Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:01

Ik ga helemaal stuk om die opmerking van Ayasha !Veel mensen willen aan het plaatje voldoen dat het moederschap altijd geweldig is, dat begint al in de zwangersschap. Ik heb elke dag meer dan 20 keer over gegeven en was letterlijk aan het overleven, daarna kwam ik voor 1 maand in het ziekenhuis wegens te hoge bloeddruk en had ik verplichte bedrust voor 1 maand. Maar wat er ook gebeurd volgens de maatschappij zit elke vrouw gedwongen op een roze wolk. Als ik vertelde dat het eerder een zwarte donderwolk was moest ik niet zo negatief doen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:02

Ja zeg, brr, ik snap niet dat je ervoor kiest om zo te worden. Ik heb als ik eerlijk ben meer respect voor mensen die voor zichzelf kunnen leven, mensen die oprecht (en op een gezonde manier := ) van zichzelf houden en vanuit die positie iets bijdragen aan de samenleving. (Dit kunnen natuurlijk ook ouders zijn, begrijp me niet verkeerd.)
Verder vind ik het soms ook schrijnend hoe de positie van de vader onder wordt gesneeuwd. Maar wel klagen dat er niet genoeg geëmancipeerd wordt. Nee vind je het gek, als er bij een scheiding standaard naar de moeder wordt gekeken voor de voogdij, en dat de vader ook een weekendje mag af en toe. :o

Een streamer die ik kijk wil binnenkort gaan proberen in verwachting te raken met zijn vriendin. Argumentatie van haar: lijkt me leuk. Van hem: natuuurlijk wil ik een kopie van mijzelf op de wereld zetten (die vent is echt een mega narcist, maar goed, geef hem eens ongelijk met elke dag tienduizenden mensen die hun tijd verdoen met naar jou kijken). Oja en ze hebben allebei helemaal niks met baby's maaaar na 2-3 jaar wordt het vast wel leuk.

Ik. Snap. Het. Niet. Effe 2-3 jaar afzien en dan wordt het vast beter? Een kind nemen omdat het wel leuk lijkt? En dan vinden mensen mij gek omdat ik ze niet wil. :') Als dit al een afdoende argumentatie is...

Kelly, haha wat een brutaliteit zeg! Moet ik eens proberen met iemand die de staatsloterij heeft gewonnen :o

Urona, laat me raden, je moest maar blij zijn dat je zwanger kon worden want dat was ook niet voor iedereen weggelegd?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:07

Urona447 schreef:
Ik ga helemaal stuk om die opmerking van Ayasha !Veel mensen willen aan het plaatje voldoen dat het moederschap altijd geweldig is, dat begint al in de zwangersschap. Ik heb elke dag meer dan 20 keer over gegeven en was letterlijk aan het overleven, daarna kwam ik voor 1 maand in het ziekenhuis wegens te hoge bloeddruk en had ik verplichte bedrust voor 1 maand. Maar wat er ook gebeurd volgens de maatschappij zit elke vrouw gedwongen op een roze wolk. Als ik vertelde dat het eerder een zwarte donderwolk was moest ik niet zo negatief doen.

Snap ik helemaal! Ik hoop dat je sterk blijft om de werkelijkheid te blijven zien en niet stuk gaat omdat je anders een "slechte" moeder bent..ik denk dat jij door deze reeele ervaring reeeler naar je kinderen gaat zijn..

Een vriendin van mij heeft vaak gezegd dat ze nu zo goed snapt dat ik geen kinderen wilde, dat zij dat eerder helaas niet had bedacht..nu het een bijna onmogelijke taak vind te volbrengen binnen een slecht huwelijk en een 2 strijd in de opvoeding..hij slap en ongedisciplineerd opvoed, zij regels, regelmaat en discipline wil...conclusie losgeslagen elke dag ruzie makende kinderen waar ze gek van wordt! Ze voelt zich een slechte moeder omdat ze soms gewoon echt de pest aan haar kinderen heeft, het liefste gewoon weggaat, maar toch elke dag weer de strijd aangaat...

Ik weet zeker dat er meer mensen zijn die hier mee kampen!

Ik vind mijn leven daarom ook heerlijk ongecompliceerd! Ik kan knuffelen met de kids van mijn vriendinnen, maar als ze vervelend zijn kijk ik heerlijk de andere kant op! :D

F_Orumster

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:13

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:18

Goed artikel!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:23

Als ouders kinderen willen, zijn daar consequenties aan verbonden..moeder zijn is moeder zijn en niet carriere en extra veel geld bijverdienen voor heel veel overdreven luxe voor de kids...maar liefdevol opvoeden met wijsheid, zelfvertrouwen, levenservaring, aandacht, etc...dat is gratis daar hoef je geen baan voor te nemen...en ja dat is niet elke jaar op vakantie of elke 3 jaar nieuwe auto, of 2 auto's, luxe moderne hippe inrichting, elke kind een ipad etc.....
Maar gewoon ouderschap....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:25

Wederom een bewijs dat het hebben van kinderen niet goed is voor je gezondheid :').

