Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 00:40

@wyb_ster; ik zou dat wel aandurven, wellicht zit je wat langer omdat de stagair bijgestuurd word? Denk niet dat ze je met plopjes van 5cm lang de winkel uit laten wandelen? :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 11:19

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:33

Vorige week vroeg ik jullie raad ivm shampoo en ik zag bij de kruidvat dat ze een hele krullenlijn hebben sinds kort *\o/* (Ja in belgie lopen ze wat achter :') ) Dus heb ik nu de Shea moisture meegenomen maar dan de yoghurt variant, speciaal voor mijn 2c krullen.
En ze krullen wel al wat fijner :)

Met gewone Shea moisture
Afbeelding

Met de yoghurt variant
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:45

Sow das een verschil :oo

Ziet er wel heel mooi uit :j

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 17:22

Farjen schreef:
Vorige week vroeg ik jullie raad ivm shampoo en ik zag bij de kruidvat dat ze een hele krullenlijn hebben sinds kort *\o/* (Ja in belgie lopen ze wat achter :') ) Dus heb ik nu de Shea moisture meegenomen maar dan de yoghurt variant, speciaal voor mijn 2c krullen.
En ze krullen wel al wat fijner :)

Met gewone Shea moisture
[ [url=m/5xdu2j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met de yoghurt variant
[ [url=m/6UFM1t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow! Groot verschil! Die normale ie dan denk ik veel te zwaar voor jou?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 22:49

Ja dat denk ik wel:j Voelt bij de normale versie ook veel vettiger aan. Hopelijk blijft het goed gaan :D
Want soms krijg ik uiteindelijk toch last van roos en jeuk..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 00:19

Farjen schreef:
Ja dat denk ik wel:j Voelt bij de normale versie ook veel vettiger aan. Hopelijk blijft het goed gaan :D
Want soms krijg ik uiteindelijk toch last van roos en jeuk..

Ik had ook vee last van roos en bij mij helpt het om vooral mijn hoofdhuid zo vee mogeijk met rust te laten, dus als ik mijn haar “was” met consditioner dan doe ik dat voornamelijk wat meer naar beneden (tegen de klitten enz). :)

Ik ben bij de kapper geweest en wat heeft dat mijn haar goed gedaan, krullen komen weer mooi terug. Ben helemaal happy. :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:17

Hoihoi, ik kom me hier ook eens melden. Ik heb de laatste tijd ineens flink slag in mijn haar, met wat producten aangeraden door vriendinnen al flink wat krullen kunnen creëren de laatste tijd en dus lekker aan het ontdekken geweest.

Vandaag bij een krullenkapper geweest en jeetje ik schrok gewoon van de krullen die ik ineens heb!
Super leuk, benieuwd of ik het zelf ook in deze richting ga krijgen komende tijd. Ik ga dit topic ook eens op mijn gemakje door bladeren.

Ik heb een foto van voor de kapper (net gewassen en met geen producten er in, want je moet met schoon haar naar de kapper) en een foto net na de kapper, bizar verschil!

Afbeelding

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 23:07

Wauw! <3 En wat een verschil hé!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 07:21

prachtig!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:43

Wauw wat komen er weer verbluffende resultaten voorbij! Heel mooi.

Ik merk dat, sinds m'n haar kort is, het niet meer goed reageert op m'n huidige set aan producten. Vandaag dus even bij de Kruidvat ingeslagen, wat ik echt een dikke tip vind trouwens! Super fijn assortiment en vaak goede aanbiedingen. En ze hebben op hun website een kopje waar CG proof producten staan.

Ik heb nu Aunt Jackie's Quench Conditioner gekocht, weer nieuwe shampoo van Love Beauty & Planet, en ik ga nu aan de slag met mousse van Syoss. Merk dat gel met mijn korte koppie niet meer goed aanslaat, ik denk dat het te zwaar is. Ben benieuwd, zal tzt even updatefotos plaatsen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 18:17

Ik ben bij bokker Poes haar kapper geweest, ik ben tevreden <3
Veel tips en uitleg gekregen en hij had een lieve knuffelkat :D

Afbeelding

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:02

Mooi resultaat!
Ik vind het moeilijk hoor die krullen er fatsoenlijk uit te laten zien :') ik denk dat ik er nog wat handigheid in moet krijgen en vooral op zoek naar passende en fijne producten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 00:37

Wat komen er weer gave krullen voorbij!

Ik merk echt dat het per dag verschilt hoe mij krullen reageren op de producten. Zo gek. Zou het dan toch iets hormonaals zijn waardoor het niet altijd werkt?

Ik blijf vaak ook moeite hebben met het rattennest achterop, dus dan ga ik toch maar voor een knip of half opsteken. -O-

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 08:08

Jolien87 schreef:
Wat komen er weer gave krullen voorbij!

Ik merk echt dat het per dag verschilt hoe mij krullen reageren op de producten. Zo gek. Zou het dan toch iets hormonaals zijn waardoor het niet altijd werkt?

