Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:19

Cool Rebel_Jits!
Dat is echt wel veel inderdaad!

Ik dacht gisteren even mee te doen met 'ontspannende' yoga..
Mijn zus wilde dit graag een keer doen dus zijn samen gegaan.
Manman wat viel dat tegen zeg :')
Kreeg echt overal kramp en heb gelijk weer last van mijn rug :(

Morgen weer lekker aan de slag met cardio en kracht.
Heb er echt zin in :D

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:02

Zo, ik heb -onder begeleiding van een personal coach- voor het eerst Hip Thrusts en Deadlifts gedaan. Ging goed!
(ben benieuwd hoe erg mijn spierpijn morgen is :') )

Wat voor oefeningen doen jullie zoal? Als je cardio en kracht combineert?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:34

Ik heb vanmorgen drie kwartier krachttraining gedaan, 20 min fietsen en 45 min hardlopen.
Ik doe de meeste toestellen, ook als ik cardio doe.

Leg abductor/adductor, total abdominal, leg press, pull down, pull back, lower back bench, chin/dip, vertical pull, leg extension, chest press, zoiets. Ik vergeet vast nog wat.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:16

Vandaag had ik hipthrust, push press, back squat, chin-ups, 45º hyperextensions, band seated hip abduction (Waarbij de band knapte :oo) en leg extensions. Moest eigenlijk ook seated lateral raises doen, maar die kan ik niet ivm m'n elleboog.
Merk wel dat ik er even uitgetest ben. En ook al langer veel bovenlijfoefeningen heb overgeslagen (waaronder dus de chin-ups). Kon serieus nog maar 1 chin-up per keer. Boehoe

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:25

Van hipthrust krijg ik gigantische kramp in m'n hamstrings :oo Doe liever romanian deadlifts, step ups of hyperextensions.

Needje, je kan ook lateral raises doen met elastieken rond je bovenarm (net boven de elleboog) en op het elastiek staan. Elleboog 90 graden gebogen houden en dan zijwaarts heffen (of voorwaarts).

Vandaag goed gewerkt met een push-dagje. Heb nogsteeds een hekel aan pushups, maar ze lukken tenminste redelijk :D

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:27

Mijn voornemen was om vanaf januari wat meer te bewegen. Ik wandel met mijn hond, rijd met mijn paard en heb een sportschool abbo afgesloten.

Tot nu toe maak ik mijn voornemen waar.
Gister buitenritje met mijn paard gemaakt.
En vandaag naar de sportschool geweest voor het eerst.
20 min gefietst en wat spieren getraind.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:36

Ik ga morgenochtend weer voor een uurtje spinning! Benieuwd hoe druk het is, zo in januari ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:57

He thanks Rebel_Jits, daar heb ik niet aan gedacht.
Trainer zei dat ik idd een apparaat kon proberen die dat dus ook doet. Boven de elleboog. Maar die hebben we natuurlijk niet.
Kan het idd wel zo proberen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:00

Zo mn eerste rondje sportschool ook weer gehad :D

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:05

Rebel_Jits schreef:
Vandaag goed gewerkt met een push-dagje. Heb nogsteeds een hekel aan pushups, maar ze lukken tenminste redelijk :D
Netjes! Ik kan helemaal nog geen pushups.. Maar ik ben al wel begonnen met trainen :)

Spierpijn van Hip thrusts van gisteren is er trouwens BEHOORLIJK *D Maar wel 'fijne' spierpijn op zich.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:27

Sabini schreef:
Rebel_Jits schreef:
Netjes! Ik kan helemaal nog geen pushups.. Maar ik ben al wel begonnen met trainen :)

Spierpijn van Hip thrusts van gisteren is er trouwens BEHOORLIJK *D Maar wel 'fijne' spierpijn op zich.

Met bloed, zweet en tranen hoor :') Ben ooit begonnen met wall pushups, dus als ik het nu kan, kan jij het zeker ook!

Vandaag met de uitverkoop flink geshopt *\o/* Hardloopschoenen, twee tights, een hardloopshirt en zo'n armband voor je gsm, nog geen 60 euro :list: Meteen een rondje getest met de honden (+- 4 km intervallen, want conditie is 0,0 bij honden en mij :o ), goedgekeurd! En alles lekker flashy oranje of roze <3

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:16

Lekker hè, de uitverkoop. Ik heb gisteren een leuk paars hardloopjasje gescoord van odlo. Van 80 euro voor 28 euro :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:30

Ik moet ook nog zo'n "armband" hebben voor je telefoon, waar haal je zo'n ding? Zag ze eerst overal en kan ze nu nergens meer vinden :?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:31

Die van mij komt van de decathlon.

Vandaag waren ze de e gym apparaten aan het installeren in onze sportschool en zondag is de heropening. Het zag er mooi uit, ik kijk even de kat uit de boom en zie daarna wel of het wat voor mij is.

Vandaag 45 min kracht, 15min variotrainer en 15min fietsen.
Morgen lekker hardlopen in het bos.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:10

Ik heb ook rondje milon gedaan vanavond.

