4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:49

Mara, maak me gelukkig niet heel veel zorgen over mijn gewicht. Maar daarom is het alsnog wel frustrerend :')
En ziet er tof uit op racefiets! Als je vaker doet, dan wordt het ook gewoner en dus minder eng.
Ik heb zelf een paar jaar geleden ook eens paar keer geprobeerd, maar ik kan er niks mee worden. Kon het gelukkig toen uitproberen op de fietsen van de ouders van mijn toenmalige vriend, dus zelf toen niks voor aangeschaft.

Marlinde, lekker zo'n drukke dag. En oooeehhhh poffertjes als ontbijt, helemaal niet verkeerd.

Twilight, veel plezier met het begeleiden van ponykamp! Wel lekker aan het bewegen, dus geniet lekker van je eten :D

Janine, geen boeken om te lezen ofzo in je vakantie? Dat is wat ik vaak grootste deel van mijn vakantie doe. Of eigenlijk sowieso in mijn vrije tijd :')

Leonie, ik snap dat je voor zo'n collega niet altijd in wil vallen. Ik heb in het verleden ook zo'n collega gehad, die altijd wilde dat jij voor haar werkte, maar andersom kon ze je nooit eens helpen. Dan is het snel een keer klaar. En af en toe lekker naar je lichaam luisteren ook als deze aangeeft dat je even een dagje rustig aan moet doen.
Jammer dat je cheat niet zo lekker beviel, of vooral na de tijd dan eigenlijk. En verstandig om dan te stoppen met kickboksen. Voor mij is in elk geval de sfeer ook erg belangrijk om gemotiveerd te blijven om te sporten. Dus dan lekker extra blijven crossfitten :D
Jammer vooruitzicht dat je zoveel extra moet werken door gebrek aan personeel. Hopelijk wordt dat snel weer beter. Maar goed in gedachten houden dat je meer kan sparen en minder tijd hebt om het uit te geven..

Kimmie, wat jammer dat de small group training niet lukte. Wel goed dat je dan ermee gestopt bent en niet gewoon door hebt gedaan.

Maanlicht, nog steeds oliebollen :') Heb met oud en nieuw een hele lading van mijn tante gekregen en in de diepvries gedaan. Dus pak af en toe twee oliebollen. Heb er nu nog een stuk of 8/10 liggen.
Je hebt duidelijk progressie gemaakt!

Fading, ik heb niet echt een streefdoel. Ik zit nu met 65kg in mijn hoofd, maar eigenlijk wil ik vooral gespierder en wat droger worden, los van het aantal kg wat ik weeg. Maar ik heb natuurlijk afgelopen tijd niet gesport en nu ook nog niet zwaar, dus momenteel is gewicht nog wel een prima methode om bij te houden.
Sterkte met het herstel van je getrokken kiezen, hopelijk nu dan ook echt klaar met alles trekken enzo. Nu bedenk ik mij dat ik vanavond ook naar de tandarts moet, blegh.

Emma, leuk dat je er weer bent <3 Kom echt binnenkort keer bij je langs en dan mag je hele weekend eten voor me maken :D

Lis_ol, voor sportschool is bijna altijd wel tijd te maken. Maar dan moet je het inderdaad wel echt willen ook. Als je dat niet wil, dan is dat ook geen probleem, ook zonder sportschool kan je prima bezig met wat afvallen en beter in je lichaam te komen zitten. Bijvoorbeeld door te gaan paardrijden met je vriend :D Zit er nu zo'n groot hoogteverschil in de paarden of komt dat door de hoek van de camera?

------------

Ik heb een goed weekend gehad. Zaterdag weer flink gewandeld. 's Avonds verjaardag van goede vriend, buffetje erbij en met de hele vriendengroep in de stal. Weer zo slim geweest om te zeggen dat ik wel de Bob ben, dus ik geen drank en mijn vriend blij dat hij wel mocht.
Gistermorgen ben ik gelijk begonnen met een flinke wandeling. Verder de rest van de dag lekker op de bank gehangen met een boek en Formule 1. Niet mijn kcal geteld, maar volgens mij wel aardig netjes.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:11

Janine, officieel ben ik al bezig sinds 2015 (toen was ik 14, daar heb ik nu wel echt spijt van, maar goed, daar kun je niks meer aan veranderen). Daardoor weet ik wel heel veel over gezond eten ed, maar op een of andere manier is het nu gewoon lastig om alles weer in praktijk te brengen. Het is natuurlijk ook zo dat ik nu wel blij ben met mijn gewicht, maar ik wel graag dit gewicht zo wil houden en niet zwaarder wil worden. Ik heb verder ook niet echt last van eten als ik geen honger heb ofzo, het is nu echt puur dat mensen mij dingen aanbieden. Misschien is die watertip daarvoor sws wel een goede. Dankjewel!
Boeken lezen is idd een goede tip voor je vakantie! Of ook lekker afspreken met vrienden? Sporten? Mijn dagen zitten al weer helemaal ramvol hoor :')

Leonie, fijn dat je buikpijn nu helemaal weg is. Ik snap dat je voor zo'n collega niet altijd in wil vallen.

Lis, is jouw paard nu zo groot of het paard van je vriend nu zo klein? :') Voor sportschool is bijna altijd wel tijd te maken, dat merk ik zelf nu ook wel. Het is idd meer of je het ook wel echt wíl.

Emma, dat is wel echt beter!

