Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:23

Gefeliciteerd Monnie *\o/*

Sinds ik shred, probeer ik afwisselender te eten. Dus niet elke dag 4x boterham en 's avonds bord pasta of rijst. Ik neem nu dagelijks flink wat fruit, eet regelmatig bakje yoghurt met cruesli of volkoren cracker met bijv philadelhia en komkommer ipv die boterham. En ik ben gigantisch gaan minderen met snoep, koek, chips en vooral energydrankjes.
Vanavond ga ik zelf quiche maken :9

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:24

Je proeft de bananen er echt niet in, ik doe er een klein beetje honing door en rozijntjes en dan is er van banaan echt niks terug te proeven. Het gaat meer om de structuur en 'nattigheid' van de banaan, dan om de smaak, want die haal je er gewoon echt niet meer uit! Zou het gewoon eens proberen! :j

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:26

Zo dag 14 is weer gedaan!. *\o/* Nog steeds liggen de zweetdruppels op het laminaat maar moet wel zeggen dat ik ook zo weer opgedroogd ben en ook direct op adem daar wel blij mee :j . Nog geen idee wat ik hierna ga doen eerst maar zorgen dat ik dit tot het eind vol hou! :D
Na het shredderen 2 wraps met sla, tomaat, komkommer en roomkaas genomen, eigenlijk had ik er aan 1 wel voldoende :o , maar had er 2 gemaakt, vond het zonde om er dan 1 weg te gooien :+ . Heb ook plakjes banaan in de vriezer liggen om te kijken of ik er morgen ijs van kan maken :Y)

Jolien87

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:27

Wat doe je eigenlijk als je die 30 dagen gedaan hebt?

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:29

@jolien87 ; je kan eventueel een ander programma van Jillian kiezen, zie de voorpagina. Of totaal iets anders.. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:30

Joyce_ schreef:
Je proeft de bananen er echt niet in, ik doe er een klein beetje honing door en rozijntjes en dan is er van banaan echt niks terug te proeven. Het gaat meer om de structuur en 'nattigheid' van de banaan, dan om de smaak, want die haal je er gewoon echt niet meer uit! Zou het gewoon eens proberen! :j

Ja en dat vind ik nu juist het meest vieze van banaan, die structuur :r :P

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:31

Ik ga zo naar schoon paps en mams, die heeft volgens mij nog gewichten liggen, kan ik mijn flessen rose inruilen haha!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:33

Je prakt ze toch?

tenminste... dat heb ik net gedaan :')
3 bananen geprakt
daar rozijnen en musli door gedaan

over 5 min komen ze uit de oven...

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:44

Joyce_ schreef:
En waar ligt de grens dan bij vet ook echt vet mogen noemen? Ik vind het onzin dat je echt dik zou moeten zijn om te mogen klagen over je lijntje, ik ben ook niet mollig, maar vind wel dat er wat vetjes weg mogen. Om dan geen foto met bijschrift te mogen plaatsen, vind ik onzin, het gaat toch om je eigen beleving? En natuurlijk is enigszins een gezonde kijk op je lijf goed en moeten mensen niet doorslaan, maar je ergeren omdat een slanker iemand óók wil afvallen terwijl jij steviger bent, vind ik meer een teken dat er wat aan het eigen zelfbeeld moet veranderen, ipv die van de andere shredder.. :o

Nou, nou, ik geloof dat het her en der uit verband wordt getrokken. Er komen 2 foto's achter elkaar voorbij waarbij de woorden zwemband en vet vallen, terwijl beide foto's ultra-slanke dames tonen. Zeg dan gewoon dat je graag nòg iets strakker wilt worden. Spreken over vet en zwembanden bij zulke lichamen zegt mij dan weer dat hun zelfbeeld eerder dient te veranderen, dan van de gewoon slanke, molligere, iets zwaarder tot zware shredder die graag iets strakker wenst te worden + met zulke uitspraken wordt er indirect gezegd dat een ieder ander met wat vetjes meer dus wel écht vet moet zijn. Ook al is het zo niet bedoeld, zo kan het wel overkomen. Net zo iets als een groot stuk taart weg gaan eten voor iemand zijn neus die heel graag af wilt vallen. Tja, je kan zeggen dat het probleem ligt bij degene die af wilt vallen, maar een beetje sympathie kan geen kwaad.

En nee, ik ben niet mollig, maar ook irriteer me dan aan zo'n uitspraak, maar dat ligt dan meer aan mij. Maar hé, so be it and let it go. Ik hou er verder over op, want nu ben ik de boeman weer, terwijl dit topic er juist is om gemotiveerd te worden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:45

Kobus17 schreef:
@jolien87 ; je kan eventueel een ander programma van Jillian kiezen, zie de voorpagina. Of totaal iets anders.. :)

Maar ik neem aan dat je dan niet meer opnieuw begint met level 1, of wel? ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 16:46

Fiffil, tuurlijk :j
Voor vier kleine pannekoekjes (voor een ontbijt is 2 meer dan voldoende!)
1/2 courgette, 1 ei, ongeveer 25 ml melk, 1 eetlepel ahorn of agavesiroop, scheutje kaneel, evt. scheutje piment, pureren in de blender tot een gladde mix. 60 gram boekweitmeel en 1/3 verpakking backin (dr Oetker) toevoegen en blenderen. Bakken als 3 in de pan met olijfolie (ong. 2 minuten per kant).
De courgette proef je niet, maar is wel gezond :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:01

Oooh dat klinkt goed Mootje.

