Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:20

Mooi kamertje HM!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:22

wauw 12 weken alweer hm :-)

heb momenteel overal last van, voor mij is 3e trimester echt het zwaarste
als ik 10 meter loop meteen harde buiken, pijn in de rug is niet te harden, en moe en duizelig
heb nu een week ijzertabletten merk er weinig van...
woensdag weer op controle hopelijk groeit de baby goed in mn buik want ze was te licht vorige week

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:38

Ik moet dadelijk naar de fysio. Gisteren mijn laatste dag "alleen" werken gehad. Woensdag en vrijdag nog samen met een collega mijn dienst draaien, en dan vanaf volgende week maandag in de ziektewet, dan alleen therapeutisch nog een uurtje per keer komen. Ik kijk uit naar volgende week :o .

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 09:25

Meiden, ik heb even een vraagje. Hoe weet je nu hoever je bent in de zwangerschap? Ik had de dag na dat ik ongezellig had moeten worden positief getest. En diezelfde middag een specifieke test waar 2-3 weken bij stond. Op internet moet je de datum van de eerste dag van je laatste menstruatie invullen. Ik neem aan dat dat de menstruatie is, die je gehad hebt en dus niet de menstruatie die ik had moeten hebben de dag voor het testen. Dat is dan 29 mei en dan zou ik nu 6 weken zijn :?

Wie kan mij het goed uitleggen :=

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:31

die zes weken kloppen, dat is wat je aan mag houden voor hoe ver je bent, hoewel je natuurlijk ongeveer twee weken minder lang zwanger bent. Ik dacht met onze eerste ook dat ik echt pas mocht rekenen vanaf de conceptie, en toen kreeg ik er dus ineens twee weken bij.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:33

GoGoNut, je gaat idd tellen vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie (die je echt gehad hebt)
dan krijg je dus 2 weken er gratis bij, omdat je dán pas je eisprong hebt, dus pas écht bevrucht kan raken
en dan 2 weken later kan je testen (de dag dat je ongi zou moeten worden)

dan ben je dus eigenlijk pas '2' weken zwanger, maar je telt er dus 4

dit is omdat lang niet iedereen haar eisprong voelt en dus heel veel mensen niet precies weten wanneer ze dus precies bevrucht zijn (je bent dus officieel gezien gemiddeld maar 38 weken zwanger)

wie mij niet op facebook heeft: http://www.facebook.com/cindy.langerakvandijk

ik heb de foto's van de Jumbo (supermarkt) fotoshoot binnen en die zijn erg hilarisch vind ik zelf...... :')
denk niet dat ik het pakket neem, vind haar nu net een jochie :+
Laatst bijgewerkt door CindyUniek op 09-07-12 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:34

Mag ik me ook melden?
Op de dag af vandaag 17 weken zwanger. Het is mijn eerste kindje en vind het allemaal best wel spannend. Heb me echt 6 weken misselijk gevoeld maar dat is nu gelukkig weg. *\o/*

@gogonut, je moet rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dus dan zal je 6 weken zijn.

Zijn er hier nog mensen die geloven in de chineze kalender? :D

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:35

haha de chinese kalender die zei dat ik een jongen zou krijgen :')
(overigens al die 'testjes' gaven jongen aan, het is toch echt een meid)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:36

ja die telling vind ik ook zo'n raar iets :+

welkom minkie en heel erg gefeliciteerd!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:38

ja he suus.... al helemaal omdat ze tegenwoordig heel nauwkeurig kunnen zien bij een echo hoe ver je bent....

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 09:39

Apart die telling ja.. 6 weken dus.. maar dan klopt de ontwikkeling toch ook niet die bij 6 weken hoort?
En bij de VK wordt geadviseerd om bij 6 a 7 weken te bellen, dan zou ik dus volgende week al kunnen bellen? Bizar haha

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:42

Dank je Suze, eerder snapte ik die telling ook niet. We hadden het al vrij vroeg aan een aantal mensen verteld maar 2 weken te kort. Rekende gewoon van de dag van de bevruchting.

O, dan klopt ie bij jou al niet CindyUniek. Mijn zus was er zo vol van. Bij iedereen in haar omgeving klopte ie namelijk. Maar wij kunnen er sowieso niet op rekenen want het kan laaste dag maart zijn of eerste dag april. :+
7 augustus moet ik voor de 20 weken echo, zal het dan wel horen.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:59

GoGoNut schreef:
Apart die telling ja.. 6 weken dus.. maar dan klopt de ontwikkeling toch ook niet die bij 6 weken hoort?
En bij de VK wordt geadviseerd om bij 6 a 7 weken te bellen, dan zou ik dus volgende week al kunnen bellen? Bizar haha

álles is gebaseerd op die 2 weken extra :j
dus ook de ontwikkelingen e.d. :D

ik kreeg met 7,3 mijn eerste echo (ik zei ik moet nu 7 + 3 zijn, ze meette en er sprong 7+3 in beeld :D) en toen was het net een kever :))
bij 9,3 was het al veel meer de baby-vorm echt apart

@ minkie, en bij mijn zus klopte hij ook niet, die zou ook een jongen krijgen en was ook een meid, of het moet aan ons liggen :')

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:07

GoGoNut schreef:

ja klopt wel die ontwikkeling. Je krijgt er gewoon gratis 2 weken bij, haha.
En idd binnenkort maar even bellen!