Gisteren weer een drukke dag gehad. 's Ochtends body balance, 's middags mijn paard gereden en daarna kort nog wat nuttige dingen voor mezelf gedaan (en mensen voor herkansen wat uitgelegd). Weer gefietst naar de sportschool en naar stal, best gezonde keuzes gemaakt.
O: twee boterhammen met Philadelphia en zalm, een appel. (287)
L: cherrytomaatjes met jonge kaas, een tosti met ketchup. (396)
T: banaan. (124)
T: mini loempia met zoete chilisaus. (104)
A: broodje hamburger en tomatensalade met basilicum. (666)
B: 8000 stappen, 75 minuten paard verzorgen, 70 minuten fietsen, 45 minuten paardrijden en 60 minuten body balance.
Totaal kcal: 1578.

linoleum

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:20

Kimmie, wat vindt je van body balance? Wordt sinds vorige week ook bij ons gegeven twee keer per week. Zit er aan te denken om het eens te proberen, maar is niet echt handig tijdstip helaas :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:26

Ik vond het heel leuk! Ik zat echt met allemaal oude vrouwen, dus ik hield mijn hart al vast hahaha! Maar het was oprecht zwaarder dan ik had gedacht. Het fijne was dat de instructeur hierbij wel allemaal opties gaf voor mijn rugproblemen en ook goed keek of ik oefeningen goed uitvoerde. Ze gaf natuurlijk ook lastigere opties en zo was het echt wel een goede training. Veel met evenwicht, natuurlijk ook het trainen van spieren en veel op ademhaling. Het is denk ik wel heel goed voor mij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:57

Linoleum, lezen doe ik eigenlijk niet echt. Ik wil me echt nuttig voelen :') Er moet hier thuis nog zo veel gebeuren! Maar goed, het is hier wat eng weer, superfelle zon en dan weer een wolkje. Omdat het om de laatste laag gaat begin ik er maar niet aan, zal je net zien, gaat het alsnog regenen. Nou dat heb ik vorig jaar gedaan, drama.. Kon weer helemaal overnieuw...
Gelukkig heb ik nog een uitzetraampje. Die schuur ik vanmiddag even verder en kan dan wel in de grondverf. En dan moet ik maar kijken wanneer het kan... :+
En ik kan nog wel wat wasjes doen en wat andere kleinigheden binnen.

Het was gewoon mijn main goal deze vakantie... :') Nouja, het is niet zo dat er na de vakantie geen tijd meer is ofzo. Dus zo erg is het niet, ik wil me nu gewoon lekker nuttig voelen _O-

Kimmie, ik ben 29... De meeste vriendinnen werken ook gewoon of hebben gezinnen ;) Dus afspreken is wat minder vanzelfsprekend en zeker geen dagelijkse kost. Maar ik heb natuurlijk wel afspraken staan.

Ik wil niet vervelend doen, maar ik had vanochtend gewoon weer weegschaalgeluk! -6,4 is het nu totaal. Ben echt zo blij! Voorlopig vrijdag het laatste etentje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:07

Kimmie25501 Zonde dat je niet naar stal kon vanwege je auto, kwam die spierpijn van een vorige training? Anders raar dat je dat zo ineens had. Fijn lijstje heb je wel weer :) Wat is orecchiete? :P

Lis_Ol Spannend! Weer een wedstrijd, maar erg leuk en leuk om naar toe te leven ook. En Oh! Wat heerlijk dat je lekker met je vriend kan rondrijden in het bos <3

Travel_me nee, moet dat gewoon niet meer opzoeken helaas, Gelukkig vind ik skeeleren heeeeel erg leuk! En gaat dat tot nu toe erg goed met mijn enkel :D

Oef, dat wordt even pittig met werk zo te lezen, maaaaaaaaar alles voor een goed doel! En je moet in deze tijd blij zijn dat je lekker kan werken! Ben blij dat het bij ons ook allemaal lekker door loopt!

linoleum 65KG en hoe lang ben jij? Snap dat je wat meer spieren wil, dat is ook wel mijn doel, maar eerst even lekker genieten en dingen doen die ik leuk vind! Fijn dat je zo lekker aan het wandelen bent! En af en toe een dagje niet tellen moet ook kunnen!

Sterkte bij de tandarts haha! :(:)

Janine1990 Oh goed bezig !! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:13

Ik kan al weer redelijk eten, als het maar niet hard is, dus zachte broodjes etc gaan wel!
Vanochtend ontbeten met een bak mona peer/karamel vla (Hoi 600kcal) haha, maar zit nu nog steeds vol, vanmiddag eet ik nog een of twee zachte bolletjes en vanavond eet ik bij mijn broer..

Verder een rustig dagje vandaag maar probeer wel weer het een en ander op te pakken, morgen weer aan de bak op het werk! Al met al gaat het best goed, ondanks mijn blauwe kaak :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:42

Dank jullie wel allemaal voor de complimenten. Ik vind het ook echt een heel groot verschil, zo in ontspannen houding, maar met het flexen al helemaal.

@Janine: Mijn "doel" om naar 20% vet te gaan is in overleg met mijn coach opgesteld vorig jaar. Dat zou voor mijn cut het ideale moeten zijn. Maar aangezien ik dat nog niet eerder heb gemeten/gehaald, weet ik niet hoe ik er dan uit zie. Dus is het geen hard doel, maar meer een streven. Lager hoeft in ieder geval niet nu en het is ook niet iets wat ik persé moet/wil bereiken. Dat opgezette op de linkerfoto was hoe ik er in die tijd uit zag. Ik denk te veel koolhydraten, alcohol en niet echt opletten op mijn voeding. Gaat lekker met afvallen bij jou! Jij blijft wel lekker bezig met je huis, haha!

