Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:22

6 weken is nog binnen de adviezen van pfizer. Zij stellen hun max op 6 weken, dus hiermee blijven we nog binnen de adviezen. Ik weet nog even niet wat ik er van vindt, ze rekken al op en niet meer alles op voorraad, risico dat je dus niet op tijd je prik krijgt wordt een stuk groter.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:22

sureido schreef:
Het komt wel echt uit de lucht vallen zeg, wordt even zo tussen neus en lippen door gezegd en daar was ook helemaal nog niks over gemeld.

Ja precies, zo even een opmerking tussendoor. Wordt maar gewoon even bepaald. Wat is het effect van later tweede enting geven? Ik heb altijd geleerd van antibiotica tot vlooienmiddel, het werkt alleen als je je aan het schema houdt!
Het gaat in mijn geval wel over mijn zoon waarvan ik niet wens dat hij en zijn mede cliënten in de woonvorm proefkonijn worden!!

Net gister toestemming gegeven.... ja wat moet je anders. -O-

Afbeelding

secricible

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:23

Sureido, over 6 weken is er alweer flink meer voorraad, dus dan zijn we meer op gang, dat is de beweegreden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:24

Ik vind het echt raar dat er niks over gezegd wordt. In twee zinnen. Worden nu alle afspraken doorgeschoven? Wat is de bedoeling? Wanneer komt hier meer informatie over?

Dit is toch echt raar dat dat zo opeens gezegd wordt. Zonder aankondiging.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:26

secricible schreef:
Sureido, over 6 weken is er alweer flink meer voorraad, dus dan zijn we meer op gang, dat is de beweegreden.

Maar je krijgt per week ** van Pfizer, als dit hetzelfde is, dan heb je toch gewoon precies dezelfde aantallen? Je weet toch hoeveel je hebt liggen en of je dan 3 of 6 weken doet, het blijft toch gewoon zo dat die prik gereserveerd is voor die persoon?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:27

Afspraken die gemaakt worden blijven staan, het gaat om nieuwe afspraken. En vanaf Februari gaan we steeds meer vaccins krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:27

Mijn hond drie jaar geleden totaal laten vaccineren, zou elk jaar herhaald moeten worden, afgelopen twee jaar getiterd en nog steeds hoge waarden en vaccinatie niet nodig. Wanneer Pfizer zegt zes weken is oké dan zal dat ruim binnen de veiligheidsmarges vallen.
Amerikaanse onderzoekers hebben ook bekend gemaakt dat een doorgemaakte infectie of vaccinatie ook bescherming voor allerlei andere Corona varianten geeft omdat de T cellen zich wapenen tegen deze varianten, zou mooi zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:38

Oh gelukkig, ik heb al afspraken. Dus bij mij zit er gewoon 2 weken tussen :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:43

Ik mag voorlopig niet dus hoop dat ze er in April van terug gekomen zijn of meer info hebben. En anders bedank ik tot ik weer aan het werk ga.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:55

secricible schreef:
6 weken is nog binnen de adviezen van pfizer. Zij stellen hun max op 6 weken, dus hiermee blijven we nog binnen de adviezen. Ik weet nog even niet wat ik er van vindt, ze rekken al op en niet meer alles op voorraad, risico dat je dus niet op tijd je prik krijgt wordt een stuk groter.

Weet je dit echt zeker?

Want manlief zijn 1ste afspraak staat er. De site van de planning staat nu geblokt onder vermelding dat vanwege geen vaccins meer op voor te hebben, men nu geen afspraken kan maken. -O- Dus de 2de afspraak kan ik nu onmogelijk maken.
Als 6 weken binnen de adviezen van pfizer is zou ik dat een enorme opluchting vinden, want dat halen we wel denk ik. Er staat nl dat elke dag de site weer open kan gaan zodra er voorraad is. Manlief is pas volgende week aan de beurt en dan +3, 4, 5, of 6 weken dan zal ik wel weer een afspraak kunnen maken.
Het pfizer tekort is niet alleen dus iets van NL, is iets van veel landen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:59

Volgens de Jonge binnen de marges die Pfizer zelf aangeeft.

Ik ben ook benieuwd hoe het zit, dus als ik ruimte heb vandaag duik ik er even in.

(Papers Pfizer zelf even opzoeken. Is wel op zijn vroegst over een uur of twee, dat ik tijd heb.)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:02

pien_2010 schreef:
secricible schreef:

Weet je dit echt zeker?

Want manlief zijn 1ste afspraak staat er. De site van de planning staat nu geblokt onder vermelding dat vanwege geen vaccins meer op voor te hebben, men nu geen afspraken kan maken. -O- Dus de 2de afspraak kan ik nu onmogelijk maken.
Als 6 weken binnen de adviezen van pfizer is zou ik dat een enorme opluchting vinden, want dat halen we wel denk ik. Er staat nl dat elke dag de site weer open kan gaan zodra er voorraad is. Manlief is pas volgende week aan de beurt en dan +3, 4, 5, of 6 weken dan zal ik wel weer een afspraak kunnen maken.
Het pfizer tekort is niet alleen dus iets van NL, is iets van veel landen.

