Jeeej! Elke ml die je zelf plast, is er een, dus honderd zijn er al heel wat en ook al heel wat meer dan na de vorige keer! Geen idee wat 'normaal' is na zo'n plaatsing, maar ik begreep bij de eerste plaatsing dat het even zoeken kan zijn naar de juiste instelling.
Beetje moe en gespannen, vanavond ook een tikje chagrijnig ( ), maar mag niet klagen Het is gewoon dat ik niet zo goed weet hoeveel verbetering genoeg is, dus hoe goed het ook gaat, ik blijf bang dat het niet genoeg is en het ding er straks weer uit moet en alles weer word zoals het was. En dan kan ik niet meer uitkijken naar iets wat nog kan helpen, maar zal ik gewoon moeten blijven katheteriseren.
MAAAR... Ik heb tot nu toe elke dag nog kunnen plassen. Toen ik zei dat 100 ml gelukt was, toen zat er nog iets minder dan 700 in mijn blaas. Een keer daarna had ik 200 ml geplast en zat er nog 150 in. En vandaag was het een keer 150 plassen, 600 katheteriseren. Maar ook 2 keer niet kunnen plassen, terwijl het toch 400 en 600 was.
Ik had eigenlijk verwacht dat het steeds hetzelfde zou zijn, dus steeds na plassen nog 200 in m'n blaas bijv... Niet dat het de ene keer weinig is, dan weer veel, dan weer helemaal niet kunnen plassen etc. Maargoed, misschien komt dat gewoon omdat het nog maar zo kort geleden is.
Misschien kun je met de artsen overleggen wat ze aan verbetering willen zien? Ik snap best dat je je erg onzeker voelt, het lijkt me doodeng om in jouw schoenen te staan en ik moet zeggen dat ik het knap vind hoe je het hele proces doorloopt! :J
Annick75
Geplaatst: 30-11-19 11:38
Lieve schat, je doet het prima. Het is helemaal niet gek dat je nog wat moedeloos wordt af en toe van het feit dat het plassen niet altijd lukt en er nog steeds veel on je blaas achterblijft. Het sis gewoon enorm spannend af te moeten wachten of die neurostim naar verwachting gaat werken.
Niemand kan het succes van zo'n apparaat voorspellen, maar zou het niet al winst zijn als je tzt naast het plassen toe zou kunnen met 1-2 keer per dag katheteriseren? Zo vroeg na de operatie, lijkt me alles wat je zelf plast al winst. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb gemakkelijk praten, ik zit niet in jou situatie.
Heeft dat apparaatje niet meerdere programma's? Wellicht dat een volgend programma meer soelaas biedt. Bespreek het met je uroloog meis. Enne....
Vergeet daarbij ook niet dat je blaasspieren het laatste jaar een slapend bestaan hebben geleid. Die moeten weer wakker worden en getraind worden om hun werk weer goed te kunnen doen. Dat heeft ook wat tijd nodig.
Al met al, positief lijkt mij. En wat hierboven gezegd wordt, apparaat moet nog goed ingesteld worden en jouw blaas moet weer leren werken. Dus lekker zeiken, meisje
EN, als je steeds 100-200 ml kunt plassen, dan is dat toch na een paar keer al 1 keer minder werken met de katheter. Dat is ook fijn. Dus ik zou het positief zien.
J1995
Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-19 23:33
Bedankt voor jullie lieve berichtjes weer. Erg fijn.
Met 2 keer per dag katheteriseren zou ik ook zeker heel erg blij zijn. Het zou me al zoveel vrijheid geven en een hoop minder zorgen/pijn.
Vandaag contact gehad met de verpleegkundige en het resultaat is natuurlijk al mooi, maar niet genoeg.. Maar er zitten idd meerdere programma's op. 2 zijn er ingesteld en die kan ik zelf wisselen. Vandaag dus over gegaan op programma 2. Donderdag weer telefonisch contactnen afhankelijk van het resultaat dan word er gekeken of het urodynamisch onderzoek door gaat vrijdag. Duimen dus
Wel irritant, nu hij op programma 2 staat gaat mijn voet steeds z'n eigen gang. Vooral m'n grote teen. Maakt verder niet uit, is niet erg, maar het voelt wel rot.
Klinkt wel goed ts! Misschien goed om te beseffen dat spanning in je lijf (wat heel begrijpelijk is na alle tegenslag) je nu wel eens in de weg kan zitten. Misschien is het een optie om naar een cesartherapeut te gaan. Ik heb twee jaar met pijn en moeite met plassen gelopen na een ongeluk. Bleek dat ik onbewust mijn bekkenbodem aanspande. Twee afspraken later geen pijn meer en ik kan weer normaal plassen (om ervoor te zorgen dat dit een succes wordt)