B12 Tekort Deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:55

Prik net gehad, jeetje wat is dat naar := in mijn bil heeft ze het gedaan. Nu zijn mijn been en bilspieren altijd erg gespannen, de doorbloeding is niet helemaal goed, zijn altijd nogal stijf, misschien dat het daardoor komt, maar ik vond het dus wel pijnlijk en nu al helemaal! Voel het door mijn hele been heentrekken, echt heel naar. Ga maar een banaan eten, misschien helpt het :+

xDenies

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:01

Heeft ze het niet te snel er in gespoten? Het is een rot vloeistof.

Ik moest altijd (als ze het rechts deden) op mijn linkerbeen steunen zodat mijn rechterbeen ontspande. Dan deed de (vriendelijke) assistent de spier 'beetpakken' en even een paar keer knijpen. En dan hield ze het vast en plop de injectie er in. Ik ben een miepert met prikken en deze voelde ik niet. Links wel altijd, hoe ze het ook deed …..

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:07

Mhh ik heb geen idee of ze het snel of langzaam deed.. maar ik moest inderdaad ook steunen op 1 been en dan deed ze 'm in mijn andere bil. Misschien volgende keer mijn andere bil proberen. Het voelt nu een beetje hetzelfde als toen ik dry needling had haha.. ook zo naar. Kan inmiddels amper meer normaal lopen, al mijn spieren in mijn bil en dat been doen zeer. Heb vorig jaar hamstring klachten gehad en toen bleek ook dat dit vanuit mijn bilspieren kwam, slechte doorbloeding en enorm hard en stijf. Toen dry needling gedaan (wat ik nooit meer ga doen, wat verschrikkelijk) en oefeningen gedaan maar het is nooit echt over gegaan, ben bang dat dit ook daardoor komt.. ga het met d'r overleggen donderdag

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:14

Even je spieren bewegen met wat oefeningen? Ik moest gelijk fietsen. En het eerste stuk was geen fietspad dus dan liep ik over het voetpad. Scheelde ook weer. Als je het voelt stromen kan het best dat het te vlug is gegaan.

Als je hem twee keer in de week krijgt lijkt het me logisch als je hem om en om moet prikken. Bij mij stonden ze daar echt op.

Succes iig!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:21

Ohh misschien doet ze dat automatisch inderdaad wel hoor, volgende keer andere bil! Zit nog een uur stil op mijn werk maar ga daarna even wat bewegen. Dit is ook wel een goede motivatie om weer wat meer mijn bil stretch oefeningen te gaan doen :+

*edit* wat ik trouwens gek vind is dat ze mij nog 0 informatie hebben gegeven, ik heb werkelijk alles zelf uitgezocht. Ze hebben nog niet verteld wat het precies inhoudt een B12 tekort, wat de gevolgen kunnen zijn, wat de injecties precies doen en wat eventuele bijwerkingen kunnen zijn. Echt heel slecht... zit dan toch wel te denken me te laten doorverwijzen uiteindelijk naar de B12 kliniek.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:40

Ik kom dit topic binnen vallen als dat mag ...
Gisteren heb ik bloed moeten laten prikken, op bloedbezinking, tsh ( schildklier ) foliumzuur en vitamine b12.
Vandaag moest ik terug komen op spreekuur en ze zei dat alles goed was, heb haar gevraagd wat de waarde was van de b12, deze was 241. Deze is echter toch wel gedaald, paar jaar terug was het nabij de 350 de waarde, dit haalde ik ook aan maar werd niet echt op gereageerd.
Ik kon eventueel wel pilletjes erbij gaan slikken...

Maar nu lees ik dus dat deze waarde in een grijs gebied valt..
De klachten die ik heb;

* vermoeidheid, echt ontzettende vermoeidheid. Zojuist weer even geslapen... ik kan gewoon echt niet wakker blijven. Ik slaap overigens gewoon snel in en slaap door.
* Bijna dagelijks hoofdpijn, vooral aan de voorkant een scherpe pijn
* concentratieproblemen
* Dingen vergeten ( ik moet het echt opschrijven anders ben ik het kwijt )
* Soms kom ik niet uit mijn woorden, komen rare woorden uit mijn mond of kom er gewoon niet op
* Prikkelbaar
* En nu een aantal keer gehad dat ik kort functieverlies had in mijn handen, wilde iets oppakken wat gewoon niet lukte... ik kreeg het niet voor elkaar
* Soms ineens spierpijn of pijnlijke gewrichten.

