De echte Lonneke meldt zich! Maar gaat helaas geen taarten maken
Ik kom op dit moment niet verder dan paardrijden en 1 keer per week Beachen... af en toe even hardlopen. Mn krachtoefeningen kom ik nu niet aan. Bij ouders wonen verandert je patronen. Ik kom nu niet zozeer aan, maar voel me wel echt minder strak. Nieuwe baan is ook begonnen, dus moet me ook weer nieuwe eetpatronen aanwennen. Over een week kan ik naar mijn eigen huisje, dan kan ik ook makkelijker s avonds nog wat oefeningen doen.
Interessante tabel met vetpercentages. Eerste keer dat ik blij ben met mn leeftijd
Goede oplossing Tango Komt vanzelf weer Lon! Het is nu gewoon enorm wennen denk ik, terug bij je ouders gaan wonen is niet niks. Ik heb lekker een broodje met oude kaas gegeten, ik vond dat het op mn verjaardag wel een keertje mocht haha
Gefeliciteerd ILJ ! Gaaf zeg, wanneer ga je beginnen?
Volgens dat schema zit ik dan goed...
Het scheelt Lonneke dat je niet "dik" bent, voor je gevoel lijkt dat nu misschien anders maar denk als je straks weer wat sport thuis dat je zo weer "strak" bent hoor
Ik heb het weekend ook iets minder goed gegeten maar heb er wel van genoten
Ik was de balans helemaal kwijt, ipv een cheatday heb ik 2 cheatweken gehad 1,5 kg aangekomen maar is allemaal vocht, als ik een paar dagen op mijn voeding let ben ik alles kwijt
Nu weer rustig de balans zien te vinden. Ook wil ik van 2 x in de week sporten naar 3 keer in de week sporten. Eerder deed ik nog wel eens thuis workouts maar sinds de zomer doe ik dat niet meer en mis het sporten in de sportschool behoorlijk.
Haha Tova ook wel eens lekker toch! Zo lang je je maar kan herpakken op een moment is er niks aan de hand, lijkt mij
Ik doe nu weer Kayla, dat voel je ook behoorlijk
ILoveJip
Geplaatst: 24-10-16 16:56
@gribaldi het begint op 2 november
@tova Ach gewoon weer lekker oppakken. Het helpt mij altijd als je het geen cheatdag noemt. Bij cheatdag heb ik het idee dat ik alles mag eten en zoveel als ik wil. Ik let bijvoorbeeld in het weekend niet op mijn eten, ik noem het geen cheatdagen want het betekend niet dat ik meteen heel ongezond ga eten. Is een beetje iets mentaals.
Ik ga morgen weer sporten met de ouderen, dit keer is er een andere coach aanwezig dus ik ben benieuwd hoe het dan gaat. Verder heb ik een iets rustigere week dus ik ga er weer voor om 3x te sporten Vind wat rust voor mezelf ook wel belangrijk want november/december is zo druk!
Voeding en sport staat hier deze week on hold, examen vrijdag dus genoeg aan mijn hoofd. Al 3 dagen veel nekpijn gehad, waarschijnlijk komt dat weer door het hardlopen dus dat doe ik deze week ook niet. De enige beweging die ik nu heb is wandelen met de honden, ik studeer thuis en niet op kot dus nu zie ik ze weer elke dag
Ik had gisteren een enorme behoefte aan eten dus ik had zo iets van: tis goed ik ga er lekker van genieten. Heb een flink bakje pinda's op, twee stukjes zelfgemaakte appelcake met een flinke dot slagroom, en drie zelfgemaakte pindakaas mueslirepen en er heeeerlijk van genoten.
Werd vanochtend wel met een opgeblazen gevoel wakker en heb de hele dag al amper honger Denk dat ik het echt nodig had
Ik ben begonnen met een 30 day ab challenge om mijn buik nog iets meer te shapen (van ourcleanjourney), nu was het nog wel easy Daarnaast heb ik vandaag nog een yoga work-out gedaan, hoewel ik m dit keer wat licht vond, qua intensiteit wil ik eigenlijk overstappen naar advanced maar daar ben ik nog niet qua lenigheid. Mede daarom heb ik ervoor gekozen om een challenge ernaast te doen.
En maar weer eens een voedsellijstje.
O: Magere kwark met cranberry's/noten en honing, thee T: / L: één snee maisbrood met blue band halvarine en kipfilet, één snee maisbrood met blue band halvarine/kaas en ketchup, thee. T: Ijsthee, stroopwafel A: 200 gram aardappel, 200 gram boerenkool, één speklap T: Druiven, appel, 3 glazen water
Dit zijn in totaal zo'n 1600 calorieën. 48% koolhydraten (186 gr), 37% vetten (64 gr), 15% eiwit (60 gr). Ik had liever iets meer eiwitten en minder vetten gegeten, helaas had ik niets te zeggen over het avondeten.