Ik blijf vaak ook moeite hebben met het rattennest achterop, dus dan ga ik toch maar voor een knip of half opsteken. -O-

Herkenbaar :j had van de week een dag dat ik niet echt lekker in mn vel zat en toen was mijn haar ineens veel stijler, terwijl ik wel dezelfde producten/routine had gedaan en ik toch echt geen stijl haar heb van mezelf :')
Ik heb besloten dat ik in de zomer eens een krullenkapper ga bezoeken :j als verwenmomentje voor mezelf :j

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:40

Ik ben afgelopen donderdag weer naar de kapper geweest. Helemaal happy en lichtelijk jaloers dat het mezelf nog niet zo lukt

Voor

Afbeelding

Na

Afbeelding

Ze heeft leave in gebruikt van moistfull curl toen denham borstel. Beetje gel van as i am smoothing, droogkneden microdoek en daarna beetje snot. En fohnen..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 16:56

Wauw wouterpaard, wat een verschil! Mooi zeg. Bij Britt ookal zo’n groot verschil.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 21:29

wouterpaard schreef:
Ik ben afgelopen donderdag weer naar de kapper geweest. Helemaal happy en lichtelijk jaloers dat het mezelf nog niet zo lukt

Voor

[ [url=m/TfXmA9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na

[ [url=m/Q85vhq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze heeft leave in gebruikt van moistfull curl toen denham borstel. Beetje gel van as i am smoothing, droogkneden microdoek en daarna beetje snot. En fohnen..

Mooi hoor!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:09

Ik heb niet echt krullen, meer waves.

De kapper had mijn haar gedaan en toen was het zo:

Afbeelding
:)

Dag later heb ik zelf een poging gedaan en toen kreeg ik dit:

Afbeelding
-O-

Als ik er meer krullencreme in doe krijg ik harde en vettige slierten, dat is het ook niet.
Ik moet nog heel veel oefenen vrees ik!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:52

asjemenou schreef:
Ik heb niet echt krullen, meer waves.

De kapper had mijn haar gedaan en toen was het zo:

[ [url=m/NVZN9B.jpg]Afbeelding[/url] ]
:)

Dag later heb ik zelf een poging gedaan en toen kreeg ik dit:

[ [url=m/haHlZo.jpg]Afbeelding[/url] ]
-O-

Als ik er meer krullencreme in doe krijg ik harde en vettige slierten, dat is het ook niet.
Ik moet nog heel veel oefenen vrees ik!

Ik denk dat jouw haar wat te licht is voor zo'n zwaar product als krullen creme als dat het resultaat is. Je kan het proberen met een beetje water te mengen en bijvoorbeeld een mousse wil voor jouw haar denk ik ook wel werken als ik dat zo zie.

Ik ben hier heel blij met mijn recent gekochte producten! Ik merk direct verschil in de zwaarte van mijn haar, het zakt ook veel minder uit. Gisteren vanaf 3 uur naar een festival geweest en toen ik terug kwam zat er nog volume in!

Afbeelding

Afbeelding

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:06

Mooi ElSea, dat is wel ideaal dat het zelfs na een dagje festival nog steeds goed zit!

Ik gebruik idd mousse en een heeeel klein beetje krullen creme. Ik heb er een die heel licht zou moeten zijn.
Met water mengen is wel een goed idee, dat zal ik dadelijk eens proberen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 11:02

Hee, weet iemand een goede krullenkapper in de omgeving Roermond die niet al te duur is? Ik moet binnenkort weer. Als het even kan ga ik naar een kapper die bij mijn haar past :j

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 23:22

Kan je helaas niet helpen LoveGlove!

Ik ben weer even terug op de probeertour. Haar doet toch nog niet helemaal wat ik wil. Teveel pluis voor mijn zin, bij zwaardere producten minder pluis, maar ook wat vettere krul, dus we gaan gewoon weer beetje experimenteren.

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 23:34

Ik ben ergens achter gekomen net...

In Nederland wordt blijkbaar hardwater gebruikt. Oftewel water mer kalk etc.

Blijkbaar kun je daar dus ook flinke opbouw van krijgen op je hoofdhuid. Ik heb alle hoofdhuid trucjes geprobeerd ondertussen en niks werkt. Dus, ik ga eens kijken of we een filter op de kraan kunnen zetten om die kalk te verminderen. Misschien wordt mijn hoofdhuid dan een mindere nachtmerrie *\o/*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 07:14

DideH schreef:
Kan je helaas niet helpen LoveGlove!

Ik ben weer even terug op de probeertour. Haar doet toch nog niet helemaal wat ik wil. Teveel pluis voor mijn zin, bij zwaardere producten minder pluis, maar ook wat vettere krul, dus we gaan gewoon weer beetje experimenteren.

[ [url=m/tZRedh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Woooh slim die proefjes!