Leuke broek! Nieuwe collectie denk ik. Nog niet eerder gezien.
hyawatta
Geplaatst: 09-08-16 16:26
DAAN,zware benen en buiten adem, ademhaling Let ik wel bewust op. Die regen trok ik me niet lichamelijk aan dat ik in elkaar ga lopen zeg maar. Maar idd ben wel ff gegaan.
NOISY, leuke broek idd. Wie weet hoe de sportkleding van h&'m is? Zag ik laatst ook ergens leuke kleding van.
PATATKRAAM, goed bezig zeg. Kan ik alleen nog maar van dromen voorlopig
_Juudith
Geplaatst: 09-08-16 16:27
Oeps 3 nieuwe pagina's haha!
Heb alles wel gelezen, maar ga even niet reageren! Zijn der een aantal lekker bezig zeg!
Ik heb zaterdag op 100 m na 5km gelopen. Was best een trots! heb er 34 minuten over gedaan! Door drukte thuis daarna niet meer gelopen, maar vanavond fitness en dan morgen of donderdag weer hardlopen! Enn dan ook bijna vakantie dus dan alle tijd!
Wat een leuk broekie @Noisy Jammer dat het nog even duurt voor er een primark in zwolle zit!
@hyawatta ik heb een korte broek en een shirtje van de H&M ik vind ze prima. Maar ben ook geen dure gewent tot nu toe. De nieuwe collectie van de H&M ziet er erg leuk uit!
JUDITH, mag je zeker trots op zijn!! In de vakantie lekker verder trainen. ik heb over 4 weken de hele maand september vrij dus dan kan ik er ook lekker voor gaan met wat meer tijd.
Oké als ik binnenkort in de buurt kom bij de h&m dan zal ik eens kijken.ook niet duur.
Wat hebben jullie voor kleding in de herfst en winter aan?
Jaa daar ben ik ook wel benieuwd naar wat iedereen in de winter draagt. Ik ben echt een koukleum dus zie me al gaan met 100 laagjes over elkaar whaha
horsii
Geplaatst: 09-08-16 16:42
Hyawatta Vervelend dat het niet fijn ging.
Noisy Leuke broek. Ik heb er ook een vd primark. Fijne broek.
Daan Ja zeker afwisselend. 21 augustus ook voor het eerst een canicross/mudrun dogsurvival met mijn herder en 3 september een dogsurvival met mijn bastaard.
In de winter heb ik t ook snel heet Lange zomertight en shirt met korte mouwen in principe. Alleen onder de 0 graden draag ik lange mouwen. Jasje vind ik te heet
Wenk wat verdrietig dat je je hond hebt moeten laten inslapen. Heel veel sterkte.
Ik vrees dat ik de oudste hier ben met bijna 53 jaar. Maar ik weet zelfs nog overall regelmatig het podium te bereiken hoor. Dus oud betekend niet altijd minder snel. Hoewel bij mij de rek in snelheid op de diverse afstanden er nu wel uit is hoor. Zal deels door de leeftijd komen maar het feit dat ik hartproblemen heb en afhankelijk ben van een pacemaker helpt natuurlijk ook niet echt.
's winters loop ik gewoon in de lange versie (lange tight, shirt met lange mouwen). Als het heel koud is een wintertight en een thermo shirtje onder mijn loopshirt. zeer zelfden drie laagjes en dat alleen als het rond het vriespunt of daaronder is icm met wind/neerslag en lang onderweg. Handschoenen doe ik dan weer wel vrij snel aan.
wilde net vertellen dat ik de oudste dan wel ben met mijn 44 jaar. Maar Greetje jij wint. Leuke broek van de Prime markt.
Heb vanavond de keuze gemaakt om te gaan mennen want ja Hugo moet ook conditie opbouwen voor de marathon in september. Ik was nat tot op het bot. Halverwege kwam het met bakken uit de lucht vandaan. Ben eigenlijk een mooi weer rijder. Maar Hugo liep super.
