Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:34

Zowaar gister weer getraind (en afgelopen zondag. Het moet niet gekker worden :D )
Alleen het is soms zo frustrerend.
Dat je gewichten waar je eerder meerdere sets mee deed nu niet lekker meer gaan of niet eens aan komt.
Ok op zich niet raar omdat ik te weinig doe. Maar toch!
Laatste set Hipthrust was nu 130kg maar kwam echt niet verder als 6hh.
Die kop ook :')
https://youtube.com/shorts/_Wt4r4X0CCU?feature=share

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:29

Netjes! :D Al snap ik de frustratie.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:55

Je bent toch mooi weer begonnen, Needje!

Mooi voor de lockdown, want dat ziet er natuurlijk niet zo goed uit -O-

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:01

Ja ben benieuwd met wat voor een grappen ze nu weer bedacht hebben....

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:30

Ik ook, wat ik tot nu toe hoor valt het me niet mee.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 20:06

Ja ik vrees er weer voor...
Ik heb vandaag ook lekker getraind, m'n Squat PR 3x gerept!
Ondanks dat m'n bulk echt rampzalig gaat (druk, dus niet veel tijd om calorieën bij te houden etc) neem ik in kracht veel toe momenteel.

Fingers crossed dat de gyms gewoon altijd open mogen blijven ....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 20:17

Ze blijven open!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 20:21

YES! Onder welke voorwaarden?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 20:24

Niet echt gezegd. (Of niet gehoord)

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 20:27

Volgens mij geen nieuwe voorwaarden? Niks gehoord erover.

Nu lig ik er sowieso komende weken uit. Ben van de week geopereerd :)
Kreeg ik dit vandaag van mijn pt:

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 20:30

Wat lief!
Beterschap!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 20:35

Superlief!
Zoals ik het lees sluiten ze om 18.00, net als de niet essentiële winkels.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:28

Wat lief Moniek! Alleen heb ik even gemist waaraan je bent geopereerd volgens mij :o Of wil je dat niet delen? Beterschap in elk geval!

Needje you make it look simple! Echt hoor, niks mis met die kop :D

Zoey dat je dat voelt zal misschien toch betekenen dat je wel voldoende eet, ook al is het geen bulk. Ik voel dat zelf in elk geval wel altijd, maar kan dat voor jou niet inschatten natuurlijk.

Ik ben ook wel blij dat de sportscholen open blijven. Als het zo doorgaat wil ik toch over een week weer eens op een fiets zitten. Ga ik wel met de fysio overleggen uiteraard maar zolang ik niks met mijn arm doe en ook niet steun zou dat vast moeten kunnen <<)

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:46

18.00 uur is voor mij geen probleem, maar vervelend voor mensen die werken etc.

Ze hebben twee bijschildklieren verwijderd en de 22ste krijg ik de uitslag of het goedaardig is of niet.

RoosvanBlue, hopelijk kan je dan idd weet wat doen. Toch altijd weer lekker om iets te doen denk ik?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:49

Spannend MoniekJ

18:00 zou voor mij ook weinig uitmaken.
Maar lees nergens dat ze om 18:00 dicht moeten. Dus blijkbaar hoeft dat niet.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:59

Ik lees niet dat de gyms de 18:00 maatregel ook aan moeten houden dus so far, so good! (althans, mijn commerciële gym mailde net en sprak er niet over)

Spannend Moniek, hopelijk goed nieuws!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:18

MoniekJ schreef:
18.00 uur is voor mij geen probleem, maar vervelend voor mensen die werken etc.

Ze hebben twee bijschildklieren verwijderd en de 22ste krijg ik de uitslag of het goedaardig is of niet.

RoosvanBlue, hopelijk kan je dan idd weet wat doen. Toch altijd weer lekker om iets te doen denk ik?

Zo, dat is niet niks! Ik zal voor je duimen!

Ja alles wat kan is winst de komende tijd :D

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:25

Het was misschien meer mijn eigen interpretatie om 18.00 dicht, ik dacht dat ze dan onder niet essentiële winkels zouden vallen.
Maar des te beter voor de spreiding van mensen ook om langer open te blijven.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:34

Spannend! Hopelijk krijg je de 22ste een positieve uitslag.

Zo fijn dat het gewoon open kan blijven :D.

Vandaag na een weekje weer een keertje geweest. Niet helemaal fit de afgelopen week.
Uiteindelijk vandaag toch best nog wat gedaan. M'n enkel voelde oké dus de legpress meegepakt. Begon met 15x105kg, 12x135kg en als afsluiting 10x154kg. Echt blij mee!
Zo lang al niet echt m'n benen kunnen trainen en dan als nog dit er uit krijgen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:19

Veel mensen zijn niet echt fit, maar je hebt alsnog een nette work-out gehad zo te lezen! :)

Afgelopen week heb ik voor de eerste keer met een Hex Bar gewerkt, was wel wat onwennig omdat de gewichtverdeling ineens heel anders is. Was opzich wel interessant om even mee te kijken hoe of wat, moet alleen iets minder naar beneden kijken want daardoor hol ik m'n rug net iets te ver door. M'n normale que's die ik bij daadliften gebruik zijn iets anders in deze set-up, dus wil nog even kijken of ik daar wat verbetering in kan brengen. Sowieso een vrij zware leg-day gehad (en wéér m'n leven voorbij zien flitsen toen de hiptrust bench weer kiepte). Dit gaat echt nog een keer grandioos fout :')

