Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:34

Ken je deze?

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:37

Het is drukker omdat iedereen massaal gaat inkopen doen voor de feestdagen. Altijd vanaf eind november breekt de koopgekte uit. Alleen nu toevallig valt dat samen met mondkapjes plicht. Ik denk dat zonder mondkapjes de sjit nog erger was geweest. -O- hoe vaak ik niet afgelopen jaren omver ben geduwd in december omdat iemand toch echt het laatste pakje safraandraadjes wilde hebben en bang was dat ik die wilde pakken 8)7

mvdende

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:41

Ik ben even boos en verdrietig...

Konden we vorig weekend de sinterklaasviering afzeggen omdat ik een banketstaaf keelpijn had (die negatief was én niet heeft doorgezet, niets aan de hand dus achteraf)

Nu heeft familie van mn moeders collega positief getest en de collega zelf óók klachten.

Kortom, sinterklaas gaat wéér niet door en ik zit komende weekend al 3 weken compleet alleen en dat gaan dus minimaal 4 weken en misschien wel langer worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:42

mvdende schreef:

Konden we vorig weekend de sinterklaasviering afzeggen omdat ik een banketstaaf keelpijn had (die negatief was én niet heeft doorgezet, niets aan de hand dus achteraf)

Nu heeft familie van mn moeders collega positief getest en de collega zelf óók klachten.

Kortom, sinterklaas gaat wéér niet door en ik zit komende weekend al 3 weken compleet alleen en dat gaan dus minimaal 4 weken en misschien wel langer worden.

Maar je hebt tenminste nog ouders!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:44

Ja, maar even boos en verdrietig zijn mag best. Het feit dat ze haar ouders heeft, maakt niet dat ze niet boos of verdrietig is.

Klote Mvdende. Kan je een online Sinterklaasviering doen?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:45

Wat voor een banketstaaf opmerking is dat nu weer Bigone ..de meeste van haar leeftijd hebben hun ouders nog wat veranderd dat aan haar situatie ??

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:46

rien10 schreef:
Ja, maar even boos en verdrietig zijn mag best. Het feit dat ze haar ouders heeft, maakt niet dat ze niet boos of verdrietig is.

Nee want we zouden gaan gourmetten. Dat gaat niet online.

Daarnaast baal ik dus dat ik al 3 weken alleen zit, heb eigenlijk wel behoefte aan een beetje gezelschap om me heen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:48

mvdende schreef:

:(:) Dat is knap sjit. Hopelijk blijft het je moeder bespaard ook. Je mag tegenwoordig ook testen zonder klachten trouwens na contact met. Is dat een optie voor je ouders? Met wat geluk zaterdag de uitslag binnen

Kunnen jullie het eventueel online soort van "vieren"? Dan heb je nog wat afleiding op die manier. Samen eten met een beeldscherm ertussen. Ik kijk zo wel eens "samen" een film of eet "samen" een hapje. Best gezellig uiteindelijk.

Bigone wat een nare opmerking zeg die niks toevoegd :n
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-12-20 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:49

besita schreef:
Wat voor een banketstaaf opmerking is dat nu weer Bigone ..de meeste van haar leeftijd hebben hun ouders nog wat veranderd dat aan haar situatie ??

Ik lees dat als

https://www.youtube.com/watch?v=SJUhlRoBL8M

en dan nog een paar suggesties:

Don´t worry, be happy - Bob Marley
Everything´s Gonna be alright - Bob Marley
Over the rainbow - ´IZ´

La vida es bella!

