Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:33

Ik vaccineer niet. Mede doordat er tig ziektes in 1 keer wordt ingespoten. Dus als er vaccins komen per ziekte zou ik dat misschien wel overwegen.

En wanneer is rabies nodig?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:35

Jammer dat het bericht nu aangepast is :j

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:55

Steeds wordt gesproken over vaccinatieschade, met andere woorden, bijwerkingen. Is er ook een wetenschappelijke bron naar de bijwerkingen en hoe vaak deze voorkomen?

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:04

Welke aanpassingen bedoel je quera? Ik had er alleen de vraag over als je op vakantie gaat bijgezet. Of doel je niet op mij?

Rabies is nodig als je bijvoorbeeld door een vleermuis wordt gebeten in een land waar rabies voor komt. Het voorkomt dat je de ziekte ontwikkelt. Aangezien de ziekte 100% fataal is, neem ik aan dat je daarvoor dan wel een uitzondering maakt, toch?

Nog een vraag: welke intentingen/ziektes val je vooral over dan? Want je vaccineert niet omdat er meerdere ziektes tegelijkertijd worden ingespoten. Welke ziektes zou je wel voor enten als ze apart verkrijgbaar waren? Kinkhoest, polio en tuberculose zouden bij mij bijvoorbeeld bovenaan staan. (nou zou ik mijn kinderen sowieso compleet laten inenten, jullie weten mijn mening over vaccinaties ondertussen :') , maar stel).

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:12

Ierpier schreef:
Welke aanpassingen bedoel je quera? Ik had er alleen de vraag over als je op vakantie gaat bijgezet. Of doel je niet op mij?

Rabies is nodig als je bijvoorbeeld door een vleermuis wordt gebeten in een land waar rabies voor komt. Het voorkomt dat je de ziekte ontwikkelt. Aangezien de ziekte 100% fataal is, neem ik aan dat je daarvoor dan wel een uitzondering maakt, toch?

Nog een vraag: welke intentingen/ziektes val je vooral over dan? Want je vaccineert niet omdat er meerdere ziektes tegelijkertijd worden ingespoten. Welke ziektes zou je wel voor enten als ze apart verkrijgbaar waren? Kinkhoest, polio en tuberculose zouden bij mij bijvoorbeeld bovenaan staan. (nou zou ik mijn kinderen sowieso compleet laten inenten, jullie weten mijn mening over vaccinaties ondertussen :') , maar stel).

Ik zou sowieso kijken naar het land. De kans dar je door een vleermuis gebeten wordt is nihil. Tenzij je bijv is een asiel gaat werken of met dieren die dit kunnen overbrengen. Ik weet hoe je rabies kunt oplopen. Mijn vraag was meer bedoeld als: ik zoek dus uit waar ik heen ga. Wat mijn kinderen later zelf willen doen qua bezoeken van landen dat is dan hun beslissing.

Wat ik dan zou laten vaccineren zou ik dan overna moeten denken. Oa welke hulpstoffen zitten er in de vaccinaties. En alles bij elkaar opgeteld daar maak ik dan een beslissing over( met mijn man uiteraard).

Ierpier

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:21

Dus het probleem is echt dat er meerdere ziektes in één keer worden gedaan? Waarom vind je dat zo'n probleem als ik vragen mag?

Dus je gaat bewust niet naar plekken waarvoor je inentingen moet halen begrijp ik?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:27

Ierpier schreef:
Dus het probleem is echt dat er meerdere ziektes in één keer worden gedaan? Waarom vind je dat zo'n probleem als ik vragen mag?

Dus je gaat bewust niet naar plekken waarvoor je inentingen moet halen begrijp ik?

Nee zoals ik al zei dat is 1 van de redenen.

Heb je voor de grap gekeken wat Amerika voor inenting aanraad voor nederland :(:) sowieso de eerste jaren blijven we in de buurt van Nederland( onze oudste van nu 3.5 is in Luxemburg, België, Frankrijk en Lapland geweest)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:33

Ik ent wel maar ik blijf ook in Europa met 2 kleintjes. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:08

Ierpier schreef:
Ik heb geen zin meer in deze discussie, we gaan elkaar toch niet overtuigen, daarom heb ik hier al een tijdje niks gepost. Ik heb echter een vraag voor de anti-vaxxers in dit topic en het is geen vraag om je 'in de val te lokken' of iets dergelijks. Ik ben gewoon oprecht benieuwd: vaccineren jullie nergens voor? Want ik hoor pmarena steeds over het MMR vaccin dus daar val je duidelijk over, maar vaccineer je wel DKTP bijvoorbeeld? Of als je op vakantie gaat? En ik neem aan dat je de Rabies (hondsdolheid) intenting toch wel zou gaan halen als het nodig was?

Nee.
Ook Rabiës vaccin niet. Het tetanus vaccin ook niet. Nooit.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:22

En stel dat je kind gebeten wordt door je paard, noem maar wat hoor repelsteel, zou je dan ook niet binnen een aantal uur wat halen? (Gewoon een oprechte vraag hoor)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:25

IMJ schreef:
En stel dat je kind gebeten wordt door je paard, noem maar wat hoor repelsteel, zou je dan ook niet binnen een aantal uur wat halen? (Gewoon een oprechte vraag hoor)

https://stichtingvaccinvrij.nl/waarom-n ... d-locatie/

Heb ik ooit al eens in een ander topic geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:38

IMJ schreef:
En stel dat je kind gebeten wordt door je paard, noem maar wat hoor [naam], zou je dan ook niet binnen een aantal uur wat halen? (Gewoon een oprechte vraag hoor)

Het vaccin niet

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:53

Badeendje schreef:
Steeds wordt gesproken over vaccinatieschade, met andere woorden, bijwerkingen. Is er ook een wetenschappelijke bron naar de bijwerkingen en hoe vaak deze voorkomen?

