[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:09

Bedankt voor alle tips maar het wordt niet de eerste keer dat ik mijn haar ontkleur/blondeer dus weet hoe dat werkt enzo :)

Dat de kleur uiteindelijk wat geler woed snap ik wel ja, maar is dat echt extreem of met een echt goede zilvershampoo wel te onderhouden?

Cinnepin

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:05

de no yellow van kis die ik gebruik is heel goed. Alleen laat hem niet te lang zitten want dan ga je de grijze kant op :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:23

_Dreamer schreef:
Bedankt voor alle tips maar het wordt niet de eerste keer dat ik mijn haar ontkleur/blondeer dus weet hoe dat werkt enzo :)

Dat de kleur uiteindelijk wat geler woed snap ik wel ja, maar is dat echt extreem of met een echt goede zilvershampoo wel te onderhouden?

Als het heel goed gebleekt is. Is het goed te onderhouden. Is het niet wit genoeg gebleekt (had ik eens) dan kon ik daar niet tegenop wassen. Dus toen as kleur (eigen kleur) overheen laten verven en nu ben ik aan het uitgroeien.

Met uitgroei bijwerken zit je ook gemakkelijk 2 a 3u (moet weer zo wit mogelijk). Ik heb zelfs 5u gezeten omdat mijn uitgroei toen hardnekkig was. Dan nog toner overheen. En toen was het dus nog niet goed genoeg gebleekt..

Het kost veel geld en tijd. Ik vind het een mooie kleur maar ik zou het nooit weer helemaal laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:52

2 tot 3 uur voor uitgroei?! Heb je dan erg donker haar van jezelf?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:16

_Dreamer schreef:
2 tot 3 uur voor uitgroei?! Heb je dan erg donker haar van jezelf?

Volgens mij schrijft ze dat ze van zichzelf as-kleurig haar heeft.

Nog even een vraag over dat touwige haar na kleuren. Weet iemand hoe dat komt ? Is dat keratine wat uit het haar wordt getrokken door de verf of wat anders ???

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:52

Touw is inderdaad wel een heel accurate omschrijving van hoe mijn haar na het ontkleuren aanvoelde :)) Ik weet eigenlijk ook niet hoe dat komt. Maar de kapper zei inderdaad dat zo heftig ontkleuren vaak de structuur van je haar verandert.

Uitgroei duurde bij mij trouwens ook gemakkelijk 2u hoor. Het moest gemakkelijk 3 kwartier zitten voor het wit genoeg was (ik heb donker asblond haar). Dan wassen, een toner en paarse spoeling erover die weer even blijft zitten, knippen en drogen. Ben je snel veel tijd mee kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:58

Het klinkt gewoon zo lang, ik heb echt nog nooit langer dan een uurtje (misschien 1,5) voor uitgroei gezeten... :oo Niet met blond, niet met roze, niet met rood en zelfs niet met zilver/grijs :oo En ik ben donkerblond van mijzelf

Volgens mij gaf mijn kapper als simpele beschrijving dat het gewoon je haar een soort van uitdroogt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:05

Ik ook minimaal 2 uur voor uitgroei bij blonderen. Inderdaad wat Yasmine zegt: eerst alle uitgroei blonderen, daar zat ik al een uur voor eer het goed ingetrokken was, dan nog toner en weer intrekken dan wassen en zilvershampoo weer intrekken en dan nog drogen (en evt knippen). Dan was ik snel 2 a 3 uur verder :(

Ik blondeer het echt nooit meer. Het onderhoud vind ik vreselijk en de structuur van mn haar is daarna om te janken. :+

Mijn rood is er trouwens al zo goed als uit. T is nu soort van bruinig met donker paarse highlights :=
Was een duur grapje voor zulk kort plezier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:35

Rood vervaagt inderdaad heel snel, enkel met Henna bleef rood mooi bij mij. Maar als je wilt wisselen qua kleur dan is Henna een grote afrader :Y)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:50

Mensen onderschatten vaak hoeveel lichter wit-wit haar is dan gewoon blond. Om ‘gewoon’ blonder te worden moet je oplichten, maar om wit-wit-wit te zijn mag er geen enkel pigment meer inzetten. Tijdens het bijwerken van mijn uitgroei zag ik ook duidelijk dat het initiële oplichten wel snel ging, maar de fase van lichtblond/geel naar wit duurde altijd het langst. Dan kwam de kapper kijken, nee, nog niet wit genoeg, weer een kwartiertje erbij, daarna nog steeds niet licht genoeg, weer een halfuur verder... Voor je het weet ben je je hele zaterdagnamiddag kwijt :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:18

8 uur zitten voor mij.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:30

Niemand die dus weet waarom je haar touwig wordt ? Want als het keratine tekort is, dan zit ik met maria nila producten niet goed, die zijn veganistisch. Dus geen keratine erin...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:35

lieveli schreef:
8 uur zitten voor mij.