@m9ara: een helm is wel belangrijk inderdaad, je kunt heel naar vallen. Ohh Zaanse huisjes, daar was ik vroeger verslaafd aan. En dan eerst de chocolade van de randen eten en dan het koekje, haha.

@Travel_me: Wat vervelend dat je zo'n buikpijn had van je cheatday.. Ik snap dat je stopt met kickboxen, klinkt niet super gezellig. Hoe vaak doe je nu CrossFit?

@Fading: Dank je wel! Ik ben nooit heel zwaar geweest, altijd vrij slank gebouwd. Voor mij was de linkerfoto toch wel echt heel zwaar. Had toen ook helemaal geen spieren, dus het is allemaal "skinny" fat wat je ziet. Je verhaal van de kaakchirurg brengt echt nare herinneringen naar boven. Zo vreselijk vond ik het om mijn verstandskiezen te laten trekken. Wel bizar dat je twee keer flauw bent gevallen, dat had ik niet. Maar ik heb echt zitten huilen in die stoel en ik had een vreselijke kaakchirurg die het allemaal maar overdreven gedoe vond -O-. Ze moesten ook mijn halve kaak openleggen omdat hij er niet bij kon en hij kreeg hem er maar niet uit gewrikt. Ik snap dat je even niet op je voeding let, dingen binnen krijgen is al moeilijk genoeg nu. Fijn dat je je wel weer wat beter voelt. Ik ben echt een paar weken goed ziek geweest twee keer na het trekken van kiezen.

@Emma: Je lijstje van gister klinkt echt heerlijk! Vooral dat bananenbrood (maar de rest ook) :Y)

@Kim: Onhandig dat je dat wat anders liep dan gepland, maar als je zo moe was is een dutje wel heel fijn natuurlijk! Wat leuk dat de body balance goed bevalt! Net lijstje gister.

@Lis_Ol: Dat snap ik wel, gewoon je eigen keuzes maken. Is ook zonde als je een sportschool abonnement hebt waar je nauwelijks gebruik van maakt. Super fijn dat je het gevoel weer hebt gevonden met rijden en heerlijk dat jullie zo samen in het bos kunnen rijden!

@lino: Klinkt als een fijn weekend! Met buffetten kan ik echt niet omgaan, dan wil ik alles proeven en dan eet ik veel te veel, haha. Heb jij daar geen last van? Of wat omheen gepland?

Hier gaat het lekker. Ik had de afgelopen dagen niet zo veel gegeten en mocht gister een Humble&Crumble koek. Ik ben gelukkig bijna door mijn voorraad heen, heb er nog eentje liggen. Ga ook even niet opnieuw bestellen. Qua calorieën zat ik op 2500 gister.

Vanmorgen weer getraind, was behoorlijk zwaar, dus even aan het twijfelen of ik morgen ook ga. Ik wil graag wat meer rust inplannen. woensdag neem ik dan sowieso rust als ik morgen wel ga, en vrijdag en zaterdag waarschijnlijk ook. Als ik mijn trainingen niet vooruit plan ga ik zo 5/6 keer in de week, en dat is te veel.

Mijn lijstje voor vandaag:
L: chili sin carne van pulled oats en bonen
T: 80 gram gerookte kipfilet met 40 gram Hüttenkäse en 1/4e komkommer, 300 gram magere kwark met 75 gram blauwe bessen
A: Magioni courgette pizza met gerookte zalm en crème fraîche
T: 350 gram magere kwark met 100 gram kersen, 200 gram galia meloen
B: uur CrossFit, 6 km wandelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:45

@Travel_Me: Ik vind die wortelwraps lekker ja! Ze zijn qua textuur niet helemaal vergelijkbaar met echte tortillas en dat vind ik wel minder, maar ze hebben ongeveer de helft minder kcal en aangezien ik er meestal minstens twee wil eten kan ik dat wel gebruiken :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:23

Fading schreef:
Ik kan al weer redelijk eten, als het maar niet hard is, dus zachte broodjes etc gaan wel!
Vanochtend ontbeten met een bak mona peer/karamel vla (Hoi 600kcal) haha, maar zit nu nog steeds vol, vanmiddag eet ik nog een of twee zachte bolletjes en vanavond eet ik bij mijn broer..

Verder een rustig dagje vandaag maar probeer wel weer het een en ander op te pakken, morgen weer aan de bak op het werk! Al met al gaat het best goed, ondanks mijn blauwe kaak :+

Uggh... ik zou voor geen goud in jouw schoenen willen staan nu... Brrrr...
Ik vind je een kanjer! Ook al eet je een bak mona peer/karamel vla van 600kcal.

Maanlicht schreef:
Dank jullie wel allemaal voor de complimenten. Ik vind het ook echt een heel groot verschil, zo in ontspannen houding, maar met het flexen al helemaal.

@Janine: Mijn "doel" om naar 20% vet te gaan is in overleg met mijn coach opgesteld vorig jaar. Dat zou voor mijn cut het ideale moeten zijn. Maar aangezien ik dat nog niet eerder heb gemeten/gehaald, weet ik niet hoe ik er dan uit zie. Dus is het geen hard doel, maar meer een streven. Lager hoeft in ieder geval niet nu en het is ook niet iets wat ik persé moet/wil bereiken. Dat opgezette op de linkerfoto was hoe ik er in die tijd uit zag. Ik denk te veel koolhydraten, alcohol en niet echt opletten op mijn voeding. Gaat lekker met afvallen bij jou! Jij blijft wel lekker bezig met je huis, haha!

