Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ierpier schreef:Welke aanpassingen bedoel je quera? Ik had er alleen de vraag over als je op vakantie gaat bijgezet. Of doel je niet op mij?
Rabies is nodig als je bijvoorbeeld door een vleermuis wordt gebeten in een land waar rabies voor komt. Het voorkomt dat je de ziekte ontwikkelt. Aangezien de ziekte 100% fataal is, neem ik aan dat je daarvoor dan wel een uitzondering maakt, toch?
Nog een vraag: welke intentingen/ziektes val je vooral over dan? Want je vaccineert niet omdat er meerdere ziektes tegelijkertijd worden ingespoten. Welke ziektes zou je wel voor enten als ze apart verkrijgbaar waren? Kinkhoest, polio en tuberculose zouden bij mij bijvoorbeeld bovenaan staan. (nou zou ik mijn kinderen sowieso compleet laten inenten, jullie weten mijn mening over vaccinaties ondertussen, maar stel).
Ierpier schreef:Dus het probleem is echt dat er meerdere ziektes in één keer worden gedaan? Waarom vind je dat zo'n probleem als ik vragen mag?
Dus je gaat bewust niet naar plekken waarvoor je inentingen moet halen begrijp ik?
Ierpier schreef:Ik heb geen zin meer in deze discussie, we gaan elkaar toch niet overtuigen, daarom heb ik hier al een tijdje niks gepost. Ik heb echter een vraag voor de anti-vaxxers in dit topic en het is geen vraag om je 'in de val te lokken' of iets dergelijks. Ik ben gewoon oprecht benieuwd: vaccineren jullie nergens voor? Want ik hoor pmarena steeds over het MMR vaccin dus daar val je duidelijk over, maar vaccineer je wel DKTP bijvoorbeeld? Of als je op vakantie gaat? En ik neem aan dat je de Rabies (hondsdolheid) intenting toch wel zou gaan halen als het nodig was?
IMJ schreef:En stel dat je kind gebeten wordt door je paard, noem maar wat hoor repelsteel, zou je dan ook niet binnen een aantal uur wat halen? (Gewoon een oprechte vraag hoor)
Badeendje schreef:Steeds wordt gesproken over vaccinatieschade, met andere woorden, bijwerkingen. Is er ook een wetenschappelijke bron naar de bijwerkingen en hoe vaak deze voorkomen?
Brainless schreef:quera schreef:Ik vaccineer niet. Mede doordat er tig ziektes in 1 keer wordt ingespoten. Dus als er vaccins komen per ziekte zou ik dat misschien wel overwegen.
En wanneer is rabies nodig?
Dat is gewoon aan te vragen via de huisarts.
Heb ik 20 jaar terug ook al gedaan, dus is niet iets nieuws.
tmr001 schreef:Nog n mooi stuk in de Volkskrant over het sentiment rondom vaccineren: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ogle.nl%2F
Anoniem schreef:Ik ga wat anders doen.
Als het niveau hier zo hoog is dat een vaccin als redmiddel wordt gezien terwijl bij acuut gevaar van rabiës en tetanus de immunoglobuline ervan juist datgene is dat op dat moment werkt en het vaccin alleen bedoelt is voor toekomstige situaties, daarbij de drang tot dwang dermate ziekelijk groot is dat het getuigt van disrespect en tunnelvisie, dan heeft het weinig zin om nog iets te zeggen.
Ieder zijn eigen keuze met respect voor elkaars keuze is in deze maatschappij blijkbaar niet meer mogelijk bij iedereen.
Ik vlieg er vandoor![]()
Moeten is dwang en huilen is kindergezang