[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:30

ik had er in totaal 5 op een rij ( tunnel + 4 oorbellen) allemaal geschoten want geen kraakbeen, een 6de kan ook nog 7, niet, dan komt er kraakbeen.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:23

Dag meiden, ik heb een vraagje, gisteren heb ik beide oren laten stretchen (of nouja, zelf gedaan)
Gewoon het kleinste dus 1mm.
Vanochtend heb ik mijn rechterstretch een beetje verschoven en zag ik dus dat hij een beetje heeft gebloed.
Heb er nu olie opgedan speciaal voor de huid zodat deze was soepeler wordt.

Mijn vraag is dus, kan dit kwaad en moet ik hem terug uithalen? of is dit normaal?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:23

Ik had dat ook. Ze zeggen dat het heel slecht is enzo, maar ik heb onder de 3 niet kunnen stretchen zonder bloed. En het gaat nu helemaal prima. Zolang je maar lang genoeg wacht tot het een aantal weken genezen is en goed schoonhoudt is er niks aan de hand. Het is wel erg vervelend natuurlijk.. Een keer heb ik hem 2 dagen eruit moeten halen en opnieuw moeten beginnen omdat het ging ontsteken, maar ik heb zonder problemen verder kunnen stretchen.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:12

Oké danku :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:32

Als je met spirals stretcht kan je het veel geleiderlijker doen en heb je geen last van gescheurde oren meer. Voor mij was dat echt de oplossing!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:56

Ohja dat is zeker waar! Sinds ik met spirals stretch is het zoveel beter gegaan.
Tapers zijn mooi maar werken gewoon niet doordat ze vaak te snel in millimeters oplopen.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:42

Mij vertelden ze (vrienden) om te beginnen met tapers.

Maar ben begonnen met stretchen, vind het persoonlijk ook mooier bij mezelf :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:14

Ik ben begonnen met een taper, maar dat lukte gewoon niet. Ik kon echt geen millimeter per keer opgerekt krijgen! Dan heeft het al geen zin om verder te gaan met een taper, want die zakte er gewoon steeds uit, omdat hij er niet diep genoeg in ging om hem vast te zetten met de o-ringen. Een spiral was voor mij dus de enige oplossing om zonder problemen te kunnen stretchen. Ik zou persoonlijk kiezen voor hetgeen wat het beste is voor je oor en niet iets doorduwen omdat je dat mooier vindt. Als het heeft gebloed ben je toch echt te snel gegaan.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:29

Weet niet of ik te snel ben gegaan, heb hem er pas helemaal ingekregen na een dag. :=

Ze doen wel steeds minder en minder pijn gelukkig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:00

Dat is ook niet normaal, dat het pijn doet...

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:17

Hey! Ik heb weer eens een vraagje. Heeft er iemand hier ervaring met een piercing in de nek? Ik vind het zó mooi en ik voel de piercingkriebels weer opkomen dus het wordt hoog tijd voor m'n vierde piercing.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:41

Zelf geen ervaring mee,maar bekenden die hem hadden, haddem hem niet lang. Ze groeien namelijk heel snel uit.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:12

heb net m'n tongpiercing eruit gehaald en even geweekt in een zoutbadje, gelijk m'n tong rondom de piercing ook goed schoon kunnen schrobben, was in het begin namelijk nog wel gevoelig met de piercing erin.
Maar mán ik scheet m echt :') terwijl het eigenlijk helemaal niks voorstelt

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:17

als het eenmaal goed genezen is dan is er niets aan de hand nee haha

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:55

Hee ik heb er net een paar dagen voor de 1ste keer een nieuwe piercing erin gedaan. (heb een tragus sinds maart) maar ik vind hem toch niet zo mooi dus ik ga een paar bestellen op crazy factory. :) maar ik zit nu met de maten ervan. de dikte is 1.2 dat wist ik al, maar wat voor maat is de lengte? (het liefst niet dat die ver uitsteekt maar er wel ruimte over blijft..) en wat is een mooie maat voor het bolletje, 3 of 4mm? want ik wil hem het liefst niet klein maar ook niet te groot. :o

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:28

Lengte verschilt per persoon, ik heb zelf 7mm
Bolletje vind ik persoonlijk 3mm het mooiste :j

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:14

Maandag ga ik voor een tongpiercing! Heb er aan de ene kant zin in maar toch blijf ik bij elke piercing zenuwachtig en bang dat het pijn gaat doen of fout gaat :') Iemand nog goede tips om te doen? ik zorg ervoor dat ik een flesje koud water bij me heb om gelijk te koelen na het zetten en daarna naar de macdonalds voor een patatje en macflurry zodat mn tong in beweging blijft. Weten jullie of er gelijk plastic bolletjes op mogen?

