Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:25

Ja vorig jaar maart heb ik de halve gelopen.

Ik ben langzamer, op mijn schema staat:

Zeer rustige duurloop (lang): 7.30/km.
Rustige duurloop 7.00/km.
Tempoloop 5.45, 6.00/km.

7.30 haal ik bijna niet, dat is zo langzaam, ik loop eigenlijk tussen 6 en 7 min/km in de trainingen.
Tot 5km lukt 5.20 of 5.30 ook nog wel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:00

Ik hou me niet aan tempo,s alleen als ik sneller wil worden op de 5-10 km dan pak intervallen 2x pw en ga ik zitten priegelen met min/km

Maar alles boven de 10km moet ik vooral leuk vinden en ik moet eerlijk zeggen HM op asfalt vind ik echt niet leuk meer. Ik wil iets zien ik ben ooit uit parcours gestapt in Etten-leur Omg wat saai

Of de 25km van Hulst ik zou sowieso de 12.5 km doen en daar ter plekke besluiten of ik doorging. Nou ik ging dood, was echt 10km windkracht 5/6 en zoooo saai door de polder dat ik hem dit jaar niet eens de 7 ga lopen

Trails loop ik sowieso niet op snelheid.

En hoe langer ik nadenk hoe minder de snelheid me interesseert maar misschien komt dat omdat ik nu echt schildpadje ben al wil ik harder ik kan niet harder.

Tuurlijk heb ik last van mijn buik mijn vel rekt niet mee mijn baarmoeder ligt te stuiteren op mijn blaas en ik voel me blehhhhhhhh raar en de baby gaat heerlijk als malle te keer las ik klaar ben met bewegen.
Praten we maar niet over mijn broeken die echt echt niet lekker zitten heel,raar alsof ik ook geen elastiek kan verdragen rondom mijn buik

Jammer Daan anders had je x met mij kunnen lopen wel langzaam maar dan heb je wel iemand die je mee trekt met deze kou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:06

Ik zou graag meer trails lopen, maar dan moet ik de auto pakken en dan heb ik al snel zoiets van "eh laat maar" :+

Waar loop jij altijd tita?

tita

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:13

Ik pak altijd de auto :’)

Mastbos is 5km
Pannehoef 12km
Dorst 12km
Drunen is 20-25

De wedstrijdtrails loop ik alleen op de Veluwe of Utrechtse heuvelrug met max 130-150km vanaf Breda

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:13

Supervixen die halve gaat jou echt wel lukken hoor!

Tita klinkt allemaal niet echt prettig, knap dat je toch blijft lopen.
Ik loop juist liever op asfalt, maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik juist wel met tijd bezig ben (en ik makkelijker/sneller loop op asfalt). Maar met geen/weinig bos in de omgeving is er ook niet zo veel keuze, en wat Anthea ook zegt, geen zin om in de auto te moeten stappen. Om naar een echt bosgebied te gaan heb ik wel bijna een uur enkele reis te pakken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:23

Ja das wel stukje rijden maar je hebt toch wel wandelgebieden bij jullie?
Trail is onverhard toen ik nog in zuid Holland woonde trailde ik langs de rivier.

Asfalt loopt voor iedereen sneller maar als jij een maand onverhard loopt, zul progressie boeken op het asfalt

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:26

Trailen is niet mijn ding maar er zijn hier in de omgeving wel leuke gebieden om te lopen ja. Al moet ik zeggen dat ik niet zo snel in (afgelegen) gebieden ga lopen als ik alleen ben, dat vind ik toch wel een beetje eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:35

Ik loop 9 vd 10 keer op afgelegen boerenweggetjes in het donker := Vind 5-6 uur in de ochtend altijd het fijnst. Hoofdlamp op en gaan :+

Met de Strava app kan iemand je live volgen :)
https://www.strava.com/premium/live/beacon

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:52

Oh nee dat vind ik echt te tricky, je zal maar een gek tegen komen. Handig die app! Maar ja, als je bijvoorbeeld in een auto wordt getrokken en je telefoon uit/weg dan heb je er weinig aan...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:55

Ik heb vind my iPhone en zit meestal in mijn bh.
Ik loop wel alleen en in diepe bos maar nog nooit wat mee gemaakt gelukkig wel in de polder

