Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:13

quera schreef:
Mijne hebben ook een verstandelijke beperking he :D

Ja :') Heb met minder ergere in een huis gewoond , 1 was gewoon verwend maar die andere 2 hadden soms ook van die 'kuren ' . Zo schattig ergens

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:23

vuurneon schreef:
Als ik op de programmeer afdeling kwam, viel ik juist op doordat ik weinig autistische trekjes had haha

Volgens mijn psycholoog werken er bij philips en dat soort bedrijven ook veel mensen met asperger.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:27

Klopt, is ook een ideale werkplek wat dat betreft voor veel :)
Wel vooral mannen zie ik daar. ICT opleiding hier doet aan verplichte sociale activiteitspunten als onderdeel van de studie en dat heeft een hele goede reden :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:33

egopost :o :

Ik mag in de zomervakantie met mijn vrijwilligerswerk naar IJsland (als het doorgaat) *\o/*
En mijn 'baas' daar zeg maar, heeft mij graag volgens mij want hij vraagt me voor allerlei reizen en ziet me duidelijk voor vol aan. Terwijl hij weet van mijn verleden binnen het GGZ.

Eerst nog naar de vrijwilligersdag, dan nog met kerst naar Friesland...

Volgens mij ben ik een van de weinige travelbutlers die om kunnen gaan met een man die geen kortetermijngeheugen meer heeft, want hij staat steeds bij mijn reizen er bij... Ach, ik vind het geen probleem :)

En... mijn paard heeft ook een sportoutfit gekregen vandaag!
Afbeelding
en zo zag hij er vorig jaar uit:
http://i138.photobucket.com/albums/q264 ... nys053.jpg

vuurneon

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:35

Safiera: sportief! :j
En wat zou dat gaaf zijn zeg! :D naar IJsland! Hoop dat het door gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:20

Safiera dat klinkt gaaf! En Friesland is niet zover weg haha

Pff heb maar 1 stopcontact op mijn kamer en die deed het niet. Dus slecht geslapen omdat telefoon leeg was en ik geen tijd en wekker had , ging uit bed en toen bleek het 8 uur te zijn Xd goed gokje , morgen moet hij het doen dan moet ik half 6 uit bed

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:26

Gaaf zeg ijsland <3 ik heb een half jaar in Noorwegen gewoond.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:27

Vandaag je telefoon dus opladen :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:30

Gaaf, ijsland!
Zou ik ook nog eens heen willen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:31

quera schreef:

:j speel altijd candy crush voor het slapen dus dan is ie zo weer leeg :')

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:27

Succes TM met morgen zo vroeg opstaan :Y)
Wow wat gaaf Paulien, ik gun het je zo! Je doet vrijwilligerswerk met mensen met een handicap toch? Ik zou zo graag met 'mijn' ruiters op ponykamp gaan en dan een nachtje ergens slapen, al is het maar op de manege waar ik al bijna 10 jaar kom :') Geniet ervan! Wat lijkt me het een geweldige ervaring.
Jongens door al die berichten gisteravond heb ik zo akelig gedroomd :') Ik was psychotisch en heel agressief (wtf, tegenovergestelde van mij) en verzette me met hand en tand om uit het ziekenhuis te blijven, want die was helemaal in amsterdam en dan zou er niemand op bezoek kunnen komen en ik vond het er stom. En ik schreeuwde de hele tijd dat ik mn vrijwilligerswerk en mn paard niet kon missen, en dat dat de ultieme geneeswijze was en niet me tijd uitzitten tussen zieke mensen (hee, het einde heb ik al ooit zo meegemaakt, en ik kreeg nog gelijk ook :Y) ). Maar houd vooral niet op met posten dan lees ik wel berichten 's ochtends ipv 's avonds of zo.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 12:28

corinec schreef:
vuurneon schreef:
Als ik op de programmeer afdeling kwam, viel ik juist op doordat ik weinig autistische trekjes had haha

Volgens mijn psycholoog werken er bij philips en dat soort bedrijven ook veel mensen met asperger.

Daarom wonen er ook veel autisten in de omgeving van Eindhoven, meer dan elders in het land. ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 17:01

takkie_muis schreef:
quera schreef:

:j speel altijd candy crush voor het slapen dus dan is ie zo weer leeg :')

Ik speel ook vet veel CC maar mijn telefoon ligt snachts altijd aan de oplader.

Ik voel me vandaag en ook gister en de rest van afgelopen week niet zo fijn. heb veel verdriet op dit moment. verder had ik van de week de eerste toetsen en moest ik druk leren. maar mn hoofd zit er niet bij. nu morgen en zondag leren. hopen dat dat wel lukt. volgende week de hele week toetsweek.