Overigens vind ik het wel een klaagzang. Ja, het zal zwaar zijn, maar dat weet je hoop ik toch ook voor je aan kinderen begint :?.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:27

Maar als je kids onopgevoed zijn, alles met eigen wil hun ouders regeren, dan is het bloedzwaar ja.. :+ geef mij maar weer het oiderwetse opvoedsysteem....ipv je moet luisteren naar wat je kleuter WIL..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:28

Het werd mij niet duidelijk of de schrijfster van het artikel werkt eigenlijk....

Verder denk ik bij mezelf :"ja, je wist toch wel een beetje waar je aan begon??"..

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:43

Indestal schreef:
Als ouders kinderen willen, zijn daar consequenties aan verbonden..moeder zijn is moeder zijn en niet carriere en extra veel geld bijverdienen voor heel veel overdreven luxe voor de kids...maar liefdevol opvoeden met wijsheid, zelfvertrouwen, levenservaring, aandacht, etc...dat is gratis daar hoef je geen baan voor te nemen...en ja dat is niet elke jaar op vakantie of elke 3 jaar nieuwe auto, of 2 auto's, luxe moderne hippe inrichting, elke kind een ipad etc.....
Maar gewoon ouderschap....

Moeder mag geen carriere. En vader dan? Die dan toch hopelijk net zo goed niet?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:44

Dan moeten ze dat onderling maar regelen.. feit blijft dat er gevolgen zijn aan kinderen krijgen... linksom of rechtsom is dat gewoon zo...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:45

Niet altijd, hoor! T is toch heel anders als van te voren gedacht. En die situaties van :"dat gaat mij niet overkomen" gebeuren toch. Maar t ligt uiteraard zo veel aan je eigen houding en mentaliteit.

Hier dus 2 kinderen. Vaak heel leuk. Soms minder :D . Maar een leven zonder kinderen is ook superleuk! ( want in de algemene opinie kan dat niet enzo).

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:15

Ik zie weinig nieuwe gezinnen die het financieel kunnen rondkrijgen zonder twee verdiener te zijn. Wat ik ook schreiend vind. Als er dan kinderen bij komen hebben ze echt niet zoveel luxe hoor, ze komen net rond maar moeten beide blijven werken anders lukt het niet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:09

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:15

Aria_zz schreef:
Ik zie weinig nieuwe gezinnen die het financieel kunnen rondkrijgen zonder twee verdiener te zijn. Wat ik ook schreiend vind. Als er dan kinderen bij komen hebben ze echt niet zoveel luxe hoor, ze komen net rond maar moeten beide blijven werken anders lukt het niet.

Wat ik vooral zie zijn kinderen die op 2 sporten zitten. Dat moet in de perfecte outfit.
Daar kunnen ze niet heen fietsen, alles moet met de auto, die er dan ook twee aanwezig zijn. En een auto van 10 jaar oud daar steel je toch niet de show mee aan de schoolpoort.
Dan moeten er nog veel uitjes gepland worden zoals naar de efteling of dierentuin. Ook een verjaardag is niet meer thuis maar moet ergens naartoe, met 15 kinderen overdekt spelen oid.
En er moet een keer per jaar een ver weg vakantie zijn want met de auto naar zee kan niet.

Ja en waar wij iets met 2 doen, tellen de prijzen dan al snel dubbel.
En ondertussen verbaasd men zich dat ze met twee moeten werken.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:37

Maar de tijd is gewoon ook heel anders dan toen ik klein was. (1995 geboren) Wij speelden veel buiten en waren fantasie rijk. Hier in de buurt zie ik bijna nooit kinderen buiten spelen. Ik weet dat onze buurkinderen voor de tv worden gepleurd als ze van school komen, want dan zijn ze lekker rustig. -O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:41

Ik ben nog een stuk ouder. En dingen als ver op vakantie moeten, 2 sporten/hobby's en alles met de auto blijft voor mij echt overdreven luxe gedrag.
Met dan inderdaad ook nog eens het aantal dure spullen wat er binnen al staat aan spelcomputers en dat soort dingen.

En waren ze dan maar lekker rustig, maar dat lukt ook dan maar 5 minuten om vervolgens nog alles bij elkaar te schreeuwen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:41

Getup schreef:
Niet altijd, hoor! T is toch heel anders als van te voren gedacht. En die situaties van :"dat gaat mij niet overkomen" gebeuren toch. Maar t ligt uiteraard zo veel aan je eigen houding en mentaliteit.

Hier dus 2 kinderen. Vaak heel leuk. Soms minder :D . Maar een leven zonder kinderen is ook superleuk! ( want in de algemene opinie kan dat niet enzo).

Ik neem aan dat een hele hoop scenario's door je hoofd gaan voor je aan kinderen begint.