*knip*

Hier gaat het lekker. Ik had de afgelopen dagen niet zo veel gegeten en mocht gister een Humble&Crumble koek. Ik ben gelukkig bijna door mijn voorraad heen, heb er nog eentje liggen. Ga ook even niet opnieuw bestellen. Qua calorieën zat ik op 2500 gister.

Vanmorgen weer getraind, was behoorlijk zwaar, dus even aan het twijfelen of ik morgen ook ga. Ik wil graag wat meer rust inplannen. woensdag neem ik dan sowieso rust als ik morgen wel ga, en vrijdag en zaterdag waarschijnlijk ook. Als ik mijn trainingen niet vooruit plan ga ik zo 5/6 keer in de week, en dat is te veel.

Mijn lijstje voor vandaag:
L: chili sin carne van pulled oats en bonen
T: 80 gram gerookte kipfilet met 40 gram Hüttenkäse en 1/4e komkommer, 300 gram magere kwark met 75 gram blauwe bessen
A: Magioni courgette pizza met gerookte zalm en crème fraîche
T: 350 gram magere kwark met 100 gram kersen, 200 gram galia meloen
B: uur CrossFit, 6 km wandelen

Wat is 'jouw cut'?
Is het niet ook zo dat lager dan 20% voor vrouwen een gezondheidsrisico met zich meebrengt?
Tof dat je het echt als een streven hebt, ik zou dat niet kunnen, ik zou veel te vroeg opgeven :') Dus het zegt echt wel wat over jouw discipline hoor!

Dat Humble & Crumble moest ik even opzoeken... Nou ik pas _O- WAT ZIET DAT ER GODDELIJK UIT ALLEMAAL! _/-\o_

Wat goed dat je je training zo inplant! Dat doe ik met mijn paard ook. Geeft een stukje houvast op de een of andere manier. :')

Ja mijn huis... :') Ik weet niet beter dan dat wij vroeger altijd aan het verbouwen waren. Dus ik blijf ook vrolijk doorklussen :P Ik heb nog heel wat projecten staan :P

En ik heb vandaag nog weinig nuttigs gedaan, zit nu een locatiekeuring van het KFPS te kijken _O-

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:37

met mijn cut bedoel ik het energietekort wat ik nu hanteer. Of is dat je vraag niet?
Qua vetpercentage is 20% nog prima. Onder de 16% zijn er gezondheidsrisico's.
Ja, Humble&Crumble is erg gevaarlijk. Ik neem mezelf altijd voor om een halve koek te eten, maar dan is die andere helft zo zielig en alleen dus moet ik die ook maar opeten :+

Ik heb ook nog niet zo veel nuttigs gedaan, behalve sporten en wandelen. Heb het zo koud steeds. Dit is niet mijn weer met die gure wind en regen.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:26

@linoleum: Ja precies. Voor mij is sfeer ook echt belangrijk. Qua uitgeven komt het wel goed komende tijd. Ik gaf voor de corona mijn geld voornamelijk uit aan concerten/festivals en de benzine daarvoor. Helaas is alles daarvan nu al verplaatst naar volgend jaar, dus hoef dit jaar iig geen kaartjes meer te kopen. Misschien dat er nog eens een tv opname is waar wij heen kunnen, maar dan is het alleen benzine en parkeren.
Heel erg slim om meteen te zeggen dat je de bob was. Fijn voor de anderen en qua calorieën ook fijn voor jezelf :D

@Kimmie: Goed bezig geweest! Blijf je de komende tijd body balance doen?

@Janine: Fijn weer je weegschaal!

@Fading: Ja de afgelopen tijd werkte ik te weinig, dus ben wel blij dat ik nu flink kan sparen straks. Alleen wel lastig dat het vaak hollen en stilstaan is qua uren bij ons.
Ah joh prima toch die vla? Eerst maar eens goed herstellen en zorgen dat je weer hardere dingen kunt eten. Dan is het meteen een stuk makkelijker op je voeding letten :)

@Jip: Op dit moment doe ik nu 2x per week Crossfit. Wil dit vanaf volgende week naar 3x gaan doen. Dan als boksen klaar is maar even kijken. Misschien een onbeperkt abbo (das vanaf 4x). Is maar 6 euro per maand duurder, dus dan kan ik zelf kijken welke weken ik 4x wil en welke ik wat rustiger aan doe.
Hmm ja ik herken die valkuil van teveel willen trainen wel. Soms moet je gewoon even een weekje plannen dat je vrij weinig traint, gewoon om de batterij weer op te laden

-----------------------------
Bij mij gaat het vandaag wel prima. Heb een vrije dag en vanochtend uurtje Crossfit gedaan. We gingen weer snatches oefenen en ik had vandaag hem opeens te pakken. Afgelopen keren lukte het wel, maar nog niet zoals het hoort. Nu viel het kwartje ofzo. Erg blij ook en kreeg meteen veel complimenten van mijn trainer. Altijd fijn!

