Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sureido schreef:Het komt wel echt uit de lucht vallen zeg, wordt even zo tussen neus en lippen door gezegd en daar was ook helemaal nog niks over gemeld.
secricible schreef:Sureido, over 6 weken is er alweer flink meer voorraad, dus dan zijn we meer op gang, dat is de beweegreden.
secricible schreef:6 weken is nog binnen de adviezen van pfizer. Zij stellen hun max op 6 weken, dus hiermee blijven we nog binnen de adviezen. Ik weet nog even niet wat ik er van vindt, ze rekken al op en niet meer alles op voorraad, risico dat je dus niet op tijd je prik krijgt wordt een stuk groter.
pien_2010 schreef:secricible schreef:6 weken is nog binnen de adviezen van pfizer. Zij stellen hun max op 6 weken, dus hiermee blijven we nog binnen de adviezen. Ik weet nog even niet wat ik er van vindt, ze rekken al op en niet meer alles op voorraad, risico dat je dus niet op tijd je prik krijgt wordt een stuk groter.
Weet je dit echt zeker?
Want manlief zijn 1ste afspraak staat er. De site van de planning staat nu geblokt onder vermelding dat vanwege geen vaccins meer op voor te hebben, men nu geen afspraken kan maken.Dus de 2de afspraak kan ik nu onmogelijk maken.
Als 6 weken binnen de adviezen van pfizer is zou ik dat een enorme opluchting vinden, want dat halen we wel denk ik. Er staat nl dat elke dag de site weer open kan gaan zodra er voorraad is. Manlief is pas volgende week aan de beurt en dan +3, 4, 5, of 6 weken dan zal ik wel weer een afspraak kunnen maken.
Het pfizer tekort is niet alleen dus iets van NL, is iets van veel landen.
Femke_Tweety schreef:Ik duik er straks voor mezelf even verder in.
Indruk nu is dat ik jou (Secridible) volledig begrijp, maar de overweging van De Jonge ook.
Ik duik er straks even zelf wat verder in.
sureido schreef:Vriendin die in een verpleeghuis werkt zegt dat er in NL en in Achel (België) ook al een uitbraak is bij gevaccineerde ouderen.
Lijkt me nou niet echt goed voor het draagvlak en hoe kan het überhaupt?
Citaat:Als ik na de eerste vaccinatie corona heb gehad, werkt het vaccin dan wel voor mij?
Pfizer
Dat je na de eerste vaccinatie corona krijgt betekent niet dat het vaccin voor jou niet werkt. 90% van de mensen is zeven dagen na de tweede vaccinatie beschermd tegen corona. Na de eerste vaccinatie is het deel van de mensen dat beschermd is lager dan na twee vaccinaties en kan het zijn dat je na blootstelling nog corona krijgt. Dit betekent niet dat het vaccin niet zijn werk doet. Je lichaam heeft na die eerste vaccinatie dan simpelweg nog niet de kans gehad om een goede bescherming op te bouwen.
purny schreef:sureido schreef:Vriendin die in een verpleeghuis werkt zegt dat er in NL en in Achel (België) ook al een uitbraak is bij gevaccineerde ouderen.
Lijkt me nou niet echt goed voor het draagvlak en hoe kan het überhaupt?
Hoe kan dit nou? De ouderen zijn nog niet eens aan de beurt geweest