

Heb de draad deze week na de feestdagen weer opgepakt, die week was dus vooral om het vocht van de feestdagen weer kwijt te raken :))
Dat is inmiddels gelukt dus we gaan weer lekker aan de gang! Doe het weer in stapjes van 5 kg, dan blijft het overzichtelijk

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:35

Ik moet mezelf ook melden, met oudjaar zat ik nog op 79,5 lekker onder de 80, ik dacht mooi begin om op voort te borduren maar afgelopen week mega lopen vreten inclusief vandaag nog een bak nachos in de bios. Dus vanmorgen sloeg de weegschaal uit naar 82,5 kg als ik het goed onthouden heb. Ik heb lipoedeem dus wel extremere schommelingen dan de meeste mensen denk ik (bij het eten van veel khd en zout).

Ik wil onder de 70 en dan zie ik wel weer. Ik ben maar klein 163.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:43

Welkom iedereen :) Wat mij 2 jaar geleden heel erg holp aan het bokt topic was een overzichtje van de progressie van iedereen iedere week. Ik merkte dat ik toen daardoor heel gemotiveerd werd om progressie te laten zien omdat andere mensen het zagen. Weet niet of mensen daar interesse in hebben? Toen was het steeds start gewicht - streefgewicht - huidig gewicht voor de mensen die dat wilde delen. Kan me alleen voorstellen dat dat voor veel te persoonlijk is, dus zat te denken aan misschien: streef kg eraf - huidig eraf ofzo? Voor de zekerheid: wil je hier niet aan meedoen, helemaal prima! :D

Ik zal beginnen:

Naam - Streefdoel - Progressie
DideH - 9kg - 0

misami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:39

Hallo, ik meld me ook.
Ik lees al een tijdje mee in 2022 en door jullie tips 15 kilo afgevallen. Ik dacht dat ik niet mee mocht praten omdat dit niet werd toegestaan door bokt, maar via een aparte link wel ☺️☺️

Ik praat graag mee.
Ik weeg nu 79,5 kilo en hoop naar de 75 te gaan.

Mijn grootste euvel, ik blijf honger houden! En ik kan geen vulling vinden... maar ik blijf wel nee tegen mijzelf zeggen. Ook tips wat wel mag of goed vult zijn voor mij welkom.

Wat heb ik gedaan...
Veel gelezen over diëten.
Calorieën opletten
Geen suiker, snoep meer
Minder eten,
Geregeld eten.
En bewegen.. fiets wandelen..

Ik wil geen tijdelijk dieet volgen, maar mijn leefstijl veranderen..
Laatst bijgewerkt door misami op 08-01-23 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Vliendertje

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:48

Ik ben ook weer begonnen na 3 maand zonder calorieën tellen.

Volgende week eens op de weegschaal om te kijken wat de schade is.
Vorig jaar 20 kilo afgevallen. Dit jaar nog eens 20 zou tof zijn!
Helaas heb ik minder beweging doordat mijn hond niet meer kan wandelen. Maar mijn werk bevat gelukkig wel veel beweging!

Ik probeer dagelijks rond de 1800kcal te eten.

@misami weet je zeker dat het honger is en geen dorst? water / thee drinken naast calorieën tellen is heel belangrijk.
Daarnaast is het verstandig om bij iedere maaltijd eiwitten te eten. Dat helpt vullen :)
Ik eet tevens veel zelf gemaakte soep.

Mijn probleem zit momenteel in mijn nachtdiensten. Veel snaaidrang en moeite met het
Kcal tellen en hoe dit te verwerken als ik nachtdienst heb.

misami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:53

Misschien vreemde vraag, wat zijn goede eiwitten behalve vlees?
Ik vind het lastig wat allemaal wel goed is. Er zijn veel tegenstrijdigheden in de diëten ...de een mag wel, de ander niet.. combinaties zijn niet altijd goed..
Informatie van project gezond vind ik nuttig..