Crossfit begint bij ons om 9 uur, dus normaal ontbijt ik daarvoor wel (ben pas rond 11 uur thuis en kan slecht tegen niet ontbijten). Nu doe ik wel nuchter hardlopen, maar dit durfde ik nog niet aan. Had dit weekend whey binnengekregen en ben daarom daar vanochtend mee begonnen. Vervolgens toen ik weer thuis was echt gaan ontbijten. Dat beviel echt heel goed :)

Lijstje:
T: whey cookie and cream met amandelmelk
O: smoothiebowl mango met banaan, kokosrasp, lijnzaad en rood fruit als topping
L: havermout met banaan, chiazaad en pindakaas
T:hummus met komkommer + 1 maiswafel
A: broccoli, bloemkoolrijst en hamblokjes
T: 200 gr Skyr

B: uur crossfit (1 uur wandelen erheen) + nog 1 uur extra wandelen
Totaal 1999

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:27

@ Linoleum & Kimmie: haha ja er zit een best hoogte verschil tussen onze paarden. Mijn vriend rijd op onze ijslander van ongeveer 1.35m en ik op onze kwpn-er van 1.87m _O-
Zie de een na laatste foto in mijn profiel :')
Ik snap jullie reactie hoor over dat als de wil er is voor een sportschool dat er altijd ruimte voor is. Maar ik zou werkelijk niet weten hoe ik dat dan moet doen.. heb jaren 48 uur in 24 gepropt en daarmee kei hard op mijn neus gegaan. Dus ben me nu meer bewust van keuzes die ik maak qua tijd. Maar goed dat het gezegd wordt, ik ga inderdaad dan toch meer voor het fanatieker rijden en weer trainen richting wedstrijden met mijn paard (hij wordt daar ook zo blij van <3 )

Fading: Fijn dat je weer wat zachts kan gaan eten!

Janine: Wauw, die weegschaal is echt lief voor je! natuurlijk met dank aan jezelf, goed bezig!

Jip: Goed bezig met inspanning en rust!
En ik geef je groot gelijk, dit weer is ook niet echt mijn ding..

Ik ben net boodschappen gaan doen en jawel, met honger :') Ik heb dus aardig wat lekkere dingen mee genomen waar ik achteraf een beetje spijt van heb haha..
Ga vanavond weer de nacht in, dus neem wel wat mee om te delen met mijn collega's :))

O: 1 reuze krentenbol met 1/2 plak oude kaas, 200 ml optimel.
T: 4 belvita chocolade koekjes.
L: 1 wit pistoletje met 25 gr magere filet americain, 1 kaas broodje (zo'n pistoletje met gesmolten kaas erop van de lidl )
A: 125 gr tortelloni kaas/spek met champignons, courgette, paprika en 100 gr verse basilicum pasta saus.
T: Chocolade koek en een blikje redbull light onderweg naar werk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:40

Lis_Ol, I'm with you :D Ik doe ook geen sportschool hoor... Zonder sportschool komen we er ook wel. Alleen moeten we dan niet uitgaan van zo'n lijf als Maanlicht :P
Tijd voor jezelf is ook gewoon heel erg belangrijk, als je dat nodig hebt, zeker doen. Want van stress valt niemand af ;)

Maanlicht, ja ik wist niet goed wat je bedoelde. Ik dacht even dat het ging om je lichaamsbouw. Maar nu is het helder :) Halve koeken zijn inderdaad zielig :') Moet je ze weer in hun eentje wegstoppen :+

Travel_Me, ik moest snatches Googlen... :') Zo non-sporty ben ik _O- Maar ik zou daar mega lang mee klungelen hoor...

Pfff.... nou stik er lekker in... :+
Ik dacht, heb precies 3 kwartier om grondverf te laten drogen... Nou nee hoor...
Dat wordt nog een keer schuren en grondverven :+

Mijn vakanties zijn echt zo van: LOEIWARM ECHT NIET GAAN SCHILDEREN HOOR! (want daar is het gewoon te warm voor dan, dan droogt het op de kwast) tot HET REGENT NIET GAAN SCHILDEREN HOOR.
Vorig jaar dus ook al... :roll:

En dan wordt het donderdag pas droog... En gewoon AAAAAAAAAAAAH.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:27

Kimmie, lijkt het beetje op yoga of is het wel anders dan dat? Wel leuk dat het uitdagend is in elk geval!

Janine, ik voel me als ik lees ook heel nuttig, rust en ontspanning is ook belangrijk.

Fading, ik ben 1.73 lang. Dus 65kg is nog heel netjes, met 56kg zou ik ook nog een goed gewicht hebben als je naar BMI kijkt. Maar aangezien ik dus ook spieren wil aankomen en nog mijn curves wil houden, is 56kg niet realistisch.
Zachte broodjes is alweer heel fijn na paar dagen alleen maar vla enzo. Geniet van je bolletjes nutella :')

Maanlicht, ik vind buffetten ook lastig, maar dit was niet zo'n heel uitgebreid, drie soorten vlees, aardappeltjes en twee soorten salades. Dus prima in kunnen houden. En ik wist dat ik buffet zou hebben, dus overdag niet zoveel gegeten.

Leonie, die worteltortilla's zijn lekker! Ik doe ze nog wel eens als tussendoortje met tonijnsalade en veel sla ertussen. Ja die concerten en festivals herken ik, mis ik ook zooo erg. Ik zat vandaag al op de site van Hedon te kijken of er niet toevallig binnenkort nog iets interessants is om heen te gaan :') Gaat wel weer komen, maar duurt me veel te lang -O-
Lekker bezig met je snatches! Is ook lastige beweging om even door te krijgen.
Ik eet zelf als ik 's morgens ga trainen wel even drie rijstwafels met chocola. Ik merk dat ik daarmee beter en zwaarder train dan nuchter. Maar 's morgens wandelen doe ik wel altijd nuchter.

