Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:21

Ja precies. Ik zie zelf wat de weegschaal aangeeft en ik weet hoe ik me voel, dus dat is opzich al beloning. :j
En als ik ook nog eens zelf helemaal tevreden ga zijn over mn uiterlijk dan is mn einddoel bereikt :D

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 09:06

Yeey vanochtend 1,1 kg kwijt *\o/*

Ik zal mijn lijstje voor vandaag ook eens hier neerzetten:
O: 2 bh met linera light paté
T: rijstwafel
L: 2 wraps met zalm, avocado en sla
T: hartige muffin met mozzarella en tomaat
A: tapas eten met m'n vriend voor valentijn

kom daardoor vast over mn doel van vandaag :oo
ohja + 2,5 liter water/thee

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 09:09

mmm jullie lijstjes krijg ik trek van :)
valt niet mee met shakes en andere maaltijdvervangers. Heb geen honger gevoel maar wel continue trek

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 09:54

Dilan93 schreef:
Wat ik ook wel eens jammer/demotiverend vind, is dat niemand ziet dat ik sinds vorig jaar november 6 kilo kwijt ben.
Gelukkig merk ik wel dat mn kleding wat losser zit en ik sommige dingen weer pas die ik een tijdje geleden niet paste

En ik zit beter in mn vel, doe dit voor mezelf en niet voor anderen. Daar herinner ik mezelf maar aan als ik een beetje gedemotiveerd ben

Ik heb eens gelezen dat het andere mensen pas opvalt als je 6 kilo kwijt bent én als ze je een hele tijd niet gezien hebben. Want ja, iemand die je dagelijks ziet, let je wellicht niet zoveel op.
Wordt misschien eens tijd dat je iemand terugziet die je niet meer zag sinds je met je dieet begonnen bent :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 09:58

Bij mij begint nu iedereen het wat te zien. Ben inmiddels 13 kilo afgevallen.

Daarnaast is nu ook niet ideale seizoen met alle dikke en warme kleding. Valt veel in te verbergen mocht het nodig zijn.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:43

Mijn lijstje (1500 kcal):

O: -
T: rode paprika
L: drie bruine bolletjes, eentje met salami en twee met kipfilet
T: appel, twee gekookte eieren
A: Zelfbedachte mexicaanse tomatensoep van tomatenblokjes, taco kruiden/saus, mais, borlottibonen, paprika en gerookte kip. Met quesadilla's met oude kaas, glas rode wijn

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:54

Wat ook super motiverend werkt is jezelf meten :D
Ik heb mezelf 1 week na ik was begonnen gemeten bij bovenbeen, kont, buik, taile, borst en arm. en dan meet ik elke 2 weken nog een keer.. en nu na een aantal weken zie ik echt de cm eraf gaan :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:05

_Caitlinnn schreef:
Wat ook super motiverend werkt is jezelf meten :D
Ik heb mezelf 1 week na ik was begonnen gemeten bij bovenbeen, kont, buik, taile, borst en arm. en dan meet ik elke 2 weken nog een keer.. en nu na een aantal weken zie ik echt de cm eraf gaan :)

Ik doe mezelf ook idd meten :j alleen een getal op de weegschaal zegt niet zo heel veel vind ik.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:02

Adin schreef:
valt niet mee met shakes en andere maaltijdvervangers. Heb geen honger gevoel maar wel continue trek

Wat eet je zoal op een dag dan?

@ Mies, was je vetpercentage niet gezakt?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:07