Ik ben nu 12 jaar vegetariër en slik geen supplementen bij.
Kan er toch een tekort zijn, en als ik supplementen zal gaan gebruiken, welke raden jullie dan aan ?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:48

Ik weet niet of ik kan adviseren aangezien het natuurlijk nog geen week geleden bij mij is geconstateerd en ik nog bezig ben alle informatie te verwerken. Maar wat ik wel zie is dat je klachten er zeker mee te maken kunnen hebben en een waarde van 241 niet per definitie goed is. Ik las zelfs dat er in Amerika een ondergrens van 200 wordt gehanteerd en er een arts is die dit wil verhogen naar 450. 241 lijkt me dus laag.

Ik heb begrepen dat wanneer je dierlijke producten eet, je niet snel een tekort zult hebben door een tekort aan inname en dus supplementen je niet gaan helpen. Je bent vegetariër, maar je eet dus wel dierlijke producten verder zoals eieren oid?

Hecht niet teveel waarde aan wat ik zeg hoor, zoals ik zeg, ik weet zelf nog geen week van mijn tekort en heb er daarvoor nog nooit van gehoord of over gelezen dus ben nog behoorlijke leek op dit gebied... hopelijk kan iemand anders je helpen!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:30

Bedankt ! Ik eet wel eieren inderdaad, maar bv weer geen melk ( kan ik niet tegen ).
Heb net even op de website vitamine b12 tekort gelezen, en ook gezien dat er aanvullende onderzoeken nodig zijn wanneer je klachten hebt bij deze waarde.

Daarom heb ik net terug gebeld, en kreeg eigenlijk direct een sneer van de assistente, want " Nou, je zit perfect binnen de lijntjes met de vitamientjes " >;) maar ze zou vragen of de arts mij terug belt voor 17u.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:02

Precies hoe mijn assistente normaal ook reageert.. gelukkig dit keer niet maar ik zit dan ook op 130 en ik heb nogal een verleden met d'r, ze weet dat ze zo makkelijk niet van me afkomt :+ maar erg vervelend zo'n reactie, je gaat je haast een aansteller voelen terwijl je alle rede hebt om verder te gaan kijken hiernaar!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:08

Ja zo voelt het inderdaad wel... want ook bij de arts zelf begon ik me als een aansteller te voelen.
Ze vroeg allemaal of ik misschien veel aan mijn hoofd had. Nou nee dus, gewoon normaal. Kreeg het idee dat het daar maar op afgewimpeld moest worden.

En inderdaad met een waarde van 130 kun je er ook niet meer omheen lijkt me, dat is gewoon geen grijs gebied meer !

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:46

Dit keer een dunnere naald gebruikt voor de injectie en mijn andere bil. Leek iets minder pijnlijk maar het blijft ontzettend naar, bah. Heb 2 dagen lasten van mijn spieren gehad van de vorige injectie, hoop niet dat dat nu weer zo is... maar goed, het is voor het goede doel. Ook mijn bloeduitslag opgevraagd, hieruit blijkt dat mijn andere vitamines helemaal niet getest zijn ondanks dat ik erom vroeg, beetje jammer. De rest van de waarden lijkt goed!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:50

Auw!!! Volgende keer anders je bovenarm of bovenbeen.
Ik vind het ook klote prikken (prik zelf) en prik in mijn bovenbeen en neem vervolgens 5 a 10 minuten voor het inspuiten van de vloeistof anders brand het als de neten.

He bah dus nu moet je weer bloed laten prikken voor de rest?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:56

Ik ben een beetje bang dat bovenbeen net zo pijnlijk wordt omdat zowel mijn bil als bovenbeen spieren erg stijf en slecht doorbloed zijn.. arm wilde ze liever niet omdat ze een grote spier en groot oppervlak wilde pakken zoals mijn bil (en bedankt :') ) maar mocht dit zo pijnlijk blijven dan moet ze eerst mijn bovenbenen maar eens proberen en dan mijn armen, uiteindelijk komt het op die manier toch ook je lichaam wel binnen?

Dat branden lijkt wel mee te vallen, en ik heb het liefst dat ze het er zo snel mogelijk in spuit haha, de pijn en het idee van die naald in mijn bil maakt me helemaal draaierig..

Nu zou ik inderdaad weer opnieuw bloed moeten laten prikken, of besluiten om het zo even te laten. Alleen vitamine D had ik nog wel erg interessant gevonden dus dat is wel jammer.. maar voorlopig vind ik 2 naalden per week in me wel even genoeg :+ mag vanmiddag ook alweer naar het ziekenhuis voor hetgeen waar ik in 1e instantie voor naar de dokter ging (opgezette klieren). Had erg gehoopt dat dat ook met mijn B12 tekort te maken zou hebben maar lees eigenlijk nergens dat dat een symptoom is helaas..

