Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:07

Matheno schreef:
Popstra schreef:
Is diaree nu ook een symtoom van corona? Volgens een tabel die ik eerder eens gezien had niet namelijk. Diaree stond alleen bij griep. Ook niet bij verkoudheid.

Volgens mij is alles tegenwoordig een symptoom van corona. Las laatst al iets over koude tenen, dat dat ook door corona kon komen.

Wintertenen om precies te zijn. En dit is nu juist de periode waar dat normaal in gaat gebeuren. Ik was toen in April ook al in paniek om mijn wintertenen. Maar beetje realistisch nadenken inmiddels heb ik die al bijna een jaar of 8.

8nnemiek

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:28

Toen ik (waarschijnlijk) corona heb gehad, had ik niet zo zeer last van koude tenen, maar vooral heel erg koude vingertoppen.. Niet warm te krijgen.. Heel apart! En dat midden in de zomer, terwijl ik onder een dikke deken lag.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:32

Vreemd... Ik heb eigenlijk standaard koude en pijnlijke handen ook in de zomer. Maar bij winterhanden en tenen doet het ook nog eens zeer (voelt net alsof iemand mesjes in je handen doet)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:10

Ik moet vanmiddag ook heen te testen, ben er een beetje bang voor maargoed, hou mij maar vast aan de gedachte dat het heel snel voorbij is hopelijk.

Vanaf dinsdag ineens wat verkouden, en lichte kriebel hoest. Verder niks. Dus heb het eerst nog aangekeken. Het viel mee, leek mij meer gewoon een verkoudheidje deze tijd vh jaar.. Heb ook geen koorts(gehad) alleen tegen de avonden werd het erger, dat m'n neus/voorhoofd wat vol liep .
Echter sinds gister een stuk beter, gisteravond ook geen last meer dat het vol liep. En vanmorgen wakker geworden en voel mij eigenlijk prima, nergens meer last van.... Dus neig zelf naar de test afzeggen, echter m'n familie en omgeving maken zich wel erg druk en halen zich vanalles in t hoofd...

Ben voor zover ik weet niet in contact geweest met een positief persoon, maargoed tegenwoordig weet je dat ook niet meer, je hoort het zoveel om je heen.
Ben echter de week er voor wel 2x in Groningen geweest. Dus ja... Wat is wijsheid.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:28

Polly schreef:
https://www.google.com/search?q=corona+ ... e&ie=UTF-8

Hier staan de verschijnselen waar we in de praktijk nu alert op zijn, natuurlijk zijn we alert bij alle symptomen en bij twijfel beoordelen we patiënten in beschermende kleding

Duidelijk.

Er word Dus heel veel voor Jan L*l getest

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:05

Popstra schreef:
Polly schreef:
https://www.google.com/search?q=corona+ ... e&ie=UTF-8

Hier staan de verschijnselen waar we in de praktijk nu alert op zijn, natuurlijk zijn we alert bij alle symptomen en bij twijfel beoordelen we patiënten in beschermende kleding

Duidelijk.

Er word Dus heel veel voor Jan L*l getest

Eerst stond snot of loop neus er ook nog bij. Maar mensen die ik ken die corona hebben zijn eigenlijk nauwelijks verkouden. Een beetje keelpijn maar that's it

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:07

De beginnende symptomen die ik gezien heb bij coronapatiënten, zijn koorts, keelpijn, hoofdpijn, last van de luchtwegen (lang niet altijd hoesten) en diarree.
Maar er zijn ook mensen met nauwelijks symptomen die wel positief testen.
Was het maar zo eenvoudig.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:09

senna21 schreef:
De beginnende symptomen die ik gezien heb bij coronapatiënten, zijn koorts, keelpijn, hoofdpijn, last van de luchtwegen (lang niet altijd hoesten) en diarree.
Maar er zijn ook mensen met nauwelijks symptomen die wel positief testen.
Was het maar zo eenvoudig.

Dankje voor je toelichting! Ik maak mij namelijk druk om elke keer dat ik 1x hoest of nies terwijl je dat normaal ook doet. Zulke klachten hoorde ik ook idd van mensen die ik ken. En spierpijn blijkt ook wel vaak voor te komen

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:30

Ik had bijna m'n test afgezegd gister omdat ik me wel weer prima voelde, heb ik vandaag toch weer koorts. Ik voel me verder niet heel ziek, beetje misselijk alleen.

