Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

terwijl het eigenlijk helemaal niks voorstelt
maar ik zit nu met de maten ervan. de dikte is 1.2 dat wist ik al, maar wat voor maat is de lengte? (het liefst niet dat die ver uitsteekt maar er wel ruimte over blijft..) en wat is een mooie maat voor het bolletje, 3 of 4mm? want ik wil hem het liefst niet klein maar ook niet te groot.
Iemand nog goede tips om te doen? ik zorg ervoor dat ik een flesje koud water bij me heb om gelijk te koelen na het zetten en daarna naar de macdonalds voor een patatje en macflurry zodat mn tong in beweging blijft. Weten jullie of er gelijk plastic bolletjes op mogen?
Als je met de kleine maatjes niet kunt stretchen zonder bloed doe je het verkeerd, dan moet je meer geduld hebben/met kleinere tussenstapjes stretchen. Op www.glasswearstudios.nl bijvoorbeeld zijn halve maatjes te bestellen.Macs schreef:Ohja dat is zeker waar! Sinds ik met spirals stretch is het zoveel beter gegaan.
Tapers zijn mooi maar werken gewoon niet doordat ze vaak te snel in millimeters oplopen.
Je hebt natuurlijk wel in elke maat een taper nodig, maar dat is met spirals ook.