+:)+
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 10-12-20 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:50

Ik hoorde laatst van een leuk (kerst)online-concept. Je kookt allemaal hetzelfde (ieder in zijn eigen huis). Dat kan je zo ingewikkeld maken als je zelf wil. Bijvoorbeeld: vooraf bospaddelstoelen soep (Piet koopt het in blik, Truus maakt het helemaal zelf). Hoofdgerecht Rollade (Piet koopt 'm kant en klaar bij de slager, Truus maakt m zelf) etc. etc. Dan leuk vergelijken, tegelijk lekker eten, per gang gelijk lopend. Wijntje/sapje er bij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:52

Zoiets doe ik al langer. Dat is best leuk. En voelt zo veel beter dan echt alleen eten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:54

Misschien een nare opmerking maar enige realiteitszin en dingen aanvaarden is ook te leren. Ik weet dat ze een beperking heeft en ja het is banketstaaf dat je plannen niet door gaan. Maar verdorie, je kan toch wel één keer proberen om dingen die gebeuren te aanvaarden ipv dat continue gezeur over wat Corona nu weer van je af heeft gepakt. Dan denk ik, wees blij met wat je wel hebt , voor één keertje tenminste.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:54

Ik heb vorige week zoiets voor het eerst gedaan. Een felicitatie voor een vriendin haar verjaardag. Met een mannetje of 8 online feliciteren, koffie met gebak. Maar, ik vind het zo rommelig, hoe voorkom je dat iedereen door elkaar kletst? Of is dat juist een deel van de charme?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:55

bigone schreef:
Misschien een nare opmerking maar enige realiteitszin en dingen aanvaarden is ook te leren. Ik weet dat ze een beperking heeft en ja het is banketstaaf dat je plannen niet door gaan. Maar verdorie, je kan toch wel één keer proberen om dingen die gebeuren te aanvaarden ipv dat continue gezeur over wat Corona nu weer van je af heeft gepakt. Dan denk ik, wees blij met wat je wel hebt , voor één keertje tenminste.

Nee. Sommige mensen kunnen dat niet. MvdEnde kan niet heel goed dat soort dingen relativeren. En als jij daar heel hard tegenaan schopt gaat ze dat niet opeens op miraculeuze wijze leren.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:59

karuna schreef:
mvdende schreef:

:(:) Dat is knap sjit. Hopelijk blijft het je moeder bespaard ook. Je mag tegenwoordig ook testen zonder klachten trouwens na contact met. Is dat een optie voor je ouders? Met wat geluk zaterdag de uitslag binnen

Kunnen jullie het eventueel online soort van "vieren"? Dan heb je nog wat afleiding op die manier. Samen eten met een beeldscherm ertussen. Ik kijk zo wel eens "samen" een film of eet "samen" een hapje. Best gezellig uiteindelijk.

Bigone wat een nare opmerking zeg die niks toevoegd :n

Pas 5 dagen na het laatste contact is een test betrouwbaar genoeg. Mam heeft deze week gewoon gewerkt met de collega. Dus uitgaan van morgen dag 1, betekent pas dinsdag testen....

Ik hoop dat mijn moeder inderdaad niet besmet is door haar collega en dat kantoor misschien eindelijk gaat denken aan thuiswerken voor iedereen.

Kerst is al over 2 weken, dus ik hoop echt dat dat door kan gaan.

Is in ieder geval bij mijn ouders, dus ik hoef niet te stressen over het huis schoonmaken op donderdag en vrijdag ivm harige hond.

Straks mn bedje maar weer opmaken, die had ik afgehaald omdat oma daarin zou slapen (Ik dan in de tuinkamer op een kampeermatras)

De bovenverdieping is in ieder geval weer brandschoon..... Dat is in ieder geval iets positiefs.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:01

mvdende schreef:
rien10 schreef:

Nee want we zouden gaan gourmetten. Dat gaat niet online.

Daarnaast baal ik dus dat ik al 3 weken alleen zit, heb eigenlijk wel behoefte aan een beetje gezelschap om me heen.