En op achterlijke tijden zondag van 17:45-18:25 tja........... toen bleef ik op het zandpad ipv korte route tussen de bomen

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:58

Telefoon heb ik ook altijd bij me. Bahh lijkt me vervelend Tita..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:08

Tsja, je kan op elk moment van de dag wel een gek tegen komen.. Helaas.
De kans dat je geschept word door een auto is groter, 9 vd 10 keer krijg ik echt totaal geen ruimte 8)7

Echt mijn nr 1 frustratie, hoe moeilijk is het om een beetje afstand te nemen :=

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:38

Ik loop ook altijd in het bos, in NL, UK, Zweden dat maakt me niks uit, en totaal geen angst dat er 'enge' dingen kunnen gebeuren. Ik ben één keer echt bang geweest, en dat was vorig jaar in Zweden toen ik serieus was verdwaald en redelijk dicht bij mij een heel groot hert zag/hoorde rondrennen. Was toen erg bang om door 't hert geraakt te worden in combinatie met het verdwaald zijn. Toen ik eindelijk weer een bekend pad had gevonden heb ik geloof ik m'n snelste 5K ooit gerend op weg naar huis - hallo adrenaline :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:45

Hahaha een moordzuchtig hert. Was het geen eland? Die kunnen nogal agressief zijn.

Ik liep zondag als een soort konijn door de hei te hupsen omdat er grote schotse hooglanders op het pad stonden. Zag er ook niet uit denk ik :'). Ik ben er niet bang voor, maar loop wel een blokje om.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:52

Nee, gelukkig geen elanden hier! Maar tegenkomen doe je die liever niet nee heb ik me laten vertellen :oo

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:03

Schotse Hooglanders zijn leuk he :D

Piekosjj, zijn die beesten agressief dan?

Klinkt niet fijn Tita. Krijg je daar op termijn geen klachten van?

Ik loop ook gewoon alleen in het bos 's morgens heel vroeg. Liever niet 's avonds laat.

Ik doe eigenlijk helemaal niet aan verschillende tempo's. Ik loop in training altijd tussen de 5.20-5.30 gemiddeld. En dan maakt het eigenlijk niet uit of ik 5 of 15 km loop. Vorig najaar heb ik wel wat tempotraining gedaan, dat ging wel wat harder.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:34

Jeetje wat veel gekletst!
Ik heb 2x lopen overgeslagen ivm weekendje weg maar vanavond weer gelopen. Getver wat was het koud! Klein rondje gedaan maar in elk geval wel even gelopen.

Heb je voor trail echt speciale schoenen nodig? Lijkt me ook wel leuk om van de zomer af en toe in het bos te lopen.

Kan me voorstellen dat je harder rent voor agressieve beesten _O-

Schotse hooglanders vind ik prachtig maar als ze kalfjes hebben ga ik wel een blokje om hoor :')

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:47

Goed dat je toch bent geweest Wendy!

Ik ben van plan morgenochtend te gaan, maar ik weet nog niet of ik mezelf daadwerkelijk kan motiveren met de kou :Y) Misschien toch een wat dikker thermoshirt aandoen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:58

Ik ga morgen ook. Het wordt -15 maar ZONNIG :):) :):)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:59

Haha eenmaal op gang gaat het wel maar die drempel om te vertrekken in de kou is zo groot!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:51

Sow, ik heb even een tijdje alleen maar meegelezen, jullie hebben echt zoveel gepraat, dat ik het ook niet meer bij kon houden!

Tita, gefeliciteerd met je zwangerschap hoor! En jeetje, wat een respect dat je nog zovaak en zulke afstanden loopt in deze termijn van je zwangerschap! Ik kreeg van een kort sprintje (als mijn dreumes plots aan de wandel ging ofzo :') ) al onwijze last. Maarja, ik was dan ook helemaal niet meer getraind.
Ik zag ook dat je last had van je schoenen. Misschien gaat het inmiddels al wel, maar ik had in december ook New Balance schoenen aan laten meten en ze zitten me niet lekker. Krijg telkens aan de rechterkant van mijn voet kramp tijdens het lopen. Zeer irritant. :(
Wat bedoel je met de 25 km van Hulst? Is dat in ZVL? En wanneer is die dan?