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:58

Ga je er bij liggen of sta je, anne_bento? Ik viel bijna flauw toen ik stond (ik val normaal nooit flauw) en sinds ik erbij lig gaat het prima.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:00

Ik blijf staan, met mijn gewicht op 1 been en dan prikt ze in de ander.. heb al eerder de tip gekregen om te gaan liggen en dat lijkt me ook een goed idee om volgende keer te proberen, dan ontspan je waarschijnlijk ook wel wat meer

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:05

Ik ontspande echt amper toen ik stond, kreeg inderdaad ook die pijn in m'n spieren. Ook bij gewicht verplaatsen blijf je namelijk spanning houden om je been "recht" te houden. Als je ligt ontspan je inderdaad véél beter :j heeft bij mij een wereld van verschil gemaakt.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:05

Ik val ook ff met de deur in huis met een vraag. :+

Mijn ampullen zijn zo goed als op en ik wou dus nieuwe gaan bestellen.
Normaal heb ik de Lophakomp B12 1000ug, maar zie nu op de websites dat die niet meer leverbaar zijn en bij sommige staat er bij dat ze nu receptplichtig zijn.
Welke zijn gelijk hier aan en waar kan ik die bestellen?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:36

ik was vanmorgen weer voor de 3e injectie, heb aangegeven behoorlijk last te hebben van de bijwerkingen. Zegt de assistent: nou dat gebeurd eigenlijk nooit dat klachten eerst verergeren, laten we maar terug gaan naar 1 injectie per week :roll: gelukkig heb ik mezelf goed ingelezen en heb aangegeven dat we gewoon doorgaan met 2 per week en ik hier even doorheen moet.

Wordt wel gek van de bijwerkingen.... ben doodmoe, nog veel moeier als normaal. Daarnaast vreselijk vergeetachtig.. heb op mijn werk vorige week 4 fouten gemaakt die ik nooit maak, dingen vergeten die ik nooit vergeet, gister m'n vriend 3x gevraagd wat we ook alweer dinsdag avond gaan doen, de was gister avond vergeten op te hangen, en zelfs vergeten een wekker te zetten vanmorgen.. kan op m'n werk echt geen fouten maken in mijn vak.. dus baal hier flink van.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:08

Ik kreeg die reactie ook van de dokter en door het inlezen mijn poot stijf gehouden (maar of ik daar nu zo blij van ben geworden?) en op mijn werk is het ook goed mis gegaan.
Sterkte!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:38

Zo! Niet te hard roepen dus.
Je bent wel gelijk begonnen met een goed actief b supplement he Anne?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:33

Hannanas schreef:
Zo! Niet te hard roepen dus.
Je bent wel gelijk begonnen met een goed actief b supplement he Anne?

Ik ben daar nog niet mee begonnen... vond het nogal prijzig eerlijk gezegd en dat komt even niet uit

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:49

Ik zou eigenlijk ook afraden om actief b12 zomaar te gaan bijslikken. Ik weet niet meer hoe het precies zat maar het schijnt te kunnen opstapelen in de hersenen oid. Sowieso is het beter om vitamines alleen te slikken als het gecontroleerd is in je bloed dat je werkelijk een tekort hebt ;). En dan ook alleen die vitamine bijslikken en geen multivitamines! Sommige vitamines schijnen echt flinke klachten te kunnen geven als je ze teveel hebt en dus niet alle vitamines plas je bij teveel zomaar uit.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:29

Ja ik heb ook zoiets gelezen (sorry informatie blijft momenteel slecht hangen omdat het allemaal wat teveel is, loop ondertussen ook met andere klachten die hier los van lijken te staan).

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:16

Ah dat snap ik had ik ook last van. Er is ook super veel info over b12 te vinden. En dan ook nog eens dingen die elkaar tegenspreken dus nog lastiger te filteren ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:16

Weissjee schreef:
Ik zou eigenlijk ook afraden om actief b12 zomaar te gaan bijslikken. Ik weet niet meer hoe het precies zat maar het schijnt te kunnen opstapelen in de hersenen oid. Sowieso is het beter om vitamines alleen te slikken als het gecontroleerd is in je bloed dat je werkelijk een tekort hebt ;). En dan ook alleen die vitamine bijslikken en geen multivitamines! Sommige vitamines schijnen echt flinke klachten te kunnen geven als je ze teveel hebt en dus niet alle vitamines plas je bij teveel zomaar uit.

Oneens!
Niks stapelt zomaar op. (Actief) b12 al helemaal niet, dat plas je uit. Sowieso heb je gewoon naast b12 de andere btjes nodig, zeker foliumzuur anders raak je straks eerder verder van huis dan vooruit. En als je met b6 netjes tot de 15 Mg per dag gaat is er geen enkel probleem.
Met actief b supplement bedoel ik oa basic b van Thorne, met alle btjes.