2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:33

xGaab schreef:
Ik heb even een beetje vluchtig het topic doorgelezen, maar ga niet overal op reageren.
Ik ben nu ongeveer anderhalve week bezig en een halve kilo afgevallen. Daarvoor wel al het snoep laten staan, en de biertjes ook, en gezonder gaan eten.

Het sporten is er bij ingeschoten. Ik heb morgen een belangrijk tentamen voor mijn studie en ik heb elk vrije uurtje dat ik heb besteed aan studeren. Daarnaast moest er ook gewoon paard gereden en verzorgd worden, dus het was weer druk zat.

Ik wil graag na mijn tentamenweken gaan sporten. Maar ik ken mijzelf, die sportschool ben ik zo op uitgekeken. De apparaten vind ik niet leuk en ik vind het onzin om een personal coach te gaan betalen in de sportschool. Dat vind ik echt te duur.
Nu heb ik wel van mijn schoonouders een sporthoelahoep gehad en dat vind ik wel erg leuk.
Heeft iemand een idee, hoe ik toch leuk kan sporten, of het sporten leuk kan maken. Of doen jullie iets anders, dus geen sportschool...

ik hoor 't graag! *\o/*

Ik train altijd gewoon in mijn slaapkamer. Ik heb een dik sportmatje, 2 dumbbells met verschillende gewichten en resistance bands.
Mijn booty workout is de volgende:
https://youtu.be/0Gbm2TwSklQ
Hiermee heb ik in een paar weken al mega beenspieren opgebouwd. <3
Deze buikspiertraining heb ik gisteren voor het eerst geprobeerd, vond hem heel fijn:
https://youtu.be/LY5Dp0s4IxI
Voor mijn armen heb ik nog niet echt een hele goede gevonden helaas. :/

Zet je laptop aan met een leuke serie die gemakkelijk wegkijkt (HIMYM, Family Guy, 70's Show) en gaan!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:17

Ik heb voor de grap al mijn boodschappen ingevoerd in MFP die ik net gedaan heb. Ik blijk 6080kcal gekocht te hebben, waaran 365g eiwit, 753g koolhydraat en 160g vet.

Dat komt neer op
6x 100g extra magere rookworst
360g snijbonen (pot, uitlekgewicht)
3x 130g tonijn (blik)
150g hamreepjes
2kg jonagold appels
1kg winterpeen
4kg perssinaasappels (ik eet sinaasappels altijd vanuit het midden en deze waren in de aanbieding)
500g kiwi
400g prei
1.4kg tomaat
730g banaan
10 eieren

Oftewel: ik heb weer groenten, fruit en eiwit ingeslagen.

Ik had echter wel last van 2 dingen:
1. ik was mijn boodschappenlijstje vergeten (ik moet morgen voor een paar dingen terug)
2. ik was lopend en dat was ik even vergeten tijdens het boodschappen doen

Het is 1 kilometer naar de supermarkt (en dus weer 1 kilometer terug), net een mooi stukje. Maar toen had ik opeens zo'n 13kg aan boodschappen om mee te nemen. Goede krachttraining, zal ik maar zeggen. Tegelijkertijd ook wel iets om me bewust van te zijn. Ik wil die 13kg minimaal 4x gaan afvallen, wat een last, letterlijk, zal er dan van mij af zijn. Maar misschien nog belangrijker, door rustig af te vallen, in plaats van te denken: "het gaat me toch niet lukken" en daardoor niets te doen, komt die 13kg er niet sluipend nog eens bij.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:25

Mizora schreef:
Ik heb voor de grap al mijn boodschappen ingevoerd in MFP die ik net gedaan heb. Ik blijk 6080kcal gekocht te hebben, waaran 365g eiwit, 753g koolhydraat en 160g vet.

Dat komt neer op
6x 100g extra magere rookworst
360g snijbonen (pot, uitlekgewicht)
3x 130g tonijn (blik)
150g hamreepjes
2kg jonagold appels
1kg winterpeen
4kg perssinaasappels (ik eet sinaasappels altijd vanuit het midden en deze waren in de aanbieding)
500g kiwi
400g prei
1.4kg tomaat
730g banaan
10 eieren

Oftewel: ik heb weer groenten, fruit en eiwit ingeslagen.