Mijn “verslaving” is overeten, teveel ineens. Dat gevoel van te vol zitten vind ik prettig. Daar komt denk ik mijn “honger” gevoel vandaan.
Genoeg drinken is lastig hoor.. ik weet dat ik meer moet drinken..
Laatst bijgewerkt door misami op 08-01-23 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:55

misami schreef:
Misschien vreemde vraag, wat zijn goede eiwitten behalve vlees?
Ik vind het lastig wat allemaal wel goed is. Er zijn veel tegenstrijdigheden in de diëten ...de een mag wel, de ander niet..
Informatie van project gezond vind ik nuttig..

Mijn “verslaving” is overeten, teveel ineens. Dat gevoel van te vol zitten vind ik prettig. Daar komt denk ik mijn “honger” gevoel vandaan.
Genoeg drinken is lastig hoor.. ik weet dat ik meer moet drinken..

Ik eet bij de lunch vaak een gekookt eitje op werk om wat sneller "vol" te raken. Kun je ook al mooi thuis vooruit koken :)

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:00

Ei, kipfilet, kwark, protein toetjes, cottage cheese (mengen met bijv eisalade of kipsalade uit de winkel. Dan bevat het minder kcal maar verliest de smaak niet).

Ik heb bijv gister geluncht met een Volkoren broodje, besmeerd met cottage cheese +zout, gekookt ei, komkommer, gerookte kipfilet en wat rucola. Voller kan niet :Y)

En bijv zelf gemaakte tomaten soep vult ook goed, weinig kcal!

Ik haal mijn tips weg bij bijv loseweightwen & lot Beukers op Instagram!
Ik drink 1,5 tot 2 liter water. (Of thee).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:16

DideH schreef:
DideH - 9kg - 0

Ja heel fijn! Ik heb wel besloten om mijn doel in stukjes te hakken.

DideH - 9 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - 0 kg
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-01-23 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:21

Ik wil dit jaar gewoon doorgaan zoals vorig jaar, 6kg eraf vorig jaar, laatste weken/maanden iets te makkelijk gedaan, maar eigenlijk wel gelijk gebleven, ik wil voor het ideale nog 5kg eraf en zit dan echt prima, nog een paar extra kan nooit kwaad natuurlijk.
Nu helaas wel aan het verbouwen dus ik heb geen keuken waardoor ik nu wel heel creatief moet zijn. Dat is best pittig. Ik blijf ook lazyfit volgen. Dat past me echt fijn.
Sporten moet ik in de loop van het jaar wel weer gaan oppakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:10

Vliendertje schreef:
Ei, kipfilet, kwark, protein toetjes, cottage cheese (mengen met bijv eisalade of kipsalade uit de winkel. Dan bevat het minder kcal maar verliest de smaak niet).

Ik heb bijv gister geluncht met een Volkoren broodje, besmeerd met cottage cheese +zout, gekookt ei, komkommer, gerookte kipfilet en wat rucola. Voller kan niet :Y)

Ik volg loseweightwen ook! Heb mij echt moeten beheersen om geen Belicio te bestellen :') Doe je ook mee met de 8 weken challenge?

DideH - 9 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - 0 kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg

LoLa_108

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:17

Ik meld mij ook:
Ook ik ga weer verder in 2023. Afgelopen half jaar 10 kilo afgevallen, doel voor het komende jaar is nog 15 kilo eraf. Na/tijdens de feestdagen heb ik altijd weer een dip qua eetgewoontes etc. Maar deze keer ging het ontzettend goed en kan ik gewoon weer verder waar ik gebleven was.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:29

Moestuin schreef:
Vliendertje schreef:

Ik volg loseweightwen ook! Heb mij echt moeten beheersen om geen Belicio te bestellen :') Doe je ook mee met de 8 weken challenge?

DideH - 9 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - 0 kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg

Oh ja verschrikkelijk! :9
Ze is echt een tof mens. Ik doe niet mee met de 8 weken challenge, want mijn summer body is er dan echt nog niet :') dan moet er nog wel 30 kilo af geloof ik :P
Ik ben al van 128 naar 103 kg gegaan. (Even besef dat dit 25 kilo is ipv 20 *\o/* )

Ik heb dus ook geen streef-doel. Dat vind ik heel moeilijk! Ik ga gewoon door tot ik mij prettig voel, ofzo…
Onder de 100 zou ik nu al heel tof vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:33

Wauw, hele knappe prestatie al Lola en Vliendertje!! Welkom!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:05

Citaat:
DideH - 9 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - 0 kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
xPearl - 15 kg - 0 kg

I'm in! Wie weet motiveert het nog meer inderdaad :D

@Renee
Ik heb even gekeken naar de sportschool bij mij (letterlijk) om de hoek en die hebben gratis een week sporten. Dus dat is zeker een idee om te gaan doen! En anders inderdaad klein beginnen met een paar keer per week wandelen naast het paardrijden. Vriendlief wil ook wel graag zwemmen, dus misschien daar maar mee starten ipv de sportschool. Is ook gezelliger samen haha.