Doe je daar dan nog wat op ofzo of eet je het zo?

Ik heb wel een goed voedingspatroon. Al aantal jaar en ben daarmee 20 kg verloren. Maar laat het soms weleens schieten, waardoor gewicht iets omhoog komt. Dus dan ga ik weer tijdje strenger.
Hou me nu ongeveer aan dit:
- Ontbijt met yoghurt met bio muesli en fruit of 2 vk knackebrod slankie smeerkaas met glas optimel
- Tussendoor een stuk fruit of een heerlijke homemade zuivelsmoothie (yoghurt, veel vers fruit, wat lijnzaad, die vries ik in porties in, zo heb ik iedere dag een heerlijke versie smoothie)
- Lunch gewoon 3 volkoren boterhammen met mager beleg en rauwkost en een glas karnemelk
- Tussendoor dan weer stuk fruit of rauwkost en een hand ongebrande noten
- Diner is heel varierend, maar eigenlijk altijd zo vet en zoutloos mogelijk. Probeer onder de 600 kcal te blijven.
- Na het eten neem ik heel graag klein stukje 85% pure chocolade.

Ik probeer zo clean mogelijk te eten. Ik neem zoveel mogelijk vers en ik houd niet van bewerkte producten. Ik maak dan ook al mijn sauzen, soepen etc veelal zelf. Veel lekkerder en gezonder!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 17:04

Meestal iets van jam, cranberrycompote of een beetje schenkstroop!
Ik probeer te eten via Amber Albarda (hoge glycemische index). De lunch is mijn grootste maaltijd.

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:08

fifill , in de bananen panekoekjes vervangt banaan het meel eigenlijk. bananen zijn natuurlijk een beetje meel achtig. Ik zou zo snel niet weten welk ander fruit je daarvoor zou kunnen gebruiken.
Maar ik zie dat mootje al een vervangend recept heeft gegeven , klinkt erg goed :D

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:18

Hee sportieve bokkers!
Ik kwam via via in dit topic terecht en doe ook regelmatig een half uurtje deze work-out! Helaas niet elke dag, maar ik vind het wel een prettig programma! Wat goed om te zien dat jullie zo fanatiek zijn!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:36

Dag 16 zit er alweer op. Gaat lekker snel zo :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:40

Estera schreef:
Joyce_ schreef:
En waar ligt de grens dan bij vet ook echt vet mogen noemen? Ik vind het onzin dat je echt dik zou moeten zijn om te mogen klagen over je lijntje, ik ben ook niet mollig, maar vind wel dat er wat vetjes weg mogen. Om dan geen foto met bijschrift te mogen plaatsen, vind ik onzin, het gaat toch om je eigen beleving? En natuurlijk is enigszins een gezonde kijk op je lijf goed en moeten mensen niet doorslaan, maar je ergeren omdat een slanker iemand óók wil afvallen terwijl jij steviger bent, vind ik meer een teken dat er wat aan het eigen zelfbeeld moet veranderen, ipv die van de andere shredder.. :o

Nou, nou, ik geloof dat het her en der uit verband wordt getrokken. Er komen 2 foto's achter elkaar voorbij waarbij de woorden zwemband en vet vallen, terwijl beide foto's ultra-slanke dames tonen. Zeg dan gewoon dat je graag nòg iets strakker wilt worden. Spreken over vet en zwembanden bij zulke lichamen zegt mij dan weer dat hun zelfbeeld eerder dient te veranderen, dan van de gewoon slanke, molligere, iets zwaarder tot zware shredder die graag iets strakker wenst te worden + met zulke uitspraken wordt er indirect gezegd dat een ieder ander met wat vetjes meer dus wel écht vet moet zijn. Ook al is het zo niet bedoeld, zo kan het wel overkomen. Net zo iets als een groot stuk taart weg gaan eten voor iemand zijn neus die heel graag af wilt vallen. Tja, je kan zeggen dat het probleem ligt bij degene die af wilt vallen, maar een beetje sympathie kan geen kwaad.

En nee, ik ben niet mollig, maar ook irriteer me dan aan zo'n uitspraak, maar dat ligt dan meer aan mij. Maar hé, so be it and let it go. Ik hou er verder over op, want nu ben ik de boeman weer, terwijl dit topic er juist is om gemotiveerd te worden.