Of ik die 6 weken zeker weet? Ja, dat is het advies van de EMA en die geven aan het overgenomen te hebben van Pfizer.

Maar ik vind de combinatie (én op de absolute max gaan zitten, én je voorraden wegprikken) niet oke, het risico dat er geen tweede vaccin klaar ligt voor me na 6 weken vind ik dan te groot, zeker omdat pfizer al een keer ineens de levering heeft teruggeschroefd door een probleem. Ik zou dus wel absolute garantie willen hebben dat ik dat tweede vaccin ook echt krijg met 6 weken en niet dan ineens met lege handen willen staan omdat er oeps te weinig is geleverd. Een garantie dat dan bijvoorbeeld eerste prikken niet gegeven worden bij leveringsproblemen of een garantie dat die tweede prik altijd gegarandeerd is zou voor mij wel echt een eis zijn voor ik zou prikken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:04

Ik duik er straks voor mezelf even verder in.

Indruk nu is dat ik jou (Secridible) volledig begrijp, maar de overweging van De Jonge ook.

Ik duik er straks even zelf wat verder in.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:13

Femke_Tweety schreef:
Ik duik er straks voor mezelf even verder in.

Indruk nu is dat ik jou (Secridible) volledig begrijp, maar de overweging van De Jonge ook.

Ik duik er straks even zelf wat verder in.

_O- Femke ik lig hier helemaal in een deuk, want ik/ wij zetten je wel iedere keer aan het werk. Maar ik ben er wederom heel erg blij mee als dyslectisch persoon is al dat Engels en uitzoeken en lezen wel een dingetje hoor. Dus alvast super bedankt.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:17

Ik denk echt niet dat ze ons die garantie gaan geven secricible niet bij ons maar vrees ook niet bij jullie :n

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:20

Hier in Limburg uitbraken in 2 WZC waar net alle mensen gevaccineerd werden. :7
Het zal je maar gebeuren zoiets.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:40

Vriendin die in een verpleeghuis werkt zegt dat er in NL en in Achel (België) ook al een uitbraak is bij gevaccineerde ouderen.

Lijkt me nou niet echt goed voor het draagvlak en hoe kan het überhaupt?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:43

Het duurt (bij mijn weten) ongeveer 3-4 weken voordat de vaccinatie bescherming biedt dmv opgebouwde antistoffen, misschien zijn deze mensen na vaccinatie, maar voor die 3-4 weken besmet geraakt?
Laatst bijgewerkt door Ann op 20-01-21 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:44

sureido schreef:
Vriendin die in een verpleeghuis werkt zegt dat er in NL en in Achel (België) ook al een uitbraak is bij gevaccineerde ouderen.

De 2de keer moet nog komen. En....het is van horen zeggen.....en wat Ann zegt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:46

sureido schreef:

Hoe kan dit nou? De ouderen zijn nog niet eens aan de beurt geweest

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:46

sureido schreef:

Citaat:
Als ik na de eerste vaccinatie corona heb gehad, werkt het vaccin dan wel voor mij?
Pfizer
Dat je na de eerste vaccinatie corona krijgt betekent niet dat het vaccin voor jou niet werkt. 90% van de mensen is zeven dagen na de tweede vaccinatie beschermd tegen corona. Na de eerste vaccinatie is het deel van de mensen dat beschermd is lager dan na twee vaccinaties en kan het zijn dat je na blootstelling nog corona krijgt. Dit betekent niet dat het vaccin niet zijn werk doet. Je lichaam heeft na die eerste vaccinatie dan simpelweg nog niet de kans gehad om een goede bescherming op te bouwen.

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... s%20groter.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:48

purny schreef:
sureido schreef:

Hoe kan dit nou? De ouderen zijn nog niet eens aan de beurt geweest

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20210120_93357183

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:48

Ik begin er steeds minder hoop op te krijgen dat we hier goed en snel uit gaan komen. Alle pijlen zijn gericht op het vaccin als de uitweg (en ik zie ook niet snel een andere uitweg). Maar als ik zie hoe er nu in het begin van het vaccineren al iedere keer van koers gewisseld wordt schept dat bij mij geen vertrouwen. Die verzwarende maatregelen voor 2 weken...dat gaat echt niet na 9 feb versoepeld worden. Hier zitten we nog lang, heel lang aan vast.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:50

Ik weet ook wel dat het niet meteen volle bak werkt, maar als dit nu veelvoudig gaat gebeuren is dat wel iets wat in de gaten gehouden moet worden imo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:53

Oh het is België, vandaar. Maar ik weet het niet hoor.