Ik gebruik de app Lifesum om calorieën bij te houden. Vind ik zelf wel erg fijn (en confronterend haha).

Wel heel gezellig zo! Hopelijk kunnen we elkaar blijven motiveren *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:08

Vliendertje schreef:
Moestuin schreef:

DideH - 9 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - 0 kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg

Oh ja verschrikkelijk! :9
Ze is echt een tof mens. Ik doe niet mee met de 8 weken challenge, want mijn summer body is er dan echt nog niet :') dan moet er nog wel 30 kilo af geloof ik :P
Ik ben al van 128 naar 103 kg gegaan. (Even besef dat dit 25 kilo is ipv 20 *\o/* )

Ik heb dus ook geen streef-doel. Dat vind ik heel moeilijk! Ik ga gewoon door tot ik mij prettig voel, ofzo…
Onder de 100 zou ik nu al heel tof vinden :)

Wauw, wat top al! Ik weeg ongeveer iets zoals waar jij begon. Ik hoop echt ergens tussen de 80 en 90 uit te komen.

Maar wat sterk van jou dat je al
Zo ver bent gekomen!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:13

Citaat:
DideH - 9 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - 0 kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
xPearl - 15 kg - 0 kg
Zerena - 40 kg - 0 kg

Vliendertje wat knap al!

Ik wil me ook graag melden!
Mijn doel is vrij groot en zal het voor mezelf ik kleinere doelen verdelen, maar dat zijn niet allemaal beslist doelen gebaseerd op de weegschaal.
Daarom zal ik hier gewoon mijn grote doel plaatsen.

@Moestuin ik volg loseweightwen ook en ben wel van plan om met haar challenge mee te doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:15

Leuk! *\o/* En ik zie dat wij hetzelfde gewicht er af willen. Dit gaat ons lukken! :D

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:17

Dankjewel! Ik ben er ook wel trots op alleen zie het nog niet. Als ik foto’s kijk voel ik mij nog net zo dik.
Ik merk het wel aan mijn kleding, 2 maten minder. Af en toe kleding in een ‘normale’ winkel kunnen kopen ipv grote maten. Dat voelt wel super :)

Mijn ontbijt is trouwens al een half jaar het appel-kwark-havermout-speculoos recept van wen :+

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:20

@moestuin ik hoop echt dat in ieder geval een deel van het gewicht eraf gaat dit jaar!

@vliendertje ik hou niet zo van havermout, maar ik vind haar ontbijtjes vaak wel leuk.
Misschien toch eens proberen.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:30

Ik lees ook graag mee: er zou ongeveer tussen de 15 a 20 kilo af moeten. Weet alleen nog niet hoe

Juniores

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:35

Hoi allemaal,

Ik kom mij ook melden.

Ik zie dat jullie al supergoed bezig zijn en veel kilo's kwijt zijn!

Ben 1 januari begonnen op de 73,7 kg en wil er graag 10 kilo af.

Fijn als we elkaar hier kunnen steunen, tips kunnen delen en elkaar kunnen motiveren! <3

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:38

Welkom Wescha en Juniores!

Hoe vaak vullen we eigenlijk het lijstje in?

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:40

Wescha schreef:
Ik lees ook graag mee: er zou ongeveer tussen de 15 a 20 kilo af moeten. Weet alleen nog niet hoe

Het is eigenlijk heel simpel. Minder kcal eten dan dat je verbruikt.
Maar de uitvoering is vaak minder simpel.
Ik ben ooit begonnen aan een afval programma van de sportschool. Dat was een goed begin :)

Succes allemaal!!