Jeetje wat een nare reacties. Ik geef alleen aan het even allemaal zat te zijn en dat ik geen gram afval. Ik heb 5 weken lang al mijn eten afgewogen. Tot de gram, elke cheat. Alles dus en niks buiten beschouwing gelaten en dus niks tegen mezelf gelogen. Als jullie verder hadden gelezen dan hadden jullie ook gelezen dat voordat ik op vakantie ging ook geen gram was afgevallen. Echt zo jammer dat ik meteen krijg doe er zelf wat aan en zeur niet en je vult zeker niet alles in en je stelt je aan. Mag niet iedereen even klagen? Ik vond dit een leuk topic maar om meteen die terechtwijzingen te krijgen.... Come on. En met vakantie ben ik ook niet als een gek gaan schransen zoals sommige wel doen. 2 maaltijden per dag en soms 3. Afgewogen? Nee, ik vind het te ver gaan om op vakantie mijn weegschaal mee te nemen. En in hoeverre is het interessant om boerenkool, snert, nasi en bami af te wegen? Want heb apreskien waar waarschijnlijk op gedoeld wordt en alle patat en ongezonde troep... Dat heb ik nauwelijks gehad.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:08

Maar tenzij je ziek bent heb je dan toch teveel gegeten of verkeerd gegeten. Er van uit gaande dat je lichaam gewoon klopt. 1600 kcal kan teveel zijn?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:10

gribaldi schreef:
Adin schreef:

Wat eet je zoal op een dag dan?

@ Mies, was je vetpercentage niet gezakt?

Ik volg het straight away 600 programma. Sochtends een shake, tussen de middag een reep als maaltijdvervanger en savonds heb ik de keus uit een drietal warme maaltijden van straight away.
Ik vul het wel aan met komkommer en tomaat en zo nu en dan een gekookt eitje want anders val ik echt om.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:11

Mijn planning voor vandaag:
O: 2 boterhammen met een plakje beenham, stuk komkommer en 3 kleine augurkjes
L:/
T: of een stuk fruit of een smoothie met meerdere stukken fruit(even kijken waar ik zin in heb).
A: zelf gemaakte slavinken, rijst gemaakt van bloemkool met daardoor nog wat extra groenten(moet nog boodschappen doen, dus even kijken).

B: paardrijden, huishoudelijke dingen en een half uurtje wiifit

Edit: aantal kcal weet ik dus nog niet, even afwachten wat het uiteindelijk tussendoortje en avondeten wordt
Laatst bijgewerkt door Ceasar2015 op 11-02-16 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:11

vibabu schreef:
Ik ben in 20 dagen 1,6 kilo afgevallen -O- laten we het er maar op houden dat een halve kilo per week netjes is :j
Lijstje voor vandaag weet ik nog niet. Ontbijt was in ieder geval 2 gebakken eieren en een kop thee. Ik ga nu eerst naar de paarden en zie wel hoe laat ik thuis ben voor de volgende maaltijd :)

Volgens mij viel je toch echt af voor je op vakantie ging Vibabu, niet jezelf nu bagatelliseren! Boerenkool, nasi e.d. bevat gewoon heel veel kcal dus ik denk echt dat je onderschat wat je gegeten hebt op vakantie (en misschien gedronken?)
1600kcal is geen heel groot tekort en 0.5kg per week (voor je vakantie) is echt prima, maar als je dan na 5 weken wat losser gaat is de kans groot dat je wel weer wat aankomt. Voor een deel kan het ook best wel vocht zijn wat je na een week weer loslaat, dat kan prima (na mijn vakantie was ik 3kg aangekomen, de week erna was ik daarvan alweer 2.5kg kwijt). Maar niet meteen alles weer opgeven.
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-02-16 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:12

vibabu schreef:
Jeetje wat een nare reacties. Ik geef alleen aan het even allemaal zat te zijn en dat ik geen gram afval. Ik heb 5 weken lang al mijn eten afgewogen. Tot de gram, elke cheat. Alles dus en niks buiten beschouwing gelaten en dus niks tegen mezelf gelogen. Als jullie verder hadden gelezen dan hadden jullie ook gelezen dat voordat ik op vakantie ging ook geen gram was afgevallen. Echt zo jammer dat ik meteen krijg doe er zelf wat aan en zeur niet en je vult zeker niet alles in en je stelt je aan. Mag niet iedereen even klagen? Ik vond dit een leuk topic maar om meteen die terechtwijzingen te krijgen.... Come on. En met vakantie ben ik ook niet als een gek gaan schransen zoals sommige wel doen. 2 maaltijden per dag en soms 3. Afgewogen? Nee, ik vind het te ver gaan om op vakantie mijn weegschaal mee te nemen. En in hoeverre is het interessant om boerenkool, snert, nasi en bami af te wegen? Want heb apreskien waar waarschijnlijk op gedoeld wordt en alle patat en ongezonde troep... Dat heb ik nauwelijks gehad.