Edit: ik vraag me af he, hypothetisch: Stel dat ik positief test op corona en volgende week heel benauwd zou worden, en de HAP/SEH bel en zij willen me zien, hoe zou ik daar dan komen? Ik heb geen auto, geen huisgenoten, met het OV en taxi mag niet, en fietsen gaat niet als je zo benauwd bent? En stel ze zouden een ambulance sturen, en in ziekenhuis word je zo opgelapt dat je weer naar huis kan, hoe kom je dan weer thuis? :')
Niet dat ik er bang voor ben, maar ik vraag me gewoon af. Ik (en vele alleenwonenden met mij) zitten wat dat betreft in een best benarde situatie.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:24

De vriendin van mijn neefje had alleen lichte verkoudheidsklachten. Ze werd via haar werk getest omdat een collega positief getest was. Ze bleek zelf ook positief te testen en dat had ze echt niet verwacht. Ze heeft buiten de lichte verkoudheidsklachten ook geen andere symptomen gehad.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 15:00

Hoe lang hebben jullie tot nu toe steeds op de uitslag moeten wachten voor de mensen die recent getest zijn? Half 12 vanmorgen was de 48 uur voorbij en ik heb zo'n behoefte aan een frisse neus! Net onder invloed van m'n hormonen heerlijke huilbui gehad want ik zou nog even lekker voor de baby shoppen met m'n man. Voel me al stuk beter maar ik neem 't risico richting anderen gewoon echt niet. Maar m'n humeur vind dat langer dan 48 uur wachten niet goed :Y) (online test aangevraagd dus ook online uitslag, staat nog niks...)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:13

Ik ben vanmiddag in Groningen wezen testen, lopende band werk daar.. Bizar. Maar niet extreem druk, kon zo doorlopen.

Vond het erg meevallen, keel voelde ik niet echt, en neus kriebelde wat, maar was al klaar voor je d'r overna kon denken.
Nou maar afwachten.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:16

Hier ook flink verkouden en vooral last van neusverkoudheid, denk eigenlijk een simpele verkoudheid te hebben maar voor de zekerheid toch voor maandag maar een afspraak gemaakt. Zie vooral op tegen de neusswab ivm scheef tussenschotje.

Hoop dat ik niet de neiging heb om dat stokje weg te slaan := :o

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:33

Ik ben een “swabber”.. de meeste mensen vinden het echt meevallen na afloop. Het is ook zo gebeurd. We krijgen 3 minuten voor elke test. Handschoenen uit en aan is het meeste werk

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:42

JECKYLL schreef:
Ik ben een “swabber”.. de meeste mensen vinden het echt meevallen na afloop. Het is ook zo gebeurd. We krijgen 3 minuten voor elke test. Handschoenen uit en aan is het meeste werk

Ik heb echt veel respect voor het werk wat je doet! Helemaal omdat je ook je eigen gezondheid wel in gevaar brengt , door mensen te testen die Corona hebben. het lijkt mij voor jou wel raar om al die gekke gezichten te zien als dat ding in de neus gaat.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:56

JECKYLL schreef:

Het zal ook wel goed komen lijkt me :j

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:14

JECKYLL schreef:

doordat het een beetje lijkt op swaffel zat ik eerst zo raar te lezen :+ .

maar ik hoor niemand meer die het nog echt heel vervelend vindt.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:23

Misschien zijn de staafjes ook wel veranderd ondertussen? Ik vond hem best smal en flexibel namelijk, heel anders dan de foto's en filmpjes die ik tot nog toe gezien had :+

Maar denk ook dat de persoon die ze af neemt ook wel verschil maakt, maargoed die heb je niet voor het kiezen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:32

Mijn vader is vanmiddag met spoed opgehaald met de ambulance met Corona verschijnselen ... hij had het heel benauwd, koorts en zakte in elkaar... morgen om 12 uur krijgen we te horen of het zo is ..,

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:33

candalisa schreef:
Mijn vader is vanmiddag met spoed opgehaald met de ambulance met Corona verschijnselen ... hij had het heel benauwd, koorts en zakte in elkaar... morgen om 12 uur krijgen we te horen of het zo is ..,

Wat naar! Ik duim voor jullie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:41

candalisa schreef:

Ach, schrikken. Ik duim ook. Beterschap voor hem. En :(:) voor jou.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:41

candalisa schreef:

Wat erg! Was hij al even ziek?
Is je vader op leeftijd?
Sterkte

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 01:01

candalisa schreef:

Sterkte voor jullie en veel beterschap voor je vader.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 01:32

candalisa schreef:

Oh wat vreselijk! Heel veel sterkte voor jou en je familie! En voor je vader veel beterschap. Hopelijk valt het mee...

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 03:33

tokedri schreef:
candalisa schreef:

Wat erg! Was hij al even ziek?
Is je vader op leeftijd?
Sterkte

Nee gister nog gewoon vrolijk z’n boodschapje gedaan en eenmaal thuis voelde hij zich koud en bibberig en is in bed gaan liggen. Vanochtend tegen mijn moeder gezegd dat hij benauwd was en toen hij naar de wc wilde zakte hij in elkaar ... hij is 82 en bekend met long embolieën, dus de angst slaat wel een beetje toe.
Meestal gingen we altijd even mee hem even beetje hart onder de riem geven nu zit heet daar alleen