Hmm.. Ik vind het jammer om te lezen dat het hier nu zo gaat. Iedereen was juist zo enthousiast bezig, iedereen motiveerde elkaar. Het gaat er niet om dik of dun, jij bent zoals je nu bent en dat is goed. Dat je wil veranderen en daar veel moeite voor doet, is natuurlijk al helemaal top! Betekent niet dat ik je frustratie niet begrijp, dat doe ik wel. Ik denk dat het voor ons als jonge meiden ook heel anders is.
Er zijn hier ook (jonge) vrouwen actief die bijvoorbeeld al een kind of zelfs 2/3 op de wereld hebben gezet of die 15/25 jaar ouder zijn dan een aantal actieve jonge meiden hier. Dat is simpelweg niet met elkaar te vergelijken, hoe stom dat ook mag klinken.
Je hebt natuurlijk gelijk dat wij dat wellicht niet moeten bestempelen als 'vetjes' of 'zwembanden', maar wij weten nog heel goed hoe het was toen we een jaar of 17/18 waren en hoe ons lichaam doen voelde. :D Die hormonale verandering vanaf je 20e/21e is enorm. Ik denk dat een aantal van ons misschien nog moet leren accepteren dat we meer vrouw worden en dat het vetpercentage wat omhoog gaat. Daar is niks mis mee, toch? :)

Laten we het gewoon sportief houden met z'n allen. Ieder haar eigen manier en intensiteit.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:52

Iedereen heeft vetjes.
Of je 40 kilo weegt of 140 kilo, iedere vrouw heeft vetjes, de 1 meer dan de ander.

Maar maakt dat wat uit? Nee.
Ook al val je 100 kilo af, dan word je nog steeds niet liever - slimmer - grappiger - sympatieker dan je was voor je het gewicht verloor. Je hebt alleen een ander "pakje" aan.

Bovendien is iedereen mooi.
Of je super slank bent, wat voller bent, kleine borsten hebt, enorme borsten hebt, straie hebt of juist niet.
Iedereen is mooi en iedereen verdient het om gelukkig te zijn en lekker in z'n vel te zitten.

En ach wij vrouwen zijn altijd wel onzeker over onszelf.
Ook al hebben we net een heftige afval strijd achter de rug dan vinden we wel weer wat anders.
Een gekke schaduw op onze neus, pluizig haar etc.

Laten we het gezellig houden en elkaar motiveren zodat iedereen zijn persoonlijke doel kan halen en we allemaal lekker in ons vel zitten en hier een gezellig clubje hebben.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:52

Amen Julia!

Wat mij betreft gaan we gewoon weer door met elkaar motiveren en niet elkaar aftroeven toch :)!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:53

Zo'n 9 á 8 jaar geleden vond ik mezelf ook veel te dik. Maar als ik nu foto's terugzie van die tijd, mocht ik willen dat ik er nog zo uit zou zijn. Het heeft denk ik ook deels met de leeftijd te maken en daarnaast sluit ik me aan bij wat hierboven wordt gezet: op een gegeven moment is een slank 'jonge meidenlijf' je niet meer gegund.
Gun elkaar het succes, welk doel iedereen ook heeft hier. Vooral in jezelf blijven geloven.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:02

Ik vind een beetje vetjes mooi, vind die heup botten echt álles behalve mooi.
Ik wil iets meer 'tonen' zeg maar.
En ik heb al zin in dag 4 :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:04

Ik had mij een paar dagen geleden gemeld maar er was iets met mijn laptop dus ik kon niet meer shredden. Op mijn telefoon vond ik het irritant := Maar morgen begin ik weer! Gewoon overnieuw dus dag 1 voor mij. Ik wou eigenlijk vandaag al beginnen maar ik ben vannacht ziek geworden maar ik voel me al iets beter dus ik verwacht dat ik morgen kan beginnen! :D Heb er zin in :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:04

Ik hou er ook wel van om een beetje gezond vet te hebben. Ik zie liever een gezonde, Hollandse meid dan -om even het voorbeeld van NeverGiveUp te gebruiken- dan iemand met uitstekende heup botten.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:09

Splinterz schreef:
Level 2 dag 1 zit erop! Level 2 is echt leuker dan level 1.! Veel minder springen *whoot*

Wat vond jij ervan?

Ik ben net klaar, dag 11, dus eerste keer level 2, pfoeeee dat was wel erg zwaar voor mijn armpjes :+ Denk dat ik mijn gewichtjes maar even terugzet naar 1,5 kilo ipv 2. Dat is nog een beetje te fanatiek nu. Maar over een dag of 5/6 kan ik dan vast wel weer naar 2 kilo. Zo ging het bij level 1 ook.

Ik ben echt kapot nu. Niet zo zeer conditioneel, maar ik miste vaak de kracht in mijn armen om het helemaal vol te houden moest dus nog regelmatig smokkelen. Maar dat komt vanzelf!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:09

Hmm ik zie de foto's van anderen niet als iets naars :n vind het juist wel 'leuk' om te zien dat iedereen wel iets heeft waar ze minder tevreden over zijn. En ach bij sommige zwembandjes vergeleken heb ik een trekkerband, kan mij er persoonlijk niet druk om maken, dat iemand anders dunner of dikker is maakt diegene niet beter of slechter dan een ander. Daarbij iedereen is bezig met hem eraf te werken, bij mij zal t alleen wat langer duren :P