Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

xRowina

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:11

Maar Janine jij had gisteren toch les 1 gelopen? Waarom neem je geen rustdag?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:12

Nee hoor, ik heb zaterdag gelopen. Gisteren een rustdag gehad, ik kon gisteren niet eens hardlopen van de spierpijn :P

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:19

Oh okee sorry dan heb ik niks gezegd, haha! Hoe komt het dat je spierpijn had, had je wel goede schoenen aan enzo?

ladyliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:27

hallo! ik kom ook even kijken, ben ook sinds een paar maanden bezig met hardlopen, 3x in de week, 2x 4km en 1x 7km. vind het heerlijk, alleen het was wel erg zwaar in het begin!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:40

xRowina schreef:
Oh okee sorry dan heb ik niks gezegd, haha! Hoe komt het dat je spierpijn had, had je wel goede schoenen aan enzo?

Geeft niet hoor! :D

Op zich wel goede schoenen denk ik, niet aangemeten ofzo, want wil eerst kijken of het wel goed gaat.
Maar ik had al ruim drie weken NIETS meer gedaan aan sport. Normaal reed ik vier keer per week paard, nouja als je dat een paar weken niet doet hakt dat er wel in.

Heb nu net een warme douche over de benen laten gaan en m'n benen een beetje gemasseerd. Wie weet helpt het.
En ja, zaterdag heb ik gelopen, daarna nog even gestofzuigd en de rest van de avond op de bank gehangen. Vandaag moet ik nog van alles doen, dus hopelijk helpt dat ook/maakt dat ook verschil.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:21

Ja oké dan is het wel logisch dat je het voelt ja. Maar ik had toen met de eerste les ook verwacht dat ik spierpijn zou hebben, maar wonder boven wonder had ik helemaal nergens last van!
In beweging blijven is wel goed inderdaad dus het wordt vast snel wel beter!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:43

Mijn motivatie om te gaan hardlopen is afvallen en een verbeterde conditie :) Op het moment ook vooral voor de conditie, want ik snoep nog teveel om af te kunnen vallen, oeps! Wil er in totaal 20 kg af hebben. Als de eerste 14 er af is, wil ik weer gaan paardrijen. (Ben daar mee gestopt om mijn gewicht)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:45

Ik meld me hier ook :)
Ben sinds een maandje ook begonnen met hardlopen, doel is om mn conditie te verbeteren :)
loop nu zon 5x in de week ongeveer 3 kilometer. Is nog niet veel, maar wil wel gaan opbouwen!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:06

xRowina, ik had les 1 en 2 achter elkaar gelopen, zaterdag en zondag.
Verder heb ik eigenlijk ook weinig last van spierpijn. Was gisterochtend veel erger. Ben toch vaak van mening dat spierpijn het beste bestreden kan worden met de activiteit waar je het mee hebt opgelopen! Dus, spierpijn na het paardrijden, liefst de volgende dag weer :D!
MonteKarlo, welkom. Alleen, is 5x per week niet een beetje veel? Echt rustdagen heb je dan niet tussendoor....

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:08

Hallo iedereen :)
meld me ook maar weer een keertje ! een weekje echt totaal niet de motivatie gehad om te gaan lopen ! maar toch heb ik 23 sep de dam tot dam 6,4 km -O- Denk dat ik morgen even me les ga doen en daar achter nog zelf wat plakken en dan 5 km ofzo lopen ! zou dat mogelijk zijn en dan gewoon lopen voor 3/4 min en 2 min wandelen ? zou dat haalbaar zijn ? zo kan ik heel misschien toch de 6,4 in 1 keer lopen 23 sep

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:27

Ik heb vanmiddag les 5 gelopen, ging weer lekker :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:29

Jij was toch al met STR bezig Ashley? Daar kan je dan toch gewoon mee verder gaan? :)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:42

KarinvdM schreef:
Jij was toch al met STR bezig Ashley? Daar kan je dan toch gewoon mee verder gaan? :)

klopt ja maar denk niet dat ik 23 sep red ik zit nu op les 9. en ik moet 6,4 km lopen. of zeggen jullie je hoeft hem niet aan een stuk te lopen.. doe het gewoon met pauzes ?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:55

