Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SnuitjeLove

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:03

ik loop echt veel fijner op muziek, maar heb vaak hardstyle op dan. hoe drukker de muziek hoe fanatieker ik word. Maar ik ben meer een sprint persoon en geen lange afstand persoon. Maar om een goede conditie te krijgen is duurloop toch wat handiger.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:05

Ik vind met muziek ook veel fijner. Anders ga ik teveel nadenken :). Maar qua muziek ben ik wel heel makkelijk aangezien ik de meeste muziek wel fijn vind om naar te luisteren :).

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:09

weten jullie ook hoelaat het licht wordt s'ochtends? ik wil namelijk om kwart over 6 de deur uit om te gaan hardlopen maar heb geen idee of het dan al wel licht is :P

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:11

Dan is het nog vrij donker inmiddels. :j ik ga ook iedere ochtend om die tijd de deur uit en vanmorgen was het goed donker. Ligt ook een beetje aan het weer.

Qua muziek heb ik ook niet zo veel eisen, als er maar een beat in zit. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:14

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:15

En dan moet je de tijd van de zonsopgang nemen min ongeveer een kwartier. :j

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:18

oke heb het gevoel dat 't hier altijd veel eerder ligt is :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:55

Ik moet vandaag eigenlijk lopen, maar gisteren m'n wratjes laten aanstippen. Afgelopen weekend heb ik met een mes het eelt verwijderd, dus nu zijn de plekjes behoorlijk wat pijnlijker. Voet al ingetaped met eksterogen, in de hoop dat dat helpt. Hopelijk vanmiddag niet zoveel last meer van. Wil voor drie uur hardlopen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:58

SnuitjeLove schreef:
ik loop echt veel fijner op muziek, maar heb vaak hardstyle op dan. hoe drukker de muziek hoe fanatieker ik word. Maar ik ben meer een sprint persoon en geen lange afstand persoon. Maar om een goede conditie te krijgen is duurloop toch wat handiger.

hardstyle vind ik ook leuk,maar om nou te lopen met technoboy in mijn oren,uhmm......denk dat ik dan te hard ga.
daarom heb ik nu steeds gewoon trance er op,beetje armin van buuren die gezellig mee jogt :)
maar goed,eerst uitzieken voor ik weer verder ga met lopen

Eevee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:05

Mag ik mij ook melden hier????

Sinds 2 maanden ben ik weer aan het hardlopen....ik moet nu ook, want heb me ingeschreven voor een
5 km wedstrijd op 14 okt :D Dus nu heb ik een stok achter de deur om te rennen ;)
Net weer gelopen, het ging niet heel best voor me gevoel....maar toch 5,3 km in 35 minuten. Dan loop
ik af en toe wel een klein stukje :o

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:18

Janine1990 schreef:
Ik moet vandaag eigenlijk lopen, maar gisteren m'n wratjes laten aanstippen. Afgelopen weekend heb ik met een mes het eelt verwijderd, dus nu zijn de plekjes behoorlijk wat pijnlijker. Voet al ingetaped met eksterogen, in de hoop dat dat helpt. Hopelijk vanmiddag niet zoveel last meer van. Wil voor drie uur hardlopen.

Ai, klinkt niet lekker. Succes zometeen!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:19

Ik ben weer terug van vakantie, dus kijken of ik vandaag of het weekend weer kan gaan lopen.
Twijfel nog een beetje of ik dan gewoon verder ga me de lessen waar ik gebleven was of een stapje terug doe.. Heb les 15 ong 2 weken geleden gelopen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:37

Nou, ik heb net gegeten, nog ff een drie kwartier/uur wachten en dan ga ik. Net al even op m'n schoenen gelopen en daar zit genoeg lucht in, geen last van m'n voet dus. :)

Blackje, dat moet vast lukken! Ik heb een eerste keer tot les 6 gelopen en ben na vierenhalve week verder gegaan met les 3. Na twee weken hoef je vast niet meer zo'n grote stap terug te doen :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:41

Dames wat praten jullie veeeeeel!
Janine, kun jij echt al zo kort na het eten sporten? Ik moet minstens 1,5 uur wachten...

Vandaag les 18...

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:42

sunshine, ik loop momenteel met Evy 5-10km. De lessen zijn weer per 3 (per week) opgebouwd : 1 ste les nu: 35 minuten (ltempo over het algemeen iets verhogen), 2 de les : 50 minuten waarvan 10 minuten warming up + 10 minuten uitlopen en 30 minuten gemiddelde snelheid, 3de les : idem als 2de maar met tempoversnellingen (8X1minuut). Na de tempoversnellingen moet je heel langzaam lopen en na een halve minuut terug naar je normale snelheid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:50

Winged schreef:
Dames wat praten jullie veeeeeel!
Janine, kun jij echt al zo kort na het eten sporten? Ik moet minstens 1,5 uur wachten...