Thuis of op vakantie? Logisch dat je op vakantie niks afweegt, vakantie is om te genieten.
Maar thuis zijn zulke dingen wel van belang als je echt wilt afvallen..

Elk pondje gaat door het mondje he :D

Lees anders Kayleigh haar post :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:15

gribaldi schreef:
vibabu schreef:

Thuis of op vakantie? Logisch dat je op vakantie niks afweegt, vakantie is om te genieten.
Maar thuis zijn zulke dingen wel van belang als je echt wilt afvallen..

Elk pondje gaat door het mondje he :D

Lees anders Kayleigh haar post :j

Mee eens. En je moet natuurlijk niet er vanuit gaan dat je na vakantie ook gewoon afgevallen bent..

En no offence, maar dit klinkt wel alsof je redelijk hebt zitten eten. En je weet zelf ook dat het eerste deel gewoon onzin is.
"waarom nog van alles onthouden als het toch geen nut heeft? Vul niks meer in in mfp en eet gewoon waar ik trek in heb."
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 11-02-16 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:17

Sorry vibabu maar ik ga niet al je berichten teruglezen.
Lees je eigen berichten even terug wat hadden we er dan op moet reageren?
Ja heel rot voor je eet, een chocolade reep en ga niets meer afwegen dat gaat vast helpen...

Sorry het is soms vervelend als je niet afvalt. Meet je jezelf ook? Maar als je opgeeft gaat er sowieso niets gebeuren. Als je doorzet wel :)
En idd de post van kayleigj is een mooie!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:21

secricible schreef:
vibabu schreef:
Ik ben in 20 dagen 1,6 kilo afgevallen -O- laten we het er maar op houden dat een halve kilo per week netjes is :j
Lijstje voor vandaag weet ik nog niet. Ontbijt was in ieder geval 2 gebakken eieren en een kop thee. Ik ga nu eerst naar de paarden en zie wel hoe laat ik thuis ben voor de volgende maaltijd :)

Volgens mij viel je toch echt af voor je op vakantie ging Vibabu, niet jezelf nu bagatelliseren! Boerenkool, nasi e.d. bevat gewoon heel veel kcal dus ik denk echt dat je onderschat wat je gegeten hebt op vakantie (en misschien gedronken?)
1600kcal is geen heel groot tekort en 0.5kg per week (voor je vakantie) is echt prima, maar als je dan na 5 weken wat losser gaat is de kans groot dat je wel weer wat aankomt. Voor een deel kan het ook best wel vocht zijn wat je na een week weer loslaat, dat kan prima (na mijn vakantie was ik 3kg aangekomen, de week erna was ik daarvan alweer 2.5kg kwijt). Maar niet meteen alles weer opgeven.

13 januari 78,8
17 januari 79.2
22 januari 79
29 januari 78,6
8 februari 79,4

Waar zie je dat in afgevallen ben? De eerste week heb ik trouwens niet gewogen (3 januari) omdat ik toen nog geen weegschaal had maar dus wel al bezig was.

Ik ga ook wel verder maar niet zo strikt als ik eerst deed met elk dingetje afwegen, dat heeft me veel tijd gekost met alles perfect in te voeren en niks opgeleverd. Ik ga eerst maar weer die motivatie vinden. Hiervoor woog ik dus alles af. En ik Zwelg niet in zelfmedelijden, ik heb gewoon pissig dat het niet lukt. Daar zit een heel verschil in.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:22

kim345 schreef:
Sorry vibabu maar ik ga niet al je berichten teruglezen.
Lees je eigen berichten even terug wat hadden we er dan op moet reageren?
Ja heel rot voor je eet, een chocolade reep en ga niets meer afwegen dat gaat vast helpen...