Kijken of ik morgen na mijn werk nog wat puf overhou voor mijn eigen conditie.
Hoi! Ik ben gisteren en vandaag 5km gaan joggen s'avonds, en heb misschien stiekem een paar pokemons tussendoor gevangen..
Daan_O
Geplaatst: 10-08-16 09:05
Hyawatta gewoon lekker doorgaan met opbouwen, het wordt vanzelf beter! Ik heb ook wat kleding van H&M wat prima bevalt Vind het ook leuke collecties over het algemeen.
Judith goed bezig!
Horsii dat klinkt heftig, een mudrun/dogsurvival
Greetje ik heb echt respect voor jouw looppresentaties!
Marall ook lekker toch, rondje mennen
Nanoukkie hahaha pokemons vangen tussen het lopen door
Ik heb gisteravond voor het eerst 7km gelopen. Eerst 10 min rustig warm gelopen, daarna interval en toen nog 10 minuten uitlopen. Totaal 38,38 minuten bezig geweest, gemiddelde snelheid van 10,89 km/u.
Het viel me qua afstand niet tegen, was wel prima te doen. Iemand vroeg of ik mee ga naar dam tot dam by night, is 8km. Dat moet wel lukken, weet alleen nog niet of ik zo'n massaal en commercieel evenement wel leuk vind.
_Nelleke_
Geplaatst: 10-08-16 09:50
Giga bijleespost gaat niet lukken. Heb wel bijgelezen maar zelf weinig gerend: was 6 dagen op pad voor werk en m'n vriend was 2 dagen met me mee naar Noorwegen. Daar wel actief geweest: 1 dag berg 'beklommen'/gewandeld. 88 trappen hoog volgens de fitbit. Volgende dag een stukje gemountainbiked. Niet ver, we gingen naar het plaatselijk aquarium, maar door het hoogteverschil toch lekker pittig.
Benangelique, haha soms vliegt de tijd. Jammer dat het niet lekker ging. Hopelijk vandaag wel! Ik ben trouwens 29.
Wenk, wat verdrietig van je hondje. Sterkte!
Djilna, lekker bezig hoor! Wauw!
Horsii, dat canitrail klinkt wel heel leuk! Mag je hond dan ook los of moet ie wel vast?
Fabienne, lekker tempo! Goed bezig hoor!
Hyawatta, ik merkte aan het begin dat het echt helpt als je 3x in de week gaat. Anders moet je elke keer opnieuw over die drempel heen maar als je vaker gaat merk je ook veel meer progressie.
Noisy, leuke broek! Zakt ie niet af?
Judith, lekker bezig! Was jij nou ook met een schema aan het lopen?
Ik heb nog geen winter gelopen dus moet daar nog kleding voor aanschaffen. Een dun bodywarmertje klinkt wel prettig. Ik heb het in rust heel snel koud maar in beweging juist weer snel warm dus een bodywarmer klinkt fijn.
Greetje, handschoenen lijken me inderdaad ook fijn. Beperkt de pacemaker je erg? Liep je ook al hard voordat je hartklachten had?
Daan, lekker hoor 7km. Nog steeds prima snelheid. Dam tot dam by night heb ik ook nog even over gedacht, maar is voor mij te snel om een 8km te lopen. Lijkt me wel super leuk! Misschien wil ik wel de TSA marathon meedoen en dan de 8km, die is een maand later.
Ik wil vandaag weer lopen. Heb bedacht dat als ik ga uitbouwen naar de 10km ik een keer een afspraak wil met een sportarts. Zit in mijn verzekeringspakket en ik vind m'n hartslag toch wel wat laag. Heb altijd al een lage hartslag gehad maar ik zit overdag ook geregeld rond de 50 en in slaap zakt ie zelfs onder de 40. Hoeft niks te betekenen maar voordat ik straks ineens gestrekt lig ergens in de heuvels in het buitenland omdat ik alleen op pad ben...