Lis_ol, dat is inderdaad een flink verschil! Lijkt ook zo immens altijd als je er dan op zit. Ik ga nog wel eens op buitenrit met de shire van stal (1.85) en dat stalgenootje op de kleinste tinker gaat (1.43), dat is nogal omlaag kijken dan :')
En je lekker je rust pakken dan en niet naar sportschool gaan, is ook nergens perse voor nodig.
Verstandig om teveel gehaalde boodschappen mee te nemen naar het werk en uit te delen. Die tactiek gebruikte ik ook altijd, alleen werk dus nu niet op kantoor.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:41

@Travel_Me: wat goed van je snatches! Ik struggle daar zo mee nog, vooral met muscle snatches. We doen het ook niet zo vaak. Je kunt als je wil prima nuchter gaan CrossFitten, doe ik ook altijd. Zelfs met competities of die fit test van zaterdag. Ik heb nog nooit ontbeten voor CrossFit, misschien juist eens proberen. Of misschien komt het er dan gelijk weer uit :r. Laat je me weten hoe je avondeten is geworden?

@Lis_Ol: Boodschappen doen met honger ga ik echt nooit meer doen, gaat helemaal mis, haha. Ik haal gewoon alleen nog maar gezonde dingen in huis, tenzij ik er echt bewust van te voren voor kies om iets ongezonds mee te nemen.

@Janine: Ja, dat is geen doen, schilderen met dit weer...

@lino: Oh, dat valt wel mee inderdaad qua buffet. Mijn familie is Indo, dus als er een feestje is, is het echt een grote chaos qua eten :+ :Y). Ik ben ongeveer even lang, maar als ik 56 kilo weeg, is er niets van me over (met de bespiering die ik nu heb). BMI is altijd alleen een soort van een beetje nuttig voor mensen die geen spierontwikkeling hebben, haha.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:48

@Lis: stom is dat wel heh. Dat je extra lekkere dingen koopt als je met honger gaat boodschappen. Wel heel goed dat je gaat delen :)

@Janine: Niet gek hoor. Tot een paar weken geleden kende ik de term wel, maar wist ik ook niet precies welke oefening het was.
Pfff wel gezeur altijd in Nederland. Of het is te warm inderdaad of het is echt slecht weer met harde wind en regen.

@Linoleum: Jaa duurt echt lang. Ik ga eigenlijk altijd naar Waylon met vriendinnen (iets te vaak.. Soms 3 dagen achter elkaar of 2 festivals op 1 dag). Maar die heeft besloten om zijn hele jaar te cancelen alvast en doet ook echt 0,0 aan online dingen oid. Hij vindt zichzelf niet belangrijk. Oftewel ik weet niet of ik volgend jaar nog wel ga, want heb mijn interesse wel verloren daardoor ook.
Ik ga die worteltortilla's binnenkort eens uitproberen :)
Ja hardlopen doe ik ook wel nuchter, want daar wordt ik juist misselijk als ik ervoor heb gegeten. Maar Crossfit vindt ik dan net te laat. Maar inderdaad even iets kleins eten vooraf is ook wel een goede optie.

@Jip: Die ovenschotel was echt heerlijk!! Had alleen geen gewone kaas meer kwam ik achter, dus cheddar gedaan. Dat was ook wel lekker :)
Jaa dat is wel het voordeel. Wij doen echt bijna iedere week wel 1x snatches. Eerste paar keer dacht ik: gadver weer die dingen. Maar vandaag vond ik ze echt leuk! Veel gewicht heb ik der nog niet op, maar wil eerst de techniek netjes doen :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:50

Maanlicht, precies daarom zeg ik er ook gelijk maar bij dat het qua bmi prima is, maar het absoluut niet mijn doel is :') Als ik echt in spier paar kg ga aankomen, dan ga ik met 65kg denk ik droog genoeg zijn naar wat ik zelf wil.

Leonie, wel jammer dat hij dan verder zo weinig doet. Snap dat dat als echte fan niet echt leuk is. Ik had al kaarten voor Bruceband (Bruce Springsteen coverband) en Normaal de afgelopen periode. En anders waren er ook nog wel paar tentfeesten met artiesten geweest als geen Corona was. Hopelijk aan einde van jaar nog wel concerten, ik heb dan nog Danny Vera en de verplaatste show van Bruceband in de planning al. Maar in normale tijden zouden er nog wel een stuk of wat bijkomen..

Boodschappen doe ik altijd na het eten. Haal altijd op maandagavond de boodschappen voor de hele week. Hoef ik heel af en toe even op vrijdag of zaterdag nog wat verse groenten en fruit te halen voor het weekend. Bevalt me heel goed, lekker rustig in de winkel en geen verleiding doordat je elke dag in de supermarkt staat.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:46

Goedemorgen, mag ik hier een vraag stellen?

Ik wil graag wat kilo's kwijt omdat ik de afgelopen maanden wat aan ben gekomen. Niet veel, maar ik zou toch graag weer naar mijn streefgewicht willen. Voor het perfecte resultaat zou ik graag 9 kilo afvallen, maar met 4/5 kilo ben ik ook tevreden.

Ik kon telkens de knop niet omzetten, maar ineens zag ik een week geleden het licht en ben ik vol goede moed begonnen. Een paar jaar geleden ben ik van 76 kilo naar 63 kilo gegaan zonder dat mij dit heel veel moeite heeft gekost. Ik dacht dat ging toen zo makkelijk, dat lukt mij wel weer :+ Maar waar ik normaal zomaar een halve kilo kwijt was, heb ik nu het idee dat er helemaal niks gebeurd. Ik was in het weekend 0,6 kilo kwijt en na het weekend weer 0,4 kilo er bij en daar komt geen verandering meer in. Voor het weekend stond dit ook weer stil.