Ik had echter wel last van 2 dingen:
1. ik was mijn boodschappenlijstje vergeten (ik moet morgen voor een paar dingen terug)
2. ik was lopend en dat was ik even vergeten tijdens het boodschappen doen

Het is 1 kilometer naar de supermarkt (en dus weer 1 kilometer terug), net een mooi stukje. Maar toen had ik opeens zo'n 13kg aan boodschappen om mee te nemen. Goede krachttraining, zal ik maar zeggen. Tegelijkertijd ook wel iets om me bewust van te zijn. Ik wil die 13kg minimaal 4x gaan afvallen, wat een last, letterlijk, zal er dan van mij af zijn. Maar misschien nog belangrijker, door rustig af te vallen, in plaats van te denken: "het gaat me toch niet lukken" en daardoor niets te doen, komt die 13kg er niet sluipend nog eens bij.

Ik hou van jouw instelling :))

Mariska88

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:23

Hier net terug van het sporten
400 calorieën er op de cardio van af gewerkt
En daarnaast nog 20 minuten kracht training. Dus geen idee

Maar was heerlijk
Doe het niet eens eigenlijk om direct af te vallen(ja is wel een heel fijne bijkomstigheid) Maar het maakt mijn hoofd ook zo heerlijk leeg. Voel me zo veel beter, energieker

Herkennen jullie dat ook?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:26

Mariska88 schreef:
Hier net terug van het sporten
400 calorieën er op de cardio van af gewerkt
En daarnaast nog 20 minuten kracht training. Dus geen idee

Maar was heerlijk
Doe het niet eens eigenlijk om direct af te vallen(ja is wel een heel fijne bijkomstigheid) Maar het maakt mijn hoofd ook zo heerlijk leeg. Voel me zo veel beter, energieker

Herkennen jullie dat ook?

Ja zeker! :j

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 00:14

Respect mizora!

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 01:45

Poeh 13 kg boodschappen lijkt me behoorlijk sjouwen. Wel meteen een goede workout :+ En 52kg afvallen, diep respect dat je zo voor jezelf kiest!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 08:04

Oops, hier een halve kilo aangekomen ten opzichte van 1 januari. Ik ga er maar vanuit dat dit een momentopname is :') Het weekend was slecht maar ik wist niet dat het zo slecht was.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:07

topsylover schreef:
Ik train altijd gewoon in mijn slaapkamer. Ik heb een dik sportmatje, 2 dumbbells met verschillende gewichten en resistance bands.
Mijn booty workout is de volgende:
https://youtu.be/0Gbm2TwSklQ
Hiermee heb ik in een paar weken al mega beenspieren opgebouwd. <3
Deze buikspiertraining heb ik gisteren voor het eerst geprobeerd, vond hem heel fijn:
https://youtu.be/LY5Dp0s4IxI
Voor mijn armen heb ik nog niet echt een hele goede gevonden helaas. :/

Zet je laptop aan met een leuke serie die gemakkelijk wegkijkt (HIMYM, Family Guy, 70's Show) en gaan!

tabata valt onder de Hiit trainingen, hoge intensiteit, korte arbeid.

heb je wel eens tabata's gedaan?
die zijn heerlijk, kort maar krachtig en vele voorbeelden van..

tabata heeft ook eigen 'tabata' song waarop dus 'go' en 'rest' heel duidelijk hoorbaar zijn..

mooi voorbeeld

bring sally up song is ook erg effectief voor 'kracht' workouts met eigen lichaamsgewicht
(squats/push ups)..

wij gebruiken m regelmatig voor push up of squat 'game'. is gewoon lekker 'speels'. kan ook met planken, dips etc

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:21

Zo’n tabata ga ik ook proberen! Lijkt me wel pittig!
Doe nu al steeds van die workouts met YouTube filmpjes en bevalt wel.
Vanochtend weer op de weegschaal gestaan en er lijkt 2kg af te zijn. Nu maar hopen dat het niet al teveel een moment opname is zoals bij andere bokkers wat ik lees.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:23

Enya schreef:
Zo’n tabata ga ik ook proberen! Lijkt me wel pittig!
Doe nu al steeds van die workouts met YouTube filmpjes en bevalt wel.
Vanochtend weer op de weegschaal gestaan en er lijkt 2kg af te zijn. Nu maar hopen dat het niet al teveel een moment opname is zoals bij andere bokkers wat ik lees.

zijn heel pittig..
maar is steeds 20 seconden en dan 10 seconde rust.. je leert daardoor ook redelijk goed doseren..

wij hadden laatst een sneaky.. 40 minuten (10 tabata's op een rij)..
iedere ronde bestond dus uit 8x 20 seconden van 1 arbeid.. tussen de tabata's hadden we 1 minuut om te herstellen.