Nelleke de pacemaker beperkt mij zeer zeker niet maar maakt het juist mogelijk normaal te functioneren. Ben er echt van afhankelijk dus zonder zou ik er waarschijnlijk niet meer zijn geweest. En wat het normaal beeld voor mij is is ook niet helemaal duidelijk omdat ik al een aantal jaren problemen had. De problemen zijn alleen langzaam groter geworden en pas in een later stadium is de diagnose gesteld. Het oplopen van de hartslag wordt gestuurd door de ademfrequentie. Het blijkt goed te werken maar eigenlijk loop je natuurlijk altijd niet iets achter de feiten aan en de pacemaker kan hem niet boven de 170 sturen terwijl mijn eigen maximale hartslag hoger ligt. Op zich niets mis met een lage rust hardslag. Is bij sporters een normaal beeld maar een sportkeuring kan natuurlijk nooit kwaad.
Oh wauw ik dacht dat een pacemaker alleen even een 'tikkie' gaf als het ritme verstoord raakt maar bij jou werkt hij dus op ademfrequentie!
Ik ben me bewust van het feit dat sporters een lage hartslag hebben maar met die 3x per week 4 tot 5km joggen kan ik me niet echt scharen onder een 'sporter'. Heb in het verleden ook nooit veel gesport. Wel als tiener maar de laatste 8jr heb ik zeker niet veel gesport, pas sinds een maand of 3.
Juist door meer te sporten krijg je een lagere hartslag en dat is precies iets wat ik niet wil. Dus wil graag even laten beoordelen of het verantwoord is om wat fanatieker te gaan sporten.
Daan_O
Geplaatst: 10-08-16 14:26
Nel handig dat je dat in je verzekeringspakket hebt zitten. Je hebt inderdaad wel echt een lage hartslag. Hoe is het tijdens het lopen?
Gisteren liep mijn hartslag op tot 180 tijdens de tempo's in de interval. Ik heb mijn hartslag nog niet onder 67 gezien maar ik zal m ook eens in de nacht omdoen, ben wel benieuwd.
Waarschijnlijk ga ik volgende week weer een wedstrijdje lopen Maar ik ga alleen als mijn zus ook gaat haha. We gaan dan allebei 5km lopen, waarbij ze mij er héél dik uit gaat lopen
Ik zie mijn hartslag zelden boven de 70 Als ik gewoon overdag aan het rommelen ben of aan het werk ben hangt ie een beetje tussen 55 en 70. Als ik rustig ga zitten zakt ie onder de 50 en 's nachts dus zelfs naar 37. Met hardlopen krijg ik hem trouwens wel naar de 170 dus dat gaat prima.
Cool dat je weer een wedstrijd gaat lopen Daan! Waar?
Vandaag weer gelopen, 5,09km in 35 minuten. Ging best lekker, weer een stukje van m'n normale route afgeweken. Leek wel alsof ik niet vooruit kwam, m'n benen ineens mega zwaar. Kijk ik naar links zie ik ineens dat ik giga in hoogte ben gestegen. M'n fitbit gaf ook aan dat ik 18 trappen hoog zat. Dat is 18x 3,5 meter. Vandaar dat het ineens zo moeizaam ging.
Ik heb het helaas niet meer gered om te gaan shoppen. Volgende week een nieuwe poging. Ga zo weer een rondje, denk weer een stuk zand meepakken.
Greetje63
Geplaatst: 10-08-16 16:25
_Nelleke_ schreef:
Oh wauw ik dacht dat een pacemaker alleen even een 'tikkie' gaf als het ritme verstoord raakt maar bij jou werkt hij dus op ademfrequentie!