Dit is een intelligente opmerking, want hier gaat de hele discussie om.
Hoe groot is de kans op ernstige bijwerkingen ?
Hebben we daar betrouwbare cijfers over ?

Jawel, die hebben we.
Uit verschillende bronnen, hier eerder geciteerd, komt telkens ongeveer hetzelfde cijfer naar voor.
De kans op ernstige bijwerkingen is 1 op 1.250.000 vaccinaties.

Volgens de provaxxers is dat risico verwaarloosbaar klein,
en weegt het niet op tegen de voordelen van vaccineren,
die dankzij de herd immunity niet alleen het eigen kind,
maar ook de hele gemeenschap ten goede komen.

Volgens de antivaxxers is het risico zelfs met 1 op 1.250.000 nog altijd te groot.
Daarnaast trekken de antivaxxers de voordelen van vaccineren in twijfel.
Plus, 1 op 1.250.000 is een algemeen cijfer,
maar het is best mogelijk dat het risico voor bepaalde vaccins groter,
en voor andere vaccins weer kleiner is.

Over de voordelen van vaccineren kunnen we kort zijn.
Die zijn bewezen. Dat argument van de antivaxxers is niet houdbaar.

Blijft over: het individueel risico.

De vraag is dan: wanneer is een risico klein genoeg, dat je mensen kunt verplichten om dat risico te nemen ten voordele van hun eigen kinderen, én ten voordele van de gemeenschap.

Moeilijk. Persoonlijk vind ik 1 op 1.250.000 verwaarloosbaar, maar als provaxxers moeten we goed beseffen dat we over mensen spreken, en dat die 1 geen cijfer, maar een kind is.

Omgekeerd weten we dat niet enten de herd immunity aantast, zodat er op termijn veel meer kinderen in gevaar komen.

Ik zou het een goed idee vinden om een panel van experten aan te stellen, dat beslist voor welke vaccins het zinvol is om een verplichting in te voeren. Zo'n lijstje zou gebaseerd moeten zijn op een afweging van de risico's en de voordelen. En inderdaad, zet daar forse boetes tegenover, zodat het beleid geen dode letter blijft.

Aan de andere kant vind ik het Amerikaans systeem nog zo slecht niet. Hou op ieder vaccin één euro af, en bouw daarmee een fonds op. Dan heb je in ieder geval de financiële middelen om aan die 1 op 1.250.000 een reële compensatie uit te betalen. Ik weet het, geld maakt de bijwerkingen niet ongedaan, maar zonder compensatie wordt alles nog veel moeilijker.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:54

Zit zit er geen enkele arts in die stichting vaccinvrij? Enige wat ik zie is een aanbeveling van dwaallicht dhr Koetsier?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:00

BigBen: dat vind ik een mooie samenvatting :)

Want, ja het zou maar jouw kind zijn die doodgaat aan een ziekte. Maar ook omgekeerd, het zou maar jouw kind zijn die net dat pechgeval is bij de enting.
Als ouders ben je in beide gevallen de verliezer.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:02

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:04

Eens met bigben. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:09

quera schreef:
Ik vaccineer niet. Mede doordat er tig ziektes in 1 keer wordt ingespoten. Dus als er vaccins komen per ziekte zou ik dat misschien wel overwegen.

Dat is gewoon aan te vragen via de huisarts.
Heb ik 20 jaar terug ook al gedaan, dus is niet iets nieuws.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:10

Brainless schreef:
quera schreef:

Dat is gewoon aan te vragen via de huisarts.
Heb ik 20 jaar terug ook al gedaan, dus is niet iets nieuws.

Nogmaals niet alles is te splitsen. En zo ja dan hoor ik het graag ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:12

Daarbij waren er 20 jaar geleden een stuk minder vaccinaties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:13

Ik ga wat anders doen.
Als het niveau hier zo hoog is dat een vaccin als redmiddel wordt gezien terwijl bij acuut gevaar van rabiës en tetanus de immunoglobuline ervan juist datgene is dat op dat moment werkt en het vaccin alleen bedoelt is voor toekomstige situaties, daarbij de drang tot dwang dermate ziekelijk groot is dat het getuigt van disrespect en tunnelvisie, dan heeft het weinig zin om nog iets te zeggen.
Ieder zijn eigen keuze met respect voor elkaars keuze is in deze maatschappij blijkbaar niet meer mogelijk bij iedereen.

Ik vlieg er vandoor :P

Moeten is dwang en huilen is kindergezang :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:18

Waar gaat de reis heen?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:18

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:19

Inderdaad, een goed artikel.

Sizzle, jij bent expert ter zake.
Als jij in het panel zat, welke vaccins zou je dan verplichten ? En waarom ?
Of ben je geen voorstander van een verplichting ?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:21

Anoniem schreef:
Ik ga wat anders doen.
Als het niveau hier zo hoog is dat een vaccin als redmiddel wordt gezien terwijl bij acuut gevaar van rabiës en tetanus de immunoglobuline ervan juist datgene is dat op dat moment werkt en het vaccin alleen bedoelt is voor toekomstige situaties, daarbij de drang tot dwang dermate ziekelijk groot is dat het getuigt van disrespect en tunnelvisie, dan heeft het weinig zin om nog iets te zeggen.
Ieder zijn eigen keuze met respect voor elkaars keuze is in deze maatschappij blijkbaar niet meer mogelijk bij iedereen.

Ik vlieg er vandoor :P

Moeten is dwang en huilen is kindergezang :+

En je weet dat als er acuut gevaar is op tetanus niet het vaccin wordt ingespoten maar direct de antistoffen?