Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:38

Zoveel pijn ja? Wat vervelend, hopen dat het snel beter gaat.

Per 1 juni gaan ze in Arnhem weer opereren, krijg volgende week een brief met hopelijk een nieuwe datum..

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:33

Waar heb je pijn? Ik kan mij niet echt pijn herinneren van de gbp, wat ongemak van het gas vooral.

Maar de eerste hobbel is genomen! You can do this!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 07:49

Ja dat gas was verschikkelijk

Heb vooral bovenaan waar de maag is wat pijn en ook aan de wonde waar de drain was. De andere wonden voel ik eigl bijna niet.
Dus ik stap nog steeds zoals een oud vrouwtje ! :P

Spannend dat ze weer gaan heropstarten!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 07:56

Volgens mij heb ik echt geluk gehad want ik had nergens last van. Het gas was wat vervelend maar had er geen pijn van.
Lijkt mij heel naar als je wel echt veel pijn na de operatie hebt. :(:)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:11

Xlara herkenbaar hoor, ik was de hele dag echt van de kaart door het gas en de pijn. Toen ik s avonds wilde gaan wandelen door de gang was de pijn dusdanig erg dat ik er heel naar van werd. Kotsen als een malle-> nog meer pijn —> nog beroerder. Ze zijn toen overgegaan op morfine maar daar word je weer misselijk van. Dus toen ook weer medicatie tegen de misselijkheid via m’n infuus. Dat heeft een dag geduurd dus mocht ik niet naar huis en moest ik een extra nachtje blijven. Daarna ging t heel vlot met het herstel. Binnen een paar dagen van alle pijnstillers af. Na 10 dagen parttime aan t werk. 14 dagen fulltime.

Spannend FF hopelijk snel een datum.

Ik heb vrij weinig vel overschot gelukkig. Geen strakke buik van een 20 jarige maar die rimpels neem ik wel op de koop toe.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:18

Er is ook geen pijl op te trekken.
Geen centje pijn gehad, niet misselijk. En geen drain trouwens. Wel bij m'n bwc, 2 stuks wat een ondingen, was blij ddat die eruit gingen na 5 dagen!

Die buikwandcorrectie is wel een ander verhaal, die was echt niet lekker.
Ik had ook eerst zoiets van ach ik ben geen 20 meer, kind gehad, het hoeft allemaal niet zo strak meer. Maar het overschot was dermate erg dat ik er echt hinder van had, er is ook 3 kg aan huid weg gehaald dus ddat was niet niks.
Al is die operatie echt niet te onderschatten! Vond 'm best heftig.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 09:25

Ja denk dat een bwc erger is :P
Hier de eerste 2 dagen misselijk geweest en dan overgeven zonder er iets uit kwam maar dat kwam eerder door de paracetamol denk ik. Deze nacht eindelijk eens tamelijk goed geslapen. Wel hele rare dromen die ik niet kon onderscheiden van de werkelijkheid :P

Wauw Nimber na 10 dagen al parttime terug gaan werken, kan mij dit nu echt niet inbeelden. Ik heb een maand gekregen.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 09:50

Ik ging na 6 weken weer integreren, maar werk dan ook in de zorg en ben altijd 4 weken knock out van de narcose. Daar komen je dromen ook van!

Echt waar het gaat elke dag een stukje beter, als je wat voedsel binnen kunt houden krijg je ook weer meer energie en heelt je lijf echt best wel heel snel. Leer luisteren naar je lichaam en neem nu voldoende rust!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:36

Zijn hier ook ervaringsdeskundigen die een GB en migraine hebben? En is er iets veranderd?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:02

Ik heb geen migraine meer maar dat komt vooral door de cranio behandelingen. Was er voor mijn gbp al vanaf

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:44

Cranio behandelingen Nimber? Wat doen ze dan? Ik zoek oplossingen, slik nu vrachtladingen aan pillen en heb nou niet het idee dat het echt wat doet. Punt is ook een beetje dat als ik beroerd ben ik slecht kan eten maar als ik slecht kan eten, ik nog beroerder word. Dat schiet dus echt neit op

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:56

Ik heb in de week na de operatie iedere dag sumatriptan geslikt ivm migraine. Daarvoor had de arts mij gewaarschuwd. Maar sindsdien nog 1 of 2 keer. Verder is al mijn migraine weg!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:30

daffodil schreef:
Zijn hier ook ervaringsdeskundigen die een GB en migraine hebben? En is er iets veranderd?

Ik, geen verandering, migraine is er nog steeds, is bij mij niets veranderd.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:52

Ik stuur je even een pb Daphne

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:44

ik heb eindelijk een ook een nieuwe operatiedatum 9 juni!

heb er zin in! nu effe kijken om mijn lever zo klein mogelijk te krijgen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:50

Oh spannend FF en snel ook weer.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:26

ben er blij mee, past mooi in mijn planning kwa vakanties en paarden dekken en als het later is blijft er de angst voor een 2e corona opleving en weer dat de boel stilgezet wordt

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:44

fokfanaat schreef:
ben er blij mee, past mooi in mijn planning kwa vakanties en paarden dekken en als het later is blijft er de angst voor een 2e corona opleving en weer dat de boel stilgezet wordt

Super! Dat is snel al! *\o/*

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 18:52

Ik wacht op mijn borstverkleining, hoop dat ik ook snel gebeld wordt maar ik verwacht maanden uitstel nog :(

Ik ben gestart met een video van 2 juli 2019(operatie) tot 2 juli 2020(1 jaar post-op)
Ik vind het zó gek om mezelf nu zo zwaar te zien het voelt echt als eeuwen geleden terwijl het "maar" 10 maanden geleden was... hebben jullie dat ook?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 18:58

_Friemel schreef:
Ik wacht op mijn borstverkleining, hoop dat ik ook snel gebeld wordt maar ik verwacht maanden uitstel nog :(

Ik ben gestart met een video van 2 juli 2019(operatie) tot 2 juli 2020(1 jaar post-op)
Ik vind het zó gek om mezelf nu zo zwaar te zien het voelt echt als eeuwen geleden terwijl het "maar" 10 maanden geleden was... hebben jullie dat ook?

Jaa :')
Ik kan dat niet aan het enige wat ik denk is O wat erg! Alleen maar waar zijn mijn ogen, wat een dikke kop nee dit kan niet oh wat dacht ik toen. Nee dat is niet goed voor mijn zelfvertrouwen :')

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:34

Ik ben vandaag gebeld met het advies.. alleen was ik te laat met opnemen dus terug gebeld en toen was de arts aan de telefoon dus ik zou terug gebeld worden. Niet gebeurd, nu nog zenuwachtiger omdat ik weet dat het advies er is maar ik het nog niet weet.
Ben zo bang dat ik word 'afgekeurd'.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:07

Hebben ze daar een reden voor? Ik kreeg een brief met goedkeuring..Niet om je bang te maken maar is er geen voicemail? Weet niet hoe t bij andere gaat maar de arts wil je hier alleen spreken bij "slecht" nieuws.

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:12

Geen idee waarom ze belde, daarom belde ik ook terug. Maar morgen Hemelvaart en denk niet dat ze dan werken.. dus blijft afwachten

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:22

Ik werd gebeld met goed nieuws, dus zegt niks!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:23

Sjoos schreef:
Ik werd gebeld met goed nieuws, dus zegt niks!

Ik werd ook gebeld met goed nieuws