Spoiler:

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:58

Ik zie inderdaad precies wat je bedoelt, denk ook dat naar voren kijken je helpt om meer vanuit je heupen te liften en minder je ellebogen/schouders op te trekken. Maar snap dat het wennen is met zo’n gekke bar :D

Ik ben inmiddels van de pijnstillers af en heb genoeg energie om me onevenredig druk te maken over wat ik potentieel verkeerd kan doen (je mag echt heel weinig, alleen de immobilizer af met oefenen, douchen en aankleden). Heb alweer 2 dagen gewerkt (op het gemakje) en straks een beetje aanwezig zijn in een call. Ik mis het sporten en wandelen nu al enorm, merk dat ik mijn hoofd moeilijker leeg krijg. Nog 30 nachtjes en dan nog 6 weken en dan kan ik wat gaan doen :Y)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:11

Hoi allemaal! Ik ben sinds deze week ook weer normaal aan sporten. Klussen kost veel tijd, dus afgelopen tijd alleen wat losse trainingen gedaan. Maar m'n lichaam begint te klagen, dus gewoon weer vier keer per week sporten en ook afspraak voor sportmasseur volgende week staat weer. Zooo lekker om weer bezig te zijn. Gisteren erg tevreden over mijn benchpress, had 2x4 en 1xAMRAP op programma staan @85%. Heb 10x30kg gered. Dus mocht volgens mijn schema de 100% verhogen van 37.5 naar 40kg voor bench *\o/*

Roos, dat is nog een hele tijd voor je weer wat mag doen. Hopelijk verloopt het herstel voorspoedig.

Courses, snap dat zo'n hex bar onwennig is. Ik had gisteren front squats op programma staan, wat ik nooit doe. Zoveel nadenken over houding :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:52

Het is even een beetje proberen, maar ga er wel vaker gebruik van maken denk ik. Vond het al zo raar dat 'ie zo zwaar leek maar die bars zijn blijkbaar 30/33 kilo ipv 20 :+ Beetje verkeerd geteld dus, haha.

Hoe is het ondertussen Roos? Iets meer verbetering?

Inmiddels de sportmasseur bezocht linoleum? Dat klinkt ook wel als iets waar ik zelf binnenkort een bezoekje ga doen. Ik zit echt helemaal vast. Hele nette benchpress trouwens!

_____

Ik heb me weer misdragen met de Black Friday sales ... Toch een Gymshark setje (meh) aangeschaft, wat tops bij Alphalete besteld en XXL had ook nog korting en daar had ik toch nog een giftcard van. Ben een beetje aan het kijken wat voor energy drank achtige dingen ik fijn vind voor het trainen. Ik merk dat pre-workout wat te geconcentreerd is soms ook qua caffeine en dat is niet altijd goed. Monster/Energy drank zelf vind ik niet te drinken, dus probeer nu wat opties uit :Y) Best grappig hoe die blikjes eruit zien. Vorige week iets bij de AH meegenomen, die was me veel te 'koffie nasmaak' maar kwam nu iets bij de Action tegen wat wel okay klonk. Ben benieuwd! Mocht iemand nog aanbevelingen hebben, ik hoor het graag. Ik drink verder helemaal geen frisdrank of koffie, dus het is puur voor het trainen (maar wel een beeeeetje okay smaak hebben).

Afbeelding
(Twee linker blikjes zijn van de Action, paars is 'cola' en de andere 'green apple'. Rechts is een van de AH blikken vond de andere die Yuzu/Lime was niet zo'n succes en 3x zo duur dan 1 zo'n Action blikje, lol)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:54

:wave:

Ik ga vanavond even reageren, jullie zijn allemaal goed bezig zo te lezen! Ik ben nu echt echt geblesseerd, deadlifts lukken vrijwel niet en inmiddels over minder dan 2 weken wedstrijd :+ Ik ga denk ik een token deadlift doen en geen druk op mezelf leggen. De motivatie om te trainen is zo helaas wel voor alle lifts een stuk minder.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:16

Courses, hahaha ja, ineens 10/13 kg meer voel je wel. En ook al geslaagd in Gymshark sale. Ik ook 2 leggings, joggers, sportbh en sokken. Scheelde me 80 euro, dus moeite waard.
Sportmasseur is donderdag, nog paar dagen geduld.
Energydrink kan ik je niet mee helpen. Ik gebruik zelf niks, ja koffie als ik in ochtend sport. Maar wil in avond geen cafeïne drinken en pre-workout sla ik sowieso al over omdat ik ook hartpatiënt ben en ze dan afraden.

Eulogy, wat vervelend dat je blessure nu echt aanwezig is. Snap dat de rest dan ook stuk minder leuk en motiverend is. Hopelijk snel beter!

Ik ben nu 2 nachtjes weg, dus niet sporten, maar wel paardrijden en veel wandelen.
Zaterdag nog wel deadlifts gedaan. 4x2 en 1x6 met 72,5kg. Heel tevreden mee ook! Merk echt dat ik langzaam steeds sterker wordt, ondanks niet heel consequent sporten.