Gesprek was goed, en de resultaten waren ook best leuk om te zien. In de ruststand krijg ik op een dag voldoende kcal binnen. Als ik sport moet ik hem wel gaan verhogen, dat is wel iets wat ik lastig vind. Blijf graag op hetzelfde zitten (1400) en nu verhogen zal wennen zijn. In mijn hoofd is dat meteen een lastig puntje
khd zat wel laag dus die moet wel iets omhoog, ook eiwitten zullen wat omhoog moeten. En mag eigenlijk niet meer zakken in gewicht
Nu krijg ik een schema en ga ik vanaf maandag 6 weken lactosevrij en glutenvrij eten. Zal wel zwaar worden maar dit is mijn laatste optie om dingen uit te sluiten. En dan hopen dat PDS gewoon normaal mee te leven valt zonder steeds een foodbaby of enorme pijn te moeten hebben... Leuk zo met allerlei etentjes in het vooruitzicht. Moet dan het restaurant van te voren bellen, dus ik denk dat ik ze maar gewoon afbel. Sinterklaas wilde ik lekker pepernootjes maar ook die mag ik niet
De groente die ik met khd arm wel at mag ik met dat nieuwe "diet" ook niet dus dat schiet lekker op. Ben nu de koelkast aan het leegeten en dan kan ik van het weekend alles omgooien
Jeetje klinkt al een drastische verandering in je eetpatroon! Zal de eerste dagen lastig zijn, ik hoop dat je er uiteindelijk aan kan wennen! Vooral het lactose en glutenvrij eten lijkt me lastig.
Ik zou je niet laten tegenhouden om uiteten te gaan. Restaurants zijn verplicht om een allergielijst te hebben dus het lijkt me dat als je het de bediening vraagt zij wel het één en ander voor je uit kunnen zoeken. Of vindt je het lastig om daar naar te vragen?
Ik ben ook heel erg benieuwd! Gelukkig staan er op de lijst zat dingen om mee te kunnen variëren en die ik ook nog lekker vind, al staat het meeste aan de rechterkant en die mag ik net niet Dat wordt standaard 6 weken saai eten Ga het mij zelf niet te moeilijk maken qua gerechten..
Nee klopt je hebt gelijk hoor. Kan ze eerst bellen en er naar vragen en het vervolgens in het restaurant aangeven. Maar sommige geven daar geen gehoor aan, want dan is het: "heb je weer iemand die denkt dat ze een gluten/lactose allergie heeft"...
Ik vind dat persoonlijk wel vervelend maar wie weet behoor ik wel tot die 1%
Tango1979
Geplaatst: 27-10-16 18:09
Oei dat klinkt als grote veranderingen Gribaldi.... Hou je zelf van koken en bakken? Ik weet iig met kokosmeel veel leuke recepten. En kijk eens naar wolkenbrood dan krijg je meteen ook meer eiwitten binnen.
1400 kcal klinkt mij altijd zo laag in de oren maar ik heb al een basisbehoefte (voor sporten) van 1500 vandaar.
Ik ben nogsteeds fanatiek aan t sporten. Heb wel meer zin in lekkers door t koudere weer. Meer mensen last van? Ben vanmiddag op de markt geweest en ga zo een dikke groentesoep met rundergehakt balletjes maken mjummie. En dit weekend hutspot van zoete aardappel. Twijfel nog n beetje over de rookworst. Vind ik zoooo lekker. Iemand alternatieve ideeën?
Tango, 1400 is voor mij goed als basisbehoefte (aldus de diëtiste) met sporten zou ik dat moeten verhogen naar 1927. Dat is wat ik dus eigenlijk niet doe.. Daar zal ik enorm aan moeten wennen. Ben niet zo'n hele grote eter
Ja al denk ik dat het wel mee valt, naja op het gluten en lactose vrije na dan. Geen idee of lactose vrije yoghurt te doen is maar daar ga ik achter komen Zo mag ik bijvoorbeeld wel gewoon aardappelen maar die haal ik er zelf wel uit gezien ik daar ook last van krijg, dat ik die wel mag eten is best tegenstrijdig haha.
Ik kook en bak zelf erg graag Doe nu alles met amandelmeel (dat mag gelukkig nog wel van haar) Zal wolkenbrood eens opzoeken en ben benieuwd naar je recepten met kokosmeel
Enne rookworst, lekker! Anders iets van Kip erbij of spek?