Mijn ontbijt is meestal twee beschuitjes, yoghurt en wat halfvolle melk. Mijn lunch bestaat meestal uit rijstwafels met een smeersel of kaas met ook weer yoghurt erbij. Met het avondeten eet ik gevarieerd (zalm, groente, maaltijdsalade enz.). Mijn tussendoortjes bestaat voornamelijk uit druiven, appels, banaan.

Wat doe ik verkeerd? Eet ik te veel? Te weinig? Mis ik echt een bepaald iets in mijn eetgewoontes? Omdat hier veel mensen zijn die er goed mee bezig zijn ben ik heel benieuwd of jullie mij ook advies zouden kunnen geven in waar het bij mij mis gaat.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:52

Ketly, het is dinsdag. Je hebt het nu over een tijdspan van maximaal vijf dagen waarin je dus per saldo 200 gram bent afgevallen. Dat is gewoon heel netjes, dus ik zie eigenlijk geen probleem.

Ik wil je adviseren om sowieso de OP door te lezen. Ik heb het idee dat je wat weinig eet, maar is lastig zeggen. Als ik jou was, zou ik in MyFitnessPal je eten strak bijhouden (dus ook afwegen). Al is het maar voor een week om een idee te krijgen van portie groottes en hoeveel je eet.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:18

Waarschijnlijk wil ik ook te snel hoor :D De eerste keer ging het zo soepel, ik moet misschien ook niet verwachten dat dat nu weer het geval is. Maar ik vind het toch ook wel fijn om te horen of mensen dit te veel of te weinig vinden uiteraard, ik wil behalve afvallen ook een stuk gezonder gaan leven dan dat ik voorheen deed. Ik ga de OP even doorlezen!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:23

Ik heb even een screenshot van mijn gewichtsverloop gemaakt. Ik weeg een paar keer per week. Heel erg wisselend dus. Maar je ziet wel dat er over algeheel een dalende lijn in zit.

Afbeelding

Als je het zo lastig vindt om dat wisselende gewicht op de weegschaal te zien, zou ik er voor kiezen om minder vaak op de weegschaal te staan, bijvoorbeeld een keer per week of twee weken.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:01

Janine, ja oké dat snap ik wel. Aan de andere kant, ik woon nog thuis en dus in een gezin en mijn ouders spreken vaak genoeg af nog met mensen dus ja, waar een wil is, is een weg :) Probeer gewoon dingen te doen die je leuk vindt en waar je energie van krijgt, dat is voor iedereen anders.
Goed bezig! Dat is idd geen doen, schilderen met dit weer.

Fading, haha ja! Die spierpijn kwam van de halve small group training van vrijdag die ik gedaan had. Ik wil niet eens weten hoe mijn spierpijn was geweest als ik een hele training gedaan zou hebben :') Orechiette is een soort pasta!
Oef, klinkt echt niet aangenaam -O- Fijn dat je weer iets zachts kunt gaan eten!

Lis_Ol, spannend! Ik snap je heel goed, gewoon je eigen keuzes maken. Dat is inderdaad een flink verschil! Ik deed gelukkig al nooit boodschappen met honger, want dat is nooit een goed idee haha! Stom is dat wel hè?

Leonie, oef, dat wordt zwaar met werk zo te lezen, maar idd wel voor een goed doel! Wat vervelend dat de buikpijn wss van je cheatday kwam. Ik denk dat ik de komende tijd heel veel groepslessen in de sportschool ga uitproberen en ga kiezen wat er goed bij mij past. Ik denk dat body balance wel een goede kanshebber is overigens om vaker te gaan doen. Ik weet eigenlijk ook niet wat snatches zijn :o Iig heel goed van je! Jammer dat Waylon verder zo weinig doet.

Lino, sterkte bij de tandarts! Klinkt als een heerlijk weekend! Ik heb eerlijk gezegd geen idee, want ik heb nog nooit aan yoga gedaan. Wel zei de instructeur dat in de nieuwste release heel veel onderdelen uit de yoga kwamen, dus ik denk dat het er wel veel op lijkt. Oh, dat valt idd wel mee qua buffet.

Mara, een helm is wel belangrijk idd, je kunt heel naar vallen. Wat dat betreft is het net paardrijden, alleen is een fiets niet zo onvoorspelbaar :+

Emma, je lijstje klinkt echt heerlijk!

Jip, wat goed dat je je training zo inplant! Goed bezig ook met inspanning en rust!

Ketly, ik denk ook dat je te veel wilt in een te korte tijd. Als je nog vragen hebt over de OP, mag je ze natuurlijk altijd stellen! Minder op de weegschaal staan is idd ook zeker een goede tip.

Gisteren besloten om toch maar weer alleen naar kcal te gaan kijken. Ten eerste kon ik toch al niet alleen maar gezonde keuzes maken en ten tweede word ik er veel gelukkiger van als ik ook wat ongezondere keuzes kan maken. Gisteren had ik overigens een prima lijstje.
O: twee boterhammen met Philadelphia en krabsalade, een appel. (295)
T: banaan. (124)
L: gekookt ei, drie boterhammen met grilworst, kipfilet en nutella. (485)
T: chocomel 0% suiker toegevoegd. (96)
T: brownie. (360)
A: drie boterhammen met kaas, nutella en halvarine met hagelslag. (496)
B: 4000 stappen, 30 minuten rugoefeningen en 50 minuten Zumba Fitness.
Totaal kcal: 1856.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:40

Kimmie, iedere situatie is natuurlijk anders he... Ouders met kinderen in de puberleeftijd is heel wat anders dan jonge ouders met peuters. Die hebben dan weer oppas nodig, of je moet een kindvriendelijk uitje vinden. Scheelt dat ik niet eenzaam ben hoor :) Het leven verandert gewoon wanneer je ouder wordt. En dat is heus niet erg. Maar je moet er gewoon niet van uitgaan dat je vrienden allemaal op elk moment nog beschikbaar zijn, als ze in de luiers zitten, ook 40 uur per week werken, een eigen bedrijf hebben. Noem het maar op.