De laagste score moesten we noteren :')

en dan de laatste was burpees, als toetje zeggen ze dan ook doodleuk :') :')

als je dan echt goed bent, ziet dat er zo uit..
ik zag er meer uit als een soort onspoorde en astmatische stoomlocomotief.. hield t op 4 per 20 seconde.. ik kon niet meer :')

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:34

Lekker bezig allemaal :D

Hier ook een klein vreugdedansje vanmorgen! Ben sinds een week bezig en had vandaag m'n eerste weegmoment: -1,2kg! *\o/*
Ben heel happy maar ik vind dat eigenlijk ook wel iets teveel op een week tijd. Wil ook niet te hard gaan en dat mijn lichaam op spaarstand gaat, maar ik heb eigenlijk ook niet echt honger doorheen de dag verder := even kijken hoe we dat gaan aanpakken!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:38

Wat goed zeg! Voor de eerste week is het op zich een nette score hoor, sommige mensen verliezen ook veel vocht de eerste week namelijk.

Ik ben de afgelopen 24 uur opeens 1.2kg afgevallen, terwijl ik de afgelopen 2 weken "slechts" 0.8kg afgevallen was totaal. Ik ben heel nieuwsgierig hoe dit zich houdt. Het kan zijn dat ik eerder vocht vasthield (en daardoor minder gewicht dan vet verloor), maar ander heb ik vanmorgen gewoon een ontvocht-dagje. Ik zal het morgen of overmorgen wel weten.

Ik zit te blèh-en boven mijn ontbijt. Het is bijna op. Maar ik moet het nog 4 dagen eten want ik ben mijn doosje Teff aan het opmaken. En ik ben erachter gekomen dat ik dus echt geen Teff lust. Maar ik heb er nu al een heel aantal keer één portie van gehad en daarna weer weggezet omdat ik het echt niet lekker vond, maar ik wil het niet weggooien en ik wil het nu wel uit mijn keukenkastje zetten.

Gelukkig heb ik er zo lang over gedaan dat ik straks direct door kan met mijn lunch om de smaak weg te krijgen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:50

lekker hoor bilion,
maar geen zorgen.. die eerste snelle kilo is een deel vocht.. want vaak gooi je overbodige suikers en koolhydraten het eerst uit je eten.. koolhydraten hebben meer vocht nodig om verwerkt te worden..
je houdt dus wat minder vocht vast.. dat is vaak de kickstart van het afvallen..

1.2 is dan best behoudend.. netjes.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:37

Hier nu 8 dagen bezig en 2 kg kwijt precies... valt me eigelijk een beetje tegen als ik heel eerlijk ben :o

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:40

Die tabata's zien er wel leuk uit! Maar je moet 1 zo'n filmpje toch wel minstens 3x herhalen als het ook maar een beetje wil werken denk ik.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:41

Daphx93 schreef:
Hier nu 8 dagen bezig en 2 kg kwijt precies... valt me eigelijk een beetje tegen als ik heel eerlijk ben :o

tegen??? je weet dat 2 kg lichaamsvet een energiewaarde heeft van 15.000 kcal?

zelfs al zou je het heeeeel graag wensen, dan kun je in 8 dagen geen 2 kg vet kwijt zijn..

het lijkt mij toch dat afvallen gaat om lichaamsvet kwijtraken, niet om het cijfertje op de weegschaal?

eerste zwieper is meestal vocht dat je kwijtraakt.. als je nu weer 2 kg kwijt zou raken in een kleine week zou ik mij eerder zorgen maken dat je niet aan het crashen bent dan blij zijn met hoeveel je kwijt bent (tenzij je echt 50 kg of meer kwijt moet).

waarom valt het je tegen? wat had je dan verwacht en hoe wilde je dat bereiken?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:44

topsylover schreef:
Die tabata's zien er wel leuk uit! Maar je moet 1 zo'n filmpje toch wel minstens 3x herhalen als het ook maar een beetje wil werken denk ik.