Sorry het is soms vervelend als je niet afvalt. Meet je jezelf ook? Maar als je opgeeft gaat er sowieso niets gebeuren. Als je doorzet wel :)
En idd de post van kayleigj is een mooie!

Ja heb ik gedaan. Om de 2 weken. Na vakantie ben ik op m'n ribben na hetzelfde gebleven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:23

Zo heel veel verschillen je gewichten niet.. Ik hang al sinds december tussen de 74,0 en 74,9. En ik ga ook gewoon nog door zonder het bijltje erbij neer te gooien.

Oh en mijn maten (of ja, het opmeten) zijn ook niet echt veranderd.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:34

gribaldi schreef:
Adin schreef:

Ik volg het straight away 600 programma. Sochtends een shake, tussen de middag een reep als maaltijdvervanger en savonds heb ik de keus uit een drietal warme maaltijden van straight away.
Ik vul het wel aan met komkommer en tomaat en zo nu en dan een gekookt eitje want anders val ik echt om.

Heb het even opgezocht, lijkt mij wel enorm zwaar..
Merk je al enig verschil?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:37

vibabu, je kunt ook obsessief worden doordat je alles invoert.
Ik zou mfp eens lekker laten wat het is en eten wat je hiervoor deed, want volgens mij was dat niet heel slecht?

Je koolhydraten beperken en wat meer gaan bewegen kan wel schelen.
Paardrijden is leuk voor je rug en buikspieren maar er is soms meer voor nodig om een lichaam aan het werk te zetten. (lijkt mij)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 13:55

Adin schreef:

Heb ook even het programma opgezocht. Was benieuw naar het aantal kcal wat je binnen krijgt, maar dat is nergens op de site te vinden, alleen meermaals dat het een laag kcal dieet is. Maar de naam doet me vermoeden dat je op een dag maar 600 kcal binnen krijgt, geen wonder dat je honger/trek hebt.

Zelf absoluut geen voorstander van dieeten waarbij je zo weinig kcal binnen krijgt en er niks naast mag eten. Zorgt ervoor dat je zelf niet je kennis van voeding en portiegroottes vergroot en gaat jojoen na de tijd.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:57

vibabu, niet om vervelend of aanvallend te gaan doen maar ik heb even een aantal berichten van je terug gelezen;

Gister hutspot gegeten bij m'n zus met een zelfgemaakt toetje van cake en custard en rode vruchten. niet heel goed, wel heel lekker.

Gister iets te buiten gegaan met roomzuurkool, stoofvlees en patat. Met als vooraf stukjes stokbrood met brie :9 en nog een paar handjes chips. Best veel kcal gegeten maar stond gelukkig ook 2 stallen mesten en 2 paarden rijden tegenover.

O: Italiaanse bol ene helft met dikke laag honing en de andere met dikke inlaag nutella. Daarna nog een bakje met vezelrijke kwarktaart :9

Natuurlijk moet je af en toe ook gewoon eens heerlijk kunnen eten dat is echt niet erg, maar bij jou is nu wel het resultaat dat je nu al een tijdje schommelt en de cijfertjes op de weegschaal niet echt naar beneden willen. Misschien dat je onbewust dan toch meer eet dan dat de bedoeling is? Of dat je wel op je kcal doel uitkomt maar toch teveel 'ongezond' gegeten hebt? Ik heb er zelf ook niet veel verstand van maar probeer met je mee te denken zodat je toch weer positief verder kunt komen :)
Eerlijk gezegd denk ik ook dat 2 paarden rijden en 2 stallen mesten niet op kunenn tegen chips, stokbrood met brie en roomzuurkool maar nu weet ik natuurlijk ook niet in welke porties je dat naar binnen werkt. Misschien wel iets om over na te denken?
Laatst bijgewerkt door bono_ op 11-02-16 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 13:58

Vibabu, afvallen is een energietekort creëeren. Als jij niet afvalt zal je dus meer kcal binnen krijgen dan je verbruikt.

Even wat realistischer kijken naar je inname en je verbruik is dus zeker wel een goed idee.