Mijn probleem is meer dat ik vakantie neem, met de verwachting dingen te gaan doen die je doet in de zomer. En die je vervolgens niet kan doen omdat het weer mega onvoorspelbaar wordt. Ik kan daar nog niet goed mee omgaan :') En het vervelende is dat het vorig jaar precies hetzelfde was :+ Toen was ik achter aan het schilderen, had ik maar 2 weken... Waarvan 10 dagen boven de 30 graden ongeveer :roll: en elke dag een race tegen de klok dat ik het schilderwerk ruim voor bepaalde tijd af moest hebben omdat de zon er dan bij kwam... En op de laatste dag, mijn laatste beetje schilderwerk... Kreeg ik er meteen een bak (onvoorspelde) regen in. Kon ik weer overnieuw voor een groot deel.

Maar wees niet bang, ik vermaak me redelijk :)

Linoleum, dat vind ik zo knap he! Ik ben een beetje een aardje naar haar vaartje... :+ Stilzitten is een gen dat wij niet goed hebben meegekregen/ontwikkeld. Lezen doe ik eerlijk gezegd al jaren nauwelijks, ik denk dat het door mijn scheelheid is gekomen. Dus ik zou het nu in principe moeten kunnen, ik heb een bril met prisma. Ik doe wel elke dag aan me-time als ik werk. Dan is het heel simpel, ik ga naar mijn werk (of werk thuis) en dan naar stal en dan heb ik de avond nog voor een beetje netflix (een uurtje of maximaal 2). Of ik ben het begin van de avond bezig thuis en ga daarna nog even zitten. Vind ik inderdaad wel heel belangrijk.
Maar overdag vind ik dat echt mega moeilijk! Tenzij het mooi weer is, dan is het makkelijker om even in de zon te gaan zitten.

Maanlicht, interessant wat je zegt over BMI! Ik vind het ook altijd erg lastig. Er wordt ook wel een andere berekening aangehouden voor lange mensen. Maar ook daar kan ik het nog niet in vinden. Ik hou me voorlopig meer aan de gebruikelijke berekening.

Ketly, dingen in het verleden lijken altijd korter te duren ;) Als ik jou was zou ik gewoon lekker gaan meten wat je eet. Zelf sta ik elke dag op de weegschaal en hou ik enkel het laagste gewicht aan. Het is interessant te zien hoeveel je schommelt. Ik eigenlijk heel weinig. Maar dit moet je kunnen handelen.
Ik doe koolhydraatarm/beperkt (maar net wie je het aantal koolhydraten voorlegt) en ging in het begin even heel erg hard, en kwam daarna naar eigen idee telkens op plateaus van 5 á 7 dagen. Ik kreeg hier de tip om het wekelijks gemiddelde te pakken en dat doe ik nu ook (ik heb 3 apps, goede administratie :') ), en eigenlijk concludeer ik dat ik de eerste 2/3 weken heel hard ging (vocht waarschijnlijk) en nu wat stabiliseer naar gemiddeld 0,5 tot 1 kilo per week. (ben nu ruim 6 weken bezig).
In het begin had ik de illusie om heel erg snel te kunnen afvallen. Maar moet je dat willen? Ik weet het niet...
Belangrijkst is je realiseren dat je structureel moet veranderen om het resultaat te bewaren. Dus je kan er maar beter langzaam aan aan wennen. Een goede gewoonte maken kost meer dan 30 dagen ;)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:23

@linoleum: Ja nogal jammer inderdaad. Vooral omdat andere artiesten wel dingen organiseren.
Ik probeer inderdaad ook 1x boodschappen per week te doen. Gewoon omdat je dan ook minder haalt. Plus je moet van te voren een beetje nadenken over wat je gaat eten

@Ketly: Ik gok dat je te weinig eet, zou dus inderdaad even je BMR gaan berekenen wat linoleum zegt. Ennuh geduld hebben. Kilo's vliegen er helaas niet zomaar af

@Kimmie: Slim plan om meerdere dingen uit te proberen en te kijken wat het beste bevalt. Haha niet gek hoor. Is beetje lastig uit te leggen, maar zijn heel veel youtube filmpjes van :)
Prima lijstje inderdaad :)

-----
Drukke dag hier. Eerst van 9-17,30 gewerkt en toen hard moeten racen om op tijd te komen voor kickboksen. Had ook geen tijd om te eten, dus alleen even een eiwitshake gemaakt en nu aan mijn avondeten. Vandaag daardoor ook iets te hoog uitgekomen, want moest ander avondeten gaan nemen.

Lijstje:
O: kwark met rood fruit, granola, lijnzaad en chiazaad
L: tosti ham kaas en chia pudding met banaan en pindakaas
T: 2 kackebrod met philadelphia en kipfilet
T: eitwitshake met amandelmelk
A: Lasagne met spinazie

Totaal 2031
B: 1 uur kickboksen, 1 uur fietsen, 8,5 uur werken horeca