Het bovenstaande stuk komt over als een paard kopen en verbaasd zijn dat t schijt.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:00

bruintje123 schreef:
Aria_zz schreef:

Wat ik vooral zie zijn kinderen die op 2 sporten zitten. Dat moet in de perfecte outfit.
Daar kunnen ze niet heen fietsen, alles moet met de auto, die er dan ook twee aanwezig zijn. En een auto van 10 jaar oud daar steel je toch niet de show mee aan de schoolpoort.
Dan moeten er nog veel uitjes gepland worden zoals naar de efteling of dierentuin. Ook een verjaardag is niet meer thuis maar moet ergens naartoe, met 15 kinderen overdekt spelen oid.
En er moet een keer per jaar een ver weg vakantie zijn want met de auto naar zee kan niet.

Ja en waar wij iets met 2 doen, tellen de prijzen dan al snel dubbel.
En ondertussen verbaasd men zich dat ze met twee moeten werken.

Maar ook zonder al die luxe dingen (ik vind 1 sport geen luxe bijv) is het bijna niet mogelijk om van 1 inkomen goed rond te komen (of je moet ver boven modaal verdienen). Nog los van dat het ook gewoon financieel verstandiger is, je weet nooit of er een vorm van inkomsten wegvalt, pensioen opbouw voor beiden, cv, etc. Ik snap trouwens vaak niet zo goed waarom er dan 1 ouder volledig thuisblijft want "zelf voor de kinderen willen zorgen", maar dat de ander de kinderen dan veel minder ziet is blijkbaar geen probleem. Mij lijkt dan beiden iets van 4 dagen werken meer ideaal.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:05

Ook 1 sport is luxe.
En wij verdienen beide niet boven modaal. Maar zouden wij geen paarden hebben dan zouden we echt met dik gemak rond komen op 1 salaris. Maar wij zijn niet van die mensen die alles moeten hebben.
Dus ja ik ben van mening dat het zeker wel op 1 salaris te doen is. En dan kom je niets te kort.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:07

bruintje123 schreef:
Ook 1 sport is luxe.
En wij verdienen beide niet boven modaal. Maar zouden wij geen paarden hebben dan zouden we echt met dik gemak rond komen op 1 salaris. Maar wij zijn niet van die mensen die alles moeten hebben.
Dus ja ik ben van mening dat het zeker wel op 1 salaris te doen is. En dan kom je niets te kort.

Ik wéét dat het gewoon op 1 salaris kan, vrienden van mij doen dat (meerdere stellen) en niemand (ook de kinderen niet) komt ook maar iets te kort.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:08

Wij doen het op 1 salaris, maar vriend verdient boven modaal. Ik denk dat dit echter meer afgunst is op geld dan dat het nog over kinderen gaat? Ik ben opgegroeid met 2 sporten, eigen pony's, goed in de kleren gestoken en volgens mij is het alleen maar logisch dat ik hetzelfde wil voor lieveli 2.0?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:09

bruintje123 schreef:
Ook 1 sport is luxe.

Nee, dat is jouw mening, geen feit. Ik vind een kind een sport kunnen bieden, en dat hoeft absoluut geen dure sport te zijn, iets dat bij de opvoeding hoort. Het zal vast uit kunnen allemaal op 1 salaris, maar het lijkt me soms ook best heel krap tegenwoordig. En ook al geloof ik best dat het mogelijk is, dan nog vraag ik me af of je dat moet willen, met de redenen die ik hierboven ook al noemde.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:14

Ik ben daar niet mee opgegroeid, ja ik weet dat het een leeftijdsverschil is en ja sport is luxe. Je kunt ook op een veldje een balletje trappen.
Eten en een dak boven je hoofd dat heb je nodig.

En nee afgunst heeft er totaal niets mee te maken. Begrijp die reactie ook niet.
Hier staan 4 paarden aan huis met een grote lap grond, dat wil ik met geen goud ruilen voor een koter die op sport moet.

Het is gewoon onnodig om te zeggen met twee werken moet.
Ja met alle dingen die men zich tegenwoordig verplicht stelt wel ja. Anders hoort men er niet bij.
Maar ligt daar niet het probleem? Niet bij dat het zo duur is?
Ik moet er echt niet aan denken zo mee te moeten doen. En doe je dat niet is je kind een buitenbeentje.
Bah bah, niet mijn ding.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:20

bruintje123 schreef:
Ik ben daar niet mee opgegroeid, ja ik weet dat het een leeftijdsverschil is en ja sport is luxe. Je kunt ook op een veldje een balletje trappen.
Eten en een dak boven je hoofd dat heb je nodig.

En nee afgunst heeft er totaal niets mee te maken. Begrijp die reactie ook niet.
Hier staan 4 paarden aan huis met een grote lap grond, dat wil ik met geen goud ruilen voor een koter die op sport moet.

Het is gewoon onnodig om te zeggen met twee werken moet.
Ja met alle dingen die men zich tegenwoordig verplicht stelt wel ja. Anders hoort men er niet bij.
Maar ligt daar niet het probleem? Niet bij dat het zo duur is?
Ik moet er echt niet aan denken zo mee te moeten doen. En doe je dat niet is je kind een buitenbeentje.
Bah bah, niet mijn ding.

Ja afgunst ja. Om wat andere mensen wel hebben en jij niet.