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:17

je krijgt eerst een stalen tongpiercing.. Ik heb daar ruim 6 weken mee gelopen en heb nu nog staal maar dan met een diamantje op de bovenkant. Mijn balletje brak af

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:20

Okee en er is geen mogelijkheid dat ze er met het zetten al plastic balletjes op doen? En de rest van de tongpiercing dan wel van staal bedoel ik dan. Is jouwe niet na twee weken verwisseld voor een kortere?

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:23

Nee mijn tong was te dik nog op dat moment dus kon beter de langere in houden en na 3 weken heb ik een kortere gekregen en die moest nog 2 a 3 weken zo blijven.. Heb het opgevolgd aangezien mijn vorige tongpiercing ging ontsteken omdat die na een week al werd verwisseld

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:44

Ooh okee, vandaar :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:48

Mijn tong was na een week weer normaal en ook verwisseld voor een kortere. Kon en mocht meteen alles weer.
Tzt kan je tong nog verder slinken, dit is gewoon normaal.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:00

Over dat stretchen; bloed kan wel degelijk kwaad en is een heel slecht teken. := Als je met de kleine maatjes niet kunt stretchen zonder bloed doe je het verkeerd, dan moet je meer geduld hebben/met kleinere tussenstapjes stretchen. Op www.glasswearstudios.nl bijvoorbeeld zijn halve maatjes te bestellen.

Macs schreef:
Ohja dat is zeker waar! Sinds ik met spirals stretch is het zoveel beter gegaan.
Tapers zijn mooi maar werken gewoon niet doordat ze vaak te snel in millimeters oplopen.

Dat is echt zo'n ongelooflijke onzin, bij een taper loopt het juist geleidelijker op, en spirals zijn ook eigenlijk niet geschikt om mee te stretchen. :oo Je hebt natuurlijk wel in elke maat een taper nodig, maar dat is met spirals ook.
Ik snap echt niet waarom mensen denken dat je met een spiral van 4, 6 en 8 ofzo kan stretchen, en al helemaal niet waarom er winkels zijn die dat verkondigen.

Iedereen die denkt dat het geen kwaad kan om maar een paar maten te kopen en snel te stretchen raad ik aan om dit te lezen. Is een eerlijk artikel met voor en nadelen, maar legt je wel de waarheid uit.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:23

@Dinniej: Je kan wel zeker met een spiral stretchen hoor, alleen als je het in 1 beweging wilt doen is een taper veel beter. Een taper was voor mij niet te gebruiken, want mijn oor rekte zo slecht dat ik een taper niet vast kon zetten. De o-ringen zakten gewoon samen met de taper weer uit mijn oor. De enige manier waarop ik geleidelijk aan (en dus veilig) kon stretchen was dmv een spiral. Ik heb voor de zekerheid navraag gedaan bij 2 shops en die zeiden beiden dat het geen kwaad kon, mits ik ze er geen dagen in zou laten zitten. Stretchen hoor je normaal in 1 beweging te doen, maar dat was bij mij gewoon niet mogelijk en dan is een spiral een zeer goed alternatief. Maarja, als het ff kan dan gewoon stretchen in 1 beweging met een taper natuurlijk.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:26

Stretchen hoor je niet in één beweging te doen, het is niet de bedoeling om door te gaan bij weerstand. Als het kan mag het in één beweging, maar het is niet zo dat het zo hoort.
Als je in elke maat een spiral hebt en een taper niet mogelijk is denk ik wel dat een spiral kan werken, maar er zijn een aantal mensen die denken dat een spiral van 4, 6 en 8mm of iets in die trant voldoende is voor het hele stretchtraject, en er zijn zelfs webshops die dat verkondigen.