De belangrijkste taak is nog bij ieder signaal bovenin het hart als er na een bepaalde tijd onder in het hart geen signaal is aangekomen een prikkel te geven. Ik heb namelijk een geleidingstoornis (derde graad av blok). Soms wordt er onregelmatig wat doorgegeven maar vaak heb ik een totaal blok en wordt er niets door gegeven. Daarnaast is mijn rusthartslag te laag (<30) en wordt kunstmatig op 50 gehouden en stijgt mijn hartslag dus regelmatig niet bij inspanning. Dus er zit zowel een electrode bovenin als onderin het hart die beidde een groot deel van de dag in werking zijn. Nelleke misschien heb je gewoon in aanleg een wat groter hart en daardoor vrij veel reserve capaciteit. Maar zoals al gezegd een goede sportkeuring kan voor niemand kwaad.
Daan_O
Geplaatst: 10-08-16 16:31
Haha Nel gelukkig was er een goede verklaring voor dat het wat meer moeite kostte Zit je weer in het buitenland? Maar lekker gelopen dus! Mijn hartslag gaat al naar 114 als ik vlot de trap op loop
Als mijn zus het kan regelen met de kids gaan we in Wilnis lopen. Zij loopt de 5km dan als het goed is ergens in 18 minuten en daarmee wellicht een podiumplek. Ik hopelijk onder 23.30 hahaha.
Succes Robijntjah!
_Nelleke_
Geplaatst: 10-08-16 16:36
Gekke vraag Greetje, maar voel je daar niks van zo'n pacemaker? En dan bedoel ik niet de operatie of het kastje zelf maar de 'prikkel' die die geeft? Als je daar geen antwoord op wil geven of het vervelend vind dat ik er vragen over stel gewoon zeggen hoor! Ik vind het wel super bijzonder dat je ultrarunning doet en een pacemaker hebt! Echt heel cool!
Ik maak me ook geen zorgen om die hartslag hoor. Helemaal niet. Mijn huisarts weet ervan en heb een keer met galstenen op de SEH gezeten en toen was m'n hartslag ook maar rond de 50 terwijl ik wel heel veel pijn had. Naar mijn weten heb ik dit altijd al gehad maar als ik het toch 'gratis' vanuit de verzekering kan laten keuren, waarom dan niet. Ik ben best wel 'stevig' gebouwd, m'n spieren zijn vrij fors terwijl ik ze nooit train, en gezien mijn hart ook gewoon een spier is denk ik dat het gewoon bij mij hoort.
Wow Daan in 18 minuten? Haha daar heb ik bijna het dubbele voor nodig. Nee ik ben nu eindelijk thuis na 6dg. In het Amsterdamse Bos heb je een flinke heuvel. Wordt veel bootcamp gegeven, de atletiekvereniging en het Ajax team zie ik daar regelmatig voorbij komen. Alleen blijkbaar loopt er ook een pad een soort vals plat naar boven en die had ik te pakken.
Ik heb van mezelf een hoge hartslag jaar sinds ik geroutineerd sport is ie met 10 slagen omlaag gegaan.
Heb bijgelezen maar zit mobiel,sorry!
Greetje63
Geplaatst: 10-08-16 17:44
Nelleke het grootste gedeelte van de dag voel ik er niets van, zodra ik ga zitten/liggen voel ik wel dat het ritme overgenomen wordt door de pacemaker. Maar na een paar minuten voel ik dat niet meer. En zo ook nog bij het op gang komen bij activiteit. Zeker op de fiets kan ik het dan langdurig voelen, bij hardlopen waar mijn hartslag toch veel hoger stijgt veel minder. En in de avond is er altijd een automatische test. Als het goed is slaap ik tegen die tijd en merk er dus niets van maar als ik wakker ben dan voel ik dat. In het begin toen ik hem pas had voelde ik hem bijna de hele dag door maar dat is door beter afstellen nu echt verbeterd. En met grote regelmaat moet die weer bijgesteld worden. Heb wel geleerd het iets voelen gewoon totaal te negeren. Het systeem optimaliseert in principe zichzelf maar in geval van blessure , grote temperatuurswisselingen werkt dat juist tegen. Dan loopt de hartslag veel te snel op en moet ik de curve dus weer bij laten stellen.