Ik heb vandaag intake gehad van de kraamzorg, klikte heel goed, mijn wensen sluiten heel goed bij hun aan :)
ik mag echt af gaan tellen, vind het zo spannend!

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 10:17

Ja spannen MissToseland, en heel fijn dat het goed klikt met de kraamzorg. Is wel belangrijk

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:25

ja, ook echt pro borstvoeding en zo, heb aangegeven dat ik hulp bij borstvoeding zeer belangrijk vind en zo.
Komt wel goed :D

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 10:25

Wie heeft er verder nog tips voor leuke forums voor zwangere vrouwen? Of zitten jullie niet op forums

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:27

ik zit verder niet op fora.
Alleen baby bytes vind ik leuk, zie je week tot week hoe je kindje ontwikkelt

en oh: www.berichtjeuitjebuik.nl krijg je elke week een berichtje uit je buik! :D

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:28

ik zit op zwangerschapsforum.nl maar ben eigenlijk alleen actief in de september/oktober mama's 2011 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:31

ja zwangerschapsforum is leuk :j

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:45

Welkom minkie!
Ik vond dat ook raar die telling toen ik erover ging lezen...
Leuk dat de kraamzorg aansluit MTL!

En weer even wat anders, we zijn weer thuis uit het ziekenhuis... Laseren was vervelend, en het was echt hard nodig, waren 2 dunne plekken. Linkeroog geneest gelukkig goed, zicht was alleen niet verbeterd tov vorige contole, maar dat kan ook nog wel even duren.
Nu weer 2 weken rustig aan doen en over 4 weken weer op controle.
Nu een paracetamolletje en lekker plat op de bank...

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:10

HM, wat een leuke kamer en gefeliciteerd met de 12 weken grens!
Tessi, wat vervelend dat je zo'n last heb van allemaal kwaaltjes, gelukkig nu wel bezig met de laatste loodjes.
Rinske, wat een rust moet het geven dat je straks lekker thuis kan zijn, 1 uurtje in de week is nog wel te overzien.
GoGo, je hebt je antwoord al gegeven, dus je bent mooi al 6 weken zwanger, halverwege je eerste trimester!
Minki, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!
MissT. Wat fijn dat de kraamzorg zo goed lijkt en dat ze je extra kunnen ondersteunen met bv.Het lijkt mij best lastig om een vreemde in huis te hebben.
Joanne, jouw ingrepen zijn wel snel achterelkaar, ben je er nu helemaal vanaf zodat je nu kan herstellen
Sorry voor het ontbreken van sommige leestekens, mijn toetsenbord is nu bijna overleden.

Ik heb een heerlijk rustig weekend achter de rug, de kruiden die ik gekregen heb werkte nogal heftig en heb heftige krampen gehad.
Gisteren een bak dagje (brood en key lime pie) en een beetje in het zwembad rondgedobberd.
Nu maar eens aan de slag met een bedrijfsplan, ga binnen het bedrijf van mijn vriend een vastgoedbeheer opzetten zodat we niemand hoeven in te huren voor de verkoop en verhuur van eigen projecten.
Daarnaast erg druk bezig met het inkopen van kruiden, ga samen met een stichting lokale alleenstaande vrouwen helpen met het opzetten van een eigen tuin zodat meer lokaal verbouwde kruiden krijgen in hotels en barren.
Deze week een afspraak met een cocktailmaker, die over een half jaar hier zijn bar gaat openen en veel wekt met kruiden. Een maand geleden met hem in contact gekomen en nu ds bezig met de boel op te zetten.
En dan ook nog druk met het bedenken van mijn eigen prive kruidentuin. Ja ik geloof in de geneeskrachtige werking van kruiden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:18

Ik ben net terug van de fysio en blijk toch ernstige bekkeninstabiliteit te hebben. Bekkenband meegekregen en meteen op aanraden een voedingskussen gekocht. Donderdagochtend weer terug voor de volgende behandeling.
Vanaf volgende week maandag gelukkig alleen nog therapeutisch 1 uur per keer werken.
Ze heeft me ook gemasseerd bij mijn liezen/bovenbenen. Zooo pijnlijk! Maar met wat haptonomie tips was het ineens een stuk beter te doen. Ik was de ideale patient zei ze, want ik luisterde zo goed _O- .

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 13:31

Leuk Zahlina dat je zo bezig bent met kruiden, en met een cocktail maker =) En succes met je bedrijfsplan opzetten.

Rinske, wat vervelend van je bekken! Maar wat goed dat je zo goed luistert. Hopelijk erft je kindje dat van jou hihihih ;)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:33

maar goed dat je gegaan bent rinske!
lekker druk zahlina!

als het goed is ben ik er nu vanaf, het kan wel zijn dat ik bij mn geopereerde oog staat ontwikkel (is vrijwel altijd...) maar kan omdat ik jong ben nog gerust 3 jaar duren als het mee zit.
ze kunnen ook niet garanderen dat het altijd weg blijft, het zal altijd een beetje een zwakke plek vlijven...