-----
Dat pijn zo'n pijn kon doen, was mij nooit verteld
De leegte voelt nog leger, dan dat ik had voorgesteld
Het verdriet is zoveel zwaarder dan dat ik uit kan leggen
Ik mis je zoveel meer, dan dat ik nu kan zeggen.

Papa, 2 jaar later is er nog zoveel verdriet. Ik wou dat ik je gewoon kon bellen, je stem horen, ik wou dat ik je gewoon kon zien, even knuffelen, ik wou dat ik je kon zeggen hoeveel ik van je hield!

Lieve papa, ik hou van je, en ik mis je

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:02

Heel, heel veel sterkte Ladybird :(:)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:04

Dikke vette knuf :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:49

Ladybird, sterkte meid :(:)

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:22

Vaak krijg je zo'n stempel gedrukt alsof je dan niet normaal bent of zo en dat vind ik heel erg. Mijn neefje van 6 gaat verder onderzocht worden op odd hij is hartstikke lief en probeert goed mee te komen al vinden ze ouders van niet maar ik sta achter hem. Wees jezelf en niet wat andere willen dat jij bent want ook met een stoornis mag je zijn wie je wilt en waar je je goed bij voelt.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:28

Sterkte Ladybird. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:41

Volgens mij had ik me hier ook al eens gemeld maar hier ben ik weer :)
Ik heb ook een vorm van autisme, lichte vorm van pdd-nos en add.

Sterkte ladybird!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:42

Welkom weer dan. :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:51

Sterkte Ladybird!!

Quera hebben al jouw cliënten een verstandelijke beperking dan?
Gesloten is niet leuk :(.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:06

Heel veel sterkte lady bird!

Welkom annette

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:10

Dniez schreef:
Vaak krijg je zo'n stempel gedrukt alsof je dan niet normaal bent of zo en dat vind ik heel erg. Mijn neefje van 6 gaat verder onderzocht worden op odd hij is hartstikke lief en probeert goed mee te komen al vinden ze ouders van niet maar ik sta achter hem. Wees jezelf en niet wat andere willen dat jij bent want ook met een stoornis mag je zijn wie je wilt en waar je je goed bij voelt.

Onderzoek naar odd zelfs... Ja, kan mij goed voorstellen dat het als ouder ongelooflijk moeilijk is. Ik wens ze veel sterkte en wijsheid toe. Helemaal als het voorkomt in combi met autisme/ADHD. Natuurlijk hebben ze ook hun lieve kanten, maar het vooruitzicht is niet heel mooi natuurlijk en als ouder lijkt mij dat echt erg. Want overal waar je komt heb je je aan de regels te houden, autoriteit te accepteren en je wilt gewoon dat je kind goed mee kan komen in de samenleving (dus ook als ouder is het niet gek dat je moeite hebt in het begin met het accepteren van een stoornis). Snap de zorgen van de ouders wel, zijn ook hele terechte zorgen. Als er odd uit komt, is dat wel een pittige stoornis wat dat betreft; voor kind en omgeving. Kans op verminderde ontwikkeling is zeker aanwezig.

Het is een jarenlang proces wat dat betreft en ja, natuurlijk heeft het kindje ook geweldige eigenschappen en dat zullen de ouders ook leren te blijven benadrukken. Maar als je nog zo in de beginfase zit van allerlei onderzoeken is het echt pittig.

Als je kinderen met odd echt vrij spel geeft, komt dat als ze volwassen zij niet goed terecht := hele goede begeleiding blijft nodig. Het accepteren is wel heeeeeel belangrijk :)

(Ik weet wel dat bij CD de kans dat de volwassenen een antisociale persoonlijkheid stoornis ontwikkelen vrij groot is, maar het verloop van odd naar cd weet ik niet. Kan zijn dat dat zelden voorkomt, maar het zijn echt terechte zorgen van ouders wat dat betreft, helemaal als er bv autisme bij komt kijken. )

Ik weet dat de kans dat ik een kindje met ADHD/ADD/Autisme kan krijgen zeker aanwezig is en ik denk ook dat ik daar best even verdrietig om zou zijn als het zou is. Maakt het niet altijd even makkelijk natuurlijk... Mijn vriend was als baby al een adhd'er in dop, dus dat was wel even pittig natuurlijk voor moeder := toen hij eenmaal kon lopen was het helemaal een feest :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 19:33

Dank jullie wel allemaal <3

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:54

RubyRed schreef:
Sterkte Ladybird!!

Quera hebben al jouw cliënten een verstandelijke beperking dan?
Gesloten is niet leuk :(.

ja het zij een licht verstandelijke beperking of zwaardere