Vandaag les 18...

Ja, ik eet niet zo heel veel. Twee broodjes gehad, geroosterd, met ham en kaas en komkommer, en kipfilet en komkommer. En een glas slimpie.
Dan ben ik met een uurtje wel zoet. :)

Succes met les 18 vandaag! Ik ga les 9 doen. Ben op de helft van jou zeg maar :P

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:11

Ik kan ook redelijk snel na iets gegeten te hebben al sporten. Vooral met fitness hoef ik nooit zo lang te wachten, met fietsen ook niet (wanneer het na het avondeten nog licht is, ga ik vaak gelijk na het eten omkleden en fiets ik (ATB) naar Cajero (12 km, rond de 30 min)). Bij het hardlopen merk ik wel dat ik 'minder' kan hebben dan bij fietsen en fitness, maar met een uurtje kan ik ook al wel weer sporten hoor :)

Net terug, wilde eigenlijk weer het rondje van 50 min en ong. 6,5 km doen, maar toch maar voor een kleiner rondje gegaan in wat meer tempo.
Heb 34 minuten gedaan over 5 km (en een paar meter :P )
Denk dat ik deze twee rondjes voorlopig even met elkaar afwissel, eind deze maand heb ik een wedstrijd van 5 km en wil die eigenlijk wel binnen 30 min lopen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:21

Nou ik kan weer een beetje lopen gelukkig!
Moet nog zeker een week goed rust houden van de fysio en daarna heel rustig weer gaan joggen! Maar om mezelf blij te houden net een paar hardloop shirtjes gekocht bij de action! Heb ik iets om naar uit te kijken hahaha

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:23

Ik kom na al het meelezen toch ook maar eens meepraten. Na jaren roepen dat ik gewoon geen conditie had en t nooit zou krijgen toch maar eens de stoute/hardloopschoenen aangetrokken, en na 11 lessen van Evy ben ik inmiddels toch wel een beetje verslaafd geraakt. Ik heb ook nog helemaal geen problemen met motivatie, eerder met de rustdagen respecteren (maar dat doe ik nog wel braaf, nogal blessuregevoelig persoon).
Mijn eerste doel is de 30 minuten vol kunnen maken, en als ik dat voor elkaar heb is hier in de buurt aan het eind van het jaar een 5km loop die erg leuk en gezellig schijnt te zijn, lijkt me een goed doel!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:26

Zo, ook weer gelopen. Voor het eerst les 9, vond de 5 minuten nog best zwaar...
Doordat ik zo'n last heb van m'n wratjes (aangestipt anders niet) liep ik de hele dag niet goed en heb ik nu wat last van m'n knie. Logisch. Hopen dat het snel over gaat. Scheelt dat ik nu twee rustdagen heb.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:08

heb net nog 2 loopshirts gehaald bij action en 1 met lange mouwen!!!!!!!

ow ja en loopsokken!!!!!! :D

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:10

oeh ik ben ook begonnen! afgelopen zaterdag de eerste dag gehad van Start to Run, in 6 weken naar 3km/20 minuten achtereen hardlopen. eerst was ik zo fanatiek dat ik al een week te vroeg op t veld stond haha!

op dit moment heb ik een conditie van niks haha en hield ik de eerste training nog niet eens vol :O ik start veel te snel! moet leren wat zachter/rustiger te lopen haha. gisteren heb ik mijn eerste thuistraining gedaan. 8x1 minuut rennen en tussen door 2 minuten wandelen. dit ging me wel goed af.

zaterdag hebben we weer een training. ben benieuwd! volgende week wil ik proberen met nu zaterdag mee totaal 3 keer te lopen. dinsdag en donderdag nog.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:17

als je meer minuten achter elkaar gaat lopen , ga je vanzelf je tempo wel vinden!
ik startte ook altijd te snel., maar nu gaat het vanzelf, kom meestal gelijk in mijn ritme!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:20

Ik moet juist proberen mijn snelheid iets te verhogen :)

Ik voel het wel dat ik gister gelopen en gezwommen heb. Niet qua stijfheid, maar ik ben echt vreselijk moe. Rustdag neem ik vandaag heel letterlijk! :)

Al ga ik zo wel even naar de Action, berichtje van Tylando over lange mouwen shirts maakt mij nieuwsgierig haha

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:20

tylando schreef:
heb net nog 2 loopshirts gehaald bij action en 1 met lange mouwen!!!!!!!

ow ja en loopsokken!!!!!! :D

ik ook! 2x lang en 1x kort. Ze zitten heerlijk! Hopelijk kan ik er snel weer in rennen!!