Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urona447 schreef:Ik ga helemaal stuk om die opmerking van Ayasha !Veel mensen willen aan het plaatje voldoen dat het moederschap altijd geweldig is, dat begint al in de zwangersschap. Ik heb elke dag meer dan 20 keer over gegeven en was letterlijk aan het overleven, daarna kwam ik voor 1 maand in het ziekenhuis wegens te hoge bloeddruk en had ik verplichte bedrust voor 1 maand. Maar wat er ook gebeurd volgens de maatschappij zit elke vrouw gedwongen op een roze wolk. Als ik vertelde dat het eerder een zwarte donderwolk was moest ik niet zo negatief doen.
Indestal schreef:Als ouders kinderen willen, zijn daar consequenties aan verbonden..moeder zijn is moeder zijn en niet carriere en extra veel geld bijverdienen voor heel veel overdreven luxe voor de kids...maar liefdevol opvoeden met wijsheid, zelfvertrouwen, levenservaring, aandacht, etc...dat is gratis daar hoef je geen baan voor te nemen...en ja dat is niet elke jaar op vakantie of elke 3 jaar nieuwe auto, of 2 auto's, luxe moderne hippe inrichting, elke kind een ipad etc.....
Maar gewoon ouderschap....
Aria_zz schreef:Ik zie weinig nieuwe gezinnen die het financieel kunnen rondkrijgen zonder twee verdiener te zijn. Wat ik ook schreiend vind. Als er dan kinderen bij komen hebben ze echt niet zoveel luxe hoor, ze komen net rond maar moeten beide blijven werken anders lukt het niet.
Getup schreef:Niet altijd, hoor! T is toch heel anders als van te voren gedacht. En die situaties van :"dat gaat mij niet overkomen" gebeuren toch. Maar t ligt uiteraard zo veel aan je eigen houding en mentaliteit.
Hier dus 2 kinderen. Vaak heel leuk. Soms minder. Maar een leven zonder kinderen is ook superleuk! ( want in de algemene opinie kan dat niet enzo).
bruintje123 schreef:Aria_zz schreef:Ik zie weinig nieuwe gezinnen die het financieel kunnen rondkrijgen zonder twee verdiener te zijn. Wat ik ook schreiend vind. Als er dan kinderen bij komen hebben ze echt niet zoveel luxe hoor, ze komen net rond maar moeten beide blijven werken anders lukt het niet.
Wat ik vooral zie zijn kinderen die op 2 sporten zitten. Dat moet in de perfecte outfit.
Daar kunnen ze niet heen fietsen, alles moet met de auto, die er dan ook twee aanwezig zijn. En een auto van 10 jaar oud daar steel je toch niet de show mee aan de schoolpoort.
Dan moeten er nog veel uitjes gepland worden zoals naar de efteling of dierentuin. Ook een verjaardag is niet meer thuis maar moet ergens naartoe, met 15 kinderen overdekt spelen oid.
En er moet een keer per jaar een ver weg vakantie zijn want met de auto naar zee kan niet.
Ja en waar wij iets met 2 doen, tellen de prijzen dan al snel dubbel.
En ondertussen verbaasd men zich dat ze met twee moeten werken.
bruintje123 schreef:Ook 1 sport is luxe.
En wij verdienen beide niet boven modaal. Maar zouden wij geen paarden hebben dan zouden we echt met dik gemak rond komen op 1 salaris. Maar wij zijn niet van die mensen die alles moeten hebben.
Dus ja ik ben van mening dat het zeker wel op 1 salaris te doen is. En dan kom je niets te kort.
bruintje123 schreef:Ook 1 sport is luxe.
En wij verdienen beide niet boven modaal. Maar zouden wij geen paarden hebben dan zouden we echt met dik gemak rond komen op 1 salaris. Maar wij zijn niet van die mensen die alles moeten hebben.
Dus ja ik ben van mening dat het zeker wel op 1 salaris te doen is. En dan kom je niets te kort.
bruintje123 schreef:Ik ben daar niet mee opgegroeid, ja ik weet dat het een leeftijdsverschil is en ja sport is luxe. Je kunt ook op een veldje een balletje trappen.
Eten en een dak boven je hoofd dat heb je nodig.
En nee afgunst heeft er totaal niets mee te maken. Begrijp die reactie ook niet.
Hier staan 4 paarden aan huis met een grote lap grond, dat wil ik met geen goud ruilen voor een koter die op sport moet.
Het is gewoon onnodig om te zeggen met twee werken moet.
Ja met alle dingen die men zich tegenwoordig verplicht stelt wel ja. Anders hoort men er niet bij.
Maar ligt daar niet het probleem? Niet bij dat het zo duur is?
Ik moet er echt niet aan denken zo mee te moeten doen. En doe je dat niet is je kind een buitenbeentje.
Bah bah, niet mijn ding.