Nee hoor, juist niet.. dan kun je beter een andere tabata pakken als je nog adem over hebt..

je moet die 20 seconden ook maximaal gaan.. je hartslag vliegt dus omhoog en je hebt 10 seconden om je lichaam eigenlijk weer te kalmeren voor de volgende serie.

als je het wil vergelijken met een uur op machines staan in de sportschool, ja dan moet je er een stuk of 5 doen om ongeveer dezelfde hoeveelheid te verbranden..

lol.. probeer er maar eens een en dan flink tot het uiterste gaan, ben benieuwd of je er nog een achteraan wilt doen :')

ik doe zelf crossfit, bij ons doen we vaak een korte warming up, dan een tabata, dan een stukje kracht of techniek training gevolgd door nog een afsluitende wod (work out of the day)..

ben altijd blij dat kracht volgt na tabata, want als je dan weer een stuk hoge intensiteit voor de kiezen krijgt, trek ik het uur niet lol.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:45

*\o/* hier ook stiekem gewogen vanmorgen. -1,9 kg. Begonnen op 3 januari *\o/*

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:37

Daphx93 schreef:

Ik kan je vertellen dat 2kg per week, als het echt vet is, nogal ongezond is. Aanbevolen wordt 200-500gram per week (paar pagina's terug heeft een diëtiste gezegd dat je moet mikken op 500 gram per week als ik me niet vergis). Dan zit je op een gezond patroon. Val je meer af, dan eet je te weinig en mag je meer gaan eten. Val je minder af, dan moet je je eetpatroon eens onder de loep nemen en wellicht wat minder gaan eten.

Zoals Elena zegt, in het begin van het afvalproces verlies je met name vocht. Dat je dus 2kg kwijt bent (MITS je een gezond eetpatroon aanhoudt, dwz, boven je BMR), kan dus gewoon vocht zijn. Wacht even af wat de komende weken gebeurd, ik verwacht namelijk dat het minder gaat worden. Ik zou wel aan willen raden om eens een weekje je eten af te wegen en zo je calorieën te tellen, gewoon om te kijken wat je precies binnenkrijgt. Ga je BMR berekenen en zorg dat je hier sowieso boven zit (afhankelijk van je beweging is dit meestal een paar honderd kcal erboven).

Ik ben deze week bijv. 200 gram kwijt. Klinkt niet als veel, maar omdat ik al vrij lang bezig ben is dit een prima aantal. Je kan dan ook beter met kleine beetjes afvallen ipv in een keer heel veel, want bij dat eerste leer je jezelf (hopelijk) ook een gezond voedingspatroon aan. En dat is het allerbelangrijkste om te voorkomen dat je straks, als je je doel hebt bereikt, niet snel meer gaat terugvallen op je oude gewicht en gewoontes.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:39

Jullie zijn goed bezig!
Ik heb geen idee wat ik afval, weet ook niet wat ik nu weeg..

Vandaag een rotdag: migraine.. buh. Heb droge crackertjes en bakje yoghurt op. Nadeel: als het over is krijg ik vaak een vreetbui...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:05

:(:) Beterschap!

Ik heb vandaag al de hele dag honger. -O- Zal wel een hormonaal dingetje zijn. Straks een nieuwjaarsborrel. Ik ga proberen me in te houden wat de hapjes betreft. Ik ga met de auto, dus meer dan één wijntje drink ik in ieder geval niet, dat scheelt. Daarna braaf aan de sapjes.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:32

Imre schreef:
:(:) Beterschap!

Ik heb vandaag al de hele dag honger. -O- Zal wel een hormonaal dingetje zijn. Straks een nieuwjaarsborrel. Ik ga proberen me in te houden wat de hapjes betreft. Ik ga met de auto, dus meer dan één wijntje drink ik in ieder geval niet, dat scheelt. Daarna braaf aan de sapjes.

Sapjes=suikerrr -O- Water of cola light ook een optie? Niet dat cola light zo gezond is maar minder in calorieën denk ik.

Ik ook ondanks migraine weer zin in vreten. Ook hormonaal, zit rond mijn eisprong, vandaar ook migraine.
Hormonen zijn stom -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:48

Cola light heeft maar 1 kcal per glas oid en echt slecht zou ik het niet noemen. Aspartaam is alleen in hele grote hoeveelheden schadelijk bewezen, en om aan die hoeveelheden te komen zou je echt grachten cola light moeten drinken.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:51

Ah, bedankt voor de heldere uitleg hierboven ivm vocht verliezen :D In dat geval ga ik het de komende weken aankijken! Mocht ik dan nog aan een sneltempo gewicht verliezen kan ik alsnog wat aanpassen :)