Ik geef je een dikke knuffel. Ik vind dit zoooo sneu :knuffel:
3 Weken alleen is erg lang! Balen meid.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:02

Rien dat gebeurd bij echte verjaardagen toch ook, door elkaar praten. :))

Bigone ben jij wel eens echt helemaal alleen geweest? Zonder uitlaatklep of aanspraak? Dat sloopt je op den duur en kan zelfs een kleine tegenslag heel groot aanvoelen. En dat is k u t. ;( zeg dan niks als je niks aardigs kunt zeggen. Continue tegen mensen aanschoppen is ook negatief. :(:)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:04

rien10 schreef:
Ik hoorde laatst van een leuk (kerst)online-concept. Je kookt allemaal hetzelfde (ieder in zijn eigen huis). Dat kan je zo ingewikkeld maken als je zelf wil. Bijvoorbeeld: vooraf bospaddelstoelen soep (Piet koopt het in blik, Truus maakt het helemaal zelf). Hoofdgerecht Rollade (Piet koopt 'm kant en klaar bij de slager, Truus maakt m zelf) etc. etc. Dan leuk vergelijken, tegelijk lekker eten, per gang gelijk lopend. Wijntje/sapje er bij.

Ik heb dat vroeger heel veel gedaan met mijn toenmalige vriend die toen in Engeland woonde. We aten een paar keer per week samen met de webcam aan. Ik sprak hem eigenlijk meer dan toen hij nog in Amsterdam woonde, juist omdat je echt de moeite neemt voor elkaar.

Dus leuk idee, ook dit online kerstdiner.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:04

bigone schreef:

Volgens mij heb jij gewoon een gezin om je heen?

Heb je wel door hoe eenzaam het is compleet in je up? Terwijl je uitkijkt naar gezelschap, wat vervolgens niet één maar minimaal 2 weken wordt uitgesteld...

Het is makkelijk praten als jij met iemand samen in huis woont, dan heb je nog aanspraak aan elkaar/ je gezin.

Ik heb niemand en zie ook zo goed als de hele week niemand!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:05

Maar online gourmetten (in je eentje) is denk ik echt geen klap aan. Dan kan je beter een gerecht afspreken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:08

Wat balen mvdende!
Misschien tussendoor een keer met iemand anders afspreken of is er helemaal niemand met wie je een keer een wandeling kan maken of zoiets. Lijkt me wel zo fijn als je in elk geval even iemand hebt om mee te kletsen.

Hopelijk geen besmetting binnen je familie en zien jullie elkaar wel met kerst. :(:)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:10

rien10 schreef:
Maar online gourmetten (in je eentje) is denk ik echt geen klap aan. Dan kan je beter een gerecht afspreken.

Leuk bedacht, maar mn ouders zijn niet fan van beeldbellen. Ik bel ze toch vanavond even, maar dan houdt het weer op.

Ik moet gewoon nog even een week doorbijten en waarschijnlijk tot kerstavond, dan is het plan sowieso om richting mn ouders te gaan.

Als alles goed afloopt en mn ouders niet besmet zijn geraakt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:10

Pfff, het zuigt. Corona zuigt. Echt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:13

Jessix schreef:
Wat balen mvdende!
Misschien tussendoor een keer met iemand anders afspreken of is er helemaal niemand met wie je een keer een wandeling kan maken of zoiets. Lijkt me wel zo fijn als je in elk geval even iemand hebt om mee te kletsen.

Hopelijk geen besmetting binnen je familie en zien jullie elkaar wel met kerst. :(:)

Ik heb maandag even 30 minuten met iemand gewandeld (die was kennelijk óók eenzaam, want een complete spraakwaterval, ik kon alleen ja en amen zeggen)

Gisteren na de hondentraining even bakkie koffie gedaan, super gezellig even, maar na zeg 20 minuten ging iedereen weer naar huis.

En ik ben een gigantische spraakwaterval... niet iedereen weet dat te waarderen :+

Ik ga denk voor mezelf wat lekkers bestellen bij een restaurant of zelf iets koken.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:18

mvdende schreef:

Dat is balen! Zou ik ook even goed verdrietig van zijn.. :(:)