Maar pfff wat valt savonds sporten mij zwaar tegen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:26

Ik ga ook liever niet 's avonds. Probeer vaak meteen vanuit het werk te gaan of veel op mijn vrije dagen te doen. 's avonds vind ik het ook vaak te druk bij de apparaten.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:36

Ik zou deze week veel vrij zijn maar helaas is er een zieke dus werk extra.

Drukte viel mee. Maar mn eten zat dwars :+

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:04

Ik zou graag mee willen kletsen als dat mag.
Eind november heb ik mij ingeschreven bij een nieuwe sportschool bij mij in het dorp. Hij is zo nieuw dat maandag pas voor het eerst de deuren open gaan en we eindelijk kunnen gaan beginnen.
Vandaag ben ik bij de open dag geweest om te kijken hoe alles er uit ziet en ik ben gemotiveerd om te gaan! De eigenaren zijn ook erg aardig en enthousiast en vinden het belangrijk dat mensen lekker fit zijn en proberen het ook toegankelijk te maken voor iedereen.
Maandag ga ik mijn sleutel ophalen en dan kan ik dinsdag echt gaan beginnen met sporten. De sportschool is echt nieuw dus het wordt nog even aftasten hoe het gaat lopen. Er worden groepslessen gegeven waar ik graag aan mee wil doen. Daarnaast kan ik 24/7 een virtuele groepsles doen en virtueel een les spinning doen. Ook worden er groepslessen crossfit gegeven waar ik graag aan mee wil doen. Ik ga samen met een vriendin sporten, maar ik wil niet 100% afhankelijk van haar zijn, dus ik zal ook vast regelmatig in mijn eentje in de sportschool te vinden zijn.
Afgelopen tijd heb ik me al vermaakt met het aanschaffen van spullen, van sporttas, tot broek, tot bidon.
Mijn doel is vooral gewoon lekker fit worden, een betere conditie en wat meer spier opbouwen, afvallen is eigenlijk niet echt nodig.

Als jullie nog tips voor me hebben hoor ik het graag! :D
Laatst bijgewerkt door EllaBellaah op 06-01-18 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:06

Ik heb dinsdag een rondleiding en gesprek, aangezien ik geen idee heb wat ik moet/wil/kan...
Dus ik ga hier maar eens mee lezen ;)

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:51

Afgelopen weken super druk geweest met mijn studie, wel gewoon getraind maar geen tijd gehad om te posten of mee te lezen.

Leuk al die nieuwe mensen die ook gaan sporten!
@Ella, is je sportschol 24/7 open? Dat is ideaal, jaloers!

Een tijd terug had ik toch gezegd dat ik iedere keer last van mijn onderrug had? Loop er voor bij de fysio, lichte rugblessure. Hij masseert hem nu iedere keer los, heb een aantal oefeningen mee kregen en moet mij beter focussen op houding met het trainen en wanneer ik sta. Ik trek mijn rug hol, en dat voel ik nu. Ook moet ik van mijn fysio iedere zoveel weken mijn rug laten los werken/masseren, met de doelen die ik heb en de manier hoe ik train is het topsport en moet ik mijn lichaam behandelen als dat van een atleet.
De afgelopen weken ben ik qua trainen mijn motivatie een beetje kwijt geweest, wel iedere keer gegaan maar ging niet zo lekker als normaal. Krijg zondag een nieuw schema, hopelijk bied dat weer wat uitdaging. Nu ik door middel van een reverse dieet mijn kcal aan het ophogen ben groei ik ineens als kool *\o/* Ik mag mijn kcal gaan opbouwen naar 2500/2600 kcal *\o/*

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:15

Inderdaad 24/7 open. Ik ben niet van plan om 's nachts te sporten, maar ivm mijn wisselende werktijden kan het prettig zijn om 's ochtends al oprijd te kunnen sporten en 's avonds laat na mijn werk ook. Ik zit niet aan bepaalde tijden vast en door de virtuele groepslessen kan ik daar ook op elk moment van de dag aan mee doen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:16

Zo vanochtend weer lekker bezig geweest. Nog extra apparaten gedaan.
Maandag en dinsdag weer. Dan helaas week verplicht rust ivm nachtdiensten.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:28

Eindelijk weekend. Vanochtend les gehad met paard, vanmiddag strandwandeling met hond, morgen boswandeling met hond. Resultaat is dus dat ik de sportschool niet zie. Volgende week beter.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:54

Hoe ervaren jullie groepslessen? Ik ben altijd wel bezig wat een ander van me denkt en of ik niet voor banketstaaf sta (helaas)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:13

LadyMadonna schreef:
Hoe ervaren jullie groepslessen? Ik ben altijd wel bezig wat een ander van me denkt en of ik niet voor banketstaaf sta (helaas)

Ik heb hetzelfde en het wisselt super erg per groepsles. Overdag vind ik sowieso al veel toegankelijker dan 's avonds ivm het publiek dat er overdag is en verder goed uitzoeken wat voor soort les je aan meedoet. Heb een aantal lessen die ik echt niet prettig vind omdat ze fysiek erg zwaar zijn en de mensen die het volgen echt heel ervaren zijn, maar een aantal vind ik wel fijn. Dingen als Pilates of poweryoga zijn ook altijd heel toegankelijk.