Supervixen, jammer dat je je run gemist hebt!! :oo

Daan, snap dat je motivatie nu iets lager ligt met deze temperaturen, maar als ik jou trainingen zo bekijk gaat het je toch wel lukken?? En zoniet, dan ga je toch wandelen als je niet meer kunt tijdens de marathon? Dan loop je hem gewoon wandelend uit. Zou ik persoonlijk niet zo mee zitten hoor. En wie weet wordt je zo opgehyped door de mensen en de sfeer dat je hem alleen al daardoor goed uit kunt lopen?

Mijn loopfrequentie zit de laatste weken maar op 1-2 keer per week helaas. Vaak een combi van te druk of partner weg, dus dan is het even niet anders. Gelukkig blijf ik wel trouw aan mijn vaste rondje op dinsdag. Gister dus ook, maar hemel, wat was het koud!!! Heb nu ook last van mijn keel, dus heb spijt dat ik niet iets van een col aan heb getrokken.
Ik zit een beetje met mijn gewicht. Ik moet eigenlijk echt 8 tot 10 kilo kwijt voor de halve marathon in oktober, maar ondanks dat ik 4 tot 6 keer in de week (fanatiek) sport en op mijn voeding let, raak ik maar geen gewicht kwijt. :\ Wel in omtrek, ben een heel stuk gespierder geworden door de bootcamps die ik volg. Maar met dit gewicht ga ik geen halve marathon kunnen lopen vrees ik. Merk ook dat het me onwijs irriteert dat ik maar op mijn zelfde gewicht blijf hangen.
Iemand tips?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:15

Heb je wel eens het aantal kcal bijgehouden dat je eet? En dat uitgezet tegen wat je verbrandt? Vaak vind ik het confonterend om te zien hoe snel het aantikt als je bepaalde dingen eet.

Na de kerst moest ik van mezelf 2.5 kilo kwijt. Ik voer dan een tijd alles wat ik eet in op shealth.
Ik probeer dan ongeveer 1900kcal te eten, terwijl ik 2300 verbrand. Zo ben ik het na een paar weken kwijtgeraakt. Ik sport 5 à 6 keer per week.

Geen hardlopen voor mij vandaag.. gisteravond aardig koorts en nu ook niet lekker. Heb wel krachttraining gedaan, maar dat ging ook moeizaam. Ik skip m'n looptraining maar een keer en ga zo op de bank liggen. Vind ik wel lastig, want ik kan moeilijk stilzitten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:27

Sterkte supervixen

25 hulst is 25 van hulst :D
Dit jaar op 31/3 volgens mij 3 afstanden iid in ZVL maar mij niet meer gezien daar

Nooit nooit meer

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:17

Ik ben vorig jaar 21 kilo afgevallen. Mijn calorieën omlaag gedaan naar 1400 en in het begin bijgehouden in myfitnesspall. Lijkt weinig maar ben 1.58 en heb een kantoorbaan. Fanatiek sporten deed ik ook niet toen. Ben daarbij veel gaan wandelen. Inmiddels zit het niet meer snoepen en gezonder eten in m'n systeem. Nu de laatste 6 a 7 kilo nog, maar als dat niet lukt is het ook geen grote ramp.

Beterschap supervixen!!

Ik ga morgen weer een rondje voordat ik naar de tandarts ga...even wat afleiding nog haha.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:41

Ja supervixen, ik heb wel bijgehouden wat ik at op een dag via een app. Daar ben ik al een tijdje mee gestopt, maar inderdaad, dat ga ik weer doen. Klopt dat het af en toe vies kan tegenvallen. Is die van jou ook dat je barcodes kan scannen? Want dat vond ik bij de app die ik had erg handig, maar krijg ik niet meer geinstalleerd.
Beterschap!

Ik ga eens kijken tita, ik kom van die kanten, dus wellicht nog wel leuk om eens mee te lopen. :)

Faringo, wow, superknap om 21 kilo af te vallen. Ik ben ook maar 1.62 en heb ook een kantoorbaan. Werk wel maar 3 dagen en de overige dagen ben ik erg druk (met voornamelijk achter mijn kinderen aan lopen ;) )

Ik wil wel een electrische fiets aanschaffen, zodat ik wat vaker op de fiets naar mijn werk kan en dat is ook weer 'gratis' beweging.