Valt binnen,
Ik heb ook ongeveer 8 uur gezeten om 2/3 tinten lichter te gaan. Nooit meer! Mijn arme haar is er nog niet bovenop.
Al wil ik mijn haar weer een andere kleur geven. Maar het is beter van niet al wil ik het wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:39

Maris schreef:
Niemand die dus weet waarom je haar touwig wordt ? Want als het keratine tekort is, dan zit ik met maria nila producten niet goed, die zijn veganistisch. Dus geen keratine erin...

https://www.beautyjournaal.nl/2015/10/3 ... blonderen/

Cinnepin, je haar ziet er oneffen uit en ook een beetje feather hair uit de jaren 80...

Wit haar is echt lastig, je kunt beter een pruik kopen denk ik. Ik doe het ook nooit meer.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 04-01-19 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:39

Maris schreef:

Dat is omdat het haar beschadigd wordt, en beschadigd haar kan je niet van buitenaf herstellen. Dat moet echt van binnenaf komen. Je kan het wel maskeren met middeltjes om je haar, sileconen bijvoorbeeld zijn een prachtig voorbeeld van een laagje om je haar waardoor het weer glad en glanzend is. Maar beschadigd haar kan je enkel kwijt raken door te knippen.

Shampoos en maskertjes met vitamine A en B en het hele alfabet aan vitamines doen dan ook niks voor je haar, tenzij je het inslikt en de vitamines dus in je nieuwe haar komen, maar voor het zichtbare haar is dat al te laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:41

Of je doet het zoals ik gewoon thuis en kan na 20 minuten je haar uit je hoofd trekken. Ik heb nu eindelijk alles wat ooit blond is geweest (jaar of vier geleden) uit laten groeien en ik doe het nooit meer. Als je terugzoekt op mijn berichten in dit topic vind je mijn verhaal nog wel :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:48

Shanna schreef:
Maris schreef:

Dat is omdat het haar beschadigd wordt, en beschadigd haar kan je niet van buitenaf herstellen. Dat moet echt van binnenaf komen. Je kan het wel maskeren met middeltjes om je haar, sileconen bijvoorbeeld zijn een prachtig voorbeeld van een laagje om je haar waardoor het weer glad en glanzend is. Maar beschadigd haar kan je enkel kwijt raken door te knippen.

Shampoos en maskertjes met vitamine A en B en het hele alfabet aan vitamines doen dan ook niks voor je haar, tenzij je het inslikt en de vitamines dus in je nieuwe haar komen, maar voor het zichtbare haar is dat al te laat.

Olaplex is geen siliconenmiddeltje en werkt dus wel. Lees de link die ik plaatste, heel informatief. Het is siliconen met een i trouwens.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:06

Ik heb mijn haar ooit zo gehad:

Afbeelding

En iedereen die ooit wit haar wil raad ik het af. Je haar is daarna zo verneukt. Heb nog jaren met een kortpittig kapsel gelopen omdat mijn haar echt niet mooi meer was. Afgelopen zomer weer een fout gemaakt weer zwaar ontkleurt. Ik had het kunnen weten :')
Maar echt ik doe het nooit meer!
Nu wil ik baar natuurlijke bruintinten wat ook weer ontkleuren betekent.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:10

Lau ik vind je een lieverd en een lekker wijf maar dit is toch niet mijn favoriete look van jou. Wat je nu hebt staat prachtig!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:11

lieveli schreef:
Lau ik vind je een lieverd en een lekker wijf maar dit is toch niet mijn favoriete look van jou. Wat je nu hebt staat prachtig!

Soms moet je niet naar je moeder luisteren :+
Tevens ook mijn advies :')
Ik hou het bij mijn natuurlijke haarkleur. Lekker donkerbruin zwart }:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:12

:')

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:18

Afbeelding
Afbeelding

Laatst model gezeten voor iemand die kappersopleiding doet.

Geen spijt van, hardstikke leuk gedaan.

Alleen ja, wil toch weer wat anders, nl terug richting mijn eigen kleur, begin al dat geverf een beetje beu te geraken na 10 jaar. Ben blond van mezelf :+

Nu wou ik, aangezien m'n haren nog nooit echt ontkleurd zijn geweest, de gok wagen aangezien ik gewoon niet meer donker wil.

Weten jullie bij wie ik het beste terrecht kan? Ofja een kapper oid die dit wel aandurft? (regio valkenswaard)

Normaal ben ik wel een DIY typetje, maar om heel m'n haar zo te doen, durf ik toch niet zo goed zelf :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:24

Is het recent zo donker geverfd? Een goede kapper gaat dat dan niet ontkleuren.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:35

Ergens begin december.

Ben ook bang dat een kapper hier niet heel vlug ja op zegt :+

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:49

Olaplex is geen siliconenmiddeltje en werkt dus wel. Lees de link die ik plaatste, heel informatief. Het is siliconen met een i trouwens.[/quote]

Blondeer mijn haar ook al heel wat jaren. Vaak werden het na een tijdje droge, doffe, breekbare spaghetti slierten, die ook nog afbraken, maar ja wilde perse blond zijn. Een tijd terug had jij ook al een goede tip Lieveli om het te blonderen in een SalonB met olaplex. Dit toch maar eens geprobeerd en ze hebben een super futuristisch kapsel geknipt in een hele toffe kleur blond. Mijn aangevreten ragebol is niet meer en daar ben ik zooo blij mee! Echt dankjewel dus +:)+