Ja, dat gaat best. Als je vanaf vandaag 3 lessen per week gaat lopen dan loop je op 27 augustus les 27 en dan kan je 5 km lopen. Dat kan je in de weken daarna makkelijk uitbouwen daar 6,4.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:04

Bonjoy schreef:
Mijn motivatie om te gaan hardlopen is afvallen en een verbeterde conditie :) Op het moment ook vooral voor de conditie, want ik snoep nog teveel om af te kunnen vallen, oeps! Wil er in totaal 20 kg af hebben. Als de eerste 14 er af is, wil ik weer gaan paardrijen. (Ben daar mee gestopt om mijn gewicht)

Wow, daar heb ik respect voor!! Knap dat je daar zo bewust mee bent gestopt!!

Ik wil graag ook nog een kilootje of 6 er af, hoop dat dat met hardlopen wat makkelijker gaat! :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:15

Bonjoy schreef:

bonjoy, net als janine1990 heb ik hier ook enorm respect voor! Hoop van harte dat het je gaat lukken en dat je dus weer kan gaan paardrijden!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:30

Dank jullie! :o Ik hoop ook heel erg dat het gaat lukken!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:35

Bonjoy ik heb inderdaad ook altijd erg veel respect voor zulke keuzes!
Soms zie ik combi's waarvan je eigenlijk niets mag zeggen omdat het nogal een gevoelig onderwerp is maar kwa welzijn voor het paard eigenlijk niet meer kunnen.
You go girl! *\o/*

Mijn motivatie is toch omdat ik het gewoon lekker vind om te sportten, er moet nu wel weer 3kg vanaf maar goed dat komt wel als ik weer wat meer mag lopen
en wat intensiever. Het is overigens niet dat ik echt te zwaar ben hoor maar heb altijd minder gewogen en daar wil ik weer naar terug omdat ik me daar lekker bij voel.
Ennem.. tsja ik ga volgend jaar opleiding fysiotherapie startten en dan wil ik me toch een beetje op mijn gemak voelen in m'n ondergoed haha :')
Ik mag morgen weer een rondje O:) Heb het even uitgezocht het rondje dat ik loop is 2,85km, ik loopt het aan een stuk maar time het niet want het is echt te
traag voor woorden :') maar goed, elke keer als ik versnel voel ik het in mijn schenen dus doe braaf rustig aan haha.

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:03

Nou vanaf morgen ga ik weer fanatiek beginnen! Zal af en toe wel een shop onder me kont nodig hebben !!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:10

Haha kom maar even langs in dit topic, wij willen je vast af en toe wel een schup geven :P

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:13

@Bonjoy, ik heb precies hetzelfde als jij. Mijn gewicht was een van de factoren waardoor ik gestopt ben met rijden. Ik wilde met plezier kunnen rijden voor zowel het paard als mezelf en mezelf niet continu af hoeven vragen of het paard me wel kon dragen. Dus als je even steun nodig hebt of het er over wil hebben moet je me maar PB'en! :D

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:20

Kasmir schreef:
Haha kom maar even langs in dit topic, wij willen je vast af en toe wel een schup geven :P

Hihi helemaal goed !

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:56

ola!! Ik ben er ook weer even.. heb echt niets meer gedaan sinds mn 15 km, doel is gehaald dus beetje motivatieloos. Vanmiddag gaan we met een groep collega's lopen, aan mij de taak om de "beginners" onder mn hoede te nemen in een rondje van 10 km.. Kan ik weer even rustig inlopen na 3 weken kaasjes eten en wijn drinken in frankrijk :)

Hebben jullie suggesties voor een nieuwe doelstelling!? Zat eraan te denken om mn basis tempo te gaan verhogen naar gemiddeld 12,5... alleen dat betekent veel in je rood lopen en dus hard werken (ben beetje lui op het moment vrees ik)....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:19

Zooodeju, ik heb me toch een last van m'n nek... :?

En ik ben nu al zat van de vakantie (twee dagen vakantie), kan ik vandaag ook nog eens niet hardlopen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:20

Ik ga vandaag een beetje trainen op snelheid denk ik (gewoon rustig aan) Geen Evy les, die doe ik morgen weer.